Рішення
від 15.05.2018 по справі 810/1922/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2018 року № 810/1922/18

Київський окружний адміністративний суд, у складі судді Лисенко В.І.,

за участі: секретаря судового засідання Приходько Н.І.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Медичний центр "Чайка" до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ "Медичний центр "Чайка" з позовом до Головного управління ДФС у Київській області, у якому просить скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.12.2017 №0044621406.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що накладення податковим органом штрафних санкції підприємству за видачу готівкових коштів під звіт у розмірі 6000,00 грн без повного звітування за витрачені кошти є безпідставним та таким, що не ґрунтується на нормах чинного законодавства.

Зазначив, що вказані кошти були видані підзвітній особі ОСОБА_3 для виконання цивільно-правової дії. У зв`язку з неможливістю здійснити доручення, наступного дня підзвітною особою були повернуті кошти у касу підприємства, що підтверджується касовим ордером. При цьому, звіт про використання коштів не складався, оскільки доручення виконано не було, кошти повернуті в касу, а нормами чинного законодавства у такому випадку не передбачено складення будь-яких звітів. А тому, на думку позивача, прийняте податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідач проти позову заперечував, надав до суду письмовий відзив, у якому зазначив, що позивачем порушено пункт 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні. А тому, приймаючи рішення, яким нарахована сума штрафних санкцій, він діяв на підставі, у межах та виключно у спосіб, передбачений законодавством.

Ухвалою суду від 19.04.2018 відкрито спрощене позовне провадження в даній адміністративній справі.

У судове засідання, призначене на 15.05.2018 прибули представник позивача та представник відповідача. Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив адміністративний позов задовольнити, представник відповідача з позовом не погодився, у його задоволенні просив відмовити.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши учасників справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Як убачається з матеріалів справи, 29.11.2017 у відповідності до наказу Головного управління ДФС у Київській області від 30.10.2017 №1962 та на підставі направлень від 24.11.2017 №6152 та від 24.11.2017 №6153, відповідачем було проведено фактичну перевірку господарської одиниці - Товариства з обмеженою відповідальністю "Медичний центр "Чайка" (а.с. 46-47).

Перевірка проведена у присутності директора ТОВ "Медичний центр "Чайка" ОСОБА_3

Посадовими особи контролюючого органу за результатами перевірки було оформлено Акт фактичної перевірки від 29.11.2017 №2936/1000/36713127, яким встановлено порушення пункту 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, у частині видачі під звіт готівкових коштів на загальну суму 272200,00 грн за період з 01.02.2017 по дату перевірки без повного звітування щодо раніше виданих коштів. (а.с. 7).

Так, на думку відповідача, порушення ТОВ "Медичний центр "Чайка" законодавства у сфері обігу готівки у національній валюті полягало у тому, що підзвітній особі ОСОБА_3, на підставі видаткового ордера №8 від 26.01.2017 були видані під звіт готівкові кошти у сумі 6000,00 грн, які згідно із прибутковим касовим ордером від 27.01.2017 № 21 були повернуті у касу підприємства без складання звіту про використання коштів.

На підставі Акта фактичної перевірки від 29.11.2017 №2936/1000/36713127, відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 11.12.2017 №0044621406, яким ТОВ "Медичний центр "Чайка" нараховано суму штрафних санкцій у розмірі 68050,00 грн (а.с. 8).

Не погоджуючись з такими висновками контролюючого органу, позивач оскаржив податкове повідомлення-рішення від 11.12.2017 №0044621406 в адміністративному порядку, направивши на адресу Державної фіскальної служби України скаргу.

Розглянувши скаргу позивача, ДФС України прийняла рішення від 13.03.2018 38627/6/99-99-11-03-01-25, яким оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишила без змін, а скаргу - без задоволення (а.с.11-12).

Позивач, вважаючи, що податкове повідомлення-рішення від 11.12.2017 №0044621406 прийняте без правових на те підстав та обґрунтувань, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд зазначає наступне.

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами, установами та організаціями, а також окремі питання організації роботи з готівкою, визначено Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №637.

Згідно з пунктом 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні від 15.12.2004 року № 637 видача готівкових коштів під звіт або на відрядження (далі - під звіт) здійснюється відповідно до законодавства України.

Видача готівкових коштів під звіт на закупівлю сільськогосподарської продукції та заготівлю вторинної сировини, крім металобрухту, дозволяється на строк не більше 10 робочих днів від дня видачі готівкових коштів під звіт, а на всі інші виробничі (господарські) потреби на строк не більше двох робочих днів, уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт.

Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми.

Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України.

Підпунктом 170.9.2 пункту 170.9 статті 170 ПК України встановлено, що звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, подається за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, до закінчення п`ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податків: а) завершує таке відрядження; б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

За наявності надміру витрачених коштів їх сума повертається платником податку в касу або зараховується на банківський рахунок особи, що їх видала, до або під час подання зазначеного звіту.

У відповідності до пункту третього Порядку складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт (далі - Звіт), подається до закінчення п'ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку завершує таке відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок податкового агента платника податку, що надав кошти під звіт.

Отже, зміст вищенаведених норм законодавства у сфері обігу готівки та їх аналіз, вказує на те, що видача коштів під звіт з каси підприємства здійснюється у ході та для забезпечення їх діяльності, з метою контролю за виконанням певних господарських операцій, тобто, окремих цивільно-правових дій.

Обов`язковою, законодавчо закріпленою умовою видачі коштів з каси підприємств є подання підзвітною особою звіту про використання виданих коштів. При цьому, встановлюючи термін подачі такого звіту, законодавець нерозривно пов`язав його з конкретною подією, а саме - завершенням виконання окремої цивільно-правової дії, на яку видавались кошти.

У ході розгляду справи, судом встановлено, що 26.01.2017 з каси ТОВ "Медичний центр "Чайка" ОСОБА_3 було видано 6000,00 грн. Дана обставина підтверджується видатковим касовим ордером №8 (а.с.15).

Відповідно до прибуткового касового ордеру від 27.01.2017 №21, у касу позивача було прийнято 6000,00 грн від ОСОБА_3, підставою зарахування вказаної суми зазначено - "повернення невикористаних коштів" (а.с.16).

З огляду на вищенаведене, надані позивачем письмові докази підтверджують та доводять факт повернення підзвітною особою коштів, взятих під звіт для виконання цивільно-правової дії, з причин, які унеможливили виконати таку дію.

У цьому контексті, суд зазначає, що позивач, після повернення коштів у касу, не мав обов`язку щодо звітування за раніше отримані під звіт суми, оскільки подія, яка є юридично встановленою точкою відліку терміну для подання звіту (виконання окремої цивільно-правової дії), - так і не відбулась.

Тому, суд не приймає до уваги доводи відповідача про те, що позивачем, в порушення пункту 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні не складено звіт про використання котів, оскільки чинним законодавством України обов`язок щодо складання такого звіту передбачений лише у випадку реалізації наданих під звіт коштів.

За таких обставин, враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку про безпідставність та необґрунтованість податкового повідомлення-рішення від 11.12.2017 №0044621406, а тому адміністративний позов є таким, що підлягає задоволенню.

Як встановлено частиною другою статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав до суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довів правомірності свого рішення.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у сумі 1762,00 грн., що підтверджується наявною в матеріалах справи квитанцією від 21.03.2018 (а.с. 2).

Отже, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору підлягають присудженню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС України у Київській області.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області від 11.12.2017 №0044621406.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Медичний центр "Чайка" (вул. В. Лобановського, 7, приміщення 1, с. Чайки, Уиєво-Святошинський район, Київська область, код ЄДРПОУ 36713127) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Київській області (вул. Народного Ополчення, 5а, м. Київ, код ЄДРПОУ 39393260) сплачений судовий збір у сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лисенко В.І.

Дата складення повного тексту рішення - 18 травня 2018 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2018
Оприлюднено21.05.2018
Номер документу74071318
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1922/18

Ухвала від 03.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 03.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 22.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кобаль М.І.

Рішення від 15.05.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Рішення від 15.05.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 19.04.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні