Рішення
від 22.05.2018 по справі 821/746/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/746/18

          Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Кисильової О.Й.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до комунального підприємства "Муніципальна охорона" Новокаховської міської ради про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,

встановив:

Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до комунального підприємства "Муніципальна охорона" Новокаховської міської ради (далі - відповідач, КП "Муніципальна охорона" НМР), в якому просить стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції у розмірі 43000,00 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 103,20 грн.

Ухвалою від 23.04.2018 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Адміністративний позов обґрунтований тим, що згідно з даними звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 рік, поданого відповідачем, середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 15 осіб, з цього розрахунку установлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце. Однак, оскільки на підприємстві відповідача не працюють особи, яким відповідно до законодавства встановлена інвалідність, то за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, відповідач до 15 квітня 2018 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 43000,00 грн. та на момент подання позову пеню в розмірі 103,20 грн. за порушення терміну сплати цих санкцій. Вказані суми відповідачем самостійно не сплачені, а тому підлягають стягненню в судовому порядку, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом. Просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач надіслав відзив на позовну заяву, відповідно до якого не погоджується з вимогами позивача, з огляду на наступне. КП "Муніципальна охорона" НМР є суб'єктом охоронної діяльності (КВЕД 2010 Клас 80.10)Ю яке здійснює господарську діяльність у сфері надання послуг з охорони власності та громадян, керуючись Законом України "Про охоронну діяльність" на підставі отриманої у встановленому порядку ліцензії. Відповідно до п. 6 ст. 11 Закону України "Про охоронну діяльність" працевлаштування інвалідів здійснюється суб'єктом охоронної діяльності згідно з чинним законодавством, виходячи з кількості штатних працівників, не задіяних безпосередньо у виконанні заходів охорони. Згідно штатного розкладу середньооблікова кількість штатних працівників особового складу за 2017 рік склала 15 осіб. з них 12 осіб – охоронники, які безпосередньо заподіяні у виконанні заходів охорони. А тому, середньооблікова чисельність штатних працівників для розрахунку чисельності квоти для осіб з інвалідністю складає – 3 особи, таким чином підприємство не зобов'язано працевлаштовувати осіб з інвалідністю. На підставі викладеного відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Пунктом 2 частинами 1 статті 263 КАС України визначено, що суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи, зокрема, щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Згідно із ч.ч. 2, 3 ст. 263 КАС України справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Заявами по суті справи є позов та відзив.

Таким чином, суд розглядає адміністративну справу у письмовому провадженні без повідомлення її учасників.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Комунальне підприємство "Муніципальна охорона" Новокаховської міської ради (код ЄДРПОУ 40978173) діє на підставі ліцензії на провадження охоронної діяльності, виданої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 27.02.2017 року та відповідно до Статуту, утворене Новокаховською міською радою на базі відокремленої частини комунальної власності Новокаховської територіальної громади та входить до сфери її управління. Підприємство утворене з метою здійснення господарської діяльності, спрямованої на надання послуг з охорони власності та громадян та отримання доходу.

Відповідно до Штатного розпису КП "Муніципальна охорона" НМР на 2017 рік, кількість штатних працівників особового складу складається з керівництва – 1 особа, бухгалтерії – 2 особи , персоналу охорони – 12 осіб.

24.01.2018 року відповідачем подано до Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Звіт форми № 10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 рік, за яким середньооблікова чисельність його штатних працівників складає 15 осіб; середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність – 0 осіб; кількість інвалідів – штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, спеціально створених – 1 особа; фонд оплати праці штатних працівників – 645000,00 грн.; середньорічна заробітна плата штатного працівника 43000,00 грн.

Згідно з відповіддю Новокаховського міського центру зайнятості від 11.04.2018 року №1-21/345 КП "Муніципальна охорона" НМР протягом 2017 року не надавало на адресу Центру інформацію про попит на робочу силу (вакансії) для працевлаштування інвалідів за формою № 3-ПН, особи з інвалідністю на вказане підприємство не направлялися.

19.03.2018 року Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів листом № 03-01-05/675 повідомило КП "Муніципальна охорона" НМР про обов'язкову сплату адміністративно-господарських санкцій до 15.04.2018 року у розмірі 43000,00 грн. внаслідок невиконання нормативу працевлаштування інвалідів. За порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій з 16.04.2017 року нараховуватиметься пеня.

23.03.2018 року відповідач надав відповідь на лист ХОВ Фонду соціального захисту інвалідів від 19.03.2018 року № 03-01-05/675, яким повідомив, що Підприємство здійснює господарську діяльність у сфері надання послуг з охорони та відповідно до п. 6 ст. 11 Закону України "Про охоронну діяльність" працевлаштування інвалідів здійснюється, виходячи з кількості штатних працівників, не задіяних безпосередньо у виконанні заходів охорони. Враховуючи, що кількість вказаних працівників складає – 3, то підприємство не зобов'язано працевлаштовувати осіб з інвалідністю.

Зі змісту ч. 1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон № 875-ХІІ) слідує, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати

Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч. 3 ст.18 Закону № 875-ХІІ).

Робочим місцем інваліда, відповідно до статті 1 Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні", вважається місце або виробнича ділянка постійного або тимчасового знаходження особи у процесі трудової діяльності на підприємствах, установах, організаціях.

Підприємства, які використовують працю інвалідів, зобов'язані створювати для них умови праці з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії та індивідуальних програм реабілітації, вживати додаткових заходів безпеки праці, які відповідають специфічним особливостям цієї категорії працівників (ч. 1 ст. 12 Закону України "Про охорону праці").

Пунктом 4 ч. 3 ст. 50 Закону України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 року № 5067-VI передбачено, зокрема, що роботодавці зобов'язані своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

Пунктом 3-4 Порядку подання форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 31.05.2013 року № 316, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.06.2013 року за №988/23520 (у редакції від 07.02.2017 року) визначено, що Форма № 3-ПН заповнюється роботодавцями та подається до базового центру зайнятості незалежно від місцезнаходження роботодавця. Актуальність зазначених у формі № 3-ПН вакансій уточнюється базовим центром зайнятості не рідше ніж двічі на місяць під час особистої зустрічі з роботодавцем, у телефонному режимі або через засоби електронного зв'язку.

Форма № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником (п. 5 Порядку № 316).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону № 875-ХІІ забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

За приписами статті 18-1 Закону № 875-ХІІ особа з інвалідністю, яка не досягла пенсійного віку, не працює, але бажає працювати, має право бути зареєстрованою у державній службі зайнятості як безробітна. Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у особи з інвалідністю кваліфікації та знань, з урахуванням її побажань.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 20 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Організаційно-правові принципи здійснення господарської діяльності у сфері надання послуг з охорони власності та громадян визначає Закон України "Про охоронну діяльність" від 22.03.2012року №4616-VI (далі – Закон № 4616-VI), який регулює відносини суб'єктів господарювання під час організації та здійснення ними охоронної діяльності.

Суб'єктом охоронної діяльності за приписами ч.1 ст. 1 Закону № 4616-VI є суб'єкт господарювання будь-якої форми власності, створений та зареєстрований на території України, що здійснює охоронну діяльність на підставі отриманої у встановленому порядку ліцензії.

Згідно з ч. 6 ст. 11 Закону № 4616-VI працевлаштування інвалідів здійснюється суб'єктом охоронної діяльності згідно з чинним законодавством виходячи з кількості штатних працівників, не задіяних безпосередньо у виконанні заходів охорони.

          Таким чином, враховуючи, що діяльність відповідача регулюється спеціальним Законом № 4616-VI, то встановлення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів розраховується виходячи з кількості штатних працівників, не задіяних безпосередньо у виконанні заходів охорони за звітний рік.

Отже, за величину розрахунку необхідно приймати кількість штатних працівників відповідача у 2017 році, які не були задіяні безпосередньо у виконанні заходів охорони, тобто – 3 особи.

Відтак, суд дійшов висновку, що у КП "Муніципальна охорона" НМР відсутній обов'язок працевлаштування осіб з інвалідністю, а тому застосування до нього адміністративно-господарських санкцій та пені за порушення терміну сплати суми санкцій є безпідставним.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивачем належними та допустимими доказами не доведено наявність у відповідача обов'язку працевлаштування осіб з інвалідністю, відтак відсутні підстави для застосування до Підприємства відповідальності у вигляді адміністративно - господарських санкцій.

За таких обставин суд відмовляє позивачу в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до приписів ст. 94 КАС України, судові витрати не відшкодовується.

Керуючись статтями 94, 128, 159-163, 167, 254 КАС України, суд, -

вирішив:

Відмовити Херсонському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 37959779, місцезнаходження: провулок Інженера Корсакова, 5-а, м. Херсон, 73000) у задоволенні позовних вимог до комунального підприємства "Муніципальна охорона" Новокаховської міської ради (код ЄДРПОУ 40978173, місцезнаходження: вул. М. Букіна, 58, м. Нова Каховка, Херсонська обл., 74900) про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

          Суддя Кисильова О.Й.

кат. 10.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2018
Оприлюднено29.05.2018
Номер документу74167439
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/746/18

Постанова від 12.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 21.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Рішення від 22.05.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні