ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 вересня 2018 р.м.ОдесаСправа № 821/578/18
Категорія: 10.1 Головуючий в 1 інстанції: Василяка Д.К. Дата ухвалення рішення 07.05.2018 р.
Місце ухвалення: м. Херсон
Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді - Шеметенко Л.П.
судді - Домусчі С.Д.
судді - Шевчук О.А.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 07 травня 2018 року по справі за адміністративним позовом комунального закладу ясла-садок №5 Червона Шапочка до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
В березні 2018 р. комунальний заклад ясла-садок №5 Червона Шапочка звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування рішення №0026251302 від 16 лютого 2018 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 16706,38 грн. та нараховано пеню в розмірі 2692,65 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21.01.2017р. по 20.03.2017р.
Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач зазначив, що порушення строку перерахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відбулося у зв'язку з допущенням комунальним закладом ясла-садок №5 Червона Шапочка помилки в реквізитах платіжного доручення. Платник податків вчиняв дії, спрямовані на усунення помилки, про що повідомляв податковий орган, а тому застосування штрафних санкцій та нарахування пені не є обґрунтованим.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 07.05.2018 р. позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі №0026251302 від 16 лютого 2018 року.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з'ясування судом обставин справи, порушення норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове судове рішення про відмову в задоволенні позову у повному обсязі.
В своїй скарзі апелянт зазначає, що аналіз облікових даних з інформаційної системи Податковий блок платника визначив, що комунальним закладом порушено п.8 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , що виразилося у несвоєчасній сплаті єдиного внеску, самостійно визначеного в поданих звітах про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. У зв'язку з цим, податковим органам правомірно застосовано до позивача штрафні санкції та нараховано пеню.
Комунальний заклад ясла-садок №5 Червона Шапочка подав письмовий відзив на апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, в якому зазначив, що штрафні санкції застосовуються у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасно сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску, а не у випадку помилково сплачених сум єдиного внеску на невідповідний рахунок. Просить суд апеляційної інстанції апеляційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржуване рішення суду першої інстанції - без змін.
Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до п.1 ч.1 ст.311 КАС України, якою передбачено, що суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю.
Заслухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними в ній доказами, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено наступні обставини справи.
Комунальним закладом ясла-садок №5 Червона шапочка (м. Скадовськ) подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за грудень 2016 року №9265331387 від 16.01.2017р. та за січень 2017 року №9018047071 від 14.02.2017р.
Граничний термін сплати по звіту за грудень 2016 року №9265331387 від 16.01.2017р. становить 21.01.2017р., по звіту за січень 2017 року №9018047071 від 14.02.2017р. - 20.02.2017р.
Комунальним закладом ясла-садок №5 Червона Шапочка у період з 18 січня по 24 березня 2017 року, відповідно до платіжних доручень №30 від 03 лютого 2017 року на суму 536,10 грн., №36 від 10 лютого 2017 року на суму 12600,00 грн., №54 від 20 лютого 2017 року на суму 727,20 грн., №64 від 23 лютого 2017 року на суму 23867,82 грн., №79 від 13 березня 2017 року на суму 13000,00 грн., №107 від 24 березня 2017 року на суму 27585,29 грн., сплачено єдиний внесок на рахунок №37192201022119 Скадовської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області.
Платіжними дорученнями №5 від 18 січня 2017 року на суму 9700,00 грн. та №21 від 27 січня 2017 р. на суму 24409,56 грн. сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. При цьому, єдиний внесок, відповідно до вказаних платіжних доручень, помилково сплачено на невірний рахунок, а саме: 37190203022119.
У зв'язку з цим, 01.02.2017 р. позивач звернувся із заявою до Скадовської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області щодо перерахування помилково сплачених коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
16.02.2018р. Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийняло рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску №0026251302, яким на позивача застосувало штраф у розмірі 16706,38 грн. та нарахувало пеню у розмірі 2692,65 грн.
Не погоджуючись з правомірністю вказаного рішення про застосування штрафних санкцій комунальний заклад ясла-садок №5 Червона Шапочка звернувся з позовом до суду про його скасування.
Вирішуючи справу та задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку, що позивачем здійснено сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у строк, передбачений Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , проте, грошові кошти не надійшли до податкового органу у зв'язку з допущенням помилки в реквізитах отримувача. Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку про відсутність порушень термінів сплати позивачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову, вважає їх правильними та такими, що відповідають вимогам норм матеріального та процесуального права, з огляду на наступне.
Відповідно до п.п.14.1.265 п.14.1 ст.14 ПК України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно п.109.1 ст.109 ПК України правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платника податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або не належного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Тобто, правопорушенням, за яке на платника податків може бути накладено штрафні санкції, є винне діяння такого платника податків.
У відповідності до пункту 4 частини 2 статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування платник єдиного внеску зобов'язаний подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.
Згідно пункту 2 частини 11 статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Частиною 10 статті 25 Закону передбачено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до частин 7, 8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для позивача є календарний місяць.
Частиною 10 статті 9 вказаного Закону встановлено, що днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів; у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі; у разі сплати єдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
Згідно з пунктом 9 Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №6 від 16.01.2016р., для повернення сум єдиного внеску та/або сум застосованих фінансових санкцій, помилково сплачених на невідповідний рахунок 3719, підрозділ органу доходів і зборів, відповідальний за ведення фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку, нижчого рівня оформлює розрахунковий документ на перерахування Коштів на відповідний рахунок 3719 за Заявою та передає управлінню (відділенню) Казначейства не пізніше двох робочих днів з дня надходження Висновку.
Отже, вищезазначені штрафні санкції застосовуються у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску, а не у випадку помилково сплачених сум єдиного внеску на невідповідний рахунок. Здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Відтак, дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання, не можуть слугувати підставою для застосування штрафів.
Аналогічну правову позицію з цього питання висловлено Верховним Судом у постанові від 21.02.2018р. по справі №813/1008/16.
Відповідно до ч.4 ст.45 Бюджетного кодексу України податки, збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння доходів до бюджету.
Згідно ч.5 ст.45 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Аналіз вказаних норм Кодексу дає підстави для висновку, що усі податкові надходження, справляння яких передбачено законодавством України, є доходами державного бюджету, які визнаються зарахованими до бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивачем зобов'язання зі сплати єдиного внеску виконані вчасно, у встановлені Законом терміни для такої сплати. Помилка при зазначенні невідповідного рахунку 3719, не може слугувати підставою для застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасне перерахування ЄСВ.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що при розгляді справи судом першої інстанції правильно встановлено обставини у справі, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, а наведені в апеляційній скарзі доводи не дають підстав для висновку про незаконність чи необґрунтованість судового рішення.
За таких обставин підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.
Керуючись ст.ст. 139, 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі - залишити без задоволення.
Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 07 травня 2018 року - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту судового рішення.
Судове рішення складено у повному обсязі 17.09.2018 р.
Головуючий, суддя: Л.П. Шеметенко
Суддя: С.Д. Домусчі
Суддя: О.А. Шевчук
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2018 |
Оприлюднено | 18.09.2018 |
Номер документу | 76492621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Шеметенко Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні