Рішення
від 17.05.2018 по справі 820/346/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 травня 2018 р. № 820/346/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Панова М.М.,

за участю секретаря судового засідання - Кравчені Т.І.,

представника позивача - Захарченко І.В.,

представника відповідача - Шамілової Л.Ш.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-88" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-88" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення №0003951403 від 08.12.2017 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем: податок на прибуток приватних підприємств та податкове повідомлення-рішення №0003961403 від 08.12.2017 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення винесено відповідачем всупереч вимогам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні. В обґрунтування своїх заперечень зазначив, що податкові повідомлення-рішення є правомірними та прийнятими з дотриманням вимог законодавства.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку осіб, які беруть участь у справі, суд встановив наступне.

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, ст. 75, п. 77.1, п. 77.4 ст. 77, п. 82,1 ст. 82 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями та плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок платників податків за ІІІ квартал 2017 року на підставі наказів Головного управління ДФС Харківській області від 27.08.2017 №3553, від 04.09.2017 №4469 була проведена планова виїзна документальна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Темп-88" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 по 31.12.2016, валютного законодавства за період з 01.01.2014 по 31.12.2016, з питань єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2014 по 31.12.2016, відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки.

За результатами перевірки було складено акт №16003/20-40-14-03-07/38157186 від 19.10.2017.

Зазначений акт перевірки позивачем отримано поштою 21.11.2017.

ТОВ ТЕМП - 88 не погодившись з викладеними в Акті висновками та 24.11.2017 було подано заперечення на акт №16003/20-40-14-03-07/38157186 від 19.10.2017 до ГУ ДФС у Харківській області.

Позивачем було отримано відповідь на заперечення №26780/10/20-40-14-03-16 від 05.12.2017 до акту планової перевірки, згідно якої ГУ ДФС у Харківській області висновки акту перевірки №16003/20-40-14-03-07/38157186 від 19.10.2017 залишає без змін.

На підставі акту планової перевірки ГУ ДФС у Харківській області №16003/20-40-14-03-07/38157186 від 19.10.2017 відповідачем було винесено оскаржувані податкове повідомлення-рішення №0003951403 від 08.12.2017 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем: податок на прибуток приватних підприємств та податкове повідомлення-рішення №0003961403 від 08.12.2017 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість.

З матеріалів справи судом встановлено, що між ТОВ ТЕМП-88 та ТОВ Гластех (податковий номер 39255333) укладено договір поставки №ДГ-0000037 від 16.10.14 м. Харків. Згідно до бази даних АІС Податковий блок ТОВ Гластех перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Івано-Франківську ГУ ДФС.

Підпунктом 83.1.2, пп.83.1.6 п.83.1 ст.83 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями передбачено: „Для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: податкова інформація, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи".

Від ДПІ у м. Івано-Франківськ ДФС в Івано-Франківській області отримано лист про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ Гластех (39255333) за жовтень-грудень 2014 року від 16.02.2015 №847/7/09-15-22-04-45/904.

Для встановлення місцезнаходження ТОВ "Гластех" (39255353) працівниками ОУ ДПІ у м. Івано-Франківську було складено акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності від 19.01.2015 №11/15-1, яким встановлено, що за юридичною адресою ТОВ Гластех не знаходиться.

Так, ТОВ "Гластех" (39255353) не було підтверджено товарності проведених операцій за період жовтень-грудень 2014 року.

Між ТОВ ТЕМП-88 та ТОВ Інкаст Торг (податковий номер 39145559) укладено договір поставки № ДГ-0000030 від 30.06.2014 м. Харків. Згідно до бази даних АІС Податковий блок ТОВ Інкаст Торг (податковий номер 39145559) перебуває на податковому обліку у Запорізькій ОДПІ ГУ ДФС.

Керівник підприємства ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_5). Головний бухгалтер підприємства не передбачено. ТОВ Інкаст Торг зареєстроване у Запорізькому міському управлінні юстиції, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи від 24.03.2014, номер запису 11031020000036073. Місцезнаходження ТОВ Інкаст Торг : Україна, 69009 Запорізька обл., Заводський, вул. Північне Шосе, буд. 20-е, кв. 41. Основний вид діяльності: 46.90- Неспеціалізована оптова торгівля. Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01.05.2014 №200170300 анульоване 18.07.2014, індивідуальний податковий номер 391455508259. Згідно зі Звітом про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів за липень 2014 року № 1410301868 15.08.2014 загальна чисельність працюючих на ТОВ Інкаст Торг склала 12 осіб. Фінансова звітність та декларація з податку на прибуток підприємств ТОВ Інкаст Торг не подавалась. Остання податкова звітність була подана за червень 2014 року.

Між ТОВ Темп-88 та ТОВ ПАРАДА (ЄДРПОУ 38160597) укладено договір поставки №ДГ-0000021 від 31 травня 2014 року, м. Харків. Підпунктом 83.1.2, пп.83.1.6 п.83.1 ст.83 1 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями передбачено: „Для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: податкова інформація, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи". Від Криворізької Південної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області отримано акт про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ Парада (ЄДРПОУ 38160597) з питань достовірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань з ПДВ за період з 01.01.2014 по 31.12.2014 від 06.01.2015 №10/22.01-34/38160597, в якому зазначено: Аналіз податкових накладних зареєстрованих в Єдиному державного реєстру податкових накладних (ЄДРПН) свідчить про те, що ТОВ Парада задекларувало операції з придбання різноманітного товару, а саме: емаль, рубанок, пиво, термос, рози, тканини. В той же час, відсутні відомості про майно, складські приміщення, які ТОВ Нарада використовувало у своїй діяльності. Факт відсутності відомостей, щодо наявності у підприємства власних або орендованих складських приміщень, виробничих потужностей, відсутність відомостей щодо придбання товарів, та знаходження цих товарів на складах, а також відсутність документів, які свідчать про фінансово-господарську діяльність, техніки та інших засобів, вказує на те, що підприємство (його посадові особи) не могло здійснювати господарську діяльність з постачання товарів, здійснення робіт та послуг. Таким чином в ході перевірки встановлено відсутність у підприємства необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині, купівлі, продажу, реалізації, зберігання, відвантаження товару, та інше в силу відсутності транспортних засобів, приміщень та матеріальних ресурсів, що свідчить про відсутність у ТОВ Парада можливостей здійснювати фактичні товарні операції.

Між ТОВ Темп-88 та ТОВ АЛЮР-ЛТД (ЄДРПОУ 34012794) укладено договір поставки №ДГ-0000011/1 від 15 січня 2014 року, м. Харків. Згідно до бази даних АІС Податковий блок ТОВ АЛЮР-ЛТД перебуває на податковому обліку у Залізничній ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області. Від ДПІ у м. Сумах ГУ Міндоходів у Сумській області отримано акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ Алюр - ЛТД з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період листопад - грудень 2013 року, січень 2014 року від 28.02.2014 №29/2204/34012794/91: Станом, на момент звірки ТОВ "Алюр - ЛТД" відсутнє за податковою адресою. Підприємством не надано копій документів щодо здійснення фінансово господарських взаємовідносин з контрагентами за період листопад - грудень 2013 року січень 2014 року. Відсутність в фактів придбання, вироблення продукції, яка згідно моніторингу ПН в ЄРПН, в нібито в подальшому реалізується до підприємств-покупців. Крім того, операції ТОВ "Алюр - ЛТД" не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничо - складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобів. У зв'язку з цим посадова особа ТОВ Суми-Агротранс , не могла фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один від одного. Враховуючи те, що у ТОВ "Алюр - ЛТД" відсутні необхідні умови для здійснення господарських операцій, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, то операції ТОВ Алюр ЛТД не є господарською діяльністю підприємства, в розумінні п. 1.32 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" у редакції Закону України від 22.05.1997 №283/97-ВР (із змінами та доповненнями): господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.

Положення статі 17 Господарського кодексу України передбачає, що система оподаткування в Україні, податки і збори встановлюються виключно законами України. Система оподаткування будується за принципами економічної доцільності, соціальної справедливості, поєднання інтересів суспільства, держави, територіальних громад, суб'єктів господарювання та громадян. Система оподаткування в Україні повинна передбачати граничні розміри податків і зборів, які можуть справлятись з суб'єктів господарювання. При цьому податки та інші обов'язкові платежі, що відповідно до закону включаються до ціни товарів (робіт, послуг) або відносяться на їх собівартість, сплачуються суб'єктами господарювання незалежно від результатів їх господарської діяльності.

Між ТОВ Темп-88 та ТОВ АРОСА СТРОЙ (ЄДРПОУ 39118876) укладено договір поставки №ДГ-0000028 від 13 червня 2014 року м. Харків. Згідно до бази даних АІС Податковий блок ТОВ АРОСА СТРОЙ перебуває на податковому обліку у ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві. Керівник підприємства Герасім Іліі (РНОКПП НОМЕР_6. Головний бухгалтер підприємства не передбачено. ТОВ АРОСА СТРОЙ зареєстроване у Головному територіальному управлінні юстиції у місті Києві, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи від 03.03.2014, номер запису 10661020000010353. Місцезнаходження TOB АРОСА СТРОЙ : Україна, 2089 м. Київ Деснянський вул. Радистів буд. 38 кв. 2. Основний вид діяльності: оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин. Статутний фонд: 330000 грн. Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01.04.2014 №200165912 анульоване 05.09.2014, індивідуальний податковий номер 391188726527. Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів за червень 2014 року не подано. Фінансова звітність та декларація з податку на прибуток підприємств ТОВ АРОСА СТРОЙ не подавалась. Остання податкова звітність подана за травень 2014 року.

Між ТОВ ТЕМП-88 та ТОВ БК Прайм (ЄДРПОУ 38706284) укладено договір поставки №ДГ-0000028 від 19 червня 2014 року. Згідно до бази даних АІС Податковий блок ТОВ БК Прайм перебуває на податковому обліку у Криворізькій Південній ОДПІ ГУ ДФС у Дніпровській області.

Від ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві отримано акт про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю БК Прайм щодо підтвердження господарських відносин за період господарської діяльності з 01.04.2014 по 30.06.2014 від 24.07.2014 №2036/26-55-22-08/38706284 .

Як зазначено у листі Вищого адміністративного суду України від 20 липня 2010 року №1112/11/13-10 Проблемні питання застосування законодавства у справах за участю органів державної податкової служби про необґрунтованість податкової вигоди можуть також свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема, про наявність таких обставин: неможливість реального здійснення платником податків зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності; відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів; облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов'язані з виникненням, податкової вигоди, якщо для даного виду діяльності також потрібне здійснення й облік інших господарських операцій; здійснення операцій з товаром, що не вироблявся або не міг бути вироблений в обсязі, зазначеному платником, податків у документах обліку.

Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. Зміст господарської операції може встановлюватися з урахуванням змісту цивільно-правових чи господарсько-правових зобов'язань сторін, але не вичерпується останнім. Господарська операція може мати місце навіть за відсутності цивільно- правових чи господарсько-правових відносин між платниками податків.

Із наведеного можна зробити висновок про те, що господарські операції (поставки, продаж\фінансова допомога, інвестиція тощо) є самостійним поняттям, відмінним від правочинів або господарських зобов'язань. Наслідки в податковому обліку створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто ті, що пов'язані з рухом активів, зміною зобов'язань чи власного капіталу платника податків.

Презумпція дійсності, притаманна цивільним правочинам, не може бути автоматично поширена на реальність господарських операцій.

Враховуючи викладене, в ТОВ БК Прайм відсутні об'єкти оподаткування по операціях з придбання та продажу товарів (послуг) у підприємств-постачальників/ покупців за перевіряємий період відповідно до пп. 48.5.1 п. 48.5, п. 48.7 ст. 48, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України.

Між ТОВ ТЕМП-88 та ТОВ Клинкор (ЄДРПОУ 38790596) укладено договір поставки №ДГ-0000043 від 02 грудня 2013 року. Згідно до бази даних АІС Податковий блок ТОВ Клінкор перебуває на податковому обліку у Криворізькій Південній ОДПІ.

Від ДПІ у м. Сумах ГУ Міндоходів у Сумській області отримано атк Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ Клинкор (код ЄДРПОУ 38790596) щодо формування податкового кредиту з контрагентами-постачальниками та податкових зобов'язань з контрагентами-покупцями за період з 26.06.2013 по 05.05.2014 від 21.05.2014 №85/14-02-22-01/38790596, в якому зазначено: Відповідно до постанови від 05.05.2014 отримана наступна інформація: Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Житомирськіїі області в ході досудового розслідування про кримінальному провадженню №32013060000000074, щодо службових осіб СГД, які ухилились від сплати податків в особливо великих розмірах за рахунок відображення в бухгалтерському обліку та податковій звітності безтоварних операцій.

В даній постанові зазначено: ...на території м. Дніпропетровська функціонує група осіб, що надає реально існуючим СГД, в тому числі ПП Натураліс-Україна , ТОВ Поліссяспецпартнер послуги по ухиленню від сплати податків шляхом незаконного формування податкового кредиту від СГД з ознаками ризикових . Суть схеми по незаконному формуванню податкового кредиту з ПДВ, полягає в створенні ланцюга транзитних СГД, що начебто купують товари (формують податковий кредит) від СГД, які не відображають податкові зобов'язання, від СГД, в яких витікає податковий кредит при імпорті (експорті) товарів, від СГД, які користуються пільгами сільськогосподарських виробників. В подальшому, незаконно створений податковий кредит перекладається (продається) реально існуючим СГД шляхом проведення безтоварних фінансово-господарських операцій. Крім того, з метою створення уявної видимості придбання товарів (послуг) та оплати за їх постачання (надання), по рахункам підприємств проводиться перерахування безготівкових коштів з подальшим зняттям їх з рахунків підконтрольних СГД та поверненням в готівковому вигляді реально діючим СГД за мінусом відсотків.

За таких обставин, податкові зобов'язання по сплаті до бюджету податку на додану вартість від діяльності підприємств платників різних регіонів України, незаконно перекладались на підприємства з ознаками фіктивності і до бюджету не сплачувались.

З вищезазначених фактів, вбачається, що діяльність ТОВ Поліссяспецпартнер здійснювалась поза межами правового поля, що в свою чергу свідчать про не набуття належним чином цивільної право-дієздатності ТОВ Клинкор та контрагентами є фіктивними правочинами, та такими, що вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами, згідно ст. 234 Цивільного Кодексу України .

Досудовим розслідуванням встановлено, що на ТОВ Клинкор директором, головним бухгалтером та єдиним засновником є одна особа, кількість працюючих на підприємства 1 особа, підприємство не має основних засобів та за місцем реєстрації фактично не знаходиться. Також - аналізом баз даних Міндоходів встановлено, що підприємство нібито купує ТМЦ у транзитних підприємств, що начебто купують товари від СГД, які не відображають податкові зобов'язання від СГД, в яких виникає податковий кредит при імпорті товарів від СГД які використовують пільги сільськогосподарських виробників, від фактичних виробників товарів, які здійснюють продаж продуктів за готівкові кошти. Враховуючи вищевикладене, правочини, нібито укладені між ТОВ Поліссяспецпартнер та ТОВ Клинкор не спричинили реального настання юридичних наслідків.

У зв'язку з відсутністю ТОВ "КЛИНКОР" (ЄДРПОУ 38790596) за місцезнаходження, на теперішній час не можливо провести зустрічну звірку, а отже неможливо підтвердити/спростувати факт реального здійснення господарських операцій за період з 26.06.2013 по 05.05.2014. .

Між TOB ТЕМП-88 та TOB НІКС ТРЕИДІНГ (ЄДРПОУ 38926901) укладено договір поставки №ДГ-0000001 від 10 січня 2014 року, м. Харків. Згідно до бази даних АІС Податковий блок ТОВ НІКС ТРЕЙДІНГ перебуває на податковому обліку у ДП1 у м.Івано-Франківську ГУ ДФС. Від ДПІ У м. Івано-Франківську отримано акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ НІКС ТРЕЙДІНГ з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період січень 2014 року від 06.05.2014 №1694/14-02-22-01/38926901: Виходячи з вищенаведеного, ТОВ НІКС ТРЕЙДІНГ здійснював діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам. .

Між ТОВ ТЕМП-88 та ТОВ ЦЕФЕЙ СОУТ (ЄДРПОУ 38969217) укладено договір поставки №ДГ-0000014 від 12 березня 2014 року. Згідно до бази даних АІС Податковий блок ТОВ ЦЕФЕЙ СОУТ перебуває на податковому обліку у ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві. Від ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області отримано акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" з питань документального підтвердження господарських взаємовідносин з платниками податків за квітень 2014 року, червень 2014 року, липень 2014 року від 08.09.2014 №174/14-02-22-01/38969217: Аналізом податкової декларацій з ПДВ ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" за червень 2014 року від 18.07.2014 №9041289556 року, від 28.07.2014 №9043312917 та додатку 5 від 18.07.2014 №9041289487, від 28.07.14 №9043312905 до податкової декларації з ПДВ, встановлено, що ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" задекларовано податковий кредит у рядку 10.1 колонка Б Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) з ПДВ на митній території України товарів/послуг та необоротних активів з метою їх використання виключно у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та нульовою ставкою в Декларації з ПДВ за червень 2014 року в сумі 3954701 грн. Всього за червень 2014 року ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" задекларовано податковий кредит у рядку 17 Усього податкового кредиту в сумі 3954701 грн.

Аналізом, податкової декларацій з ПДВ ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" за липень 2014 року від 01.08.2014 №9044408436, від 18.08.2014 №9047798197 та додатків 5 від 01.08.2014 року №99044408420. від 18.08.14 №9047798064 до податкової декларації з ПДВ, встановлено, що ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" задекларовано податковий кредит у рядку 10.1 колонка Б Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) з ПДВ на митній території України товарів/послуг та необоротних активів з метою їх використання виключно у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та нульовою ставкою в Декларації з ПДВ за липень 2014 року в сумі 1337546 грн., рядок 16 Коригування податкового кредиту складає + 1870351 грн., рядок 16.1 Коригування згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу обсягів придбання та податкового кредиту, який було включено у рядок 10.1 складає + 1870351. Всього за липень 2014 року ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" задекларовано податковий кредиту рядку 17 Усього податкового кредиту в сумі 3207897 грн.

Враховуючи вищенаведене, усі операції купівлі-продажу ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже, є безтоварними по ланцюгу до "вигодонабувача". Таким чином, не можливо підтвердити факт реального здійснення господарських операцій ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" з контрагентами-постачальниками за квітень 2014 року, червень 2014 року, липень 2014 року та контрагентами покупцями за відповідний період, яким згідно з податковою звітністю були реалізовані товари (роботи, послуги).

Від ДПІ у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області отримано акт Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" (ЄДРПОУ 38969217) з питань документального підтвердження господарських взаємовідносин з платниками податків за січень - березень 2014 року від 07.05.2014 №78/14-02-22-01/38969217: Господарська діяльність ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" має наступні ознаки нереальності здійснення операцій, а саме: відсутній рух активів, зобов'язань чи власного капітану у процесі здійснення господарської операції; відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій, а саме: відсутній кваліфікований персонал; відсутній штат працюючих осіб при тому, що статутна діяльність потребує участі більшої кількості людей, в тому числі за спеціальною освітою; наявність в штаті тільки керівних посад: відсутністю транспортних засобів, який необхідний для переміщення товарів, відсутністю складських приміщень, виробничих потужностей для здійснення будь-якого виду діяльності; відсутні основні фонди (за умови, що вони необхідні для здійснення операцій), у тому числі: неможливість здійснення операцій з відповідною кількістю певного товару та надання послуг у відповідні строки з урахуванням, терміну його придатності, доступності на ринку тощо; платник не знаходиться за місцезнаходженням (фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку) при відсутності укладених договорів оренди інших приміщень.

Проведеним, аналізом, фінансово-господарської діяльності встановлено - відсутність у ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" необхідних умов для ведення господарської діяльності, відсутність власних основних фондів, технічного персоналу у необхідній кількості, власних виробничих активів, власних складських приміщень, транспортних засобів у необхідній кількості, відсутність ведення бухгалтерського обліку па підприємстві, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.

В ході проведення звірки, не встановлено документи, по яких відбувався би рух товару від продавця (постачальника) до перевізника, до покупця, а також документів, що підтверджують прийняття, оприбуткування та відвантаження ТМЦ не встановлено.

Перевіркою не встановлено документів, що посвідчують походження товарів, що реалізуються, що має важливе значення при формуванні податкового кредиту з податку на додану вартість. Враховуючи вищенаведене, згідно наявних матеріалів перевірки ТОВ "ЦЕФЕЙ СОУТ" не підтверджено фактичного відвантаження товарів та реальне транспортування.

Між ТОВ ТЕМП-88 та ТОВ ЕКСПРЕС ДРІМ (ЄДРПОУ 38970395) укладено договір поставки №ДГ-0000003 від 12 березня 2014 року, м. Харків. Від Криворізької Південної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області отримано Акт про результати перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства №8/22-01/38970395 від 06.01.2015. В ході перевірки на вимогу підтвердження дій щодо переміщення (перевезення, вантаження-розвантаження) вищезазначеного товару, підприємством не надано до перевірки жодного документального підтвердження (товаро-транспортного документа, актів прийомки-передачі товарів), щодо переміщення (перевезення, вантаження-розвантаження) зазначеного товару, що унеможливлює визначення дійсності перевезення вантажу з адреси вантажовідправника до адреси визначеної вантажоотримувачем та можливостей автомобільного транспорту здійснити перевезення вантажу в терміни визначені накладними.

Згідно пп. 11.1 п.11 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 (із змінами та доповненнями) основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил. Товарно-транспортна накладна може оформлюватись суб'єктом господарювання без дотримання форми, наведеної в Додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім'я, по батькові) перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які надають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причин/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Пунктом 1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 (із змінами та доповненнями) визначено, що товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного Процессу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена пп.1.2 п.1, пп.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 за №168/704, первинні документи це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Згідно з пунктом 44.1 ст. 44 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями): „для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Також в ході проведення перевірки по вищезазначеному контрагенту-покупцю до перевірки не було надано довіреності на отримання вантажу.

Згідно наданих до перевірки видаткових накладних виписаних на ТОВ ТЕМП-88 відсутня інформація щодо довіреності на отримання товару.

Крім того слід зазначити, що у видаткових накладних не зазначено місце складання документу, що не дає можливості визначити за яким адресом фактично здійснювалось складання документу.

Вищезазначені обставини дозволяють зробити наступні висновки щодо складених ТОВ Темп-88 на адресу вищезазначених контрагентіва-покупців для цілей оподаткування документів.

Господарська операція була відображена ТОВ Темп-88 в бухгалтерському обліку наступним чином: Дт 311 - Кт 361; Дт 361 - Кт 702; Дт 702 - Кт 643, Дт 702 - Кт 791; Дт 902 - Кт 28; ДТ791 - Кт902.

Відповідно до п. 44.2 ст. 42 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-V1 (із змінами та доповненнями) для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

При цьому за змістом ч. 1 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 №996-ХІV „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарської операції. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Згідно ст. 1 Закону України від 16.07.1999 №996-ХІV „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Враховуючи вищенаведене та факт реалізації на користь не встановлених осіб, в порушення п. 137.1 ст. 137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями) встановлено заниження доходів, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування на загальну суму 3405903 грн., в тому числі за 2014 рік у сумі 3405903 грн.

Також перевіркою встановлено, що підприємством зайво включено до складу доходів суму 592416 грн., в тому числі за 2014 рік - 592 416 грн. по взаємовідносинам з покупцем ТОВ Посередник 03 (ЄДРПОУ 38968412) в частині реалізації товарів (робіт, послуг), придбання яких підприємством ТОВ Темп - 88 у постачальників: ТОВ Екомост (ЄДРПОУ 35764060, м. Запоріжжя) не підтверджено документально, а саме належним чином оформленими первинними документами, що є порушенням п.п. 44.1 ст. 44, п.п. 14.1.36., п.п. 14.1.54, п.п. 14.1.56 п. 14.1 ст. 14. п.п. 134.1.1. п. 134.1 ст. 134, п. 135.4 ст. 135, п. 137.1 ст. 137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (в редакції станом на 01.01.2014 зі змінами та доповненнями), п. 2 ст. 3, ст. 4 Закону України від 16.07.1999 №996-XIV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , Національного положення (Стандарту) бухгалтерського обліку 1 Загальні вимоги до фінансової звітності , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 №73, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2013 за №336/22868, Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.19 №88 Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704.

Також встановлено, що підприємством зайво включено до складу доходів сумі 2161397 грн., в тому числі за 2014 рік - 2161397 грн. по взаємовідносинам з покупцем ТОВ Посередник 03 (ЄДРПОУ 38968412) в частині реалізації товарів (робіт, послуг), придбання яких підприємством ТОВ Темп - 88 у постачальників: ТОВ Екомост (ЄДРПОУ 35764060, м. Запоріжжя), не підтверджено документально, а саме належним чином оформленими первинними документами.

Згідно до бази даних АІС Податковий блок ТОВ Посередник 03 перебуває на податковому обліку у Криворізькій Південній ОДПІ. Від Криворізької південної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області отримано акт Про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ Посередник 03 (ЄДРПОУ 38968412) з питань дотриманням вимог податкового, валютного та іншого законодавства України щодо повноти та своєчасності сплати податків, зборів, обов'язкових платежів до бюджетів по результатам фінансово-господарських відносинах з контрагентами за період з 01.01.2014 по 31.07.2014 від 06.01.2015 №11/2205/38968412: Враховуючи викладене, реальність проведених господарських операцій ТОВ Посередник 03 не підтверджується у зв'язку з: відсутністю платника за податковою адресою; не наданням до перевірки будь-яких первинних документів; не наданням бухгалтерських регістрів; відсутністю складських приміщень; відсутністю трудових ресурсів, що фізично не могли б виконати зазначені вище реалізовані товари (роботи, послуги. Враховуючи викладене вище, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування податкового кредиту, не мають реального товарного характеру, а отже операції по ланцюгу постачання. Таким чином, операції з продажу товарів (надання послуг) по ланцюгу постачальники - ТОВ Посередник 03 - покупці за 2014 рік не мали та не могли мати ніякого юридичного змісту в зв'язку з наведеним, вище та суперечать моральним засадам суспільства, правочин, який спрямований винятково на зменшення бази оподаткування, та не маючий під собою розумної, економічно-обґрунтованої, необхідної і достатньої ділової (господарської) мети.

Проведеною документальною позаплановою невиїзною перевіркою ТОВ Посередник 03 встановлено порушення: п. 44.1 ст. 44. п. 198.1, п. 198.2. п. 198.3. п. 198.6 сіп. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ (зі змінами та доповненнями) - завищення податкового кредиту ТОВ Посередник 03 у травні 2014 року по всім контрагентам-постачальникам на загальну суму ПДВ 1998679,96 грн.

За даними бухгалтерського обліку ТОВ Темп - 88 встановлено, що підприємством віднесені до складу собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) у 2014 році суми по взаємовідносинам з контрагентом - постачальником ТОВ Екомост (ЄДРПОУ 35764060, м. Запоріжжя), придбання товарів у якого за даними перевірки не підтверджено документально, а саме належним чином оформленими первинними документами на загальну суму 462293 грн., в тому числі за 2014 рік - 462293 грн.

В ході проведення перевірки встановлено взаємовідносини з ТОВ Екомост , ЄДРПОУ 35764060 на підставі договору №0103/2014 від 01.03.14 №0103/2014 від 01.03.14.

ТОВ Екомост (Постачальник) в особі генерального директора Кислинської Ганни Олександрівни, що діє на підставі статуту , з однієї сторони, та ТОВ Темп-88 (Покупець) в особі директора Швадченко Віталія Володимировича, що діє на підставі Статуту з іншої сторони, разом іменовані надалі Сторони , а кожна окремо Сторона , уклали договір поставки, про наступне: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Постачальник зобов'язується передати у власність Покупцю товар, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити даний товар. Ціна, кількість та асортимент товару вказується у специфікаціях. В ціну включена вартість тари, упаковки та маркування. Поставка товару здійснюється транспортом Покупця на підставі специфікації, в якій вказується місце поставки кожної окремої партії Товару. Строк цього Договору починає свій перебіг у момент підписання та закінчується 31.12.2014.

Договор скріплено печаткою ТОВ Темп-88 та підписом директора В.В.Швадченко та печаткою ТОВ Екомост та підписом директора Г.О. Кислинської.

На виконання умов вищевказаного договору ТОВ Екомост на адресу ТОВ Темп 88 надано наступні видаткові та податкові накладні: розрахунок між підприємствами за отриманий товар проведено безготівковим шляхом на загальну суму 554751,27 грн.

При проведенні аналізу додатку № 5 БД ДНА України Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів та АІС Зустрічні звірки , АС Аудит п. 2.19 Відпрацювання сумнівних операцій з ПДВ встановлено, що по наступним підприємствам податковими інспекціями, на обліку в яких вони стоять, виписані податкові інформації в яких документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин (не здійснювали реальної діяльності, визначення якої передбачено для вимог податкового законодавства п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI у них відсутні об'єкти, які підпадають під визначення ст. 135, ст. 136, ст. 137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI. Угоди, укладені цими підприємствами із покупцями та постачальниками не спричиняють реального настання правових наслідків та суперечать інтересам держави та суспільства), а саме: ТОВ Руст ЛТД (ЄДРПОУ 38945175, м. Київ).

Від ДПІ у Шевченківському р-ні ГУ Міндоходів у м. Києві отримано акт Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ РУСТ ЛТД (ЄДРПОУ 38945175) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.05.2014 по 31.05.2014 від 30.07.2014 №1724/26-59-22-08/38945175.

Виявлені порушення: ТОВ РУСТ ЛТД (ЄДРПОУ 38945175) подроблені податкові накладні в один день та в рамках одного договору. Господарська діяльність ТОВ РУСТ ЛТД (ЄДРПОУ 38945175) податкова адреса: АДРЕСА_3 має наступні ознаки нереальності здійснення операцій, а саме: відсутній рух активів, зобов'язань чи власного капіталу у процесі здійснення господарської операції; відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій, а саме: відсутній кваліфікований персонал; незначний штат працюючих осіб при тому, що статутна діяльність потребує участі більшої кількості людей, в тому числі за спеціальною освітою; наявність в штаті тільки керівних посад; відсутні основні фонди (за умови, що вони необхідні для здійснення операцій), у тому числі: неможливість здійснення операцій з відповідною кількістю певного товару та надання послуг у відповідні строки з урахуванням, терміну його придатності, доступності на ринку тощо; платник не знаходиться за місцезнаходженням (фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку) при відсутності укладених договорів оренди інших приміщень.

Це свідчить про відсутність фактичного відвантаження товарів постачальником, та надання/виконання робіт/ послуг

Згідно отриманої податкової інформації ТОВ Руст ЛТД не має основних засобів та трудових ресурсів для здійснення фінансово-господарської діяльності. Встановлено невідповідність придбаних та реалізованих товарів (робіт, послуг) від постачальника. Не встановлено походження придбаних ТОВ Руст ЛТД товарів (робіт, послуг).

Встановлено нереальність здійснення операцій по ланцюгу постачання: контрагенти постачальники - ТОВ Руст ЛТД у травні 2014 року.

Таким чином, дані наведені в деклараціях по ПДВ за травень 2014 року в частині віднесення ТОВ Темп - 88 сум ПДВ у розмірі 7962 грн., по вищенаведеним податковим накладним, складених ТОВ Руст ЛТД на адресу ТОВ Темп - 88 до складу податкового кредиту - не є дійсними.

Згідно наявних документів, на підставі яких проводилась перевірки, не виявлені транспортні та супроводжувальні документи.

Так як підтвердити факт отримання ТОВ Темп - 88 ТМЦ від ТОВ Руст ЛТД товарів з причини неможливості реального здійснення фінансово - господарських операцій вищезазначених підприємств та ведення господарської діяльності у порядку, передбаченому приписами діючого законодавства України у перевіряємому періоді сума витрат, понесена від придбання товарів у цього підприємства виключається зі складу витрат ТОВ Темп - 88 за 2014 рік у сумі 39811,20 грн.

Також, в ході проведення перевірки встановлено завищення податкового кредиту всього у сумі 5769,0 грн., в тому числі за серпень 2014 року - 5769,0 грн., так як приватне ТОВ Квотум Трейд , ЄДРПОУ 39127751 не задекларувано податкові зобов'язання по ТОВ Темп-88 у серпні 2014 року на суму 5769,0 грн.

Згідно п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України №2755-VІ від 2 грудня 2010 року, визначено: п.п. 198.3 ст. 198 "Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної ( контрактної) вартісті товарів (послуг) ... та складається із сум податків нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів та послуг з метою їх подальшого використання в оподаткованих операціях у межах господарської діяльності платника податку..."; п. 198.2. ст. 198 "...Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події ,що відбулася раніше: або дата списання з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг)..., або дата отримання податку товарів (робіт, послуг), що підтверджено податковою накладною; п. 198.6 ст. 198 ...Не відносяться до податкового кредиту суми податку сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 201.1 Кодекса)... ; Платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з поставки та придбання товарів оподаткування згідно із статтею 201.14 та звільнених від оподаткування згідно із статтею 197 цього Кодексу, (послуг), які підлягають оподаткуванню цим податком, а також які не є об'єктами оподаткування.

Отже, в ході судового розгляду відповідачем достовірними, належними та допустимими доказами доведено правомірність оскаржуваних рішень, проте позивачем не доказано обставин на яких ґрунтуються його вимоги.

Таким чином, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-88" задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-88" (вул. Космічна, буд. 21, оф. 802, м. Харків, 61145, ЄДРПОУ 38157186) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 39599198) про скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 23 травня 2018 року.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2018
Оприлюднено24.05.2018
Номер документу74167158
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/346/18

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 09.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Постанова від 09.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Рішення від 17.05.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 21.03.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні