ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа №813/1157/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 травня 2018 року
Головуючого судді Сподарик Н.І.,
за участю секретаря судового засідання Телиці О.В.,
представника позивача Петречків Н.-Д.Я.,
представника відповідача Гнідець Н.Я.,
розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Еліт Клуб до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення,-
в с т а н о в и в:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Еліт Клуб (м.Львів, вул.О.Луцького, буд.12) до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області (м.Львів, вул.Вітовського Д., буд.18) про визнання протиправним та скасування рішення №0061 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 23.01.2018.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області №0061 від 23.01.2018 є неправомірним, необґрунтованим, безпідставним через відсутність доказів порушення позивачем законодавства про рекламу і таким, що порушує його права. На думку позивача, зареєстрований знак для товарів та послуг Elite Club розміщений біля магазину, що реалізує продукцію під цим зареєстрованим знаком для товарів та послуг, відповідно до положень Закону України Про рекламу , не є рекламою, оскільки знак для товарів та послуг Elite Club сприймається, як позначення, що має розрізнювальну здатність, а не як слова, що мають значення (реклама). Крім того, позивач стверджує про порушення відповідачем процедури розгляду справи про правопорушення з огляду на те, що його не повідомлено належним чином про дату та час розгляду справи про правопорушення. Вважає рішення відповідача про накладення штрафу необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.
Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечує, просить суд відмовити позивачу у задоволенні позову повністю. Відзив обґрунтований тим, що під час розгляду справи про порушення вимог ч.1 ст.16 Закону України Про рекламу позивачем на вимогу Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області не було надано жодного пояснення по факту вчинення правопорушення та інформації про вартість розповсюдження реклами, а також не забезпечено свого представника для участі у засіданні щодо справи про порушення законодавства про рекламу. На думку відповідача, реклама (її зображення), яка була розповсюджена ТзОВ Компанія Еліт Клуб не відповідає зображенню, яке було у представленому свідоцтві на знак для товарів і послуг. Відповідач вважає, що рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 23.01.2018 про накладення штрафу на позивача відповідає вимогам чинного законодавства, а тому позовні вимоги необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві та просив позов задоволити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, а також просив суд у задоволенні позову відмовити за безпідставністю.
Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд дійшов наступних висновків.
Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія Еліт Клуб зареєстроване як юридична особа 23.03.2017 виконавчим комітетом Червоноградською міською радою. Згідно з виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, місцезнаходженням позивача є: Львівська область, м.Червоноград, вул.Івасюка, 2Б, ідентифікаційний код 41230648.
Основні види діяльності позивача за КВЕД: 77.40 Лізинг інтелектуальної власності та подільних продуктів, крім товарів, захищених авторськими правами; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (основний); 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
У володінні та користуванні позивача знаходиться нежиле приміщення за адресою: м.Львів, вул.Луцького 12, яке використовуються позивачем для розміщення фірмового магазину з продажу алкогольних напоїв та супутніх товарів.
На тротуарі вказаного нежитлового приміщення позивач розмістив два одноярусних двосторонніх двоплакатних рекламоносіїв з написом Elite Club .
Дозвіл від відповідача на розміщення вказаних конструкцій позивач не отримував, що не заперечується позивачем.
Департамент економічного розвитку Львівської міської ради звернувся до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області з поданням від 01.12.2017 №23/Р-12-38913 про порушення ТзОВ Компанія Еліт Клуб вимог ч.1 ст.16 Закону України Про рекламу , у зв'язку із самовільним встановленням спеціальної конструкції зовнішньої реклами за адресою: м.Львів, вул.Саксаганського, 20 (два одноярусних двосторонніх двоплакатних рекламоносіїв на тротуарі). Розміри площини рекламної конструкції - 1,10х1,40м.
Згідно з протоколом від 03.01.2018 №0011 про порушення законодавства про рекламу, відповідачем встановлено порушення ТзОВ Компанія Еліт Клуб ч.1 ст. 16 Закону України Про рекламу , у зв'язку із самовільним встановленням спеціальної конструкції зовнішньої реклами за адресою: м.Львів, вул.Саксаганського, 20 (два одноярусних двосторонніх двоплакатних рекламоносіїв на тротуарі) без наявності дозволу на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування.
На підставі подання Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області направило на адресу ТзОВ Компанія Еліт Клуб вимогу від 05.01.2018 №7-1-13/156 про надання у строк до 18.01.2018 належним чином засвідчених копій документів, необхідних для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, в тому числі: свідоцтво про державну реєстрацію чи документ на право власності; договір оренди приміщення чи документ на право власності або документ на право тимчасового користування місцем для розміщення рекламного засобу; договір з розповсюджувачем (рекламодавцем) реклами, актів виконання робіт до нього; дозвіл на розміщення зовнішньої реклами (якщо такий є); документи щодо вартості розповсюдженої реклами, та /або виготовлення реклами, та/або вартості розповсюдження реклами; документи, що підтверджують факт оплати за виготовлену рекламу (макетів реклами тощо), акти виконаних робіт; інші документи, що мають відношення до справи та письмові пояснення по факту вчинення порушення законодавства про рекламу. Водночас, позивача повідомлено про розгляд справи 23.01.2018 з 10:30 год. до 11:00год.
Направлення відповідачем вимоги 10.01.2018 на адресу позивача підтверджується копією реєстру поштових відправлень, що спростовує доводи позивача про не направлення вимоги та про неповідомлення позивача про розгляд справи про порушення законодавства про рекламу.
15.01.2018 Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області прийнято рішення №0222 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу щодо позивача.
За результатами розгляду 23.01.2018 справи про порушення ТзОВ Компанія Еліт Клуб законодавства про рекламу відповідачем встановлено порушення названим товариством вимог ч.1 ст.16 Закону України Про рекламу , у зв'язку із самовільним встановленням спеціальної конструкції зовнішньої реклами за адресою: м.Львів, вул.Саксаганського, 20 (два одноярусних двосторонніх двоплакатних рекламоносіїв на тротуарі) без наявності дозволу на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування та вимог ч.2 ст.26 Закону України Про рекламу , у зв'язку з неподанням пояснень по факту вчинення правопорушення та інформації щодо вартості розповсюдження реклами, які витребовувалися на вимогу Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 05.01.2018 №7-1-13/156 в установлений строк щодо встановлення вартості розповсюдження реклами, що підтверджується протоколом №0063.
Як вбачається зі змісту протоколу, розгляд вказаної справи відбувався за відсутності представника позивача.
За результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відповідачем прийнято рішення від 23.01.2018 №0061 про накладення на позивача штрафу в розмірі 2550,00 грн. за порушення вимог ч.1 ст.16, ч.2 ст.26 Закону України Про рекламу .
Вважаючи оскаржуване рішення відповідача протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх прав та інтересів.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Відповідно до ст.42 Конституції України, кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.
Засади рекламної діяльності в Україні - це відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, які визначає та регулює Закон України Про рекламу .
У відповідності по положень ст.1 Закону України Про рекламу , зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
В свою чергу, реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Відповідно до частини третьої статті 7 Закону України Про рекламу , реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності.
На підставі ч.1 ст.16 Закону України Про рекламу розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил (2067-2003-п), що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.
Частинами 1 та 2 ст.26 Закону України Про рекламу визначено, що контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами. На вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Відповідно до ч.1 ст.27 Закону України Про рекламу , особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Питання накладення уповноваженими особами Держспоживінспекції та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав) регулює Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 №693 (далі - Порядок №693).
У відповідності до п.11 Порядку№693, накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.
Справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду (п.12 Порядку №693).
Пунктом 9 Порядку №693 встановлено, що підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі - справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою.
Отже, в даному випадку, посадова особа відповідача повинна скласти протокол про порушення законодавства про рекламу, перевірити відповідність реклами вимогам законодавства до змісту та достовірності реклами, порядку її виготовлення і розповсюдження та в разі необхідності витребувати документи, усні чи письмові пояснення та іншу інформацію, що стосується порушень законодавства про рекламу.
Судом встановлено, що посадовою особою Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області Сорокою В.С. складено протокол про порушення законодавства про рекламу від 03.01.2018 №001, а саме: про порушення ТзОВ Компанія Еліт Клуб ч.1 ст.16 Закону України Про рекламу , у зв'язку із самовільним встановленням спеціальної конструкції зовнішньої реклами за адресою: м.Львів, вул.Саксаганського, 20 (два одноярусних двосторонніх двоплакатних рекламоносіїв на тротуарі) без наявності дозволу на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування.
Згідно п.16 Порядку №693, справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.
З матеріалів справи судом встановлено, що вимогою від 05.01.2018 №7-1-13/156 відповідач повідомляв позивача про розгляд справи про порушення законодавства про рекламу, що підтверджується копією реєстру поштових відправлень, що спростовує доводи відповідача про направлення вимоги та про повідомлення позивача про розгляд справи про порушення законодавства про рекламу. Таким чином, суд зазначає, що позивач завчасно та належним чином був повідомлений про розгляд справ про порушення законодавства про рекламу.
Однак, представник ТзОВ Компанія Еліт Клуб на розгляд справ не з'явився та витребуваної листами інформації не надав.
Суд враховує, що спірним рішенням до позивача застосовано санкції у вигляді штрафу в 2550,00 грн. за неподання на вимогу ГУ Держспоживінспекції у Львівській області інформації про вартість розповсюдженої реклами.
За вищевикладених обставин, суд дійшов висновку про те, що відповідачем правомірно застосовано до позивача штраф за неподання на вимогу Держспоживінспекції у Львівській області інформації про вартість та виготовлення реклами, ненадання витребуваних документів та письмових пояснень по факту вчинення порушення законодавства про рекламу.
Щодо посилання позивача на той факт, що зареєстрований знак для товарів та послуг Elite Club , відповідно до свідоцтва на знак для товарів та послуг розміщений біля магазину, за своїм змістом не є рекламою, у розумінні Закону України Про рекламу , а тому ним не порушено вимоги Закону, суд зазначає наступне.
Як встановлено судом, словосполучення Elite Club є зареєстрованою торговельною маркою, знаходиться у володінні та користуванні позивача на підставі свідоцтва на знак для товарів та послуг №227095 від 25.05.2017.
З наданих суду матеріалів справи про порушення законодавства про рекламу, судом встановлено, що на вул.Саксаганського, 20 у м.Львові розташовані спеціальні конструкції зовнішньої реклами, а саме, два одноярусних двосторонніх двоплакатних рекламоносіїв на тротуарі). Розміри площини рекламної конструкції - 1,10х1,40м.
Таким чином, зазначені конструкції є рекламою, а їх розміщення породжує у позивача обов'язок отримати дозвіл на це у відповідному органі місцевого самоврядування.
Інших обґрунтованих доводів, що свідчили б про порушення відповідачем вимог чинного законодавства, позивачем не наведено, а судом відповідних обставин не виявлено.
Враховуючи встановлення судом факту не дотримання позивачем вимог Закону №270/96-ВР щодо змісту реклами та доведеність розповсюдження останньою такої реклами, суд дійшов висновку, що притягнення ТзОВ Компанія Еліт Клуб до відповідальності за порушення вимог ч.1 ст.16, ч.2 ст.26 Закону України Про рекламу є правомірним, а підстави для визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області №0061 від 23.01.2018 про накладення на ТзОВ Компанія Еліт Клуб штрафу в сумі 2550,00грн. за порушення законодавства про рекламу - відсутні.
Стаття 19 Конституції України регламентує, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положення ч.1 ст.9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.
Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, про відмову у задоволенні позовних вимог.
Відповідно до ст.139 КАС України, сплачений при зверненні до суду судовий збір позивачу не повертається.
Керуючись ст.ст.14, 72-77, 241-247, 250-251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в :
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Еліт Клуб до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення відмовити повністю.
Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Сподарик Н.І.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 15 травня 2018 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2018 |
Оприлюднено | 18.05.2018 |
Номер документу | 73960584 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні