ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УК РАЇНИ
07 жовтня 2009 м. Д ніпропетровськ Справ а № А 8/1-08
Колегія суддів Дніпропе тровського апеляційного адм іністративного суду у складі :
головуючий суддя: Мірошни ченко М.В.,
суддя: Баранник Н.П .
суддя: Юхименко О.В .
при секретарі: Красоті А.О.
за участю представників ст орін :
позивача: не з'явився
відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляцій ну скаргу
Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів,
м. Дніпропетровськ
на постанову господар ського суду Дніпропетровськ ої області від 09.04.2008р.
у справі № А 8/1-08
за позовом Дніпропе тровського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту
інвалідів, м. Дн іпропетровськ
до відповідача Товар иства з обмеженою відповід альністю «Електрострой», м. М арганець,
Дніпропетровс ької області
про стягнення 11 652,54 грн.
ВСТАНОВИЛА:
Дніпропетровським обл асним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів, м . Дніпропетровськ заявлено п озов до Товариства з обме женою відповідальністю «Еле ктрострой» про стягне ння суми 10 937,50 грн. адміністрат ивно-господарських санкцій т а суми 715,04 грн. пені.
Розглянувши справу по су ті, постановою господарськог о суду Дніпропетровської обл асті від 09.04.2008р. у справі № А 8/1-08 ад міністративний позов задово лено частково. Стягнуто з Т овариства з обмеженою відп овідальністю «Електрострой » на користь Дніпропетровськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів суму 5468,75 грн. адміністрат ивно-господарських санкцій, суму 357,52 грн. пені. В задоволенн і іншої частини вимог відмов лено.
Постанова суду першої ін станції мотивована тим, що у 20 06 році кількість найманих пра цівників відповідача, що не в иконували електромонтажні р оботи або роботи з підвищено ю небезпекою складала лише ш ість осіб. За таких обставин ф актично відповідач мав можли вість працевлаштувати інвал іда тільки на вказані робочі місця. В число вказаних шести робочих місць також включен о посади керівника, головног о бухгалтера та головного ін женера, на яких вже працювали наймані працівники. Отже, фак тично можливість відповідач а працевлаштувати інваліда б ула обмежена лише трьома роб очими місцями з 16-ти наявних. З а ч. 1 ст. 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», для пі дприємств, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві. Отже, господарський су д визнав за можливе зменшити розмір адміністративно-госп одарських санкцій та пені, як і підлягають стягненню з від повідача, і задовольнити поз овні вимоги в сумі 5 468,75 грн. адмі ністративно-господарських с анкцій та 357,52 грн. пені.
Не погодившись із постан овою суду першої інстанції, Д ніпропетровське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів подало апеля ційну скаргу, в якій вказало н аступні обставини.
Згідно до ст. 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і», відповідач зобов' язуєть ся створювати робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі 4 відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості од ного робочого місця. Підприє мства самостійно розраховую ть кількість робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів і забезпечують працевлашт ування інвалідів. Виконання м нормативу вважається праце влаштування підприємством і нвалідів, для яких це місце ро боти є основним.
За ст. 20 цього Закону, підприє мства, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша ніж установлено но рмативом, щороку сплачують в ідповідним відділенням Фонд у адміністративно-господарс ькі санкції.
Сплата санкцій не стави ться законодавцем в залежніс ть від того, чи вживав роботод авець необхідних, передбачен их законодавством заходів, щ одо працевлаштування інвалі да.
Просить постанову господ арського суду Дніпропетровс ької області від 09.04.2008р. у справ і № А 8/1-08 скасувати і постанови ти нове рішення про задоволе ння позову.
Товариство з обмеже ною відповідальністю «Елект рострой» письмових заперече нь на апеляційну скаргу до су ду не надало.
До судового засідання 07.10. 09р. представники сторін не з'я вились. Сторони про час, дату т а місце судового розгляду сп рави повідомлені належним чи ном. На підставі ст. 196 КАС Украї ни колегія суддів ухвалила з дійснити апеляційний розгля д справи без участі представ ників сторін, оскільки їх нея вка не є перешкодою для цього .
У відповідності до розпо рядженням в.о. голови Дніпроп етровського апеляційного ад міністративного суду № 713 ві д 07.10.2009р. апеляційний розгляд сп рави здійснено колегією суд дів у складі: Мірошниченко М.В. (головуючий суддя), Бар анник Н.П. (суддя), Юхименк о О.В. (суддя).
Судове засідання фіксува лось за допомогою технічного комплексу «Камертон».
В судовому засіданні 07.10.09р. ог олошено вступну та резолютив ну частини постанови суду ап еляційної інстанції.
Розглянувши матеріали та о бставини справи, перевіривши їх доказами, колегія суддів знаходить підстави для задов олення апеляційної скарги.
Предметом позову є вимо га про стягнення з відповіда ча суми 10 937,50 грн. адміністратив но-господарських санкцій та 715,04 грн. пені, за невиконання но рмативу щодо працевлаштува ння інвалідів у 2006 році.
Частиною 1 ст. 19 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, встанов люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі 4% середньообл ікової чисельності штатних п рацівників облікового склад у за рік, а якщо працює від 8 до 2 5 осіб, - у кількості одного роб очого місця.
Згідно до ч.2 ст. 19 зазначено го Закону України, підприємс тва, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих міс ць для працевлаштування інва лідів відповідно до норматив у встановленого частиною пер шою цієї статті і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів.
Порядком подання підприє мствами, установами, організ аціями та фізичними особами, що використовують найману п рацю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної дл я організації їх працевлашту вання, затвердженого постано вою Кабінетом Міністрів Укра їни від 31.01.2007 № 70 визначено, що ін формацію про наявність вільн их робочих місць (вакантних п осад) для працевлаштування і нвалідів роботодавці подают ь центру зайнятості за місце м їх реєстрації як платників страхових внесків на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття за формою, затвер дженою Мінпраці за погодженн ям з Держкомстатом.
Відповідно до п.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість насе лення» підприємства, установ и, організації незалежно від форм власності реєструються у місцевих центрах зайнятос ті за їх місцезнаходженням т а щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про ная вність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі, пр изначених для працевлашт ування інвалідів .
У відповідності до звіту пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів, затвердженог о Міністерством праці Україн и № 338 від 29.12.2004р. (Ф. 10-ПІ), наданого в ідповідачем - а.с. 5, середньо облікова чисельність праців ників за стягуваний період, с тановить 16 осіб, внаслідок чог о відповідач в 2006 році повинен був створити одне робоче міс це для працевлаштування інва ліда.
Середньооблікова чисельні сть інвалідів, що працювали у відповідача у 2006 році, склала 0 осіб - інвалідів, що підтвер джується звітом про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів (Ф. 10-ПІ), наданого відповід ачем до Дніпропетровського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів України.
За змістом ст. 18 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і», підприємства, установи, ор ганізації, фізичні особи, які використовують найману прац ю, зобов'язані виділяти та ств орювати робочі місця для пра цевлаштування інвалідів, у т ому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Таким чином, на протязі 2006 ро ку відповідачем не було ство рено та не працевлаштовано о дного інваліда.
Виходячи з вказаних обстав ин, колегія суддів доходит ь до висновку, що відповідач н е виконав вимоги ст. ст. 18, 19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні», що виявилось у нас тупному:
- не подавав щоміс ячно звітів про наявність ва кансій робочих місць для
працевлаштування інвалі дів.
Відповідач не надав до су ду жодного доказу, який би сві дчив про створення ним у
2006 році одного необхідног о робочого місяця для працев лаштування інваліда .
Листом Марганецького мі ського центру зайнятості від 08.05.07 р. № 530 підтверджується, що в ідповідач у 2006 р. не повідомляв про потребу в інвалідах.
Відповідно до ч. 1 ст. 218 Господ арського кодексу України, пі дставою господарсько-правов ої відповідальності учасник а господарських відносин є в чинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Частиною 2 зазначеної норми передбачено, що учасник госп одарських відносин відповід ає за невиконання або ненале жне виконання господарськог о зобов' язання чи порушення правил здійснення господарс ької діяльності, якщо не д оведе, що ним вжито усіх залеж них від нього заходів для нед опущення господарського пра вопорушення .
Згідно до ст. 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні », підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів адмін істративно-господарські сан кції, сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві, установі, о рганізації, у тому числі підп риємстві, організації громад ських організацій інвалідів , фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації.
У відповідності до ч.2 ст. 20 ць ого Закону України, порушенн я термінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій тягне за собою нарахування п ені, яка обчислюється виходя чи з 120 відсотків річних облік ової ставки НБУ, що діяла на мо мент сплати, нарахованої на п овну суму недоїмки за весь її строк.
Враховуючи вищевикладе не, колегія суддів не погоджу ється з висновком суду першо ї інстанції про часткове зад оволення позову, оскільки відповідач не вжив усіх зале жних від нього заходів для не допущення господарського п равопорушення, тому згідно д о ст. 218 Господарського кодекс у України адміністративно го сподарські санкції у сумі 10 937, 50 грн. та 715,04 грн. пені підлягают ь стягненню з відповідача по вністю.
За таких обставин, суд пер шої інстанції не повно з' яс ував обставини, що мають знач ення для справи та ухвалив су дове рішення з порушенням но рм матеріального права.
Постанова суду першої ін станції підлягає скасуванню , а позов задоволенню повніст ю.
Керуючись ст. ст. 195, 198 (п. 3), 202 п. 1, 4, 205, 207 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Дніпро петровського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів, м. Дніпропетр овськ задовольнити.
Постанову господарськог о суду Дніпропетровської обл асті від 09.04.2008р. у справі № А8/1-08 ск асувати.
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніс тю «Електрострой» (53401, м. Марга нець, вул. Радянська, 192, код 21915809, п /р № 26000310297101 в АКБ «Новий», МФО 305062) на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (49029, м. Дніпропетровськ, вул. Ч калова, 11, код 25005978, п/р № 31217230700028 в бан ку ГУДКУ в Дніпропетровській області, МФО 805012) суму 10 937,50 грн. ад міністративно-господарськи х санкцій та суму 715,04 грн. пені.
Постанова суду а пеляційної інстанції за насл ідками перегляду набирає зак онної сили з моменту проголо шення, та може бути оскаржена протягом одного місяця до ад міністративного суду касаці йної інстанції.
Постанова вигото влена в повному обсязі - 19.10.2009р .
Головуючий суддя М.В. Мірошничен ко
Суддя Н.П. Баранник
Суддя О.В. Юхименк о
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2009 |
Оприлюднено | 26.07.2010 |
Номер документу | 7408629 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Мірошниченко Михайло Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні