Постанова
від 15.05.2018 по справі 815/4964/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/4964/17

Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Вовченко О. А.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі: судді доповідача - головуючого - Шляхтицького О.І.,

суддів: Потапчука В.О., Семенюка Г.В.,

при секретарі - Ханділян Г.В.,

за участю: представника позивача - Іорданова В..П.,

представника відповідача - Бутрик А.О.,

представника Головного управління Державної казначейської служби

України в Одеській області - Олійник А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційні скарги приватного підприємства БЕССАРАБІЯ - В , Арцизької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2017 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства БЕССАРАБІЯ- В до Арцизької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області, Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області про стягнення пені за несвоєчасне перерахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню на поточний банківський рахунок приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В за жовтень 2014 року в розмірі 880758,74 грн., за серпень 2014 року в розмірі 1416379,21 грн., -

ВСТАНОВИЛА:

У вересні 2017 року ПП БЕССАРАБІЯ- В звернулось з адміністративним позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 13.12.2017 року, просило стягнути з Державного бюджету України в особі Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь Приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В (код за ЄДРПОУ 35434347) пеню за несвоєчасне перерахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню на поточний банківський рахунок Приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В (п/р 26000010040105 в ПАТ АБ Південний , МФО 328209), за серпень 2014 року, в розмірі 1377645,58 грн. (один мільйон триста сімдесят сім тисяч шістсот сорок п'ять гривень 58 копійок); стягнути з Державного бюджету України в особі Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь Приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В (код за ЄДРПОУ 35434347) пеню за нездійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню на поточний банківський рахунок Приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В (п/р 26000010040105 в ПАТ АБ Південний , МФО 328209), за жовтень 2014 року, в розмірі 649 520,90 грн. (шістсот сорок дев'ять тисяч п'ятсот двадцять тисяч гривень 90 копійок).

В обґрунтування позовних вимог зазначалось, що не зважаючи на встановлену судом (справа №815/4450/15) протиправною бездіяльность Арцизької ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області щодо не направлення висновку про відшкодування сум ПДВ за жовтень 2014 року в сумі 1496394,00 грн., вказаним суб'єктом владних повноважень висновок про відшкодування суми ПДВ за жовтень 2014 року в сумі 1496394,00 грн. не складено і не скеровано до відповідного органу ДКС України і станом на 12.12.2017 року. Оскільки бюджетне відшкодування за жовтень 2014 року ПП БЕССАРАБІЯ-В у сумі 1496 394,00 грн. не отримало і наразі (з 29.06.2017 року - у сумі 998894,00 грн.), позивач згідно з приписами п. 200.23 ПКУ має право на стягнення пені, обчисленої і після 26.08.2015 року.

При цьому 29.06.2017 року Арцизька ОДПІ ГУ ДФС в Одеські області провела взаємозалік по особовому рахунку ПП БЕССАРАБІЯ-В та зменшила суму бюджетного відшкодування за жовтень 2014 року з 1496397,00 грн. до 998894,00 грн., тобто на суму 497500,00 грн. застосованих штрафних санкцій. Водночас, грошові зобов'язанні ПП БЕССАРАБІЯ-В за штрафними санкціями у розмірі 497500,00 грн. згідно податкового повідомлення-рішення від 10.11.2016 року №0001404201 за приписами абз. 4 п. 56.18 ПКУ було узгоджено ще 08.06.2017 року - у день ухвалення постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08.06.2017 року у справі №808/3700/16, якою апеляційну скаргу ПП БЕССАРАБІЯ-В у справі про оскарження податкового повідомлення-рішення від 10.11.2016 року №0001404201 залишено без задоволення. Загальна сума розрахованої за приписами п. 200.23 ПКУ пені за несвоєчасне відшкодування на користь ПП БЕССАРАБ ІЯ-В ПДВ за жовтень 2014 року, обчисленої за період з 27.08.2015 року (дати звернення до суду з позовом у справі №815/5007/15) до 12.12.2017 року (дати розгляду позову у справі №815/4964/17), становить , стверджує позивач - 649 520,90 грн.

До того ж позивач зазначав, що протиправність дій податкового органу із зменшення суми бюджетного відшкодування за серпень 2014 року на суму 2416713,00 грн. доведено у судовому порядку (справа №815/2244/15), а несвоєчасне перерахування грошових коштів у рахунок такого відшкодування підтверджено матеріалами справи. ПП БЕССАРАБІЯ-В протягом 2,5 років не отримувало бюджетне відшкодування ПДВ за серпень 2014 року, у той час як згідно з приписами п.200.10-200.13 ПКУ мало отримати найпізніше упродовж 70-72 календарних днів.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2017 року стягнуто з Державного бюджету України на користь приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В (п/р 26000010040105 в ПАТ АБ Південний , МФО:328209) пеню за порушення строків відшкодування податку на додану вартість за жовтень 2014 року та серпень 2014 року в розмірі 1021996,30 грн.

В іншій частині в позові відмовлено.

Не погоджуючись з даним рішенням суду приватне підприємство БЕССАРАБІЯ- В та Арцизька об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС в Одеській області подали апеляційні скарги.

В апеляційній скарзі ПП БЕССАРАБІЯ- В зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з неповним з'ясуванням судом обставин, що мають значення для справи, у зв'язку з чим просить його скасувати та прийняти нове судове рішення, яким адміністративний позов задовольнити повністю.

В апеляційній скарзі податкового органу зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм матеріального та процесуального права, неповним з'ясуванням судом обставин, що мають значення для справи, у зв'язку з чим просить його скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційних скарг, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційних скарг, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для їхзадоволення.

Суд першої інстанції встановив, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань приватне підприємство "БЕССАРАБІЯ-В" зареєстровано як юридична особа 19.02.2008 року та знаходиться на податковому обліку в Арцизькій ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області.

Позивач з 20.02.2008 року зареєстрований платником податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

ПП "БЕССАРАБІЯ-В" було подано до Арцизької ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області (Арцизької ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області) податкову декларації з ПДВ за серпень 2014 року разом із розрахунком коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1), розрахунком сум бюджетного відшкодування (Д3), заявою про повернення сум бюджетного відшкодування (Д4) за відповідні періоди. Вказана декларація прийнята та зареєстрована Арцизькою ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області, що підтверджується квитанцією №2.

Згідно розрахунку бюджетного відшкодування (Д3) за серпень 2014 року, позивачем заявлено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 16943457 грн.

Для перевірки правомірності нарахування ПП БЕССАРАБІЯ-В бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за серпень 2014 року у сумі 16943457,00 грн., Арцизькою ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області проведено відповідну перевірку за результатом якої складено акт документальної позапланової виїзної перевірки достовірності декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість від 12.11.2014 року №497/15-35434347 "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування приватним підприємством "БЕССАРАБІЯ-В" (код за ЄДРПОУ 35434347) бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника в банку за серпень 2014 року", яким підтверджено відображене ПП "БЕССАРАБІЯ-В" у декларації за серпень 2014 року бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку у сумі 14526744 грн. та встановлено, що в порушення пп.14.1.181 п.14.1 ст.14, п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.4 ст.201 Податкового Кодексу України ПП "БЕССАРАБІЯ-В" у декларації за серпень 2014 року завищено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку на загальну суму 2416713 грн.

Вказані обставини сторонами не заперечуються, а отже є встановленими.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що не відшкодовані платнику податку протягом встановленого строку суми, вважаються бюджетною заборгованістю.

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам статей 2, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 78 КАС України, Податкового кодексу України.

За змістом підпункту 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Порядок визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків врегульовано статтею 200 ПК України. Відповідно до пунктів 200.7 та 200.10 цієї статті платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, податковий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

Відповідно до пункту 200.11 ст. 200 ПК України за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.

Перелік достатніх підстав, які надають право податковим органам на позапланову виїзну документальну перевірку платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

За правилами пунктів 200.12 та 200.13 статті 200 ПК України орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. На підставі отриманого висновку відповідного органу державної податкової служби орган Державного казначейства України видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.

Згідно пункту 200.23 статті 200 ПК України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Таким чином, при обчисленні пені має враховуватися облікова ставка НБУ, встановлена на момент виникнення пені, протягом строку дії такої пені, включаючи день погашення. Отже облікова ставка НБУ фіксується на момент виникнення пені та у разі зміни розміру ставники протягом строку нарахування пені такі зміни при обчисленні не враховуються.

У разі виконання платником податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування, передбачених пунктами 200.7, 200.8 статті 200 ПК України вимог, та підтвердження достовірності нарахування такого відшкодування органом державної податкової служби за результатами проведення камеральної чи документальної позапланової виїзної перевірки, цей орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету. Протягом п'яти операційних днів після отримання зазначеного висновку орган Державного казначейства України повинен видати платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.

За змістом пункту 200.15 ст. 200 цього Кодексу передбачено, що у разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або орган державної податкової служби розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган державної податкової служби не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, тимчасово припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.

Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження орган державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Згідно пункту 200.17 ст.200 Податкового кодексу України джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи Державного бюджету України.

На суми податку, не відшкодовані протягом визначених статтею 200 ПК строків, які вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування ПДВ, нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення (п. 200.23 ст. 200 ПКУ). Неподання органом державної податкової служби після закінчення перевірки до органу Державного казначейства України висновку із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету, та непогашення у зв'язку з цим заборгованості бюджету з ПДВ, не позбавляє платника податку права пред'явити вимоги про стягнення зазначеної пені.

Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду України від 03.06.2014 року у справі № 21-131а14.

Відповідно до частини 1 статті 25 Бюджетного кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.

За правилами підпункту 6 пункту 16 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. №845 органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів з метою забезпечення бюджетного відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку.

Водночас пунктом 200.23. статті 200 Податкового кодексу України передбачено, що суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Отже, зазначеним приписом визначено період часу, за який платник податку має право на отримання пені за несвоєчасне виконання зобов'язань з перерахування підтверджених сум бюджетного відшкодування ПДВ.

В ході судового розгляду встановлено, що правомірність висновків, викладених у акті від 12.11.2014 року №497/15-35434347 на підставі якого, в свою чергу, було прийнято податкове повідомлення-рішення №0001211500 від 25.11.2014 року, було предметом розгляду у адміністративній справі №815/2244/15.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 09.07.2015 року у справі №815/2244/15 визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення форми В1 Арцизької ОДПІ №0001211500 від 25.11.2014 року.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2015 року у справі №815/2244/15 визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Арцизької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області від 25.11.2014 року №0001211500 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за серпень 2014 року на суму 208 356 грн. та в частині нарахування штрафних санкцій в розмірі 104178,5 грн. та відмовлено приватному підприємству Бессарабія-В у задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Арцизької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області від 25.11.2014 року №0001211500 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за серпень 2014 року на суму 2207878 грн. та застосування штрафних санкції у сумі 1103939 грн.

Ухвалою Вищого адміністративного суду від у справі №815/2244/15 постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2015 скасовано в частині відмови у задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми В1 Арцизької ОДПІ №0001211500 від 25.11.2014 на суму на 2207878 грн. та в цій частині направити справу на новий розгляд до Одеського апеляційного адміністративного суду, в решті постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 12.11.2015 залишено без змін.

Водночас, під час нового розгляду справи Одеським апеляційним адміністративним судом прийнято ухвалу від 06.04.2016 року, якою апеляційну скаргу Арцизької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області - залишено без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 09 липня 2015 року в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми В1 №0001211500 від 25.11.2014 року на суму 2207878,00 грн. за основним платежем та на суму 1103939 грн. за штрафними санкціями - залишено без змін.

Відповідно до даних КП ДСС постанова Одеського окружного адміністративного суду від 09.07.2015 року у справі №815/2244/15 набрала законної сили 19.04.2016 року.

Згідно листа Арцизької ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області №940/10/15-07-12-01 від 23.02.2017 року на підставі вищевказаних рішень суду, відповідні зміни були внесені до комп'ютерних баз даних та автоматизованих інформаційних систем державної податкової служби. У вказаному листі також зазначено, що на теперішній час суми по яких закінчено провадження по справам, рахуються у загальній сумі переплати по ІКП з податків на додану вартістю.

Також встановлено, що 31.03.2017 року згідно платіжного доручення №2 відповідачем на рахунок ПП БЕССАРАБІЯ-В перераховано 2416713,00 грн. із зазначенням у графі Призначення платежу - відшкодування ПДВ за декларацією за серпень 2014 року.

Приписами п.п. ґ п. 200.12 ст. 200 ПК України, визначено, що сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з однієї із таких дат: …з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення.

Враховуючи оскарження податкового повідомлення-рішення №0001211500, періодом за який позивач має право на нарахування пені у розмірі 120 відсотків суми податку облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення, що не відшкодована протягом визначеного статтею 200 ПК строку, яка вважається заборгованістю бюджету з відшкодування ПДВ (серпень 2014 року у розмірі 2416713) є період з 19.04.2016 року (дати набрання законної сили постановою Одеського окружного адміністративного суду від 09.07.2015 року) по 31.03.2017 року (дата відшкодування ПДВ за декларацією за серпень 2014 року у розмірі 2416713,00 грн. згідно платіжного доручення №2 від 31.03.2017 року), тобто 347 днів.

Облікова ставка Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені (19.04.2016 року зважаючи на п.200.23 ст.200 Податкового кодексу України) становить 22%.

Таким чином, на користь ПП Бесарабія-В слід стягнути з Державного бюджету України пеню за несвоєчасне перерахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню на поточний банківський рахунок Приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В (п/р 26000010040105 в ПАТ АБ Південний , МФО 328209), за серпень 2014 року, в розмірі 606549,06 грн. (2416713 (сума, що підлягає відшкодуванню)*22% (облікова ставка Національного банку України) х 120%:365 х 347 (кількість днів затримки).

ПП "БЕССАРАБІЯ-В" було подано до Арцизької ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області (Арцизької ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області) податкову декларації з ПДВ за жовтень 2014 року разом із розрахунком коригування сум податку на додану вартість до податкової декларації з податку на додану вартість (Д1), розрахунком сум бюджетного відшкодування (Д3), заявою про повернення сум бюджетного відшкодування (Д4), розшифровкою податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5), довідкою про залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого з звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2), заявою про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (Д8) за відповідний період. Вказана декларація прийнята та зареєстрована Арцизької ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області, що підтверджується квитанцією №2.

Згідно розрахунку бюджетного відшкодування (Д3) за жовтень 2014 року, позивачем заявлено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 19645679,00 грн.

Для перевірки правомірності нарахування ПП БЕССАРАБІЯ-В бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за жовтень 2014 року у сумі 19645679,00 грн., Арцизькою ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області проведено відповідну перевірку за результатом якої складено акт документальної позапланової виїзної перевірки достовірності декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість від 13.01.2015 року №1/15-35434347 "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування приватним підприємством "БЕССАРАБІЯ-В" (код за ЄДРПОУ 35434347) бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника в банку за жовтень 2014 року", яким підтверджено відображене ПП "БЕССАРАБІЯ-В" у декларації за жовтень 2014 року бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку у сумі 19415866,00 грн. та встановлено, що на порушення пп.14.1.181 п.14.1 ст.14, п.198.1, п.198.2, п.198.6 ст.198, п.201.4 ст.201 р.V Податкового Кодексу України ПП "БЕССАРАБІЯ-В" у декларації за жовтень 2014 року завищено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку на загальну суму 13723,00 грн.

Сума відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок підприємства у розмірі 19415866 грн. за декларацією, податною за жовтень 2014 року, була підтверджена вищевказаним актом документальної позапланової виїзної перевірки від 13.01.2015 р. № 1/15-35434347.

Позивач просив суд стягнути з Державного бюджету України в особі Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь приватного підприємства "БЕССАРАБІЯ-В" (код за ЄДРПОУ 35434347) пеню за несвоєчасне перерахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню на поточний банківський рахунок приватного підприємства "БЕССАРАБІЯ-В" (п/р 26000010040105 в ПАТ АБ "Південний", МФО:328209), за жовтень 2014 року в розмірі 649520,94 грн.

Відповідно до розрахунку, який наводить позивач у заяві про зміну розміру позовних вимог, періодом за який ПП БЕССАРАБІЯ-В просить суд стягнути з контролюючого органу пеню за жовтень 2014 року є період з 27.08.2015 року по 12.12.2017 року

В ході судового розгляду встановлено, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 04.11.2015 року у справі №815/5007/15, яка набрала законної сили 27.01.2016 року стягнуто з Державного бюджету України в особі Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області на користь приватного підприємства "БЕССАРАБІЯ-В" (ЄДРПОУ 35434347) пеню за несвоєчасне здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню на поточний банківський рахунок приватного підприємства "БЕССАРАБІЯ-В" (п/р 26000010040105 в ПАТ АБ "Південний", МФО 328209), за листопад, грудень 2013 року, серпень, вересень, жовтень та листопад 2014 року, травень 2015 року в розмірі 10133313, 44 грн. (десять мільйонів сто тридцять три тисячі триста тринадцять гривень 44 коп.).

Водночас пеня у вказаній справі була стягнута з відповідача за несвоєчасно відшкодовану суму податку на додану вартість за звітний період з 25.11.2014 року по 26.08.2015 року у розмірі 567656,09 грн.; за несвоєчасно відшкодовану суму податку на додану вартість за звітний період жовтень 2014 року: з 21.01.2015 року по 26.08.2015 року у розмірі 266659,92 грн.

У вказаній постанові Одеського окружного адміністративного суду від 04.11.2015 року у справі №815/5007/15, яка набрала законної сили 27.01.2016 року судом встановлено, що Арцизькою ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області було підготовлено висновок про суму відшкодування податку на додану вартість за жовтень 2014 року у розмірі 19415866 грн. №165-00 від 26.08.2015 року.

Також встановлено, що 30.09.2015 року згідно платіжного доручення №25 відповідачем на рахунок ПП БЕССАРАБІЯ-В перераховано 17919472,00 грн. із зазначенням у графі Призначення платежу - відшкодування ПДВ за декларацією за жовтень 2014 року.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.02.2016 року у справі №815/4450/15 (дата набрання законної сили - 10.02.2016 року) зобов'язано Арцизьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області підготувати та подати ГУ ДКС України в Одеській області висновок про відшкодування суми ПДВ Приватному підприємству "Бессарабія-В" в сумі 1496394 грн.

Зазначеною постановою встановлено наступне: Арцизькою ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області у відповідності до Порядку № 68/23 та Регламенту № 522 направлено узагальнену інформацію по ПП "Бессарабія-В" щодо відшкодування суми податку на додану вартість на розрахунковий рахунок підприємства у розмірі 19415866грн. за декларацією, податною за жовтень 2014 року, яка була підтверджена актом документальної позапланової виїзної перевірки від 13.01.2015р. №1/15-35434347.

Однак, листом ГУ ДФС в Одеській області від 30.09.2015р. № 10928/7/15-32-20-03-29, яке надійшло на електронну адресу Арцизької ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, повернено узагальнену інформацію №44 щодо (визначених у висновках) обсягів сум бюджетного відшкодування ПДВ по платниках, у яких суми бюджетного відшкодування заявлені у періоді дії Податкового кодексу України.

З поверненої узагальненої інформації №44 вбачається, що контролюючим органом було погоджено суму, яка підлягає бюджетному відшкодуванню ПП "Бессарабія-В" тільки у загальному розмірі 17919472грн. При цьому не включено суму бюджетного відшкодування у розмірі 1496394грн., з урахуванням наявної інформації щодо здійснення заходів по проведенню документальної позапланової перевірки одного з постачальників ПП "Бессарабія-В" - СВК "Прогрес".

У зв'язку з відсутністю узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування ПДВ і закінченням 5-денного терміну відшкодування податку на додану вартість, УДКС в Арцизькому районі Одеської області листом від 25.09.2015р. за №01-32/668 повернуто висновок від 26.08.2015р. №165-00 на суму 19415866грн. та висновок від 10.07.2015р. №114-00 на суму 22000000грн. по ПП " БЕССАРАБІЯ-В ".

До того ж, листом УДКС в Арцизькому районі Одеської області від 28.09.2015 року №01-32/679 на виконання листа Арцизької ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області № 10082/9/15-07-20-01 від 28.09.2015 р. повернуто висновок від 26.08.2015р. №165-00 на суму 19415866грн. та висновок від 10.07.2015р. №114-00 на суму 22000000 грн. по ПП " БЕССАРАБІЯ-В ".

Проте, 30 вересня 2015 року на розрахунковий рахунок ПП "Бессарабія-В" за №260000010040105, відкритий в ПАТ АБ "Південний" були зараховані грошові кошти в розмірі 17919472грн., призначення платежу - бюджетне відшкодування за декларацією за жовтень 2014 року, висновок №180-00 від 25.09.2015 року згідно платіжного доручення №25 від 30.09.2015 року.

Таким чином не повернутою залишилась сума бюджетного відшкодування з ПДВ за жовтень 2014 року у розмірі 1496394,0грн.

В ході судового розгляду встановлено, що в період з 29.12.2015 року по 30.12.2015 року Арцизькою ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, проведено позапланову невиїзну перевірку ПП " БЕССАРАБІЯ-В " з питань взаємовідносин з Сільськогосподарським виробничим кооперативом "Прогрес" (код ЄДРПОУ 05414679) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.09.2014 року по 30.11.2014 року за результатами проведеної якої складено акт № 460/15-07-22-35434347 від 31.12.2015 року.

Відповідно до висновків зазначеного акту за ПП " БЕССАРАБІЯ-В " встановлені порушення вимог п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст.14 р. I, п. 44.1 ст.44 р. II, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п.198.6 ст. 198 р. V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, внаслідок чого підприємством завищено від'ємне значення різниці між сумою податкового кредиту на 1890533,88 грн.

На підставі висновків акту № 460/15-07-22-35434347 від 31.12.2015 року Арцизькою ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкові повідомлення-рішення форми "В4" №0000052200 від 22.01.2016 року про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість на суму 86226,00 грн., та форми "В1" №0000042200 від 22.01.2016 року про зменшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 1 804307,58 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції на суму 902153,80 грн.

Правомірність прийняття вказаних податкових рішень було предметом розгляду у адміністративній справі №815/489/16.

Так, встановлено, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25.03.2016 року у справі №815/489/16, яка набрала законної сили 05.07.2016 року визнано протиправними та скасовано у повному обсязі прийняті Арцизькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області податкові повідомлення-рішення: форми "В4" №0000052200 від 22.01.2016 року про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість на суму 86 226,00 грн., форми "В1" №0000042200 від 22.01.2016 року про зменшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 1 804 307,58 грн. та штрафними санкціями на суму 902 153,80 грн., на підставі Акту про результати позапланової невиїзної перевірки Приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В (код за ЄДРПОУ 35434347) з питань взаємовідносин з Сільськогосподарським виробничим кооперативом "Прогрес" (код за ЄДРПОУ 05414679) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.09.2014 року по 30.11.2014 року № 460/15-07-22-35.434347 від 31.12.2015 року.

Враховуючи оскарження податкових повідомлень-рішень у адміністративній справі №815/489/16 та зважаючи на період за яким судом вже було стягнено на користь позивача пеню, періодом за який позивач має право на нарахування пені у розмірі 120 суми податку відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення, щодо не відшкодована протягом визначених статтею 200 ПК строку, яка вважається заборгованістю бюджету з відшкодування ПДВ (жовтень 2014 року у розмірі 1496394) є період з 27.08.2015 року (дати наступної за датою по яку вже було стягнено пеню у справі №815/5007/15) по 22.01.2016 року (дата прийняття податкових повідомлень рішень, які були предметом розгляду у адміністративній справі №815/489/16), тобто 149 дні.

Також встановлено, що копію ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2016 року у справі №815/489/16 отримано Арцизькою ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області 12.07.2016 року (вх. №1990/9/10).

Як стверджував позивач та не заперечується відповідачем 29.06.2017 року Арцизькою ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області зменшено суду заборгованості з бюджетного відшкодування за жовтень 2014 року перед ПП БЕССАРАБІЯ-В з 1496394,00 грн. на 998894,00 грн. за рахунок застосування до ПП БЕССАРАБІЯ-В штрафних санкцій у розмірі 497500,00 грн. згідно податкового повідомлення-рішення від 10.11.2016 року №0001404201.

Водночас грошові зобов'язання позивача за штрафними санкціями у розмірі 497500,00 грн., згідно податкового повідомлення-рішення від 10.11.2016 року №0001404201 було узгоджене 08.06.2017 року (постанова Дніпропетровського апеляційного суду від 08.06.2017 року у справі №808/3700/16). Зазначена обставина підтверджується матеріалами справи та не заперечується відповідачем.

З огляду на дату отримання Арцизькою ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області копії ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2016 року у справі №815/489/16 та зважаючи на дату, з якої зменшено заборгованості з бюджетного відшкодування за жовтень 2014 року, періодом за який позивач має право на нарахування пені у розмірі 120 відсотків суми податку облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення, щодо не відшкодована протягом визначених статтею 200 ПК строку, яка вважається заборгованістю бюджету з відшкодування ПДВ (жовтень 2014 року у розмірі 1496394) є період з 12.07.2016 року по 08.06.2017 року тобто 332 дні.

Відповідно до листа Арцизької ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області від 21.11.2017 року №4272/10/15-07-01 переплата станом на 20.11.2017 року з податку на додану вартість по ПП БЕССАРАБІЯ-В згідно баз даних складає, зокрема, 998894,00 грн. по декларації за жовтень 2014 року.

Згідно листа Арцизької ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області від 06.12.2017 року №4423/10/15-07-01 переплата станом на 05.12.2017 року з податку на додану вартість по ПП БЕССАРАБІЯ-В згідно баз даних складає, зокрема, 998894,00 грн. по декларації за жовтень 2014 року.

Враховуючи зменшення суми заборгованості з бюджетного відшкодування за жовтень 2014 року перед ПП Бессарабія-В з 1496394,00 грн. на 998894,00 грн., періодом за який позивач має право на нарахування пені у розмірі 120 відсотків суми податку облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення, щодо не відшкодована протягом визначених статтею 200 ПК строку, яка вважається заборгованістю бюджету з відшкодування ПДВ (жовтень 2014 року у розмірі 998894,00) є період з 09.06.2017 року (дати узгодження грошового зобов'язання по податковому повідомленню-рішенню від 10.11.2016 року №0001404201) по 12.12.2017 року (дата зазначена у розрахунку у заяві про зміну позовних вимог), тобто 183 дні.

Облікова ставка Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені (21.01.2015 року зважаючи на п.200.23 ст.200 Податкового кодексу України) становить 14%.

Таким чином, на користь ПП БЕССАРАБІЯ-В підлягає стягненню з Державного бюджету України пеня за несвоєчасне перерахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, що підлягає відшкодуванню на поточний банківський рахунок Приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В (п/р 26000010040105 в ПАТ АБ Південний , МФО 328209), за серпень 2014 року у загальному розмірі 415427,24 грн., з яких:

1) за період з 27.08.2015 року по 22.01.2016 року 102623,93 грн. (1496394 (сума, що підлягає відшкодуванню) х 14% (облікова ставка Національного банку України)х 120%:365х 149 (кількість днів затримки);

2) за період з 12.07.2016 року по 08.06.2017 року 228665,40 грн. (1496394 (сума, що підлягає відшкодуванню) х 14% (облікова ставка Національного банку України) х 120%:365 х 332 (кількість днів затримки).

3) за період з 09.06.2017 року по 12.12.2017 року 84137,91 грн. (998894,00 (сума, що підлягає відшкодуванню) х 14% (облікова ставка Національного банку України) х 120%:365 х 183 (кількість днів затримки).

Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції, посилаючись на положення підпункту 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 та статті 200 Податкового кодексу України, дійшов правильного висновку, що у разі підтвердження податковим органом під час перевірки сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, орган Державного казначейства України видає платнику податку суму бюджетного відшкодування зазначену у висновку, поданому йому податковим органом у п'ятиденний строк після закінчення перевірки. Однак податковим органом вказаний обов'язок виконаний не був.

Згідно з пунктом 200.23 статті 200 Податкового кодексу України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Отже, не відшкодовані платнику податку протягом встановленого строку суми, вважаються бюджетною заборгованістю, за стягненням яких платник податку має право в будь-який момент після виникнення такої бюджетної заборгованості звернутися до суду та нарахувати пеню на суму такої заборгованості.

Аналогічний висновок викладений в постанові Верховного Суду від 07.02.2018, № судового рішення в ЄДРСРУ 72065171.

Таким чином на підставі вищезазначеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про часткове задоволення позовної заяви приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В та про стягнення з Державного бюджету України на користь приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В (п/р 26000010040105 в ПАТ АБ Південний , МФО:328209) пені за порушення строків відшкодування податку на додану вартість за жовтень 2014 року та серпень 2014 року в розмірі 415427,24+606549,06 = 1021996,30 грн.

Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході розгляду справи позивач частково довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування заявлених вимог, а відповідач не надав суду належні докази на підтвердження своїх заперечень проти позову.

Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З приводу доводів апеляційних скарг колегія суддів зазначає про таке.

В апеляційній скарзі позивач зазначає, що судом невірно застосовано розрахунок пені на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України встановленої на момент виникнення пені.

Так, апелянт наголошував , що судом застосовано до спірних відносин правила статі 200 ПК України в редакції Закону України Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в України від 21.12.2016 року , який набув чинності лише 01.01.2017 року , а позивач заявив до відшкодування відповідні суми за серпень та жовтень 2014 року , тому слід керуватись законом про бюджетне відшкодування , який був чинним на момент подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування.

Колегія суддів вважає, що некоректне застосування судом першої інстанції приписів статі 200 ПК України до спірних правовідносин не призвело до не правильного вирішення спору по суті позовних вимог.

Так, відповідно до абзацу 2 пункту 200.15 статі 200 ПК України в редакції на момент виникнення спірних правовідносин після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження контролюючий орган протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення ,зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку , що підлягає відшкодування з бюджету.

Згідно пункту 200.23 статі 200 ПК України суми податку, не відшкодовані платником протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість на суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку іі дії, включаючи день погашення.

Проаналізувавши наведені норми закон , колегія суддів відмічає, що вони не змінили по суті правила та порядок стягнення пені на суму заборгованості з відшкодування податку на додану вартість.

З цих же підстав колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги позивача з того приводу , що судом невірно застосовано до спірних правовідносин припис статі 200 Податкового кодексу України.

Доводи, що пеня починає нараховуватись з моменту коли бюджетне відшкодування набуває статусу заборгованості , що узгоджується з правовою позицією Верховного суду України, яка висловлена у постанові від 03.06.2014 р №21-131а14 та рішенням Вищого адміністративного суду від 17.11.2014 року у справі №К/800/38736/14 колегія суддів відхиляє, оскільки у цих судових справах встановлені інші обставини, а саме, суди встановили, що СДПІ за результатами перевірки визнала право Товариства на отримання бюджетного відшкодування ПДВ і підтвердила достовірність розрахунку заявленої до відшкодування суми, проте не подала у визначений законодавством строк до органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

З приводу доводів представника податкового органу про необхідність застосування до спірних правовідносин строків позовної давності, колегія суддів зазначає, що невідшкодування платнику податків протягом строків, встановлених законом суми, вважається бюджетною заборгованістю, за стягненням яких платник податку має право в будь-який момент звернутись до суду та нарахувати пеню на суму такої заборгованості.

Інші доводи апеляційних скарг ґрунтуються на суб'єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів, а також на невірному тлумаченні норм матеріального права. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

Згідно пункту 29 Рішення Європейського суду з прав людини у справі RuizTorija v. Spain від 9.12.94 р., статтю 6 пункту 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін.

Таким чином, на підставі встановлених в ході судового розгляду обставин, суд першої інстанції правильно дійшов висновку, що позовні вимоги приватного підприємства БЕССАРАБІЯ- В є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційні скарги задоволенню не підлягають.

Судові витрати розподіляються відповідно до приписів статті 139 КАС України.

Керуючись статтями 308, 309, 315, 321, 322, 325, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційні скарги приватного підприємства БЕССАРАБІЯ-В , Арцизької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2017 року у справі 815/4964/17 - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Дата складення та підписання повного тексту судового рішення - 18 травня 2018 року.

Головуючий: Шляхтицький О.І.

Суддя: Потапчук В.О.

Суддя: Семенюк Г.В.

:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2018
Оприлюднено22.05.2018
Номер документу74098349
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4964/17

Ухвала від 30.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 15.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні