ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2018 року Справа № 804/1946/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Захарчук-Борисенко Н.В.
при секретарі судового засідання - Музиці Я.І.
за участю:
представника позивача -ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕНКАР до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -
ВСТАНОВИВ:
16.03.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю ТЕНКАР (далі - ТОВ ТЕНКАР ) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якій просить:
- визнати протиправними дії відповідача 1- Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) про неприйняття складеної товариством з обмеженою відповідальністю ТЕНКАР (код ЄДРПОУ 38873394) та направленої на реєстрацію податкової накладної від 31.10.2017 року № 2 та вважати її такою, що прийнята відповідачем 1 - Державною фіскальною службою України та зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою та часом їх фактичного подання 15 листопада 2017 року;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 26.02.2018 р. № НОМЕР_1 прийняте відповідачем 2 - Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856).
В обґрунтування позовних вимог представником позивача зазначено, що 15.11.2017р. о 20 год. 47 хв. ТОВ ТЕНКАР було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 31.10.2017р., однак, згідно квитанції №1, документ не було прийнято та серед виявлених недоліків зазначено, що документ не може бути прийнятий відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246. Представник позивача наголошувала, що оскільки податкову накладну №2 від 31.10.2017р було відхилено ДФС України з невідомих для позивача причин, склало наступну податкову накладну №2 від 31.10.2017р. і відправило її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та відповідно податкові накладні відображають одну і ту ж саму операцію - перевезення вантажу контрагенту Товариству з обмеженою відповідальністю БУКАЄВИЦЯ ЛТД . Представником позивача також зазначено, що Головним державним ревізором - інспектором відділу адміністрування ПДВ території обслуговування Дніпровської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 на підставі підпункту 19.1.1. пункту 19.1 статті 19, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І Податкового кодексу України, у порядку підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 та статті 76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку ТОВ ТЕНКАР код ЄДРПОУ 38873394 з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних складених за жовтень 2017 року, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних у листопаді 2017 року. Та попри вчасне відправлення та реєстрацію первісної накладної по зазначеній вище господарській операції, 30.01.2018р. Головним Управлінням ДФС в Дніпропетровськіц області було складено акт № 4079/04-36-12-09/38873394 про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ ТЕНКАР і встановлено затримання граничних термінів реєстрації податкової накладної, що підлягає наданню покупцю-платнику податку на додану вартість ПН № 2 від 31.10.2017р., термін реєстрації згідно чинного законодавства - до 15.11.2017р., фактична реєстрація - 16.11.2017р., сума ПДВ 682040,04 грн. Разом з тим представник позивача зазначав, що згідно податкового повідомлення - рішення від 26.02.2018р. № НОМЕР_1 ГУ ДФС в Дніпропетровській області на підставі ст. 120-1 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 682040,04 грн. застосовано до ТОВ ТЕНКАР штраф в розмірі 10% у сумі 68204 грн., із прийняттям якого позивач не погоджується. Так, позивач, посилаючись на те, що ТОВ ТЕНКАР вчасно з дотриманням граничних термінів було надано до ДФС України в електронному вигляді податкову накладну на суму ПДВ 682040,04 грн., а саме 15.11.2017 р. о 20 год. 47 хв. у межах операційного дня до 23 год., що підтверджується роздруківкою про відправлення та роздруківкою повідомлення про відправлення та у межах цього ж операційного дня ТОВ ТЕНКАР не одержало квитанцію в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття цієї податкової накладної в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин, та відповідно до абз.13 п.201.10 статті 201 Податкового кодексу України, вважає, що така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. З огляду на викладене, на думку позивача, ГУ ДФС в Дніпропетровській області було безпідставно застосовано до ТОВ ТЕНКАР штрафні санкції. Разом з тим, позивач наголошує, що 16.11.2017р. ТОВ ТЕНКАР направило повторно на реєстрацію ту ж саму податкову накладну та датою реєстрації податкової накладної № 2 від 31.10.2017р. обґрунтовано слід вважати дату її первісного відправлення на реєстрацію, а саме 15.11.2017р. У зв'язку з викладеним, позивач вважає податкове повідомлення-рішення від 26.02.2018р. № НОМЕР_1 протиправним та просить суд його скасувати.
Представник позивача, посилаючись на обґрунтування, викладені у позовній заяві, просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача заперечувала проти задоволення позовних вимог з підстав викладених у відзиві на адміністративний позов, зазначивши, що фахівцями ГУ ДФС в Дніпропетровській області була проведена перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ ТЕНКАР , якою встановлено порушення п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України. Так, згідно інформації з програми АІС Єдиний реєстр податкових накладних податкова накладна, виписана ТОВ ТЕНКАР від 31.10.2017р. №2, зареєстрована в ЄРПН з порушенням законодавчо встановлених термінів (виписана 31.10.2017р. - зареєстрована 16.11.2017р., кількість днів затримки - 1), а саме: порушено термін реєстрації податкових накладних на загальну суму ПДВ 682040,04 грн., за результатами проведення якої складено акт перевірки від 30.01.2018р. № 4079/04-36-12-09/38873394, на підставі висновків якого прийнято оскаржене податкове повідомлення-рішення від 26.02.2018р. № НОМЕР_1. Відповідач, посилаючись на положення абз. 1 п.201.1 ст.201, абз. 8 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, вважає, що оскаржене податкове повідомлення-рішення від 26.02.2018р. № НОМЕР_1 є правомірним та скасуванню не підлягає.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Головним державним ревізором - інспектором відділу адміністрування ПДВ території обслуговування Дніпровської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 на підставі підпункту 19.1.1. пункту 19.1 статті 19, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І Податкового кодексу України, у порядку підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 та статті 76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку ТОВ ТЕНКАР код ЄДРПОУ 38873394 з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за жовтень 2017 року, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних у листопаді 2017 року, за результатами якої складено акт №4079/04-36-12-09/38873394 від 30.01.2018р. (а.с.20).
У ході перевірки були встановлені порушення ТОВ ТЕНКАР граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до висновків акту перевірки №4079/04-36-12-09/38873394 від 30.01.2018р., перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість за жовтень 2017 року - податкова накладна №2 від 31.10.2017р. була зареєстрована 16.11.2017р., що складає 1 день затримки.
ТОВ ТЕНКАР , не погоджуючись з висновками акту №4079/04-36-12-09/38873394 від 30.01.2018р., подало до ГУ ДФС в Дніпропетровській області заперечення на вказаний акт №27 від 24.11.2017р. (а.с.16).
На підставі висновків акту перевірки №4079/04-36-12-09/38873394 від 30.01.2018р ГУ ДФС в Дніпропетровській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.02.2018р. № НОМЕР_1 про застосування за затримку реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму податку на додану вартість 682040,04 грн. штрафу у розмірі 10% у сумі 68204 грн. (а.с.21).
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає, що відповідно до п. 201.1. ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Абз. 8,9 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Водночас положеннями п. 201.1. ст.201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Таким чином, граничний термін для реєстрації податкової накладної №2 від 31.10.2017р. ТОВ ТЕНКАР - 15.11.2017р.
Як вбачається з матеріалів справи, податкова накладна №2 від 31.10.2017р. ТОВ ТЕНКАР була надіслана до ДФС 16.11.2017р., тобто, з порушенням встановленого терміну для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця.
Відповідно до п.120 1.1. ст. 120 1 порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
Враховуючи викладене та те, що податкова накладна №2 від 31.10.2017р. була зареєстрована 16.11.2017р., що складає 1 день затримки, суд вважає, що відповідач правомірно застосував 10% штрафу від суми податку на додану вартість та відповідно податкове повідомлення-рішення від 26.02.2018р. №0041951209 в частині застосування за затримку реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму податку на додану вартість 682040,04 грн., штрафу у розмірі 10% у сумі 68204 грн. є правомірним та скасуванню не підлягає.
При цьому, суд не приймає до уваги посилання представника позивача на те, що оскільки податкову накладну №2 від 31.10.2017р. було відхилено ДФС України з невідомих для позивача причин, то дату складеної податкової накладної №2 від 31.10.2017р. щодо тієї ж операції - слід вважати дату її первісного відправлення, а саме 15.11.2017р., оскільки діючим податковим законодавством не передбачено такого порядку для реєстрації податкових накладних.
Разом з тим, механізм, порядок та строки внесення відомостей, що містяться у податковій накладній до Єдиного реєстру податкових накладних єдиний та встановлений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. N 1246.
Діючим законодавством України не закріплено за платником податку на додану вартість право, у разі неприйняття податкової накладної за умовчанням вважати вказане неприйняття (неправомірним) незрозумілим та зареєструвати її вже за новим номером наступного дня, вважаючи вірною датою реєстрації - дату подання первісної податкової накладної.
При цьому, згідно ч.2,3 Порядку №1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації, який триває з 0 до 23-ї години. Однак, згідно квитанції №1 податкова накладна №2 від 31.10.2017р. була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України 15.11.2017р. о 23:02:12, тобто після закінчення операційного дня, про що було зазначено у вказаній квитанції (а.с.13).
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов ТОВ ТЕНКАР задоволенню не підлягає.
Керуючись положеннями статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, враховуючи, що позивачу відмовлено в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, підстави для компенсації позивачу судових витрат відсутні.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕНКАР (52005, Дніпропетровська область, смт. Слобожанське, вул. Теплична, 27 - С) до Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ - 53, Львівська площа, 8), Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення - відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст.ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п. 15.5 ч. 1 розділу VII Перехідні положення цього Кодексу.
Повний текст рішення складений 14 травня 2018 року.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2018 |
Оприлюднено | 17.05.2018 |
Номер документу | 74025569 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні