Рішення
від 15.05.2018 по справі 820/1793/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2018 р. № 820/1793/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мороко А.С.,

за участю секретаря судового засідання - Кікояна Г.О.,

представника позивача - Рудого В.В.,

представника третьої особи, ТОВ Агрофірми "Агрокомплект", - Добрелі В.Ю.,

розглянувши в порядку загального провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у м. Харкові адміністративну справу № 820/1793/18 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Агроком" до державного реєстратора речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області, треті особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Агрокомплект" про визнання протиправними та скасування рішень,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроком" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд :

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 12.09.2017, запис про інше речове право від 12.09.2017, на підставі якого проведено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_1, за суб'єктом товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Агрокомплект" (код ЄДРПОУ 30773479);

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.07.2017, запис про інше речове право від 19.07.2017, на підставі якого проведено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_2, за суб'єктом товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Агрокомплект" (код ЄДРПОУ 30773479);

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 18.08.2017, запис про інше речове право від 18.08.2017, на підставі якого проведено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_3 за суб'єктом товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Агрокомплект" (код ЄДРПОУ30773479).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що державний реєстратор речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області при винесенні оскаржуваних рішень діяв з порушеннями норм чинного законодавства, а тому вважає, що зазначені рішення підлягають скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позов задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, 27.04.2018 через канцелярію суду надав заяву, в якій просив слухати справу без його участі, у вирішенні справи по суті поклався на розсуд суд.

Представник товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірми "Агрокомплект" під час судового розгляду справи проти позову заперечував та зазначив, що є підстави для закриття провадження у справі відповідно до п. 8 ч.1 ст. 238 КАС України, оскільки 04.04.2018 державним реєстратором до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено відомості про реєстрацію припинення права оренди за договорами оренди, укладеними між ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" та ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_3 Також на підтвердження вказаного зазначив, що ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" з моменту реєстрації права оренди землі не використовувало спірні земельні ділянки протягом 2017-2018 років, не перешкоджало позивачу в їх користуванні. При цьому, представник третьої особи просив питання щодо закриття провадження у справі вирішити за результатами розгляду справи, а не окремим рішенням по клопотанню.

ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином.

Заслухавши представника позивача та представника третьої особи, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

21 січня 2008 року між ТОВ "Агроком" (орендар) та ОСОБА_3 (орендодавець) укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Берецької сільської ради Первомайського району Харківської області, кадастровий номер НОМЕР_1, строком на десять років, який зареєстрований у Харківській регіональній філії державного підприємства "Центр ДЗК при Державному Комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис за № 040868000059 від 28.03.2008.

28 жовтня 2017 року між ТОВ "Агроком" (орендар) та ОСОБА_3 (орендодавець) укладено додаткову угоду до вказаного договору оренди землі, згідно з якою строк дії договору змінено з 10 на 20 років.

21 січня 2008 року між ТОВ "Агроком" (орендар) та ОСОБА_4 (орендодавець) укладено договір оренди землі, згідно з умовами якого, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Берецької сільської ради Первомайського району Харківської області, кадастровий номер НОМЕР_2, строком на десять років, який зареєстрований у Харківській регіональній філії державного підприємства "Центр ДЗК при Державному Комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис за № 040868000043 від 28.03.2008.

20 листопада 2017 року між ТОВ "Агроком" (орендар) та ОСОБА_4 (орендодавець) укладена додаткова угода дозазначеного договору оренди землі, відповідно до якої строк дії договору змінено з 10 на 20 років.

21 січня 2008 року між TOB "Агроком" (орендар) та ОСОБА_5 (орендодавець) укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Берецької сільської ради Первомайського району Харківської області, кадастровий номер НОМЕР_3 строком на десять років, який зареєстрований у Харківській регіональній філії державного підприємства "Центр ДЗК при Державному Комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис за № 040868000113 від 14.04.2008.

20 листопада 2017 року між TOB "Агроком" (орендар) та ОСОБА_5 (орендодавець) укладена додаткова угода до зазначеного договору оренди землі, згідно з якою строк дії договору змінено з 10 на 20 років.

Судом встановлено, що відповідно до витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, державним реєстратором речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області прийнято рішення про державну реєстрацію іншого речового права - права оренди за ТОВ Агрофірма "Агрокомплект", щодо зазначених земельних ділянок, а саме: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 12.09.2017, запис про інше речове право від 12.09.2017; рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.07.2017, запис про інше речове право від 19.07.2017; рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 18.08.2017, запис про інше речове право від 18.08.2017.

28 червня 2017 року між ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" (орендар) та ОСОБА_4 (орендодавець) укладено договір оренди землі, відповідно до якого, орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка використовується орендарем для здійснення підприємницької діяльності відповідно до умов договору та земельного законодавства, в оренду передається земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_2, яка розташована на території Берецької сільської ради Первомайського району Харківської області, договір укладено на 10 років. Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, вказаний договір зареєстрований 19.07.2017.

Згідно з додатковою угодою від 30.03.2018, укладеною між ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" (орендар) та ОСОБА_4 (орендодавець), орендодавець та орендар прийшли до згоди припинити дію договору оренди землі від 28 червня 2017 року шляхом його розірвання за взаємною згодою з 30.03.2018 року.

30 червня 2017 року між ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" (орендар) та ОСОБА_3 (орендодавець) укладено договір оренди землі, згідно якого, орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка використовується орендарем для здійснення підприємницької діяльності відповідно до умов договору та земельного законодавства, в оренду передається земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1, яка розташована на території Берецької сільської ради Первомайського району Харківської області, договір укладено на 10 років. З витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається, що зазначений договір зареєстрований 12.09.2017.

Відповідно до додаткової угоди, укладеною між ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" (орендар) та ОСОБА_3 (орендодавець), укладеною 30.03.2018, орендодавець та орендар прийшли до згоди припинити дію договору оренди землі від 30 червня 2017 року шляхом його розірвання за взаємною згодою з 30.03.2018 року.

17 липня 2017 року між ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" (орендар) та ОСОБА_5 (орендодавець) укладено договір оренди землі, згідно якого, орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка використовується орендарем для здійснення підприємницької діяльності відповідно до умов договору та земельного законодавства, в оренду передається земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_3 яка розташована на території Берецької сільської ради Первомайського району Харківської області, договір укладено на 10 років. Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, вказаний договір зареєстрований18.08.2017.

Згідно з додатковою угодою від 30.03.2018, укладеною між ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" (орендар) та ОСОБА_5 (орендодавець), орендодавець та орендар прийшли до згоди припинити дію договору оренди землі від 17 липня 2017 року шляхом його розірвання за взаємною згодою з 30.03.2018 року.

Як вбачається з витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що містяться в матеріалах справи, 04.04.2018 державним реєстратором речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено відомості про реєстрацію припинення права оренди за вище зазначеними договорами оренди, укладеними між ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" та ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_3

Оцінюючи законність та обґрунтованість прийняття оскаржуваних рішень, суд виходить з наступного.

Відносини, пов'язані з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно всіх форм власності, їх обтяжень та правочинів щодо нерухомості регулюються Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 № 1952-IV.

Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з частиною 1 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" загальними засадами державної реєстрації прав є: обов'язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав.

Частиною 3 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються якщо реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", обов'язковій державній реєстрації підлягають 1) право власності; 2) речові права, похідні від права власності: право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншою капітальною спорудою (їх окремою частиною), що виникає на підставі договору найму (оренди) будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки; іпотека; право довірчої власності; інші речові права відповідно до закону; 3) право власності на об'єкт незавершеного будівництва; 4) заборона відчуження та арешт нерухомого майна, податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.

Згідно пунктом 1 частини 1 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" до повноважень суб'єктів державної реєстрації прав належить забезпечення: проведення державної реєстрації прав; ведення Державного реєстру прав; взяття на облік безхазяйного нерухомого майна; формування та ведення реєстраційних справ.

Згідно з частиною 3 статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов'язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.

Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі;

4) під час проведення реєстраційних дій обов'язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень;

5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав;

6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом;

7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);

8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;

9) формує реєстраційні справи у паперовій формі.

10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Частиною 1 статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Відповідно до частини 4 статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.

Пунктом 1 статті 22 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини 1 статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі: 1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката; 2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів; 5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката; 6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката; 7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном 8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року; 9) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно; 10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди; 11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно; 12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об'єкта нерухомого майна релігійній організації; 13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об'єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність; 14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Частиною 1 статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав; 12) заявника, який звернувся із заявою про державну реєстрацію прав, що матиме наслідком відчуження майна, внесено до Єдиного реєстру боржників.

Враховуючи те, що на час здійснення державної реєстрації спірних рішень, договори оренди, укладені та зареєстровані належним чином між ТОВ "Агроком" та ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_3 не втратили чинності, та державний реєстратор в свою чергу в порушення ч.3 ст. 10 та п. 5 ч.1 ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" не перевірив факт існування вказаних договорів, суд приходить до висновку про невідповідність проведення реєстраційних дій державного реєстратора речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області вимогам чинного законодавства.

Щодо позиції представника третьої особи про закриття провадження у справі у зв'язку з тим, що 04.04.2018 державним реєстратором речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено відомості про реєстрацію припинення права оренди за договорами оренди, укладеними між ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" та ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_3 та ТОВ Агрофірма "Агрокомплект" з моменту реєстрації права оренди землі не використовувало спірні земельні ділянки протягом 2017-2018 років, не перешкоджало позивачу в користуванні вказаних ділянок, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 8 частини 1 статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб'єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Судовим розглядом встановлено та не заперечувалось сторонами по справі, що дійсно 04.04.2018 відповідачем внесено відомості про реєстрацію припинення права оренди за вище зазначеними договорами оренди. Проте, при винесені державним реєстратором спірних рішень існували договори оренди між ТОВ "Агроком" та ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_3

Отже, фактично, в даному випадку, відповідач своїми діями допустив подвійну державну реєстрацію права оренди, чим порушив законні права та інтереси позивача як орендаря таких земельних ділянок.

За таких обставин, суд вважає, що в даному випадку підстави для закриття провадження у справі відсутні.

Згідно частини 1, 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Агроком" є обґрунтованими та є такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Агроком" (місцезнаходження - вул. Корнєва, с. Берека, Первомайський район, Харківська область, 64110, ідентифікаційний код - 30501919) до державного реєстратора речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області (місцезнаходження - вул. Центральна, буд. 1, смт. Борова, Борівський район, Харківська область, 63801), треті особи: ОСОБА_3 (місце проживання - АДРЕСА_1), ОСОБА_4 (місце проживання - АДРЕСА_3), ОСОБА_5 (місце проживання - АДРЕСА_2), товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Агрокомплект" (місцезнаходження - вул. Піонерська, буд. 40, смт. Золочів, Харківська область, 62203, ідентифікаційний код - 30773479) про визнання протиправними та скасування рішень - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 12.09.2017, запис про інше речове право від 12.09.2017, на підставі якого проведено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_1, за товариством з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Агрокомплект".

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 19.07.2017, запис про інше речове право від 19.07.2017, на підставі якого проведено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_2, за товариством з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Агрокомплект".

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора речових прав на нерухоме майно сектору державної реєстрації Борівської районної державної адміністрації Харківської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 18.08.2017, запис про інше речове право від 18.08.2017, на підставі якого проведено державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_3 за товариством з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Агрокомплект".

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Агроком" (ідентифікаційний код - 30501919) за рахунок бюджетних асигнувань Борівської районної державної адміністрації Харківської області (ідентифікаційний код - 04059467) судовий збір у розмірі 5286 (п'ять тисяч двісті вісімдесят шість) грн 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 23 травня 2018 року.

Суддя А.С. Мороко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2018
Оприлюднено24.05.2018
Номер документу74167100
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1793/18

Рішення від 25.05.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Рішення від 15.05.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні