ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 травня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/578/18
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василяки Д.К.,
при секретарі: Собчук Є.В., представників позивача Кеби С.В., Латишової Т.В., представників відповідача Насєки М.В., Цимбалюк О.С., розглянувши у спрощеному провадженні у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Комунального закладу ясел-садка №5 "Червона Шапочка" до Головного управління ДФС у Херсонській області про визнання протиправним та скасування рішення № 0026251302 від 16.02.18 року,
встановив:
Комунальний заклад ясла-садок №5 "Червона Шапочка" (далі по тексту - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Головне управління ДФС у Херсонській області (далі по тексту - ГУ ДФС у Херсонській області або відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення № 0026251302 від 16.02.18 року.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивачем сплачений єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Платіжним дорученням № 5 від 18 січня 2017 р. та № 21 від 27 січня 2017 р. єдиний внесок помилково сплачено на невірний рахунок, а саме: 37190203022119.
З метою виправлення допущеної помилки 01.02.2017 року позивач звернувся до Скадовського ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області з проханням помилково сплачені суми по ЄСВ перерахувати з коду 71030000 на код 7101000 у грудні 2016 року на суму 53467,22 грн., та у січні 2017 р. у сумі 34109,56 грн.
13 березня 2018 року позивачем отримано рішення від Головного управління ДФС у Херсонській області від 16 лютого 2018 р. № 0026251302 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, яким до комунального закладу ясла-садок № 5 "Червона Шапочка" застосовано штраф у розмірі 16706,38 грн. за період з 21.01.2017 року до 20.03.2017 року та нараховано пеню у розмірі 2692,65 грн.
Вказане рішення вважає неправомірним та просить його скасувати.
Ухвалою суду від 27 березня 2018 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків. Позивач недоліки усунув.
Ухвалою суду від 10 квітня 2018 року у справі відкрито спрощене провадження.
05 травня 2018 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву. Відзив обґрунтовано тим, що позивач є платником єдиного внеску. Позивачем подано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за грудень 2016 року № 9265331387 від 16.01.2017 (граничний термін сплати по даному Звіту становить 21.01.2017 року) та за січень 2017 року № 9018047071 від 14.02.2017 року (граничний термін сплати по даному Звіту становить 20.02.2017 року).
Згідно даних інтегрованої картки платника за кодом платежу 71010000 переплата на 01.01.2017 року складала 418,53 грн. Після проведеного 21.01.2017 року нарахування за грудень 2016 року в сумі 50578,37 грн. виникла недоїмка в сумі 50159,84 грн. Зараховано єдиний внесок 06.02.2017 в сумі 536,10 грн., 13.02.2017 в сумі 12600,00 грн.
Після проведеного 20.02.2017 року нарахування в сумі 30372,07 грн. виникла недоїмка в сумі 70395,81 грн. Зараховано єдиний внесок 21.02.2017 в сумі 727,20 грн., 24.02.2017 в сумі 23867,82 грн., 10.03.2017 в сумі 6722,19 грн., 14.03.2017 в сумі 13000,00 грн. та перераховано з іншого бюджетного рахунку 20.03.2017 в сумі 80854,59 грн.
На підставі вказаного, Головним управлінням ДФС у Херсонській області прийнято рішення від 16.02.2018 №0026251302, яким до позивача застосовано штрафні санкції за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 16706,38 грн. (20%) та нараховану пеню у розмірі 2692,65 грн. (0,1% від суми недоїмки) за період з 21.01.2017 до 20.03.2017 року.
На підставі вказаного просить в задоволенні позовних вимог відмовити.
Представники позивача просили в судовому засіданні позовні вимоги задовольнити.
Представники позивача просили в задоволенні позовних вимог відмовити.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне: Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. № 2464-VI , в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон № 2464-VI), визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Процедура нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування страхувальниками, відповідно до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів Державною фіскальною службою України та її територіальними органами визначена Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженою Наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449 (далі - Інструкція № 449).
Відповідно до частини 2 ст. 2 Закону № 2464-VI, дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.
Відповідно до частини 1 статті 12 вказаного Закону завданнями центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є забезпечення адміністрування єдиного внеску шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.
Згідно п.2 ч.1 ст.1 Закону № 2464-VІ єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Частиною 8 статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону № 2464 передбачено, що недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до вимог 2, 3, 4 ст.25 Закону № 2464-VI у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Таким чином, в силу вимог частини 3 статті 25 Закону № 2464-VI суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Аналогічні приписи містяться у п. 2 Розділу VI Інструкції № 449.
Згідно з ч. 10 ст. 25 Закону № 2464-VІ, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до ч.13 ст. 25 Закону № 2464-VI нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Пунктом 2 частини 11 статті 25 Закону України, орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску (абз. 1 ч. 14 ст. 25 Закону).
Оскарження рішення органу доходів і зборів про застосування фінансових санкцій зупиняє перебіг строку їх сплати до винесення органом доходів і зборів вищого рівня та/або центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, або судом рішення у справі. Строк сплати фінансових санкцій також зупиняється до ухвалення судом рішення у разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування фінансових санкцій пов'язано з виникненням або несвоєчасною сплатою суми недоїмки. ( абз. 3 ч. 14 ст. 25 Закону).
Судом встановлено, що комунальним закладом ясла-садок №5 "Червона шапочка" м. Скадовськ подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за грудень 2016 року № 9265331387 від 16.01.2017 (граничний термін сплати по даному Звіту становить - 21.01.2017 р.) та за січень 2017 року № 9018047071 від 14.02.2017 року (граничний термін сплати по даному Звіту становить - 20.02.2017 року).
В ході розгляду справи встановлено, що комунальним закладом яслами-садком №5 "Червона Шапочка" в період з 18 січня по 24 березня 2017 року, відповідно до платіжних доручень № 5 від 18 січня 2017 року на суму 9700,00 грн., № 21 від 27 січня 2017 р. на суму 24409,56 грн., № 30 від 03 лютого 2017 р., на суму 536,10 грн., № 36 від 10 лютого 2017 року на суму 12600,00 грн., № 54 від 20 лютого 2017 р., на суму 727,20 грн., № 64 від 23 лютого 2017 р. на суму 23867,82 грн., № 79 від 13 березня 2017 р. на суму 13000,00 грн., № 107 від 24 березня 2017 р. на суму 27585,29 грн., які були внесені на рахунок 37192201022119 Скадовського ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області.
Платіжними дорученнями № 5 від 18 січня 2017 р. та № 21 від 27 січня 2017 р. сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. При цьому, єдиний внесок, відповідно до вказаних платіжних доручень, помилково сплачено на невірний рахунок, а саме: 37190203022119.
Судом встановлено, що 01.02.2017 р. позивач звернувся із заявою до Скадовської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області щодо перерахування помилково сплачених коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з коду 71030000 на код 71011000 у 2016 р. на суму 53467, 22 грн. та у січні 2017 р. на суму - 34109,56 грн.
16 лютого 2018 року ГУ ДФС у Херсонській області прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 0026251302, яким на позивача застосовано штраф у розмірі 16706, 38 грн., нараховано пеню у розмірі 2692,65 грн. та застосовано штраф у розмірі 19399,03 грн.
Згідно ч.5 статті 45 Бюджетного кодексу, податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Крім цього, пунктом 22.4 статті 22 Закону України від 5 квітня 2001 року № 2346-ІІІ "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" визначено, що під час використання розрахункового документа ініціювання переказу є завершеним для платника з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника. Банки мають забезпечувати фіксування дати прийняття розрахункового документа на виконання.
Відповідно до п. 1.19 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.04р. за N 22 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 за N 377/8976, банк не несе відповідальності за достовірність змісту платіжного доручення, оформленого клієнтом, а також за повноту і своєчасність сплати клієнтом податків, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Таким чином, позивачем здійснено сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у строк, передбачений Законом № 2464-VІ, проте помилково у платіжних дорученнях зазначив номер рахунку 71030000, замість вірного - 71011000.
Зважаючи на вказане, суд не вбачає порушення термінів сплати позивачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. При цьому, суд враховує, що позивач звертався до податкового органу зі заявою від 01.02.2017 р. щодо перерахунку кошів на вірний рахунок, які помилково зараховано на інший рахунок.
Отже, на думку суду, рішення № 0026251302 є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку суду, відповідач не надав достатньо належних та допустимих доказів щодо підтвердження правомірності своїх дій.
У зв'язку з цим, суд, аналізуючи викладене робить до висновок, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судові витрати розподілено відповідно до ст. 139 КАС України.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину.
Керуючись ст.ст. 77, 90, 241-246, 255 КАС України, суд -
вирішив :
Адміністративний позов комунального закладу ясла-садок №5 "Червона Шапочка" (75700, Херсонська область, м. Скадовськ, вул. Джарилгатська, 201; вул. Шмітда, 42-а, код ЄДРПОУ 24949752) до Головного управління ДФС у Херсонській області (73026, м. Херсон, проспект Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) про визнання протиправним та скасування рішення № 0026251302 від 16.02.18 року задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Херсонській області № 0026251302 від 16 лютого 2018 р. про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Стягнути на користь комунального закладу ясла-садок №5 "Червона Шапочка" (75700, Херсонська область, м. Скадовськ, вул. Джарилгатська, 201; вул. Шмітда, 42-а, код ЄДРПОУ 24949752) судові витрати в сумі 1762 грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Херсонській області (73026, м. Херсон, проспект Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) шляхом безспірного списання з рахунків органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 11 травня 2018 р.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 10.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2018 |
Оприлюднено | 17.05.2018 |
Номер документу | 73996579 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні