ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 травня 2018 року № 826/8022/17
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Антас доГоловного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення,- В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Антас (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій від 12.06.2017 № 0027511404.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.06.2017 відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
В обґрунтування позову зазначено, що хоча і позивачем порушено порядок оприбуткування готівки в касі, але факт оприбуткування готівки в касі здійснено, отже у відповідача були відсутні правові підстави застосовувати до позивача фінансові санкції, передбачені абз. 3 ч. 1 ст. 1 Указу, відповідно, оскаржуване податкове повідомлення-рішення про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 107 150,00 грн. є протиправним.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити повністю, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
В наданих суду запереченнях представник відповідача вказав, що оскаржуване рішення прийнято відповідно до вимог чинного законодавства, посилаючись на обставини, викладені в запереченнях проти адміністративного позову.
В судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечив, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Суд ухвалив перейти до письмового розгляду справи з урахуванням вимог частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України.
Законом України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів внесені зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, які набрали чинності 15 грудня 2017 року.
Відповідно до ч. 3 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України, в редакції Закону України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів , провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Приписами п. 10 ч. 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив наступне
На підставі пп. 80.2.2, 80.2.3, 80.2.4, 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС у м. Києві видано наказ Про проведення фактичної перевірки від 27.04.2017 № 31640 та виписано направлення на проведення фактичної перевірки від 11.05.2017 № 2979/26-15-14-04-06 та № 2980/26-15-14-04-06.
23 травня 2017 року відповідачем проведена фактична перевірка медичного центру, який розташований за адресою: м. Київ, вул. О.Бальзака, буд. 6 та належить ТОВ Антас щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, за результатами якої складено акт перевірки від 24.05.2017 № 01000/26/15/14/33402489 (далі- Акт перевірки).
Перевіркою встановлено не оприбуткування готівкових коштів у сумі 21 430,00 грн., а саме не здійснено облік зазначених коштів у повній сумі їх надходження згідно книзі обліку розрахункових операцій від 11.08.2016 № 3000097378/Р/02 на підставі фіскальних звітних чеків Z звітів № 0293 від 22.05.2017.
На підставі вищезазначеного Акту перевірки відповідачем прийнято та надіслано позивачу податкове повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій від 12.06.2017 № 0027511404, яким позивачу були нараховані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 107 150,00 грн. за не оприбуткування готівки на підставі абз. 3 ч.1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки .
Не погоджуючись з вищевказаним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Згідно ст. 15 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг контроль за додержанням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи доходів і зборів шляхом проведення фактичних та документальних перевірок відповідно до Податкового кодексу України.
Пунктом 1.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України № 637 від 15.12.2004 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій; книга обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).
Згідно п. 2.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України № 637 від 15.12.2004 (далі - Положення № 637) підприємства (підприємці) здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.
Статтею 1 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг передбачено, що реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами) (далі по тексту - суб'єкти підприємницької діяльності), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.
Згідно п. 1 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування від 18.02.2002 № 199 затверджено вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, відповідно до яких реєстратор розрахункових операцій повинен забезпечувати формування та друкування таких денних звітів як Х-звіт та Z-звіт.
Згідно п. 2 Постанови Z-звіт - це денний звіт з обнулінням інформації в оперативній пам'яті та занесенням її до фіскальної пам'яті РРО. Для РРО, у Z-звіті яких не зазначається інформація про операції службового внесення або службової видачі сум готівки, Z-звіт означає сукупність Х-звіту та Z-звіт, при цьому першим виконується Х-звіт.
Відповідно до Постанови Z-звіт має містити основну інформацію, в т.ч. і фінансову щодо наданих послуг.
Пунктом 2.6 Положення № 637 встановлено, що уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, 22 травня 2017 року грошові кошти отримані в медичному центрі позивача в сумі 21 430,00 грн. було повністю записано в КОРО, в графі Сума розрахунків в розділі Облік руху готівки та сум розрахунків , проте помилково зазначено дату запису 18.05.2017. Фіскальний чек (Z звіт) № 0293 від 22.05.2017 на суму 21 430,00 грн. був прикріплений в КОРО, кошти в повному обсязі внесені в касу підприємства згідно з прибутковим касовим ордером № 69 від 22.05.2017.
Крім того, 22.05.2017 вказані грошові кошти в сумі 21 430,00 грн. поступили на розрахунковий рахунок № 29203000000761 ТОВ Антас у ПАТ ПроКредитБанк , що підтверджується наданою позивачем випискою банку від 29.05.2017.
Отже, працівником позивача зроблено помилку в датуванні проведення вищезазначеного оприбуткування та визначено попередню дату 18.05.2017 замість фактичної 22.05.2017 , цим працівником пізніше надані пояснення про помилкове визначення дат (копія даного пояснення наявна в матеріалах справи).
Також, проаналізувавши КОРО позивача, суд встановив, що 18.05.2017 вже було роздрукування денного Z-звіту № 0292, тобто дата для звітного чеку № 0293 була визначена помилково.
В подальшому, дана помилка була виявлена та виправлена, про що свідчать копії сторінок КОРО наявні в матеріалах справи.
Згідно з абз. 3 п. 1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки до юридичних осіб всіх форм власності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмір неоприбуткованої суми.
З аналізу даної норми, вбачається, що фінансові санкції, передбачені нею, можуть застосовуватись лише у разі встановлення факту не оприбуткування (неповного та/або несвоєчасного) оприбуткування у касах готівки підприємств, а не за порушення порядку оприбуткування готівки.
Отже, оскільки позивачем допущено порушення порядку (правил) оприбуткування готівки в касі, але факт оприбуткування готівки в касі було здійснено, що підтверджується доказами наявними в матеріалах справи, висновки Акта перевірки є помилковими, а застосування фінансових санкцій передбачених абз. 3 п. 1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки - протиправним.
Аналогічної правової позиції додержується й Вищий адміністративний суд України в своїй ухвалі від 07.06.2016 року по справі К/800/24372/15.
Отже, суд приходить до висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 12.06.2017 № 0027511404 є протиправним та підлягає скасуванню.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, за правилами, встановленими статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 77-78, 139, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Антас (02225, м. Київ, вул. О.Бальзака, буд. 6, код ЄДРПОУ 33402489) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій від 12.06.2017 № 0027511404.
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Антас (02225, м. Київ, вул. О.Бальзака, буд. 6, код ЄДРПОУ 33402489) судові витрати у розмірі 1 685,00 грн. (одна тисяча шістсот вісімдесят п'ять гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19, код ЄДРПОУ 39439980).
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги).
Суддя Н.Г. Вєкуа
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2018 |
Оприлюднено | 23.05.2018 |
Номер документу | 74133323 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні