Рішення
від 18.05.2018 по справі 820/6196/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

18 травня 2018 р. № 820/6196/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Зінченка А.В.,

при секретарі - Алавердян Е.А..

за участі представників сторін:

позивача - Петрика С.А

відповідача - Квартенка О.Р., Бабича Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Українська творча дирекція з підготовки циркових атракціонів та номерів" (майдан Національної гвардії, буд. 17,м. Харків,61052, код ЄДРПОУ02174885) до Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області (просп. Науки, буд. 9,м. Харків,61166, код ЄДРПОУ39859805) скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державне підприємство "Українська творча дирекція з підготовки циркових атракціонів та номерів", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просив суд скасувати податкове повідомлення - рішення № від 25.03.2015 року №0011751706, в частині збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на доходи фізичних осіб у сумі штрафних санкцій 361521,37 грн.,

Позивач вважає, що оскаржуване рішення не обґрунтоване, протизаконне, а тому підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав у повному обсязі, просив його задовольнити.

Представники відповідача проти позову заперечували, надали відзив на позов, в якому зазначив, що рішення є законними та правомірними, в задоволенні позовних вимог просили відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що фахівцями Західною ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області проведена позапланова виїзна перевірка Державного підприємства "Українська творча дирекція з підготовки циркових атракціонів та номерів" з питань дотримання вимог законодавства України щодо своєчасності та повноти перерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб за період з 01.10.2011 р., по 12.11.2014 р., за результатами якої складено акт перевірки від 13.03.2015 р. № 575/20-33-17-06/02174885 (далі по тексту - Акт перевірки, а.с.7-18).

Перевіркою Державного підприємства "Українська творча дирекція з підготовки циркових атракціонів та номерів" з питання своєчасності та повноти перерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб встановлено, що підприємством на порушення п.п. 168.1.2, п.п.168.1.5, п.168.1 ст.168,п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ податок на доходи фізичних осіб за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2012 року, січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2013 року, січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень 2014 року, підприємством під час виплати оподаткованого доходу, або якщо оподаткований дохід нараховувався підприємством, але не виплачувався та податок, підлягає перерахуванню до бюджету у строки, встановлені Податковим кодексом для місячного податкового періоду, до бюджету перераховувався не у повному обсязі.

За результатами Акту перевірки Західною ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області податковим повідомленням рішенням від 25.03.2015 року №0011751706 позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі штрафних санкцій - 361521,37 грн.

Суд зазначає, що позивачем не оскаржується факт встановлення податковим органом порушення позивачем норм Податкового кодексу України щодо своєчасності сплати податків, однак позивач наголошує, що при обчисленні суми штрафних санкцій відповідачем помилково застосовано приписи ст.127 ПК України.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає, що відповідно до ч. 1 п. 127.1 ст. 127 Податкового Кодексу України, ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

При цьому, згідно з п.61.1 ст.61 Податкового Кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.62.1 ст.62 Податкового Кодексу України податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Згідно з пп.54.3.5 п.54.3 ст.54 Податкового Кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.

Відповідно до п.86.1 ст.86 Податкового Кодексу України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт.

Отже, факт порушення податкового законодавства може бути встановлений не інакше як за результатами перевірки платника податків, за результатами якої складається акт.

Підвищені розміри штрафів у разі повторного виявлення податкових порушень (50%, 75%) застосовуються не за сам факт виявлення будь-яких порушень, а за повторне вчинення діянь за обставин, передбачених, зокрема, підпунктом 54.3.5 пункту 54.4 статті 54 ПК України.

З аналізу вищенаведеної норми вбачається, що застосування штрафу більшого розміру можливе у разі встановлення контролюючим органом повторності порушення протягом 1095 днів, яке зафіксовано в акті перевірки та, відповідно, в податковому повідомленні-рішенні.

Вказана правова позиція узгоджується з позицією Верховного Суду України від 10.11.2015р.

Згідно розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення-рішення, контролюючим органом застосовано до позивача штрафну санкцію вперше у розмірі 25%, в подальшому у розмірі 50% та 75суми податку, що була несвоєчасно перерахована до бюджету.

Однак, в даному випадку факт повторного протягом 1095 днів не утримання та не перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб відповідачем жодним актом встановлено та зафіксовано не було, не надано доказів винесення податкових повідомлень-рішень, якими позивачу були б збільшені суми грошового зобов'язання двічі тричі протягом року, що передували прийняттю оскарженого податкового повідомлення-рішення.

Таким чином, суд зазначає, що контролюючий орган безпідставно застосував до позивача штрафну (фінансову) санкцію по не утриманому і не перерахованому до бюджету податку з доходів фізичних осіб в розмірах 50% та 75%., тому в цій частині податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Московському районі м.Харкова Головного управління ДФС у Харківській області від 21.03.2016 року №0001461701 не відповідає вимогам чинного законодавства та підлягає скасуванню, а позовні вимоги позивача є правомірними, обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

В частині застосування до позивача штрафну (фінансову) санкції по не утриманому і не перерахованому до бюджету податку з доходів фізичних осіб в розмірах 25% та пені за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань з податку з доходів фізичних осіб, податкове повідомлення-рішення відповідача від 25.03.2015 року №0011751706 винесене у відповідності до норм чинного податкового законодавства та підлягає сплаті.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, проаналізувавши наведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є частково обґрунтованими, частково підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що підлягають частковому задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Державного підприємства "Українська творча дирекція з підготовки циркових атракціонів та номерів" до Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити частково.

Скасувати податкове повідомлення-рішення від 25.03.2015 року №0011751706 в частині нарахування штрафних санкцій в сумі 221114, 78 грн.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Державного підприємства "Українська творча дирекція з підготовки циркових атракціонів та номерів" (61052, м. Харків, м. Національної гвардії,17 код ЄДРПОУ 02174885) судові витрати в загальному розмірі 3317 (три тисячі триста сімнадцять) грн. 14 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області (61166, м. Харків, пр. Науки,9 код ЄДРПОУ 39859805).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення у повному обсязі складено 24 травня 2018 року.

Суддя Зінченко А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2018
Оприлюднено25.05.2018
Номер документу74196478
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6196/16

Ухвала від 07.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 29.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Постанова від 29.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 06.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 06.07.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Рішення від 18.05.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Рішення від 18.05.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні