Рішення
від 25.05.2018 по справі 805/697/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 травня 2018 р.                                                             Справа№805/697/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

          

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Еко-прінт плюс» до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування наказу від 16.01.2018 №45 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП «Еко-прінт плюс»,

В С Т А Н О В И В:

31 січня 2018 року позивач, Приватне підприємство «Еко-прінт плюс» (ідентифікаційний код 36512952, 87515, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця Грецька, будинок 23) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області (ідентифікаційний код 39406028, 87526, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця 130 Таганрозької Дивізії, будинок 114) про скасування наказу від 16.01.2018 №45 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП «Еко-прінт плюс». В обґрунтування зазначив, що при винесені спірного наказу у відповідача відсутні підстави щодо такої перевірки, оскільки він не звертався з письмовою вимогою до позивача щодо надання будь-яких пояснень з приводу порушення податкового законодавства та недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях.

01 лютого 2018 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду частково задоволено клопотання про вжиття заходів забезпечення позову, а саме Головному управлінню ДФС у Донецькій області заборонено проводити документальну позапланову виїзну перевірку Приватного підприємства «Еко-прінт плюс» (код ЄДРПОУ 36512952) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками ТОВ «Донторгмет» ( код ЄДРПОУ 38310670) та ТОВ «Віта-Гранте» (код ЄДРПОУ 37492382) за грудень 2014 року на підставі наказу ГУ ДФС у Донецькій області №45 від 16.01.2018 року.

01 лютого 2018 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі та призначено попереднє судове засідання.

19 березня 2018 року ухвалою суду продовжено строк проведення підготовчого провадження у справі.

27 квітня 2018 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 25 травня 2018 року.

Відповідачем надано відзив, в якому зазначено, що позивачу направлено запит щодо надання пояснень та документального підтвердження відносно поданої податкової декларації з податку на додану вартість №9082249698 від 23.05.2016 за грудень 2014 року, оскільки вона подана з порушенням вимог пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України. Крім того, контролюючим органом виявлено розбіжності у системі співставлення АІС «Податковий блок» та зазначено про заниження податкового кредиту по контрагентам ТОВ «Донторгмет», ТОВ «Віта-Гранде» за грудень 2014 року та відображення позивачем від'ємного значення за цей рахунок. Всупереч вимог пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу позивачем на вищевказаний запит відповіді не надано у зв'язку з чим було прийнято наказ про проведення перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками ТОВ «Донторгмет» ( код ЄДРПОУ 38310670) та ТОВ «Віта-Гранте». Просив в задоволенні позову відмовити.

Представник позивача до суду не з'явився, надав клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.

Представник відповідача до суду не з'явився, надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, просив відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Приватне підприємство «Еко-прінт плюс» (ідентифікаційний код 36512952, 87515, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця Грецька, будинок 23) зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом 29.05.2009.

24 листопада 2017 року Головним управлінням ДФС у Донецькій області надіслано запит про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) у зв'язку із встановленням завищення податкового кредиту та заниження податкових зобов'язань за грудень 2014 року по контрагентам ТОВ «Донторгмет» (код ЄДРПОУ 38310670) та ТОВ «Віта-Гранде» (код ЄДРПОУ 37492382). Просили в п'ятнадцятиденний термін надати пояснення та копії документів про фінансово-господарську діяльність щодо взаємовідносин з вищевказаними підприємствами покупцями та постачальниками, які підтверджують факт господарських операцій, включених до податкового кредиту з податку на додану вартість за грудень 2014 року та не включення до складу податкових зобов'язань сум податку на додану вартість за травень 2017 року. Запит отримано позивачем 07 грудня 2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

16 січня 2018 року відповідачем прийнято наказ №45 "Про проведення позапланової виїзної перевірки ПП «Еко-прінт плюс» (ЄДРПОУ 36512952)" з 29 січня 2018 року тривалістю 5 робочих днів на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.4 п.78.1 ст.78, ст.81, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку по взаємовідносинам з контрагентами – постачальниками ТОВ «Донторгмет» (код ЄДРПОУ 38310670) та ТОВ «Віта-Гранде» (код ЄДРПОУ 37492382) за грудень 2014 року.

Положеннями п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити:

1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує;

2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;

3) печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно достатті 39цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків:

податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування;

акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної;

5) у разі проведення зустрічної звірки;

6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеномустаттею 42цього Кодексу.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).

У разі проведення зустрічної звірки платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. Документальне підтвердження цієї інформації на вимогу контролюючого органу може бути надано в електронному або паперовому вигляді на вибір платника податків.

У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п'ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Відповідно до пп. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з п.75.1. ст.75 Податкового кодексу України, зокрема, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до пп.78.1.4п.78.1ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію.

Згідно з п.78.4. ст.78 Податкового кодексу України, зокрема про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Отже, передумовою для призначення перевірки на підставі п.78.1.4п.78.1ст.78 ПК Українимає бути сукупність двох обставин: виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, та ненадання платником податків пояснень та їх документального підтвердження на письмовий запит контролюючого органу.

Підставою для надіслання запиту слугувало встановлення завищення податкового кредиту та заниження податкових зобов'язань за грудень 2014 року по контрагентам ТОВ «Донторгмет» (код ЄДРПОУ 38310670) та ТОВ «Віта-Гранде» (код ЄДРПОУ 37492382), включених до податкового кредиту з податку на додану вартість за грудень 2014 року та не включення до складу податкових зобов'язань сум податку на додану вартість за травень 2017 року. Отже, запит складений за підставою, передбаченою п.73.3, ст.73 ПК України, а саме у зв'язку з виявленням недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.

Судом встановлено, що позивачем по суті запиту, будь-яких пояснень та запропонованих у запиті документів не надавалось.

Разом з цим, суд критично ставиться до твердження позивача щодо відсутності письмового звернення контролюючого органу з надання яких-небудь пояснень, оскільки в матеріалах справи наявне підтвердження про отримання такого запиту Приватним підприємством «Еко-прінт плюс».

Отже, враховуючи те, що на запит контролюючого органу, який складено відповідно до вимог п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України будь-яких пояснень та запропонованих документів позивачем не надано, суд дійшов висновку, що у контролюючого органу є право на видання наказу на перевірку, а тому позовні вимоги щодо скасування наказу від 16.01.2018 №45 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП «Еко-прінт плюс» є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 7-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 122-124, 126-128, 130, 133-135, 138-140, 143, 150- 154, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволені позовних вимог Приватного підприємства «Еко-прінт плюс» до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування наказу від 16.01.2018 №45 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП «Еко-прінт плюс» відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя                                                                                 Кошкош О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.05.2018
Оприлюднено30.05.2018
Номер документу74223903
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/697/18-а

Рішення від 25.05.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 27.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні