ПОСТАНОВА
Іменем України
Київ
15 травня 2018 року
справа №815/2105/17
адміністративне провадження №К/9901/20715/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Ханової Р.Ф.(суддя-доповідач),
суддів: Гончарової І.А., Олендера І.Я.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Міністерства аграрної політики та продовольства України на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 липня 2017 року у складі колегії суддів Кравченка М.М., Єфіменка К.С., Іванова Е.А. та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року у складі колегії суддів Коваля М.П., Домусчі С.Д., Кравець О.О. у справі № 815/2105/17 за позовом Приватного підприємства Макс - Агро до Міністерства аграрної політики і продовольства України, Державної казначейської служби України, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департамент агропромислового розвитку Одеської обласної державної адміністрації, Управління агропромислового розвитку Ізмаїльської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправною бездіяльності та стягнення компенсації,
У С Т А Н О В И В:
У квітні 2017 року Приватне підприємство Макс - Агро (далі - Підприємство, позивач у справі) звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Міністерства аграрної політики і продовольства України (далі - Мінагрополітики, перший відповідач у справі), Державної казначейської служби України (далі - державне казначейство, другий відповідач у справі), в якому просило визнати протиправною бездіяльність Мінагрополітики щодо не спрямування бюджетних коштів на погашення бюджетної кредиторської заборгованості в розмірі 463 600 грн, зареєстрованої в органах Казначейства за програмою Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними для перерахування на рахунки Приватного підприємства Макс - Агро , стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства Макс - Агро компенсацію за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладання молодих садів і виноградників та ягідників і нагляд за ними і не отримані ним в повному обсязі кошти в розмірі 463600,00 грн шляхом списання з наявних бюджетних програм Мінагрополітики.
13 липня 2017 року Одеський окружний адміністративний суд постановою, залишеною без змін постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року, адміністративний позов Підприємства задовольнив частково, визнав протиправною бездіяльність Мінагрополітики щодо не спрямування бюджетних коштів на погашення бюджетної кредиторської заборгованості в розмірі 463 600 грн, за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та нагляд за ними для перерахування на рахунки Підприємства, зобов'язав Мінагрополітики у встановленому законодавством порядку спрямувати кошти на погашення кредиторської заборгованості у розмірі 463600 грн за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та нагляд за ними для перерахування на рахунки Підприємства.
У лютому 2018 року Мінагрополітики подано касаційну скаргу, в якій, відповідач посилаючись на невідповідність рішень судів попередніх інстанцій нормам матеріального права, вказує на їх незаконність та необґрунтованість, просить скасувати постанови судів попередніх інстанцій та ухвалити нову постанову про відмову у задоволенні позову.
У касаційній скарзі перший відповідач зазначає про безпідставність позовних вимог, оскільки Мінагрополітики, як головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем відповідної бюджетної програми, спрямовано бюджетні кошти на погашення кредиторської заборгованості Підприємства, як суб'єкту господарювання, який займається садівництвом, а також вчинялися дії щодо звернення до Міністерства фінансів України з проханням передбачити кошти на вищезазначені цілі, а отже, виконано обов'язки, передбачені чинним законодавством України, а саме постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 року № 587 Про затвердження Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства (далі - Порядок № 587).
Відсутність своєї бездіяльності Мінагрополітики доводить листами до Міністерства фінансів України з проханням доопрацювати Закон України Про Державний бюджет України на відповідний рік , зверненням до цього ж Міністерства з бюджетним запитом на 2015 - 2017 роки (за формою 2015-2) та з бюджетним запитом на 2016 (за формою 2016-3), наголошує на тому, що не має нести відповідальність за невиконання обов'язків іншими державними органами.
Посилаючись на положення статей 7, 13, 22, 23, 116 Бюджетного кодексу України, заявник касаційної скарги стверджує про те, що Мінагрополітики виконало функції головного розпорядника бюджетних коштів в повному обсязі в межах виділених коштів на відповідний бюджетний рік.
Відзиву на касаційну скаргу від позивача до Верховного Суду не надано, що не перешкоджає перегляду судових рішень.
Касаційний розгляд справи здійснюється у попередньому судовому засіданні відповідно до статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Верховний Суд, переглянувши постанови судів першої та апеляційної інстанцій в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги.
Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Зазначеним вимогам закону судові рішення відповідають.
Суди першої та апеляційної інстанцій установили, що Приватне підприємство Макс-Агро зареєстроване як юридична особа Ізмаїльською районною державною адміністрацією Одеської області 08 липня 2005 року, відповідно до КВЕД Підприємство займається наступними видами діяльності: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; вирощування інших однорічних і дворічних культур; вирощування зерняткових і кісточкових фруктів; вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників; допоміжна діяльність у рослинництві; післяурожайна діяльність; оброблення насіння для відтворення; оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; оптова торгівля фруктами й овочами; оптова торгівля хімічними продуктами.
Наказом Мінагрополітики від 27 грудня 2013 року № 772 Про Розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними затверджено розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01 січня 2013 року у виноградарстві та садівництві (п.1.1); розподіл коштів між суб'єктами господарювання, які займаються хмелярством, для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01 січня 2013 року (п.1.2); розподіл коштів по фінансуванню галузевих науково-дослідних установ (зміцнення матеріально-технічної бази) для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась станом на 01 січня 2013 року за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними (п.1.3); розподіл коштів за програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними для компенсації витрат у садівництві та виноградарстві (п.1.4).
Відповідно до пункту 2 вказаного наказу № 772 Департаменту фінансово-кредитної політики та бухгалтерського обліку доручено подати в установленому порядку Державній казначейській службі України Розподіли коштів державного бюджету.
Відповідно до наказу Мінагрополітики від 27 грудня 2013 року № 772 на Підприємство розподілено кошти за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01 січня 2013 року у виноградарстві та садівництві за КЕКВ 2610 - 186 000,00 грн та по КЕКВ 3210 - 335 000,00 грн, а всього у сумі 521000,00 грн.
Наказом Мінагрополітики від 29 липня 2014 року № 277 Про Розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними затверджено розподіл коштів за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01 січня 2014 року у виноградарстві, садівництві і хмелярстві (п.1.1). Також, Департаменту фінансово-кредитної політики та бухгалтерського обліку доручено подати в установленому порядку Державній казначейській службі України Розподіл коштів державного бюджету.
Відповідно до наказу Мінагрополітики № 277 на Підприємство розподілено кошти за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилась на 01 січня 2014 року у виноградарстві, садівництві та хмелярстві по КЕКВ 2610 57400,00 грн.
В 2014 році кредиторську заборгованість в сумі 57400,00 грн згідно наказу Мінагрополітики від 29 липня 2014 року № 277 виплачено Підприємству, що підтверджується випискою по банківському рахунку.
Розмір кредиторської заборгованості станом на 01 березня 2017 року за кодом програмної класифікації видатків 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними за Підприємством становить 463 600,00 грн, в тому числі за КЕКВ 2610 - 128600,00 грн., за КЕКВ 3210 - 335000,00 грн, відповідно до Акту звірки взаєморозрахунків, який складений між Підприємством та Головою комісії з припинення управління агропромислового розвитку Ізмаїльської районної державної адміністрації.
Відповідно до листа від 06 квітня 2017 року № 37-13-15/9244 у відповідь на звернення Громадської спілки Українська асоціація садівництва та ягідництва від 14 березня 2017 року № 131, від 22 березня 2017 року № 134, від 28 березня 2017 року № 135 щодо кредиторської заборгованості за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними Міністерство аграрної політики та продовольства України повідомило, що Законом України Про Державний бюджет України на 2017 рік за бюджетною програмою 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними передбачається 75000000,00 грн; в даний час до Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 року № 587, вносяться зміни з метою приведення його у відповідність до діючого законодавства; розподіл коштів за бюджетною програмою буде здійснюватися після внесення відповідних змін та затвердження відповідно до Бюджетного кодексу України паспорта бюджетної програми.
Також, до зазначеного листа Міністерство аграрної політики та продовольства України надало інформацію щодо обсягів кредиторської заборгованості за бюджетною програмою 2801350 станом на 01 січня 2017 року в розрізі суб'єктів господарювання, відповідно до якої за Підприємством рахується кредиторська заборгованість всього у сумі 463 600,00 грн, у тому числі за КЕКВ 2610 - 128 600,00 грн. та за КЕКВ 3210 - 335 000,00 грн.
Відповідно до частин першої та другої статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.
При вирішенні питання щодо правильності застосування норм матеріального права до спірних правовідносин Верховний Суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а також визначаються правові засади утворення та погашення державного і місцевого боргу регулюються Бюджетним кодексом України.
Механізм справляння збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства (далі - збір) в розмірах, встановлених Податковим кодексом України, та використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними" визначає Порядок справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 року № 587 (далі - Порядок № 587).
Міністерство аграрної політики та продовольства України є головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми (пункт 18 частини першої статті 1, стаття 22 Бюджетного кодексу України, пункт 3 Порядку № 587).
Повноваження головного розпорядника бюджетних коштів визначені частиною 5 статті 22 Бюджетного кодексу України, серед яких зокрема отримання бюджетних призначень шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет); прийняття рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань; затвердження кошторисів розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів), якщо інше не передбачено законодавством; розроблення проектів порядків використання коштів державного бюджету за бюджетними програмами, передбаченими частиною сьомою статті 20 цього Кодексу; розроблення та затвердження паспортів бюджетних програм і складання звітів про їх виконання, здійснення аналізу показників виконання бюджетних програм (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі.
Відповідно до приписів пункту 5 Порядку № 587, бюджетні кошти надаються суб'єктам господарювання, які займаються виноградарством, садівництвом і хмелярством (далі - суб'єкти господарювання), незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності для компенсації здійснених у поточному бюджетному році витрат (без урахування сум податку на додану вартість) за певними напрямами.
Аналіз пунктів 6 - 14 Порядку № 587 свідчить про чітко визначену процедуру направлення/використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, яка включає в себе такі основні етапи, як утворення Мінагрополітики комісії (районної, обласної тощо) для розгляду заяв про компенсацію та документів, поданих суб'єктами господарювання, вирішення інших питань щодо виплати компенсації за рахунок бюджетних коштів, проведення такою комісією відповідної перевірки суб'єкта господарювання, за результатами якої, а також на підставі поданих суб'єктом господарювання документів, комісія визначає попередні обсяги компенсації з урахуванням фактичних витрат та нормативів витрат на 1 гектар. В подальшому на підставі затверджених остаточних обсягів компенсації Мінагрополітики спрямовує бюджетні кошти зокрема головному управлінню агропромислового розвитку обласної держадміністрацій, яка в свою чергу спрямовує бюджетні кошти управлінню агропромислового розвитку районної держадміністрації, а вже це управління на підставі відповідних наказів Мінагрополітики подає управлінню Казначейства реєстр підприємств і платіжні доручення на виплату компенсацій шляхом перерахування бюджетних коштів із власного реєстраційного рахунка на поточні рахунки суб'єктів господарювання, відкриті в банках.
Частиною першою статті 48 Бюджетного кодексу України встановлено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Порядок здійснення реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики (частина сьома статті 48 Бюджетного кодексу України).
Наказом Міністерства фінансів України від 2 березня 2012 року №309 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 березня 2012 року за №419/20732) затверджений Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України (далі - Порядок №309), пунктом 2.2. якого передбачено, що розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов'язання подають до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів за формою згідно з додатком 1, а органи Казначейства звіряють поданий розпорядником Реєстр та підтвердні документи на предмет відповідності даних, уключених до Реєстру.
Згідно пункту 2.4. Порядку № 309, розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов'язання, якщо інше не передбачено бюджетним зобов'язанням, подають до відповідного органу Казначейства Реєстр фінансових зобов'язань за формою згідно з додатком 2 на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях, а також оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та бюджетного фінансового зобов'язання.
Після перевірки підтвердних документів по одному примірнику Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань і заявки на видачу готівки та перерахування коштів на вкладні рахунки повертаються розпоряднику бюджетних коштів, а інші примірники цих документів залишаються на зберіганні в органі Казначейства. Форма заявки на видачу готівки та перерахування коштів на вкладні рахунки затверджується Мінфіном.
Документи, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та/або бюджетного фінансового зобов'язання, повертаються розпоряднику з відміткою зареєстровано та взято на облік (пункт 2.6. Порядку № 309).
Враховуючи положення наведених норм, Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що Мінагрополітики як головний розпорядник бюджетних коштів та відповідальний виконавець бюджетної програми зобов'язане спрямувати бюджетні кошти для компенсації витрат для їх подальшого перерахування на поточні рахунки суб'єктів господарювання, в тому числі і на погашення бюджетної кредиторської заборгованості. Факт наявності кредиторської заборгованості за програмою КПКВ 2801350 в сумі 463600 грн, яка рахується за позивачем та яка зареєстрована в органах Казначейства, установлений судами попередніх інстанцій, що доводить протиправну бездіяльність першого відповідача, яка виразилась у не спрямуванні бюджетних коштів на погашення бюджетної кредиторської заборгованості в розмірі 463600 грн, зареєстрованої в органах Казначейства, за програмою Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників та нагляд за ними для перерахування на рахунки Підприємства.
За положеннями абзацу 2 частини другої статті 57 Бюджетного кодексу України бюджетні зобов'язання за бюджетними програмами спеціального фонду державного бюджету, не передбаченими проектом закону про Державний бюджет України на наступний бюджетний період, поданим на розгляд до Верховної Ради України, головні розпорядники бюджетних коштів зобов'язані виконати до кінця поточного бюджетного періоду в межах і за рахунок відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету, не допускаючи наявності за такими зобов'язаннями кредиторської заборгованості на початок наступного бюджетного періоду.
Згідно пункту 7 частини п'ятої статті 22 Бюджетного кодексу України, головний розпорядник бюджетних коштів здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне та цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі.
Частиною четвертою статті 20 Бюджетного кодексу України передбачено, що відповідальний виконавець бюджетних програм у процесі їх виконання забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень.
Аналіз положень наведених норм, з урахуванням встановлених судами попередніх інстанцій фактичних обставин, дає Суду підстави для висновку, що Міністерством аграрної політики та продовольства України, як відповідальним виконавцем бюджетної програми, не вжито необхідних заходів щодо виконання своїх обов'язків з метою реалізації бюджетної програми 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними .
Згідно частини четвертої статті 23 Бюджетного кодексу України витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету (з дотриманням вимог частини другої статті 57 цього Кодексу), якщо цим Кодексом та/або законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) не встановлено інше.
Частиною другою статті 57 Бюджетного кодексу України передбачено, що на кінець бюджетного періоду центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету та щодо субвенцій із спеціального фонду державного бюджету на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення.
Додатком № 3 до Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік (прийнятим 21.12.2016 року № 5000) у розділі - Розподіл видатків Державного бюджету України на 2017 рік за кодом 2801350 (код функціональної класифікації 0421) Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними по загальному фонду передбачені видатки на суму 75 000 000 грн.
Відтак, Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що Мінекономрозвитку всупереч вказаним вимогам законодавства не здійснило Підприємству компенсацію заборгованості в розмірі 463600,00 грн за кодом програмної класифікації видатків 2801350 Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними , сам факт розподілу в 2013 році бюджетних коштів Міністерством до органів Казначейства не доводить виконання ним в повному обсязі покладених на нього Порядком № 587 та Бюджетним кодексом України обов'язків.
Суд визнає, що суди попередніх інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права при вирішенні даної справи та вважає, що суди повно встановили обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, та надали їм правову оцінку на підставі норм закону, що підлягали застосуванню до даних правовідносин.
Керуючись статтями 341, 343, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
П О С Т А Н О В И В :
Касаційну скаргу Міністерства аграрної політики та продовольства України залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 13 липня 2017 року та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року у справі № 815/2105/17 залишити без змін.
Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Головуючий Р.Ф.Ханова
Судді І.А.Гончарова
І.Я.Олендер
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2018 |
Оприлюднено | 18.05.2018 |
Номер документу | 74028732 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Ханова Р.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні