ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 травня 2018 року м. Київ № 826/4303/18
Окружний адміністративний суд міста Києва, у складі головуючого судді Вовка П.В., розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Палітра Рекламних Ідей до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю Палітра Рекламних Ідей (далі також - ТОВ Палітра Рекламних Ідей , позивач) до Головного управління ДФС у м. Києві (далі також - ГУ ДФС у м. Києві, відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення від 17 листопада 2017 року № 2082140302 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несплату сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску (далі також - оскаржуване рішення).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вказане рішення суб'єкта владних повноважень не ґрунтується на нормах чинного податкового законодавства, підлягає визнанню протиправним та скасуванню з підстав, зазначених у позові.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 березня 2018 року прийнято вказану вище позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та встановлено, що справа буде розглядатись одноособово суддею Вовком П.В. в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Крім того, ухвалою суду від 21 березня 2018 року, зокрема, запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк з дня вручення йому даної ухвали надати суду відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також - КАС України).
У встановлений судом строк ГУ ДФС у м. Києві надано відзив на позовну заяву, в якому контролюючий орган просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог, оскільки оскаржуване рішення прийнято відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб визначений законодавством.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
В С Т А Н О В И В:
За результатами проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Палітра Рекламних Ідей , код 39075796, номер телефону (044) 569-70-27, (044) 569-76-97, e-mail: terra@terra-advertising.com, податкового законодавства за період з 31 січня 2014 року по 31 грудня 2016 року, валютного - за період з 31 січня 2014 року по 31 грудня 2016 року, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - за період з 31 січня 2014 року по 31 грудня 2016 року, та іншого законодавства за період з 31 січня 2014 року по 31 грудня 2016 року, відповідачем складено акт від 20 вересня 2017 року № 376/26-15-14-02-02/39075796 (далі також - акт перевірки), яким встановлено, зокрема, порушення позивачем вимог:
- ч. 8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08 липня 2010 року № 2464-VI, зі змінами та доповненнями, в частині несвоєчасної сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за липень 2014 року.
На підставі наведених висновків акту перевірки, податком органом прийнято рішення від 17 листопада 2017 року № 2082140302 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (перерахування) єдиного внеску, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 12, 12 грн. та нарахована пеня у розмірі 2, 54 грн., що у загальному розмірі складає 14, 66 грн.
Не погоджуючись із прийнятим відповідачем оскаржуваним рішенням ТОВ Палітра Рекламних Ідей звернулось із скаргою № 041217-1 від 04 грудня 2017 року до Державної фіскальної служби України (далі також - ДФС України).
За наслідками розгляду зазначеної скарги ДФС України прийнято рішення від 28 грудня 2017 року № 31874/6/99-99-11-02-02-25 відповідно до якого, оскаржуване рішення залишено без змін, а скаргу - без задоволення.
Незгода із прийнятим контролюючим органом рішенням обумовила позивача на звернення до суду із даним позовом.
Оцінивши наявні докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд погоджується з викладеними у позовній заяві доводами, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 статті 19 Конституції України (тут і далі по тексту всі нормативно-правові акти наведені в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин), органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі також - Закон).
Так, згідно абз. 2 п. 1 ч. 1 статі 4 Закону, платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до п. 1 ч. 2 статті 6 Закону, платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Положеннями ч. 8 статті 9 Закону визначено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
За приписами ч. 10 статті 9 Закону, днем сплати єдиного внеску вважається:
1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів;
2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі;
3) у разі сплати єдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
Згідно ч. 11 статті 9 Закону, у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу (ч. 10 статті 25 Закону).
Відповідно до п. 2 ч. 11 статті 25 Закону, орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (ч. 13 статті 25 Закону).
Таким чином, ТОВ Палітра рекламних ідей як платник єдиного внеску, зобов'язаний сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця. Отже єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за липень 2014 року мав бути сплаченим до 20 серпня 2014 року.
При цьому, як зазначено в акті перевірки, відповідно до інтегрованої картки платника податків єдиний внесок, нарахований робітникам на суми заробітної плати (7101000) за липень 2014 року був сплачений несвоєчасно, а саме 11 серпня 2014 року.
Відтак, контролюючий орган дійшов висновку про невиконання позивачем вимог ч. 8 статті 9 Закону, внаслідок чого до товариства біли застосовані штрафні санкції та нарахована пеня.
Суд не погоджується із вказаними вище твердженнями ГУ ДФС у м. Києві з огляду на те, що як було встановлено матеріалами справи та не спростовано відповідачем, ТОВ Палітра рекламних ідей єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за липень 2014 року сплатило 11 серпня 2014 року та 20 серпня 2014 року, що підтверджується, зокрема, виписками по банківському рахунку та обліковою карткою такого платника податків.
Тобто позивачем були дотримані наведені вище вимоги законодавства в частині дотримання строків сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Враховуючи відсутність порушення з боку позивача встановлених Законом строків сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, оскаржуване рішення не ґрунтується на нормах податкового законодавства, визнається судом протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно до статті 244 КАС України, під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:
1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.
Відповідно до положень чч. 1 та 2 статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Частинами 1 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд приходить до висновку про те, що вимоги позивача підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи вказані норми процесуального законодавства, суд присуджує на користь позивача судові витрати у розмірі 1 762, 00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 255 КАС України суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Палітра Рекламних Ідей (02094, місто Київ, вулиця Гната Хоткевича, будинок 13, офіс 177; код ЄДРПОУ 39075796) до Головного управління ДФС у м. Києві (04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ 39439980) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати повністю рішення Головного управління ДФС у м. Києві № 2082140302 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несплату сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 17 листопада 2017 року.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Палітра Рекламних Ідей за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві судові витрати у розмірі 1 762, 00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).
Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 КАС України.
Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону №2147-VIII, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя П.В. Вовк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2018 |
Оприлюднено | 17.05.2018 |
Номер документу | 73962971 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вовк П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні