Рішення
від 14.05.2018 по справі 826/3308/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 травня 2018 року № 826/3308/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-наукове підприємство

Сучасні енергетичні технології

до Головного управління ДФС у місті Києві

про визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-наукове підприємство Сучасні енергетичні технології (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у місті Києві (далі по тексту - відповідач, ГУ ДФС у м. Києві) в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 28 листопада 2017 року № 0052741206.

Не погоджуючись із податковим повідомленням - рішенням від 28 листопада 2017 року № 0052741206, позивач вважає, що до 16 лютого 2016 року не було затвердженої форми податкового повідомлення - рішення, що відповідає статті 120-1 Податкового кодексу України. Отже, на думку позивача, штраф, передбачений пунктом 120-1.1 статті 120 -1 Податкового кодексу України не застосовується при порушенні строків реєстрації податкових накладних, складених до 16 лютого 2016 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 лютого 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/3308/18 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання.

22 березня 2018 року (відповідно до відмітки служби діловодства суду) надійшов відзив на позовну заяву, який мотивований тим, що позивачем допущено порушення строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому податкове повідомлення - рішення від 28 листопада 2017 року № 0052741206 - є правомірним та скасуванню не підлягає.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

Податковим повідомленням - рішенням Головного управління ДФС у місті Києві від 28 листопада 2017 року № 0052741206 згідно з підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті 54, за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно статті 120-1 Податкового кодексу України, до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-наукове підприємство Сучасні енергетичні технології застосовано штраф у розмірі 14936,26 грн.

Вказане податкове повідомлення - рішення прийняте на підставі висновків акту перевірки від 10 листопада 2017 року № 17448/26-15-12-06-20/39871073, яким встановлено наступне:

- податкова накладена № 15 від 24 грудня 2015 року, зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 11 січня 2016 року, що становить затримку граничних термінів реєстрації на 3 дні;

- податкова накладена № 16 від 24 грудня 2015 року, зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 12 січня 2016 року, що становить затримку граничних термінів реєстрації на 4 дні;

- податкова накладена № 11 від 15 грудня 2015 року, зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 06 січня 2016 року, що становить затримку граничних термінів реєстрації на 7 днів;

-податкова накладена № 12 від 15 грудня 2015 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 06 січня 2016 року, що становить затримку граничних термінів реєстрації на 7 днів;

- податкова накладена № 10 від 15 грудня 2015 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 06 січня 2016 року, що становить затримку граничних термінів реєстрації на 7 днів;

- податкова накладена № 14 від 21 грудня 2015 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 12 січня 2016 року, що становить затримку граничних термінів реєстрації на 7 днів;

- податкова накладена № 13 від 15 грудня 2015 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 12 січня 2016 року, що становить затримку граничних термінів реєстрації на 13 днів.

За результатом розгляду скарги позивача від 11 грудня 2017 року, рішенням Державної фіскальної служби України від 16 лютого 2018 року № 5673/6/99-99-11-03-01-25 податкове повідомлення - рішення 28 листопада 2017 року № 0052741206 залишено без змін, скарга Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-наукове підприємство Сучасні енергетичні технології - без задоволення.

Вважаючи зазначене податкове повідомлення-рішення протиправним, та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся із даним позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва.

Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України) Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246.

Пунктами 201.1 і 201.4 ст. 201 ПК України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В силу приписів норм п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

У разі порушення цього терміну реєстрації податкових накладних до платника податків (продавець товарів/послуг, який склав відповідні податкові накладні) застосовуються штрафні санкції визначені цим Кодексом.

Так, згідно з п. 1201.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 ПКУ, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 ПКУ покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках/коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках/коригування, - у разі порушення терміну реєстрації 16 до 30 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 61 і більше календарних днів.

Згідно з п. 1201.3 ст.1201 ПК України порядок застосування штрафних санкцій, передбачених цією статтею, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику

Як вбачається з тексту позову, позивач не спростовує факт вчинення ним порушення вимог п. 201.10 ст. 201 в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних, та висновки акта камеральної перевірки по суті не оскаржує.

Разом з тим, доводи позивача, що до 16 лютого 2016 року не було затвердженої форми податкового повідомлення - рішення, що відповідає статті 120-1 Податкового кодексу України; отже, штраф, передбачений пунктом 120-1.1 статті 120 -1 Податкового кодексу України не застосовується при порушенні строків реєстрації податкових накладних, складених до 16 лютого 2016 року не є обґрунтованими з огляду на наступне.

Відповідно до п. 11 підрозділу 2 роз. ХХ Перехідні положення ПК України, з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Аналізуючи зазначені норми, суд зазначає, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний реєструвати податкові накладі та/або розрахунки коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Водночас, відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст. 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог ст. 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

При цьому, згідно з п. 120-1.3 ст. 120-1 ПК України порядок застосування штрафних санкцій, передбачених цією статтею, затверджується органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Разом з тим, Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році від 24.12.2015 № 909 (набрав чинності з 01.01.2016) внесено зміни до статті 120-1 ПК України та виключено п. 120-1.3 ст. 120-1 ПК України, а разом з ним вимогу про обов'язкове застосування контролюючим органом порядку застосування штрафних санкцій, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

З системного аналізу наведеного слідує, що порушення термінів реєстрації податкових накладних та відповідальність за таке порушення у вигляді штрафу були закріплені в ПК України як до 01.01.2016, так і після цієї дати.

Суд зазначає, що контролюючі органи з вказаної дати не повинні дотримуватись окремого порядку притягнення до такої відповідальності, що раніше було передбачено нормами ПК України, а можуть притягувати особу до відповідальності в загальному порядку.

Водночас, скасування такого обов'язку контролюючого органу не означає, що притягнення платника податків у 2016 році до відповідальності за порушення термінів реєстрації податкових накладних у 2015 році є зворотною дією ПК України у часі, як помилково стверджує позивач.

Таким чином, суд приходить до висновку, що факт відсутності порядку застосування штрафних санкцій, затвердженого центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування і реалізує державну податкову та митну політику, про що зазначено в п. 120-1.3 ст. 120-1 ПК України (виключений з 01.01.2016) не звільняє платника податків від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.

Матеріали справи свідчать, що відповідачем застосовано штраф до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-наукове підприємство Сучасні енергетичні технології 28 листопада 2017 року, відповідну перевірку проведено 10 листопада 2017 року.

В свою чергу, у випадку встановлення факту вчинення платником податку порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних контролюючий орган відповідно до п. 58.1 ст. 58 ПК України (визначає підстави, порядок оформлення та вручення податкового повідомлення-рішення) та положень п. 2 розд. II Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28 грудня 2015 року №1204 (що зареєстрований в Міністерстві юстиції 22.01.2016 за № 124/28254), складає податкове повідомлення-рішення за формою "Н" - за порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 ПК України (додаток 13 до зазначеного Порядку).

Оскільки оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято відповідачем у межах визначених законодавством строків, суд вважає, що відповідач має право притягувати платників податків до відповідальності на підставі статті 120-1 ПК України, а відтак оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним та підстави для його скасування відсутні.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 77, 78, 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-наукове підприємство Сучасні енергетичні технології відмовити.

Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.В. Аверкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.05.2018
Оприлюднено17.05.2018
Номер документу73997318
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3308/18

Постанова від 05.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 22.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Рішення від 14.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні