ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 травня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/617/18
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Варняка С.О.,
при секретарі: Кальченко-Булановій М.С.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Тін СерВіс" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 06.02.2018 року,
встановив:
Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що у період з 09.01.2018р. по 11.01.2018р. Головним управління ДФС у Херсонській області було проведено камеральну перевірку ТОВ "Тін СерВіс" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за жовтень 2017 року.
За результатами вказаної перевірки складено акт № 2/21-22-12-02-06/339029671 від 18.01.2018р.
За результатами перевірки податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2017 року ПП "Тін СерВіс" встановлено, що заявлена сума до бюджетного відшкодування на поточний рахунок платника податку становить в розмірі 1097303 грн.
В порушення пп. "б" п. 198.5 ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України платником занижено податкові зобов'язання при реалізації металобрухту, брухту міді та не складено, не зареєстровано зведені податкові накладні в ЄРПН за квітень 2017 р. на суму ПДВ 4789 грн., за травень 2017 р. на суму ПДВ 7602 грн., за червень 2017р. на суму ПДВ 133067 грн., за липень 2017 р. на суму ПДВ 8091 грн. та завищено р. 21 податкової декларації за жовтень 2017 р. на суму 153549 грн.
На підставі акту камеральної перевірки № 2/21-22-12-02-06/339029671 від 18.01.2018р. ГУ ДФС у Херсонській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.02.2018р. № НОМЕР_1 за формою "В4", яким ПП "Тін СерВіс" зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість, що відображений в декларації з податку на додану вартість за жовтень 2017 року на суму 153549,00 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення від 06.02.2018р. № НОМЕР_1 за формою "В4" є протиправним та таким, що підлягають скасуванню з наступних підстав.
Вказана перевірка проводилась на підставі наказу від 15.12.2017р. №1215 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП "Тін СерВіс"", який було вручено директору 09.01.2018р. Однак, результати цієї перевірки, оформленні актом від 18.01.2018р. камеральної перевірки №2/21-22-12-02-06/339029671.
Основним видом господарської діяльності ПП "Тін СерВіс" є виробництво легких металевих пакувань, а саме підприємство здійснює виробництво жерстяної банки з кришкою до неї та кришки ТО82. Сировиною для виробництва означеної продукції є жерсть та мідь. Технологією виробництва передбачене обрізання рулонної жерсті та міді, і результаті чого утворюються відходи, які є зворотними, а саме металобрухт та брухт міді.
Тобто, в процесі виробництва залишається технічна обрізь, відходи, якої підприємство, в подальшому реалізує як металобрухт. Оприбуткування на склад та подальша реалізація металобрухту за бухгалтерським обліком проводиться як операції з зворотними відходами.
В зв'язку з тим, що металобрухт не є продукцією виробництва, а є зворотним відходом, він не має собівартості, та оцінюється за ціною його можливої реалізації.
Відповідно до п.199.6 статті 199 ПКУ податковий кредит не зменшується в разі постачання платником податку відходів і брухту чорних і кольорових металів, які утворилися внаслідок переробки, обробки, плавлення товарів (сировини, матеріалів, заготовок, тощо) на виробництві, будівництві, розібранні (демонтажу) ліквідованих основних фондів та інших подібних операцій.
Контролюючим органом під час перевірки здійснене нарахування податку на додану вартість на облікову вартість металобрухту (на ціну можливої реалізації) - при цьому не доведено, які саме товари/послуги та необоротні активи використані в операціях, звільнених від оподаткування, та не доведено, що ПДВ за цими товарами/послугами та необоротними активами включено до складу податкового кредиту. Не вказані балансова (залишкова) вартість необоротних активів та вартість придбання товарів/послуг, які відповідно до пункту 198.5 ПК є базою нарахування податкових зобов'язань.
Металосировина, у зв'язку з придбанням якої сплачені ПП "Тін СерВіс" суми ПДВ відносились до податкового кредиту, була повністю залучена до виробничого процесу із виготовлення продукції товариства з метою її подальшого використання в оподаткованих операціях у межах його господарської діяльності.
Технологічний процес такого виробництва неможливий без одержання відходів вигляді металобрухту, який ТОВ "Таврійський Союз" відповідно до п.23 Підрозділу ІІ Перехідних положень ПКУ та постанови КМУ від 25.03.2015р. №136, мало право поставляти та поставляло без нарахування ПДВ.
Реалізований ПП "Тін СерВіс" металобрухт не придбавався з метою його використання у неоподаткованих операціях, тому відсутні підстави для нарахування податкових зобов'язань на його облікову вартість.
ПП "Тін СерВіс" вважає, що купуючи сировину для виготовлення основної продукції (жерстяна банка та кришка) він не міг і не повинен розцінювати дану операцію як придбання сировини для виробництва "пільгового" металобрухту.
Контролюючим органом при визначенні додаткових податкових зобов'язань ПП "Тін СерВіс" з податку на додану вартість в сумі 153549 грн., не було враховано приписи п. 199.6 ст.199 Податкового кодексу України та ту обставину, що вказаний металобрухт не придбався, а є зворотнім відходом, який утворюється в процесі виробництва основної продукції товариства.
Просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 06.02.2018р. № НОМЕР_1 ГУ ДФС у Херсонській області, яким ПП "Тін СерВіс" (код ЄДРПОУ 39029671) зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість, що відображений в декларації з податку на додану вартість за жовтень 2017 року на суму 153549,00 грн.;
- стягнути з ГУ ДФС у Херсонській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ПП "Тін СерВіс" (код ЄДРПОУ 39029671) сплачений судовий збір шляхом безспірного списання.
Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 02.04.2018 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Призначено судове засідання на 18.04.20017 року.
Ухвалою суду від 18.04.2018 року відкладено розгляд справи на 07.05.2018 року.
У судовому засіданні представник позивача наполягав на позовних вимогах, просив суд задовольнити позов.
Представники відповідача у судовому засіданні по суті позову заперечували, просили у задоволенні позову відмовити, посилаючись на таке. Що стосується оформлення вступної частини акта, в якій зазначено про проведення камеральної перевірки, необхідно зазначити, що перевіряючим допущена технічна помилка, яка фактично не впливає на суть виявлених порушень, до того ж сам акт перевірки правових наслідків для позивача не має.
Позивачем на реалізацію металобрухту та брухту міді виписувались податкові накладні та реєструвались в єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), що наведено в Додатку 3 до акту перевірки. Крім того відповідно до бухгалтерських рахунків 209 "Інші товари", 311 "Поточні рахунки в національній валюті" та 361 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" за червень 2017 року позивач згідно із договором 12/15 від 04.05.2015 отримав передплату від ПП "Ерато-Вторресурси" (код 36579802) за металобрухт у сумі 37950 грн., але податкова накладна на вище вказану суму не виписана та відповідно не зареєстрована в ЄРПН і не відображена у податковій декларації з податку на додану вартість за червень місяць, що призвело до заниження реалізації металобрухту у кількості 18990 кілограм.
Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.
У період з 09.01.2018р. по 11.01.2018р. Головним управління ДФС у Херсонській області було проведено камеральну перевірку ТОВ "Тін СерВіс" з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість за жовтень 2017 року.
За результатами вказаної перевірки складено акт № 2/21-22-12-02-06/339029671 від 18.01.2018р.
За результатами перевірки податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2017 року ПП "Тін СерВіс" встановлено, що заявлена сума до бюджетного відшкодування на поточний рахунок платника податку становить в розмірі 1097303грн.
В порушення пп. "б" п. 198.5 ст. 198, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України платником занижено податкові зобов'язання при реалізації металобрухту, брухту міді та не складено, не зареєстровано зведені податкові накладні в ЄРПН за квітень 2017р. на суму ПДВ 4789 грн., за травень 2017р. на суму ПДВ 7602 грн., за червень 2017р. на суму ПДВ 133067 грн., за липень 2017р. на суму ПДВ 8091 грн. та завищено р. 21 податкової декларації за жовтень 2017р. на суму 153549 грн.
На підставі акту камеральної перевірки №2/21-22-12-02-06/339029671 від 18.01.2018р. ГУ ДФС у Херсонській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.02.2018р. № НОМЕР_1 за формою "В4", яким ПП "Тін СерВіс" зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість, що відображений в декларації з податку на додану вартість за жовтень 2017 року на суму 153549,00 грн.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Суд зазначає, що Податковим кодексом України встановлені особливості формування податкового кредиту за операціями з придбання товару, які частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні.
Так, відповідно до п. 199.1 ст. 199 Податкового кодексу України у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні, платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.
Разом з тим, положеннями п. 199.6 ст. 199 Податкового кодексу України передбачено, що правила цієї статті не застосовуються в разі, зокрема, постачання платником податку відходів і брухту чорних і кольорових металів, які утворилися в такого платника внаслідок переробки, обробки, плавлення товарів (сировини, матеріалів, заготовок тощо) на виробництві, будівництві, розібранні (демонтажу) ліквідованих основних фондів та інших подібних операцій.
Отже, у разі постачання відходів і брухту чорних і кольорових металів, які утворилися внаслідок переробки сировини на виробництві, у позивача не виникає обов'язку коригувати податковий кредит.
Основним видом господарської діяльності ПП "Тін СерВіс", відповідно до довідки статуправління, є виробництво легких металевих пакувань (КВЕД 25.92.), а саме підприємство здійснює виробництво жерстяної банки з кришкою до неї, та кришки ТО82, як з придбаної сировини, так і з давальницької. Сировиною для виробництва означеної вище продукції жерсть та мідь. Технологією виробництва передбачене обрізання рулонної жерсті та міді, в результаті чого утворюються відходи, які є зворотними, а саме металобрухт та брухт міді.
Суми ПДВ, сплачені в зв'язку з придбанням вказаних матеріалів, включені до складу податкового кредиту в декларації по ПДВ за 2017 рік, що не заперечується сторонами. Металосировина, у зв'язку з придбанням якої сплачені ПП "Тін СерВіс" суми відносились до податкового кредиту, була повністю залучена до виробничого процесу із виготовлення продукції товариства з метою її подальшого використання в оподаткованих операціях у межах його господарської діяльності.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про металобрухт" металобрухт - це непридатні для прямого використання вироби або частини виробів, які за рішенням власника втратили експлуатаційну цінність внаслідок фізичного або морального зношування і містять у собі чорні або кольорові метали, або їхні сплави, а також вироби з металу, що мають непоправний брак залишки чорних і кольорових металів і їхніх сплавів.
Виходячи із аналізу даної норми, металобрухтом можна вважати всі відходи, що утворилися внаслідок використання металу у господарській діяльності підприємства.
В зв'язку з тим, що металобрухт не є продукцією виробництва, а є зворотним відходом, він не має собівартості, та оцінюється за ціною його можливої реалізації.
Таким чином, суд приходить до висновку, що реалізований ПП "Тін СерВіс" металобрухт не придбавався з метою його використання у неоподаткованих операціях, тому відсутні підстави для нарахування податкових зобов'язань на його облікову вартість.
Стосовно оформлення вступної частини акта, в якій зазначено про проведення камеральної перевірки, суд зазначає, що контрольним органом допущена технічна помилка, яка фактично не впливає на суть виявлених порушень. Сам акт перевірки правових наслідків для позивача не має.
Крім того, суд зазначає, що відповідно до інформаційного листа Вищого адміністративного суду України від 28.03.2014 № 375/11/14-14 окремі дефекти форми рішення контролюючого органу не повинні сприйматися як безумовні підстави для висновку щодо протиправності спірного рішення і, як наслідок, про його скасування.
Оцінка судом обставин справи базується на наданих доказах, їх належності та переконливості, в поєднанні з принципами КАС України.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України).
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 10, 14, 72, 77, 90, 139, 241-246, 255 КАС України, суд
вирішив :
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 06.02.2018 року № НОМЕР_1 ГУ ДФС у Херсонській області, яким приватному підприємству "Тін СерВіс" (код ЄДРПОУ 39029671) зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість, що відображений у декларації з податку на додану вартість за жовтень 2017 року на суму 153549,00 грн.
Стягнути на користь приватного підприємства "Тін СерВіс" (код ЄДРПОУ 39029671, вул. Карла В, буд. 1-Б, с. Музиківка, Білозерський район, Херсонська область, 75023) за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Херсонській області (код ЄДРПОУ 39394259, просп. Ушакова, 75, м. Херсон, 73026) судові витрати у розмірі 2303 (дві тисячі триста три) грн. 24 коп.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 15 травня 2018 р.
Суддя Варняк С.О.
кат. 8.3.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2018 |
Оприлюднено | 18.05.2018 |
Номер документу | 73962330 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні