ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"15" травня 2018 р. Справа №924/919/17
Господарський суд Хмельницької області у складі головуючого судді Димбовського В.В., суддів Гладюка Ю.В., Мухи М.Є., при секретарі судового засідання Устіновій А.П., розглянувши матеріали справи
За позовом Хмельницької міської ради м. Хмельницький
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Наяда Плюс" смт. Солоне Солонянського району Дніпропетровської області
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницьк-Петрол", м. Хмельницький
про стягнення 462988,80 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки по вул. Західно-Окружна у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів
Представники учасників:
від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю від 27.11.2015р.
від відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю від 16.01.2018р.
від третьої особи: ОСОБА_2 - за довіреністю від 06.03.2018р.
У судовому засіданні, згідно ч. 1 ст. 240 ГПК України, проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Суть спору: позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення з відповідача 462988,80 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки по вул. Західно-Окружна у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів.
В обґрунтування позову зазначає, що рішенням тридцять шостої сесії Хмельницької міської ради від 05.03.2014р. №69 ТОВ "Наяда Плюс" було надано в оренду строком на 10 років земельну ділянку по вул. Західно-Окружній площею 5900 кв.м. для обслуговування нежитлового приміщення АЗС №3 та зобов'язано орендаря у чотирьохмісячний термін від дати прийняття даного рішення укласти договір оренди землі. Орендарем у вказаний в рішенні термін договір укладено не було, звернення про виготовлення договору оренди землі від орендаря ТОВ "Наяда Плюс" надійшло до Хмельницької міської ради 14.10.2014р. Підписано та зареєстровано договір було лише 19.11.2015р. Впродовж періоду часу з 01.08.2014р. до 01.11.2015р. ТОВ "Наяда Плюс" за користування земельною ділянкою не сплачувало, що підтверджується листом ДПІ у м. Хмельницькому Головного управління державної фіскальної служби у Хмельницькій області від 05.05.2017р. та актом визначення розміру збитків від 12.05.2017р. Таким чином, на думку позивача, внаслідок несвоєчасного укладення орендарем договору оренди землі місцевим бюджетом недоотримано фінансових ресурсів на суму 462988,80 грн. чим нанесено збитки бюджету на вищевказану суму. Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради №488 від 13.07.2017р. затверджено акт визначення розміру збитків за фактичне використання ТОВ "Наяда Плюс" земельної ділянки без правовстановлюючих документів від 12.05.2017р. Згідно вказаного акту, територіальній громаді міста Хмельницького внаслідок використання земельної ділянки площею 0,5900 га по вул. Західно-Окружній у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів за період з 01.08.2014р. по 01.11.2015р., заподіяно збитки в розмірі 462988,80 грн. Відповідно до п. 5 Порядку збитки відшкодовуються особами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше ніж протягом одного місяця після затвердження актів комісій. Акт визначення збитків, заподіяних ТОВ "Наяда Плюс", затверджено рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради 13.07.2017р. На виконання даного Порядку міською радою 20.07.2017р. на адресу ТОВ "Наяда Плюс" направлено акт комісії з визначення збитків, рішення виконавчого комітету, повідомлення від 19.07.2017р. з пропозицією добровільно відшкодувати збитки, визначені в акті комісії від 12.05.2017р. у 10-ти денний термін з дня надходження повідомлення. Позивач зауважив, що відповідачем вимоги, викладені у повідомленні, упродовж вказаного терміну не виконано, збитки у розмірі 462988,80 грн. не відшкодовано. Відповідач своєю протиправною поведінкою, яка виразилася у використанні земельної ділянки без правовстановлюючих документів, позбавив власника земельної ділянки права отримувати дохід в розмірі орендної плати, внаслідок чого до місцевого бюджету не надійшли кошти за користування земельною ділянкою. Таким чином, Хмельницькій міській раді завдані збитки у вигляді упущеної вигоди у розмірі неодержаної орендної плати в сумі 462988,80 грн., які позивач просить суд стягнути з відповідача.
У додаткових поясненнях від 06.11.2017р. та від 20.11.2017р. представник позивача зазначав, що відповідач ухилявся від своєчасного оформлення права оренди землі у встановленому законодавством порядку. 10.10.2014р. відповідач звернувся із заявою, в якій просив виготовити проект договору оренду земельної ділянки загальною площею 5900 кв.м. по вул. Західно-Окружній, 15/3 для обслуговування приміщення АЗС №3. Після отримання проекту договору оренди в редакції, запропонованій Хмельницькою міською радою, відповідач звернувся із заявою від 09.12.2014р. №051214, в якій просив переглянути умови запропонованого договору оренди в частині зміни розміру орендної плати за рік. На вказану заяву 25.12.2014р. була надана відповідь про неможливість зміни розміру орендної плати. Підписаний відповідачем проект договору оренди був повернутий для проведення його державної реєстрації лише у жовтні 2015р. Після чого, 19.11.2015р. було проведено реєстрацію договору оренди, про що свідчить запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №12444693, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно №102566435 від 03.11.2017р. Хмельницькою міською радою протягом 2014-2015 років в повному обсязі вчинялися всі передбачені законодавством заходи щодо своєчасного укладення договору оренди, а тому його несвоєчасне укладення пов'язане з бездіяльністю відповідача, який будь-якими засобами ухилявся від його своєчасного укладення. Також зазначив, що підписаний відповідачем проект договору оренди був повернутий для проведення його державної реєстрації у листопаді 2015р. Після чого 19.11.2015р. було проведено реєстрацію договору оренди. Про це свідчить запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно №12444693, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно №102566435 від 03.11.2017р. На думку позивача з вищевикладеного вбачається, що Хмельницькою міською радою протягом 2014-2015 років в повному обсязі вчинялися всі передбачені законодавством заходи щодо своєчасного укладення договору оренди, тому його несвоєчасне укладення пов'язане лише з бездіяльністю відповідача, який хоча і вчиняв окремі дії щодо узаконення користування земельною ділянкою, однак на протязі значного часу, використовуючи будь-які приводи, ухилявся від його своєчасного укладення. Несвоєчасне оформлення документів на право користування спірною земельною ділянкою є доведеним фактом та сталося з вини відповідача внаслідок його бездіяльності, що свідчить про протиправну поведінку землекористувача та причинний зв'язок між його протиправною поведінкою та заподіяною позивачу майновою шкодою.
У додаткових поясненнях від 28.12.2017р. представник позивача зазначав, що 10.12.2011р. ТОВ "Хмельницьк-Петрол" на підставі договору купівлі - продажу передало ТОВ "Наяда Плюс" приміщення АЗС № 3 по вул. Західно - Окружна. Оскільки право власності на об'єкт нерухомого майна перейшло до відповідача - до нього перейшло і право користування земельною ділянкою, а відповідно і обов'язок сплачувати плату за користування даною земельною ділянкою. Крім цього, рішенням Хмельницької міської ради № 69 від 05.03.2014р. було припинено право користування земельною ділянкою площею 5900 кв.м по вул. Західно - Окружна ТОВ "Хмельницьк-Петрол" та одночасно передано вказану земельну ділянку в оренду ТОВ "Наяда Плюс". Доданий відповідачем до матеріалів справи акт приймання - передачі від 29.10.2015р. не має жодного значення для розгляду даної справи, оскільки постійне користування підтверджується актом на право постійного користування і не передбачає підписання акту приймання - передачі ні під час передачі земельної ділянки в постійне користування, ні після його припинення. Позовні вимоги охоплюють період з 01.08.2014р. по 01.10.2015р., тобто у період, за який Хмельницька міська рада не отримувала орендну плату за земельну ділянку площею 5900 кв.м по вул. Західно - Окружна, тому бездіяльністю відповідача їй були заподіяні збитки у розмірі 462988,80 грн.
У відповіді на відзив від 20.03.2018р. представник позивача зазначав, що п. 8 рішення від 05.03.2014р. №69 визначена сплата земельного податку до укладення договору оренди оренди, попри це, п. 9 даного рішення визначає період, протягом якого повинен бути укладений договір оренди - 4 місяці. Оскільки рішення було прийнято 05.03.2014р., період нарахування збитків починається через 5 місяців після прийняття рішення, тому посилання відповідачем на вказаний пункт є необґрунтованим.
Присутній у судовому засіданні представник позивача підтримує позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача у запереченнях до позовної заяви зазначав, що збитки у формі упущеної вигоди, завдані безтитульним користуванням ТОВ "Наяда Плюс" земельною ділянкою можливо і мають місце, проте повинні доводитись позивачем з урахуванням положень ст. ст. 224, 225 Господарського кодексу України, ст. 22 ЦК України на загальних підставах, не пов'язаних із застосуванням положень Порядку №284, ст. ст. 156, 157 Земельного кодексу України. Відповідач вважає що граничний термін вчинення ним дій щодо укладення договору оренди становить чотиримісячний термін від дати його персонального повідомлення про прийняте рішення, проте таке повідомлення він не отримував незважаючи на те, що регламентом Хмельницької міської ради передбачено, доведення прийнятих радою рішень до відома зацікавлених підприємств, організацій, установ та громадян шляхом надсилання їм апаратом ради витягів з таких рішень. Позивач не надав доказів щодо своєчасного повідомлення відповідача про отримання витягів з рішення необхідних для укладення договору оренди земельної ділянки, також не надав нормативно-правове обґрунтування причин виникнення обов'язку саме у орендаря здійснювати дії по укладенню договору оренди земельної ділянки (розробка та підписання проекту, направлення його іншій стороні, звернення до суду з позовом про спонукання до укладення договору тощо); обов'язку орендаря здійснювати державну реєстрацію договорів оренди земельних ділянок; право орендодавців органів державної влади чи місцевого самоврядування листами встановлювати такий обов'язок для орендарів. Відповідач вважає, що з договору оренди землі №955/01 від 19.11.2015р. вбачається, що даний договір було підписано 29.10.2015р. Секретарем міської ради ОСОБА_3, також 29.10.2015р. було підписано Акт приймання-передачі земельної ділянки між Хмельницькою міською радою та ТОВ "Хмельницьк-Петрол" попереднім користувачем земельної ділянки за адресою м. Хмельницький, вул.Західно-Окружна для якого було припинено користування земельною ділянкою та надано для ТОВ "Наяда Плюс" в користування згідно рішення тридцять шостої сесії Хмельницької міської ради № 69 від 05.03.2014р. що свідчить про те, що проект договору оренди землі було виготовлено та надано для підписання ТОВ "Наяда Плюс" лише після 29.10.2015р. Після отримання даного проекту ТОВ "Наяда Плюс" було підписано даний договір та здійснено державну реєстрацію. Вважає, що позивач не надав доказів, з яких би вбачалося, що ним вжито необхідних заходів, спрямованих на уникнення збитків. Також відповідач зазначив, що вживав заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на користування земельною ділянкою, що підтверджується наявним в матеріалах справи листом від 10.09.2014р., адресованим начальнику управління земельних ресурсів та земельної реформи. Твердження позивача про те, що йому були спричинені майнові збитки у сумі 462988,80 грн. внаслідок не укладення відповідачем договору оренди земельної ділянки розташованої в м. Хмельницькому загальною площею 0,5900 га розташованої за адресою вул. Західно-Окружна не підтверджується фактичними обставинами справи та не ґрунтуються на вимогах закону, оскільки відповідач за весь період сплачувало земельний податок, що підтверджується платіжними дорученнями згідно законодавства та рішення тридцять шостої сесії Хмельницької міської ради №69 від 05.03.2014р. З огляду на викладене, відповідач вважає, що в його діях відсутня вина та протиправна поведінка, а позов не підтверджено належними та допустимими доказами, заявлений необґрунтовано, а тому у його задоволенні необхідно відмовити.
В судовому засіданні представник відповідача заперечує щодо задоволення позовних вимог.
Представник третьої особи у поясненнях зазначав, що використовував земельну ділянку під автозаправочну станцію за адресою м.Хмельницький, вул. Західно-Окружна на підставі державного акта на право постійного користування землею від 23.03.2000р. та сплачувало плату за користування земельною ділянкою у вигляді земельного податку наприкінці 2013р. перестало сплачувати земельний податок у зв'язку з відчуження нерухомого майна відповідачу, яке відповідно до законодавства почало сплачувати земельний податок у зв'язку з набуттям права власності на нерухоме майно. У зв'язку з відчуженням відповідачу приміщення АЗС по вул. Західно-Окружна, що у м.Хмельницькому, до Хмельницької міської ради ТОВ "Хмельницьк-Петрол" було подано клопотання про припинення права користування земельною ділянкою за вищевказаною адресою, як наслідок - рішенням тридцять шостої сесії Хмельницької міської ради №69 від 05.03.2014р. було припинено право користування земельною ділянкою за адресою м.Хмельницький, вул. Західно-Окружна та в подальшому Хмельницькою міською радою було підготовлено та надано акт приймання-передачі земельної ділянки від 29.10.2015р.
В судовому засіданні представник третьої особи заперечує щодо задоволення позовних вимог.
Розглядом матеріалів справи встановлено:
Відповідно до державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-ХМ №001837 Товариству з обмеженою відповідальністю "Хмельницьк-Петрол" надано в постійне користування 0,59 гектарів землі під автозаправочну станцію №3 в м. Хмельницькому по вул. Західно-Окружній відповідно до рішення виконкому Хмельницької міської ради від 23.02.2000р. №143.
В подальшому, рішенням тридцять шостої сесії Хмельницької міської ради від 05.03.2014р. №69 (п. 2 рішення) припинено право користування земельною ділянкою Товариству з обмеженою відповідальністю "Хмельницьк-Петрол"; надано Товариству з обмеженою відповідальністю "Наяда Плюс" для обслуговування нежитлового приміщення АЗС №3 по вул. Західно-Окружна (договір купівлі-продажу від 10.12.2011р. р/н4764) 6810100000:09:001:0026, площею 5900 м 2 вказану земельну ділянку в оренду на 10 років.
Дата публікації рішення - 26.03.2014р. на офіційному веб-сайті Хмельницької міської ради з режимом доступу www.khmelnytsky.com.
У п. 8 рішення зазначено, що землекористувачам необхідно сплатити плату за землю у розмірі земельного податку до державної реєстрації права оренди земельної ділянки (від дати прийняття даного рішення).
За п. 9 рішення юридичним особам необхідно укласти договори оренди землі у чотирьохмісячний термін (від дати прийняття даного рішення).
10.10.2014р. представник відповідача звернувся до начальника управління земельних ресурсів та земельної реформи з заявою, у якій просив виготовити договір оренди земельної ділянки, що знаходиться за адресою м. Хмельницький, вул. Західно-Окружна 15/3, яке зареєстроване Департаментом архітектури, містобудування та земельних ресурсів 14.10.2014р.
У листі №051214 від 09.12.2014р. ТОВ "Наяда Плюс" просило Хмельницьку міську раду переглянути умови запропонованого договору оренди землі по вул. Західно-Окружна, 15/3, згідно рішення міської ради №71 від 05.03.2014р., в частині зміни розміру орендної плати на рік. В сукупності з чинниками погіршення економічної ситуації, запропоновані умови договору ставлять під загрозу рентабельність розміщеної на даній земельній ділянці автозаправної станції, а отже погіршують умови господарювання нашого товариства, а також неодмінно вплине на ціну нафтопродуктів та соціальну захищеність працівників АЗС. У зв'язку із викладеним, ТОВ "Наяда Плюс" просило розглянути можливість зниження ставки орендної плати до 8% нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки.
Листом №12-4680-0210 від 25.12.2014р. Управління земельних ресурсів та земельної реформи Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради у відповідь на лист №051214 від 09.12.2014р. повідомило, що застосувати коефіцієнт кратності 8% при розрахунку орендної плати за земельну ділянку по вул. Західно-Окружна, 15/3 для обслуговування нежитлового приміщення АЗС №3 неможливо.
19.11.2015р. між Хмельницькою міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Наяда Плюс" (орендар) укладено договір оренди землі №955/01.
Відповідно до п. 1 договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку на підставі рішення тридцять шостої сесії міської ради від 05.03.2014р. №69 із земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться в м. Хмельницькому по вул. Західно-Окружна.
Згідно з п. 2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 5900 м 2 , в т.ч. зелені насадження площею 2567 м 2 (кадастровий номер 6810100000:09:001:0026).
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3086592,00 грн. (п. 5 договору).
Договір укладено на 10 (десять) років до 05.03.2024р. Після закінчення строку дії договору орендар має переважне право поновити його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію (п. 8 договору).
У п. 9 договору зазначено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі відповідно ст. 22 ЗУ "Про оренду землі" та розмірі 370391,04 грн. в рік.
Відповідно до п. 18 договору передача земельної ділянки в оренду здійснюється без розроблення проекту землеустрою.
Цей договір набирає чинності після підписання сторонами та державної реєстрації оренди земельної ділянки (п. 44 договору).
Відповідно до розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки, грошова оцінка яких проведена на 04.09.2015р. (для обслуговування нежитлового приміщення АЗС №3), загальний розмір орендної плати складає 370391,04 грн., розмір земельного податку - 30865,92 грн. Адреса земельної ділянки: м. Хмельницький, вул. Західно-Окружна.
У матеріалах справи наявний акт приймання-передачі земельної ділянки, за яким Хмельницька міська рада (орендодавець) з однієї сторони, передала, а товариство з обмеженою відповідальністю "Наяда Плюс" (орендар) з другої сторони, прийняло на підставі договору оренди землі №955/01 від 19.11.2015р. та рішення тридцять шостої сесії міської ради від 05.03.2014р. №69 земельну ділянку площею 5900 м 2 , що знаходиться за адресою: м. Хмельницький, вул. Західно-Окружна для обслуговування нежитлового приміщення АЗС №3.
Договір, розрахунок та акт підписані представниками сторін, скріплені відтисками печаток сторін, погоджений Начальником управління земельних ресурсів та земельної реформи.
Також у матеріалах справи міститься план землекористування ТОВ "Наяда Плюс" (м. Хмельницький, вул. Західно-Окружна), витяг з технічної документами про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №32-2204-0.4-11190/2-15 від 04.09.2015р., який направлений Управлінням держземагенства у Хмельницькій області Товариству з обмеженою відповідальністю "Наяда Плюс".
Листом №1177/02-0111 від 28.04.2017р. Управління земельних ресурсів та земельної реформи Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів з метою здійснення контролю за використанням земельних ділянок з порушенням земельного законодавства просив ДПІ у м. Хмельницькому надати інформацію щодо сплачених сум орендної плати/земельного податку згідно додатку. У додатку зазначено, що за адресою м. Хмельницький, вул. Західно-Окружна знаходиться земельна ділянка площею 5900 м 2 , землекористувачем якої є ТОВ "Наяда Плюс" (період з 01.07.2015р. по 19.11.2015р.).
Головне управління державної фіскальної служби надало відповідь за №6081/9/22-25-12-03 від 05.05.2017р. про те, що ТОВ "Наяда Плюс" за період з 01.07.2015р. по 19.11.2015р. сплатило наступні кошти: 2015р. - 29865,12 грн.
Управління земельних ресурсів та земельної реформи Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів у повідомленні №1212/02-01-15 від 04.05.2017р., адресованому ТОВ "Наяда Плюс", зазначило, що 10.05.2017р. буде проведено засідання Комісії для визначення збитків власникам землі та землекористувачам. Надсилання повідомлення відповідачу підтверджується списком згрупованих поштових відправлень №660 від 04.05.2017р. та фіскальним чеком №660 від 04.05.2017р.
Протоколом засідання комісії для визначення збитків власникам землі та землекористувачам №1 від 10.05.2017р. (пункт 3) визначено, що рішенням 36-ої сесії міської ради від 05.03.2014р. №69, ТОВ "Наяда Плюс" було передано в оренду земельну ділянку по вул. Західно - Окружна. Пунктом 9 даного рішення передбачено, що юридичні особи, суб'єкти підприємницької діяльності повинні були укласти договори оренди землі у чотиримісячний термін (від дати прийняття даного рішення). Згідно інформації, наданої Держфінінспекцією в Хмельницькій області, внаслідок несвоєчасної державної реєстрації договору оренди земельної ділянки по вул. Західно - Окружна, міській раді нанесені збитки у вигляді неодержаного доходу від орендної плати за землю за період з 05.07.2014р. до 19.11.2015р. у сумі 462988,80 грн. За даними ДПІ ум. Хмельницькому: 2015р. - 29865,12 грн. ТОВ "Наяда Плюс" було направлено лист з повідомленням про час та місце проведення засідання комісії. На засіданні комісії представник землекористувача не з'явився.
12.05.2017р. комісією для визначення збитків власникам землі та землекористувачам, яка діє на підставі рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26.07.2012р. №657, складено акт визначення розміру збитків, яким встановлено, що земельна ділянка площею 0,5900 га знаходиться в м. Хмельницькому по вул. Західно - Окружна використовувалася ТОВ "Наяда Плюс" без правовстановлюючих документів на землекористування. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить на 2015р. - 3086592,00 грн. згідно листа Управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі Хмельницької області від 04.09.2015р. №32-2204-0.4-11190/2-15. Період використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів: з 01.08.2014р. по 01.11.2015р. Враховуючи Порядок визначення та відшкодування збитків власникам та землекористувачам, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. №284, та лист Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області від 10.05.2016р. №02-06-03-14/3055 щодо усунень порушень виявлених ревізією, розмір збитків, заподіяних територіальній громаді становить - 462988,80 грн.
Відповідно до розрахунку розміру збитків за період використання з 01.08.2014р. по 01.11.2015р. (15 місяців) загальна сума неодержаного доходу від орендної плати за землю становить 462988,80 грн.
Відповідно до п. 1.19 рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради №488 від 13.07.2017р. "Про затвердження актів визначення розміру збитків, заподіяних внаслідок використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів та втрату чинності пункту рішення виконкому" вирішено затвердити акт визначення розміру збитків, заподіяних внаслідок використання земельної ділянки площею 0,5900 га по вул. Західно - Окружна у м. Хмельницькому ТОВ "Наяда Плюс" без правовстановлюючих документів, згідно якого сума нарахованих збитків складає 462988,80 грн.
Управління земельних ресурсів та земельної реформи Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів у повідомленні №2106/02-01-15 від 19.07.2017р., адресованому ТОВ "Наяда Плюс", зазначило, що за результатами засідання Комісії з визначення збитків власникам землі та землекористувачам, створеної рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26.07.2012р. №657, яке відбулося 10.05.2017p., були розглянуті матеріали щодо визначення розміру збитків, які завдані ТОВ "Наяда Плюс" Хмельницькій міській раді та підлягають відшкодуванню внаслідок використання земельної ділянки по вул. Західно - Окружна у місті Хмельницькому без правовстановлюючих документів в період з 01.08.2014р. по 01.11.2015р. Розмір збитків, завданих територіальній громаді міста Хмельницького, зазначено в акті комісії щодо визначення розміру збитків від 12.05.2017p., який затверджений рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 13.07.2017р. №488. Запропонував у 10-ти денний термін, з дня надходження повідомлення, розглянути акт комісії щодо визначення розміру збитків, рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради про його затвердження та повідомити в письмовій формі про результати їх розгляду.
Управління земельних ресурсів та земельної реформи Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів у листі №2646/02-01-10 від 08.09.2017р., адресованому Завідувачу юридичного відділу Хмельницької міської ради, зазначило, що у відповідь на лист від 29.08.2017р. №183 надає відомості та належним чином завірені копії документів щодо осіб, які завдали шкоду, в тому числі - ТОВ "Наяда Плюс": звернення щодо виготовлення договору оренди землі надійшло до міської ради 14.10.2014р.; щодо питання чому застосовувалася нормативна грошова оцінка лише за 2014р., повідомив, що розрахунок управлінням був здійснений на підставі розрахунків Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області; відомості щодо отримання товариством листа від 19.07.2017р. в управлінні відсутні; листи заперечення від товариства на адресу міської ради не надсилалися; звернення товариства до міської ради щодо незастосування при розрахунку річної орендної плати 12% від нормативної грошової оцінки та відповідь на 2 аркушах; згідно інформації наданої ДПІ в м. Хмельницькому від 05.05.2017р. №6081/9/22-25-12-03 ТОВ "Наяда Плюс" за 2014р. не сплачувало орендну плату.
У інформаційній довідці реєстру речових прав на нерухоме майно №102566435 від 03.11.2017р. зазначено, що земельну ділянку площею 0,59 га, кадастровий номер 6810100000:09:001:0026, орендує ТОВ "Наяда Плюс".
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №124163368, за адресою Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Західно - Окружна знаходиться нежитлове приміщення АЗС №3, яке належить на праві власності ТОВ "Наяда Плюс".
В матеріалах справи наявний акт приймання-передачі земельної ділянки від 29.10.2015р., за яким Хмельницька міська рада (орендодавець) з однієї сторони, прийняла, а товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницьк-Петрол" (орендар) з другої сторони, передало земельну ділянку площею 5900 м 2 , що знаходиться за адресою: м. Хмельницький, вул. Західно-Окружна.
У матеріалах справи наявні платіжні доручення за період грудень 2013р. - грудень 2015р., за якими ТОВ "Наяда Плюс" сплачувало УК у м. Хмельницькому кошти з призначенням платежу "земельний податок", а також платіжне доручення за грудень 2015р., за яким ТОВ "Наяда Плюс" сплатило УК у м. Хмельницькому кошти з призначенням платежу "орендна плата за землю за грудень 2015р. по вул. Західно - Окружна".
ТОВ "Наяда Плюс" в добровільному порядку збитки не відшкодувало, що й стало підставою для звернення з позовом до суду.
Аналізуючи наявні в матеріалах справи докази, оцінюючи їх у сукупності, судом береться до уваги таке:
Відповідно до ст. 22 Цивільного кодексу України, особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.
Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду визначено у ст. 1166 ЦК, згідно з якою майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельна ділянка здійснюється шляхом, зокрема, відшкодування заподіяних збитків.
Для складу правопорушення потрібна наявність протиправної поведінки особи, шкідливого результату, причинного зв'язку, вини особи.
Суб'єктами права на землі комунальної власності згідно статті 80 ЗК України, є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, незалежно від того, зареєстрована земельна ділянка за територіальною громадою, чи ні.
Як передбачено ст. 124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Аналогічна норма закріплена у ст. 16 Закону України "Про оренду землі".
Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача (ч. 2 ст. 120 ЗК України). Аналогічні положення зазначені і у статті 377 Цивільного кодексу України.
Із положень статті 120 ЗК України та статті 377 ЦК України, виникнення прав на об'єкт нерухомості не є підставою для автоматичного виникнення права власності чи укладення (продовження, поновлення) договору оренди земельної ділянки. Водночас, зі змісту статті 125 ЗК України випливає, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають із моменту державної реєстрації цих прав.
Наявні матеріали справи, в тому числі, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №124163368, свідчать про те, що відповідач в 2012р. став власником нежитлового приміщення, яке розташоване на земельній ділянці по вул. Західно - Окружна у м. Хмельницькому.
Як вже зазначалось, пунктом 2 Рішення Хмельницької міської ради від 05.03.2014р. №69 надано в оренду ТОВ "Наяда Плюс" вказану в позові земельну ділянку по вул. Західно - Окружна, на якій знаходиться належний відповідачу на праві власності нерухомий об'єкт.
Після виникнення права власності на об'єкт нерухомості відповідач не звільнявся від необхідності оформити право на земельну ділянку відповідно до вимог законодавства.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 24.04.2018р. у справі №904/11577/16.
В свою чергу, відповідач з часу прийняття рішення 05.03.2014р. протягом тривалого часу - до листопада 2015р. не укладав договір оренди, не зважаючи на те, що у нього був такий обов'язок.
Використання землі за ст. 206 Земельного кодексу України є платним, отже позивач вправі був розраховувати на отримання орендної плати за землю з весь період користування нею, з часу передання земельної ділянки в оренду по час укладення договорів, в тому числі, за період з 01.08.2014р. по 01.11.2015р.
Судом не враховуються доводи відповідача щодо того, що позивач не вживав необхідних заходів, спрямованих на уникнення збитків, оскільки позивач після прийняття рішення про передачу в оренду вказаної земельної ділянки відповідачу розраховував на отримання орендної плати за користування земельною ділянкою, попри це, не мав правових підстав тимчасово передавати в оренду вказану земельну ділянку будь-яким іншим особам задля уникнення збитків та отримання орендної плати за користування до моменту укладення договору оренди з відповідачем та початку сплати відповідачем орендних платежів.
Матеріали справи не містять доказів оформлення відповідачем у встановленому законом порядку права користування земельною ділянкою під нерухомим майном, власником якого він являється, хоча, саме на землекористувача покладається обов'язок вчинення певних дій з оформлення права користування землею. Покладення такого обов'язку на землевласника не ґрунтується на нормах чинного законодавства, відповідно, по цій причині позиція відповідача з приводу відсутності дій позивача щодо укладення договору оренди землі також не може бути прийнята до уваги. Аналогічна правова позиція викладена у постанові ВСУ від 17.02.2016р. у справі №3-1160г15 (№904/5857/14).
Рішенням №69 від 05.03.2014р. встановлено чотирьохмісячний термін від дати прийняття даного рішення для укладення договорів оренди землі.
Так як в чотирьохмісячний термін відповідач обов'язку по укладенню договорів оренди землі не виконав, позивач заявив в позові період, за який нараховано збитки - з початку наступного місяця після закінчення чотирьохмісячного терміну - 01.08.2014р. по 01.11.2015р. (з врахуванням того, що в листопаді сторонами підписаний договір оренди землі).
З врахуванням інформаційної довідки №124163368 суд приходить до висновку, що відповідач користувався земельною ділянкою площею 5900 м 2 для обслуговування належного відповідачу приміщення АЗС №3 по вул. Західно - Окружна у період з 01.08.2014р. по 01.11.2015р., що не заперечується і представником відповідача.
Судом враховується, що частину 2 статті 120 Земельного кодексу України слід розуміти таким чином, що при виникненні в іншої особи права власності на жилий будинок, будівлю або споруду право попереднього власника або користувача припиняється автоматично, в силу закону, без оформлення припинення права будь-якими актами та документами.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 03.03.2018р. у справі №904/6296/17.
Таким чином, доводи відповідача про те, що акт приймання-передачі земельної ділянки між Хмельницькою міською радою та попереднім землекористувачем (ТОВ "Хмельницьк-Петрол") підписаний лише 29.10.2015р. судом до уваги не приймаються, оскільки не впливають на правовідносини між позивачем та відповідачем в розрізі існування права власності на нерухоме майно з 2012р., в тому числі, у період з 01.08.2014р. по 01.11.2015р.
Матеріали справи містять звернення ТОВ "Наяда Плюс" до Управління земельних ресурсів та земельної реформи щодо виготовлення договору оренди землі по вул. Західно - Окружна, яке зареєстроване Департаментом архітектури, містобудування та земельних ресурсів 14.10.2014р., у додатках до якого міститься "витяг з рішення міської ради про надання земельної ділянки в оренду №69 05.03.2014р.". Тобто, у відповідача в 2014 році був примірник витягу з рішення від 05.03.2014р. №69, що спростовує доводи відповідача про те, що він не був поінформований про вказане рішення.
Як вже зазначалось, рішення Хмельницької міської ради №69 05.03.2014р. опубліковано на офіційному веб-сайті 26.03.2014р. Судом враховується, що відповідач не був позбавлений можливості ознайомитись на офіційному веб-сайті Хмельницької міської ради з вказаним рішенням.
Постановою КМУ №220 від 03.03.2004р. затверджений типовий договір оренди землі, таким чином, відповідач при подачі заяви від 10.10.2014р. (зареєстрованої 14.10.2014р.) щодо виготовлення договору оренди землі не був позбавлений можливості додати до заяви проект договору з положеннями, які його б влаштували. У переліку додатків до вказаної заяви не міститься проекту договору оренди.
Відповідно до пояснень відповідача та позивача, відповідач в грудні 2014р. надіслав позивачу лист №051214 від 09.12.2014р. з проханням перегляду умов запропонованого договору оренди землі щодо ставки орендної плати до 8% нормативної грошової оцінки земельної ділянки по вул. Західно - Окружна. Із зазначеного вбачається, що відповідач був ознайомлений з істотними умовами договору, які пропонувались позивачем.
Відповідно до ст. 288 Податкового Кодексу України (в редакції, чинній в заявлений в позові період) розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Таким чином, направлення відповідачем позивачу 09.12.2014р. листа №051214 з проханням розглянути можливість зниження ставки орендної плати до 8% нормативної грошової оцінки земельної ділянки по вул. Західно - Окружна свідчить про те, що неукладення договору було наслідком небажання укладати такий договір за умовами, запропонованими позивачем. У відповідь на вказаний лист Управління земельних ресурсів та земельної реформи повідомило відповідача про неможливість застосування вказаного відповідачем коефіцієнту.
В свою чергу, за договором від 19.11.2015р. орендна плата розрахована з урахуванням 12% нормативної грошової оцінки земельної ділянки, в межах, встановлених ст. 288 Податкового Кодексу України.
Окрім наявного в матеріалах справи звернення ТОВ "Наяда Плюс" щодо виготовлення договору оренди землі по вул. Західно - Окружна, яке зареєстровано Департаментом архітектури, містобудування та земельних ресурсів 14.10.2014р. (тобто більш, ніж через сім місяців з дати рішення), а також наведеного вище листа №051214 від 09.12.2014р. матеріали справи не містять доказів, з яких би вбачалось, що відповідач вчиняв будь-які дії, необхідні для реального належного оформлення права користування на умовах оренди щодо спірної земельної ділянки, тобто будь-які дії, спрямовані на укладення договору, як відсутні і докази того, що у відповідача були об'єктивні перешкоди для укладення договору оренди землі, також не вбачається, що за наслідками звернення відповідач не міг укласти договір із незалежних від його волі причин. Відповідач не подав доказів на підтвердження того, що позивач будь-яким чином ухилявся, або відмовлявся від укладення договору оренди. Більше того, з наявних в матеріалах справи доказів, листування, вбачається, що неукладення договору оренди було наслідком незгоди відповідача з коефіцієнтом орендної плати.
Договір оренди укладено через 20 місяців після прийняття рішення Хмельницькою міською радою та з дати публікації на офіційному веб-сайті, в тому числі - через 13 місяців після звернення ТОВ "Наяда Плюс".
Рішення Хмельницької міської ради не було виконано відповідачем не тільки у визначений рішенням №69 05.03.2014р. чотиримісячний строк, а й в будь-який інший розумний строк, незважаючи на тривале здійснення фактичного землекористування.
Аналогічний висновок наведено в постанові Верховного Суду України від 18.05.2016р. у справі №3-194гс16 та у постанові Верховного Суду України від 09.11.2016р. у справі №922/210/15.
Наведені вище обставини свідчать про те, що відповідач фактично використовував земельну ділянку по вул. Західно - Окружна без оформлення відповідних прав у встановленому порядку, поважних причин, які б перешкоджали здійснити таке оформлення, відповідачем не наведено.
З врахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що внаслідок бездіяльності відповідача, яка полягає у невиконанні обов'язку щодо укладення договору оренди на відповідну земельну ділянку, позивач не отримав кошти, які він отримав би в якості орендної плати у випадку вчасних дій по укладенню договору оренди.
Незгода відповідача з розміром орендної плати, небажання укладати договір з встановленим позивачем коефіцієнтом не є поважною причиною неукладення договору, а подальша бездіяльність відповідача не звільняла його від обов'язку укласти договори та сплачувати позивачу відповідні платежі.
Відповідно до статті 156 ЗК України, власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок, зокрема, неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.
Згідно зі статтею 157 ЗК України, відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють юридичні особи, які використовують земельна ділянка, а також юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів. Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.
19 квітня 1993р. Кабінет Міністрів України своєю постановою №284 затвердив Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, змістом пунктів 2, 3 якого передбачено, що розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад. Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються органами, які створили ці комісії.
Відшкодуванню, зокрема, підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані. Неодержаний доход - це доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або тимчасового зайняття, обмеження прав, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян. Збитки відшкодовуються власникам землі і землекористувачам, у тому числі орендарями, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше одного місяця після затвердження актів комісій (п. п. 3, 5 Порядку).
Отже, системний аналіз зазначених норм матеріального права дозволяє зробити висновок, що у випадку неукладення договору оренди або інших правочинів як правових підстав для користування земельною ділянкою з вини користувача настають правові наслідки, передбачені статтею 157 ЗК України та Порядком.
Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом України у постанові від 14.09.2016р. у справі №703/5377/14-ц.
З огляду на вищевикладене, не приймаються доводи відповідача про те, що збитки повинні доводитись позивачем на загальних підставах, не пов'язаних із застосуванням положень Порядку, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України №284 від 19.04.1993р., ст. ст. 156, 157 Земельного кодексу України.
При цьому, судом враховується, що навіть у випадку вчасного укладення договору, ТОВ "Наяда Плюс", як орендар, мав би сплачувати орендну плату за заявлений період - 01.08.2014р. по 01.11.2015р., а отже, позивач отримав би заявлені в позові кошти як орендну плату. Тобто, розмір розрахованих збитків має дорівнювати сумі, яка могла б надійти до місцевого бюджету за період з 01.08.2014р. по 01.11.2015р. в разі, якщо б договір оренди був би укладеним між орендодавцем та орендарем та нараховується на підставі даних нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Відповідно до ст. 14 (п. 14.1.147) Податкового Кодексу України (в редакції, чинній в заявлений в позові період) плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Отже, за вказаною статтею плата за землю може сплачуватись і у вигляді земельного податку, і орендної плати.
Доводи відповідача щодо сплати ним земельного податку у заявлений позивачем період судом до уваги не приймаються. Наявні в матеріалах справи платіжні доручення, за якими ТОВ "Наяда Плюс" у період грудень 2013р. - грудень 2015р. сплачувало УК у м. Хмельницькому кошти з призначенням платежу "земельний податок", з врахуванням положень ст. 14 Податкового Кодексу України, не можуть підтверджувати сплату іншого виду плати за землю, а саме - орендної плати.
В свою чергу, позивач просить стягнути з відповідача збитки, яких він зазнав унаслідок несплати відповідачем орендних платежів і розмір заявлених до стягнення збитків дорівнює такій орендній платі.
Як вже зазначалось, за листом головного управління державної фіскальної служби №6081/9/22-25-12-03 від 05.05.2017р. ТОВ "Наяда Плюс" за період з 01.07.2015р. по 19.11.2015р. сплатило 29865,12 грн. Попри це, у вказаному листі не зазначено, яке було призначення платежів та яким чином вони були зараховані, а також - чи вказана сума коштів була орендною платою, чи податком на землю. В свою чергу, в поясненнях позивача зазначено, що кошти в розмірі 29865,12 грн. враховані як земельний податок. Первинних документів бухгалтерського обліку, або інших доказів, у тому числі, платіжних доручень, з яких би вбачалась сплата відповідачем будь-яких коштів у якості орендної плати, останнім не надано.
З матеріалів справи вбачається, що на засіданні комісії з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам вирішено скласти акт визначення розміру збитків за фактичне використання відповідачем земельної ділянки без правовстановлюючих документів у період з 01.08.2014р. по 01.11.2015р. Вказаний акт було складено та затверджено рішенням виконкому міської ради. Відповідачем дії посадових осіб та акт у встановленому законом порядку не оскаржено.
Згідно розрахунку, розмір збитків розрахований за період з 01.08.2014р. по 01.11.2015р. по земельній ділянці по вул. Західно - Окружна склав 462988,80 грн.
Даний розрахунок здійснений з врахуванням площі земельних ділянок, вартості земельної ділянки відповідно до нормативної грошової оцінки землі, орендної плати за місяць, розміру річної орендної плати. Відповідачем сума збитків не спростована; доказів добровільного відшкодування відповідачем збитків не надано.
Попри це, судом враховується, що для застосування такої міри відповідальності, як відшкодування збитків, необхідна наявність повного складу правопорушення: протиправної поведінки (дії чи бездіяльності) особи; шкідливого результату такої поведінки - збитків; причинного зв'язку між протиправною поведінкою та збитками; вини особи, яка завдала збитки. У разі відсутності, хоча б одного з елементів відповідальність у вигляді відшкодування збитків не наступає.
З огляду на те, що неоформлення документів на право користування земельною ділянкою є доведеним фактом та виникло з вини відповідача внаслідок його бездіяльності, що свідчить про протиправну поведінку землекористувача та причинний зв'язок між його протиправною поведінкою та збитками, розрахунок щодо земельної ділянки по вул. Західно - Окружна в розмірі 462988,80 грн. є обґрунтованим.
При цьому, позивач правомірно здійснював розрахунок збитків у відповідності до Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №284 від 19.04.1993р., встановивши їх в розмірі орендної плати, яку отримав би за період з 01.08.2014р. по 01.11.2015р. в розмірі 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки за місяць користування земельною ділянкою (за ст. 288 Податкового Кодексу України - 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки). Судом враховується, що позивач в подальшому уклав договір оренди з вищезазначеною орендною платою 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки за місяць користування земельною ділянкою.
Підсумовуючи викладене, використання відповідачем вказаної в позові земельної ділянки у період з 01.08.2014р. по 01.11.2015р. без правовстановлюючих документів позбавило міську раду, як власника землі, можливості отримувати дохід у вигляді орендної плати за землю, який вона могла би отримувати, якби її право не було порушено - вищезазначеному розмірі суми збитків. Неоформлення документів на право користування земельною ділянкою є доведеним фактом та виникло з вини відповідача внаслідок його бездіяльності, що свідчить про протиправну поведінку землекористувача, яким являється відповідач, та причинний зв'язок між його протиправною поведінкою та збитками. Отже, у діях відповідача наявні усі чотири елементи складу цивільного правопорушення. Доводи відповідача, викладені у відзиві спростовуються викладеними вище обставинами та нормами законодавства, тому до уваги не приймаються.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, доведені матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Витрати по сплаті судового збору, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Хмельницької міської ради м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю "Наяда Плюс" смт. Солоне Солонянського району Дніпропетровської області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницьк-Петрол", м. Хмельницький про стягнення 462988,80 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки по вул. Західно-Окружна у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів задовольнити .
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Наяда Плюс" (смт. Солоне Солонянського району Дніпропетровської області, вул. Гагаріна, 19, код 37071357) на користь Хмельницької міської ради (м. Хмельницький, вул. Гагаріна, 3; р/р 31414544700002, МФО 815013, код 38045529, одержувач коштів: УК у м. Хмельницькому / м. Хмельницький / 24060300, банк одержувача: ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, призначення платежу - інші надходження (відшкодування збитків) 462988,80 грн. (чотириста шістдесят дві тисячі дев'ятсот вісімдесят вісім гривень 80 коп.) збитків, завданих використанням земельної ділянки по вул. Західно-Окружна у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів.
Видати наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Наяда Плюс" (смт. Солоне Солонянського району Дніпропетровської області, вул. Гагаріна, 19, код 37071357) на користь Хмельницької міської ради (м. Хмельницький, вул. Гагаріна, 3; р/р 35410077050100 в ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013, код 04060772) 6944,83 грн. (шість тисяч дев'ятсот сорок чотири гривні 83 коп.) витрат по оплаті судового збору.
Видати наказ.
Відповідно до ч. 6 ст. 233 ГПК України, у виняткових випадках залежно від складності справи складання повного рішення (постанови) суду може бути відкладено на строк не більш як десять днів, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п'ять днів з дня закінчення розгляду справи.
Повний текст складено 23.05.2018р.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.1, 2 ст. 241 ГПК України).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч.1, 2 ст. 256 ГПК України).
Головуючий суддя В.В. Димбовський
Суддя Ю.В. Гладюк
Суддя М.Є. Муха
Віддрук. 4 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу (м. Хмельницький, вул. Гагаріна, 3),
3 - відповідачу (смт. Солоне Солонянського району Дніпропетровської області, вул. Гагаріна, 19),
4 - третій особі (м.пров. Зенітний, 21, кім. 2).
Всім рекомендованим.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2018 |
Оприлюднено | 23.05.2018 |
Номер документу | 74160025 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Димбовський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні