Рішення
від 24.05.2018 по справі 815/2472/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2472/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 травня 2018 року о 19 год. 32 хв. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання - Закуріної А.М.

від позивача - ОСОБА_1, за ордером

від відповідача - ОСОБА_2, за ордером

третя особа - не зявився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області (місце знаходження: 67130, Одеська обл., Великомихайлівський район, смт Цебрикове, вул. Пушкінська, 5, код ЄДРПОУ 34251198) до Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області (місце знаходження:67130, Одеська обл.,Великомихайлівський район, смт Цебрикове, вул. Миру, 1, код ЄДРПОУ 04378221) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області (місце знаходження: 67100,Одеська обл., Великомихайлівський район, смт Велика Михайлівка, вул. Леніна, 123, код ЄДРПОУ 33933689) про визнання незаконною бездіяльність щодо невжиття всіх передбачених чинним виборчим законодавством заходів із забезпечення виборчих комісій з повторних виборів приміщеннями та необхідними матеріальними цінностями; зобов'язання забезпечити дільничні виборчі комісії з повторних виборів приміщенням для голосування, транспортним засобом та інше, -

ВСТАНОВИВ:

До суду 23 травня 2018 року о 17 год. 52 хв. надійшла позовна заява Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області (місце знаходження: 67130, Одеська обл., Великомихайлівський район, смт Цебрикове, вул. Пушкінська, 5, код ЄДРПОУ 34251198) до Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області (місце знаходження:67130, Одеська обл.,Великомихайлівський район, смт Цебрикове, вул. Миру, 1, код ЄДРПОУ 04378221) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області (місце знаходження: 67100,Одеська обл., Великомихайлівський район, смт Велика Михайлівка, вул. Леніна, 123, код ЄДРПОУ 33933689) про визнання незаконною бездіяльність щодо невжиття всіх передбачених чинним виборчим законодавством заходів із забезпечення виборчих комісій з повторних виборів приміщеннями та необхідними матеріальними цінностями; зобов'язання забезпечити дільничні виборчі комісії з повторних виборів приміщенням для голосування, транспортним засобом та інше.

На обгрунтування своїх позовних вимог, позивач зазначив, що Цебриківською селищною терторіальною вибочрою комісією Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатних виборчих округах №№6,7,8,9,10,11,12,13,14,17,18,19,20,21,22 на 03 червня 2018 року та повторні вибори Цебриківського селищного голови на 3 червня 2018 року, виборчий процес з повторних виборів розпочато 14 квітня 2018 року.

Так, позивач зазначив, що Цебриківська селищна рада Великомихайлівського району Одеської області всупуреч постанови Центральної виборчої комісії № 5 від 19.01.2012 року Про вимоги до приміщень дільничних виборчих комісій та приміщень для голосування не забезпечила приміщенням для роботи й підготовки та проведння повторних виборів 03 червня 2018 року, не забезпечила приміщенням для голосування, не забезпечила необхідними матеріальними цінностями, оргтехнікою, виборчою документацією, канцелярським приладдям необхідним для здійснення дільничмними виборчими комісіями своїх повноважень.

Тому, позивач вважає, що така протиправна бездіяльність органів місцевого самоврядування блокує роботу виборчих комісій під час підготовки та проведення повторних виборів 03 червня 2018 року, що в подальшому призведе до зриву виборчого процесу, органи місцевого самоврядуваня в особі відповідача не виконують вимоги чинного виборчого законодавтсва України, що є грубим порушенням.

Ухвалою суду від 24 травня 2018 року було відкрито провадження у цій справі та зобов'язано позивача надати докази на підтвердження звернення до відповідача щодо забезпечення приміщеннями та іншими пристроями, докази оприлюднення постанов про призначення повторних виборів на 03 червня 2018 року, у строк до 13 год. 30 хвилини 24 травня 2018 року. Такі докази надані на судовому засіданні.

Представник позивача на відкритому судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити повністю.

Представник відповідача на відкритому судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючсь на обставини, викладені у відзиві на позовну заяву, зокрема, на те, що вирішення питань щодо призначення, організаційного забезпеченя виборів депутатів селищної ради та селищного голови віднесено до виключної компетенції депутатів Цебриківської селищної ради, яке повинно вирішуватись на пленарному засіданні.

Відповідач зазначив, що рішення про призначення поторних виборів на 03 червня 2018 року грунтується на підставі низки постанов Цебриківської СТВК від 25 січня 2018 року, а саме: постанови про визнання деяких депутатів таким, що відмовились від депутатських мандатів та постанови від №21 від 25 січня 2018 року про визнання ОСОБА_4 такою, що відмовилась від посади Цебриківського селищного голови, однак ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 27.02.2018 року в рамках забезпеченя позовних вимог дія зазначених постанов зупинена до вирішення справи по суті.

Враховуючи вищезазначене, Цебриківською селищною радою не приймалось рішення про забезпечення виборчих комісй з повторних виборів приміщеннями та матеріальними цінностями.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області на відкрите судове засідання не зявився, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового засідання, про що свідчить зміст телефонограми, письмові пояснення з приводу заявлених позовних вимог суду не надав.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та заперечення відповідача, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, судом у справі встановлені такі факти та обставини.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області №54 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №6 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №55 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №7 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №56 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №8 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №57 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №9 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №58 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №10 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №59 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №11 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №60 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №12 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №61 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №13 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №62 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №14 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №64 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №18 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №65 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №19 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті№63 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №17 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №66 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №20 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №67 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №21 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №68 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори депутатів Цебриківської селищної ради в одномандатному окрузі №22 на 03 червня 2018 року.

Постановою Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської обєднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської обалсті №69 від 06 квітня 2018 року призначено повторні вибори Цебриківського селищного голови на 03 червня 2018 року.

Суд встановив, що ці постанови були опубліковані в газеті Одеська реклама , спецвипуск № 3, 07 квітня 2018 року, що підтверджено оригіналом газети.

Підставою прийняття цих постанов стали постанови №№ 38-53 від 29 березня 2018 року про визнання повторних виборів на вище перелічених в одномандатних виборчих округах та селищного голови, призначені на 25 березня 2018 року такими, що не відбулися, оскільки після закінчення строку реєстрації кандидатів не було зареєстровано жодного кандидата. Ці постанови були опубліковані в газеті Одеська реклама , спецвипуск, № 2 від 02 квітня 2018 року, оригінал якої приєднаний до матеріалів справи.

Також суд встановив, що позивач повідомив Центральну виборчу комісію про призначення повторних виборів на 03.06.2018 року, про що свідчить інформація на сайті ЦВК про призначення повторних виборів на 03.06.2018 року.

Суду не надані докази на підтвердження того, що постанови про призначення повторних виборів були предметом оскарження суду або ЦВК.

Судом досліджені лист № 40 від 25.04.2018 року голови Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії (надалі - Цебриківська СТВК) на адресу голови Цебриківської селищної ради, яким повідомлено про призначення повторних виборів на 03.06.2018 року з проханням виділити кошти для проведення повторних виборів.

Цей лист був надісланий поштою, між тим він повернувся на адресу відправника з позначкою пошти адресат відмовився від вручення , на підтвердження чому в матеріалах справи міститься копія конверту.

Також матеріалами справи підтверджено, що позивач звертався до Цебриківської селищної ради з листом № 42 від 03.05.2018 року та представник Цебриківської СТВК намагався здати цей лист до канцелярії власноруч, між тим, голова селищної ради ОСОБА_4 відмовилась приймати цей лист для реєстрації, про що свідчить відеозапис, оглянутий в судовому засіданні.

Представник відповідача підтвердив, що на відеозапису є ОСОБА_4

Також суд встановив, що позивач надіслав лист № 6 від 21.05.2018 року на адресу Цебриківської селищної ради та Голови ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області з проханням забезпечити належні умови роботи дільничних виборчих комісій. Цей лист був надісланий поштою, що підтверджено копією квитанції.

Також судом досліджена копія ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2018 року у справі № 815/603/18 про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення постанов Цебриківської СТВК від 25.01.2018 року № 21, якою ОСОБА_4 було визнано такою, що відмовилась від посади селищного голови та постанов № № 6, 9,10, 11, 16, 17, 18, якими відповідні депутати було визнано такими, що відмовились від депутатського мандату до набрання законної сили рішення у справі № 815/603/18.

Проаналізувавши положення чинного законодавства України, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, дослідивши письмові докази та відеозапис, що містяться в матеріалах справи, надані представниками позивача та відповідача пояснення та зміст відзиву відповідача, суд зробив такі висновки.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України та положеннями Закону України Про місцеві вибори № 595-VIII від 14 липня 2015 року (надалі - Закон № 595-VIII).

Закон № 595-VIII визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону № 595-VIII, виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Згідно з ч 4 ст 14 Закону україни Про місцеві вибори , повторні вибори депутатів (депутата) у відповідному багатомандатному, одномандатному виборчому окрузі призначаються відповідною територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі визнання відповідних виборів у цьому виборчому окрузі такими, що не відбулися, з підстав, визначених цим Законом, чи в разі визнання особи, обраної у відповідному одномандатному виборчому окрузі депутатом, такою, яка відмовилася від депутатського мандата у відповідному одномандатному виборчому окрузі. Повторні вибори сільського, селищного, міського голови, старости призначаються відповідною територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим Законом, у разі визнання відповідних виборів такими, що не відбулися, чи в разі визнання особи, обраної сільським, селищним, міським головою, старостою, такою, яка відмовилася від посади сільського, селищного, міського голови, старости.

Відповідно до ст. 91 Закону України Про місцеві вибори , рішення про призначення повторних виборів депутатів (депутата) у відповідному багатомандатному, одномандатному виборчому окрузі приймається територіальною виборчою комісією не пізніш як у десятиденний строк з дня прийняття рішення про визнання відповідних виборів депутатів у цьому виборчому окрузі такими, що не відбулися, чи в разі визнання особи такою, яка відмовилася від депутатського мандата у відповідному одномандатному виборчому окрузі. Рішення про призначення повторних виборів сільського, селищного, міського голови, старости приймається територіальною виборчою комісією не пізніш як у десятиденний строк з дня прийняття рішення про визнання відповідних виборів такими, що не відбулися, чи в разі визнання особи такою, яка відмовилася від посади відповідно сільського, селищного, міського голови, старости.

Частиною 2 цієї статті Закону передбачено, що повторні місцеві вибори проводяться по тих самих виборчих округах, виборчих дільницях у порядку та строки, визначені цим Законом.

З сукупного аналізу вищевикладених норм Закону України Про місцеві вибори вбачається, що повторні вибори - це виборчий процес у розумінні ч. 1 ст. 11 цього Закону.

Матеріалами справи підтверджено, що повторні вибори на 03.06.2018 року призначені з підстав того, що не відбулись повторні вибори, призначені на 25 березня 2018 року.

Змістом спірних правовідносин та межами предмету доказування у цій справі є виборчий процес за повторними виборами, призначеними на 03.06.2018 року.

Згідно з ч. 8 ст. 15 закону України Про місцеві вибори , Центральна виборча комісія шляхом прийняття відповідного рішення оголошує про початок виборчого процесу чергових місцевих виборів, перших виборів депутатів місцевої ради, сільського, селищного, міського голови, додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад, а територіальна виборча комісія - про початок виборчого процесу позачергових, повторних, проміжних місцевих виборів, перших виборів старости на своєму засіданні, про що зазначається у протоколі засідання комісії.

Офіційним оголошенням є прийняття відповідною виборчою комісією рішення про початок виборчого процесу відповідного виду місцевих виборів. Рішення відповідної виборчої комісії про оголошення початку виборчого процесу відповідного виду місцевих виборів оприлюднюється не пізніше наступного дня після дня його прийняття відповідно в загальнодержавних або місцевих засобах масової інформації чи в інший визначений нею спосіб.

Матеріалами справи підтверджено, що позивач опублікував у місцевому засобі масової інформації не пізніше наступного дня з дня прийняття постанови про призначення повторних виборів на 03.06.2018 року. Тим більш, ця інформація міститься на сайті Центральної виборчої комісії.

Посилання представника відповідача на те, що відстуні докази на підтвердження того, що газета Одеська реклама розповсюджується на території Цебриківської селищної ради, не беруться судом до уваги, оскільки не надані докази на підтвердження цих доводів.

Між тим, аналізуючи приписи ст. 15 Закону України Про місцеві вибори , суд вважає, що позивач у повному обсязі виконав вимоги цієї статті Закону, оскільки в цій статті є обов'язок лише в оприлюдненні місцевих засобах масових інформаціях.

Виходячи із інформації, що міститься в інтернет-мережах, засновником цієї газети є Одеське обласне комунальне підприємство Видавництво "ЧОРНОМОР'Я", із сайту видавництва вбачається, що газета випускається на весь Одеський регіон.

Тим більш, як вже зазначалось, ця інформація міститься на сайті Центральної виборчої комісії.

Суду не надані докази щодо оскарження цих постанов про призначення повторних виборів на 03.06.2018 року до ЦВК чи до суду, та відповідно, скасування цих постанов чи в адміністративному чи судовому порядку.

Суд відхиляє доводи представника відповідача, що з огляду на те, що ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 27.02.2018 року зупинено дії постанов, які, на думку відповідача, слугували підставою для призначення повторних виборів на 25 березня 2018 року, такі вибори є незаконні, по-перше, з тих підстав, що вибори на 25 березня 2018 були призначені ще 25 січня 2018 року, по-друге, змістом спірних правовідносин та межами предмету доказування у цій справі є виборчий процес за повторними виборами, призначеними на 03.06.2018 року, які призначені з інших підстав, отже не є предметом цього спору.

Таким чином, із досліджених доказів у справі, суд встановив, що виборчий процес з повторних виборів, призначених на 03.06.2018 року розпочався та триває.

Згідно з п. ч. 1 ст. 73 Закону України Про місцеві вибори , органи державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи в межах своїх повноважень зобов'язані сприяти виборчим комісіям у реалізації їх повноважень, зокрема:1) надавати необхідні приміщення для виборчих комісій та повідомляти про їх місцезнаходження (адреси) виборчу комісію, що формує (утворює) відповідну виборчу комісію, не пізніш як за один день до її формування (утворення), забезпечувати охорону цих приміщень. 2) забезпечувати охорону виборчих бюлетенів та іншої виборчої документації; 3) надавати згідно з установленими Центральною виборчою комісією нормами та переліком транспортні засоби і засоби зв'язку (з оплатою послуг щодо їх підключення), обладнання, інвентар, оргтехніку, що підлягають поверненню після припинення повноважень виборчих комісій.

У свою чергу, згідно з частиною 1 ст. 23 цього Закону, дільнична виборча комісія утворюється відповідною районною, міською (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення без районного поділу), районною у місті територіальною виборчою комісією не пізніш як за 15 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.

На відкритому судовому засіданні, представник позивача пояснив, що дільничні виборчі комісії ОСОБА_3 районною виборчою комісією Одеської області вже створені.

Аналіз приписів ст.ст. 73, 23 Закону України Про місцеві вибори дає можливість зробити висновок, що у цьому виборчому процесі до 19 травня 2018 року мають бути створені дільничні виборчі комісії, а до 18 травня 2018 року відповідач мав виконати дії щодо надання необхідних приміщень для виборчих комісій та повідомити про їх місцезнаходження (адреси) виборчу комісію, що формує (утворює) відповідну виборчу комісію.

Між тим, матеріалами справи підтверджено, що такі дії не були вчинені відповідачем до 18 травня 2018 року.

Відповідно до ч. 13 ст. 15 Закону України Про місцеві вибори , днем вчинення бездіяльності вважається останній день строку, в який мала бути вчинена дія, передбачена цим чи іншими законами України. Тобто таким останнім днем мав бути день - 18 травня 2018 року.

Суд встановив, що Цебриківська СТВК неодноразово зверталась до Цебриківської селищної ради Одеської області з проханням надати приміщення для роботи комісії під час підготовки та проведення місцевих виборів 03 червня 2018 року, виділити фінансування на підготовку і проведення місцевих виборів та забезпечити необхідними матеріальними цінностями, проте, такі листи не були навіть прийняті до розгляду.

Посилання представника відповідача, що листи надсилались з різних поштових виділень, відмінних за місцем знаходженням Цебриківської СТВК суд не бере до уваги, оскільки ці доводи не впливають на обставини справи, що мають значення для її вирішення та розгляду.

Відповідно до Постанови Центральної виборчої комісії №161 від 10.08.2015 року Про нормативні вимоги до приміщень територіальних і дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ і приміщень для голосування, перелік та норми забезпечення цих комісій транспортними засобами, засобами зв'язку, обладнанням, інвентарем, оргтехнікою, іншими матеріальними цінностями, види робіт і послуг, які територіальні виборчі комісії можуть закуповувати за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, чи коштів відповідного місцевого бюджету, виділених на підготовку і проведення місцевих виборів для забезпечення роботи виборчих комісій оргни виконавчої влади та органи місцевого самоврядування надають транспортні засоби, засоби звязку, обладнання, інвентар, оргтехніку інші матеріальні цінності.

Виборчі комісії для підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, чи коштів відповідного місцевого бюджету на підготовку і проведення місцевих виборів забезпечуються такими матеріальними цінностями, зокрема вивісками, печатками, виборчою документацією, дільничі виборчі комісії крім зазначеного забезпечуються кабінами для таємного голосування, виборчими скринями для голосування.

Частиною 1 ст. 18 Закону України № 595-VIII встановлено, що для підготовки і проведення голосування та підрахунку голосів виборців використовуються звичайні та спеціальні виборчі дільниці у стаціонарних закладах охорони здоров'я, утворені на постійній основі відповідно до Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Відповідно до Постанови Центральної виборчої комісії № 5 від 19.01.2012 року Про вимоги до приміщень дільничних виборчих комісій та приміщень для голосування кожна виборча дільниця має, зокрема, адресу приміщення для голосування та місцезнаходження (адресу приміщення) дільничної виборчої комісії. Приміщення для голосування та приміщення дільничної виборчої комісії для забезпечення її роботи можуть мати однакову адресу.Приміщення, що надаються дільничним виборчим комісіям для забезпечення їх роботи, повинні мати не менше 2 робочих кімнат. При цьому площа кімнати для проведення засідань комісії повинна бути не менше 50 кв. м, іншої кімнати - не менше 20 кв. м. Таке приміщення комісії повинно бути обладнано не менш як однією телефонною лінією.

Кожна виборча дільниця має лише одне приміщення для голосування.

Приміщення для голосування мають бути придатними для облаштування кабін для таємного голосування, встановлення виборчих скриньок з урахуванням встановлених нормативів, а розміщення обладнання в них повинно забезпечувати, щоб місця видачі виборчих бюлетенів, вхід і вихід із кабін для таємного голосування, виборчі скриньки знаходилися у полі зору членів дільничної виборчої комісії та осіб, які мають право бути присутніми в приміщенні для голосування.

Постановою Центральної виборчої комісії від 12 квітня 2012 року № 66 Про утворення звичайних та спеціальних виборчих дільниць на постійній основі утворено звичайні виборчі дільниці, що діють на постійній основі №510341, адреса: смт Цебрикове, с.Іринівка, с.Малоцебрикове, с.Мардарівка, с.Новопавлівка, с.Новороманівка, с.Оленівка, с.Ольгинове вул.Леніна, 1, смт Цебрикове, Великомихайлівський р-н, Одеська обл., 67130 вул.Пушкінська, 2, смт Цебрикове, Великомихайлівський р-н, Одеська обл., 67130; № 510326 (67123, Одеська область, Великомихайлівський район, селище Вишневе (раніше - Кірове), вул. Садова, 12 (раніше вул. Кірова), № 510937 (66842, Одеська область, Ширяївський район, селище Саханське, вул. Центральна, 65 (раніше вул.Леніна), №510927, адреса: 66842, Одеська обл, Ширяївський район, селище Никомаврівка, вул. Садова,20.

На відкритому судовому засіданні представник позивача визнав, що вже сьогодні 24 травня 2018 року за допомогою поліції дільничні виборчі комісії зайшли у ці приміщення.

Таким чином, матеріалами справи підтверджено, що відповідач протиправно без діяв та не виконував свої обов'язки за приписами ст. 73 Закону України Про місцеві вибори .

Суду не надані докази щодо виконання відповідачем обов'язків із забезпеченням необхідними матеріальними цінностями.

Тому, з огляду на вищевикладене, керуючись вище переліченими нормами Закону України Про місцеві вибори , суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є законними та обґрунтованими та належать задоволенню у повному обсязі.

Суд відхиляє доводи представника відповідача з приводу виключної компетенції Цебриківської селищної ради та неможливості зобовязання колегіального органу вчиненню дій, оскільки відповідно до приписів п.4 ч. 2 ст. 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, саме про визнання бездіяльності субєкта владних повноважень протиправною та зобовязання вчинити певні дії. В той самий час, суд не впливає на процедуру вчинення відповідачем дій, передбачених положеннями закону.

Згідно з ч.1 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір , за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою встановлюється ставка судового збору у сумі одного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік встановлено, що з 1 січня 2018 року прожитковий мінімум для працездатних осіб розмірі становить - 1762 гривень.

Відповідно до положень ст.6 Закону України Про судовий збір у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

У позові заявлено 2 позовні вимоги немайнового характеру та таким чином судовий збір складає 1762 грн. * 2 = 3 524 грн.

З огляду на те, що позовні вимоги задоволені повністю, керуючись приписами ст. 139 КАС України, судовий збір належать стягненню на користь Державного бюджету України з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України Про місцеві вибори , ст.ст 6, 14, 78, 90, 139, 161, 255,273, 275, 278 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області (місце знаходження: 67130, Одеська обл., Великомихайлівський район, смт Цебрикове, вул. Пушкінська, 5, код ЄДРПОУ 34251198) до Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області (місце знаходження:67130, Одеська обл.,Великомихайлівський район, смт Цебрикове, вул. Миру, 1, код ЄДРПОУ 04378221) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_3 районної виборчої комісії Одеської області (місце знаходження: 67100,Одеська обл., Великомихайлівський район, смт Велика Михайлівка, вул. Леніна, 123, код ЄДРПОУ 33933689) про визнання незаконною бездіяльність щодо невжиття всіх передбачених чинним виборчим законодавством заходів із забезпечення виборчих комісій з повторних виборів приміщеннями та необхідними матеріальними цінностями; зобов'язання забезпечити дільничні виборчі комісії з повторних виборів приміщенням для голосування, транспортним засобом та інше - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області (місце знаходження:67130, Одеська обл.,Великомихайлівський район, смт Цебрикове, вул. Миру, 1, код ЄДРПОУ 04378221) щодо невжиття всіх передбачених чинним виборчим законодавством заходів із забезпечення виборчих комісій з повторних виборів депутатів Цебриківської селищної ради 03 червня 2018 року та повторних виборів Цебриківського селищного голови 03 червня 2018 року приміщеннями та необхідними матеріальними цінностями.

Зобов'язати Цебриківську селищну раду Великомихайлівського району Одеської області (місце знаходження:67130, Одеська обл.,Великомихайлівський район, смт Цебрикове, вул. Миру, 1, код ЄДРПОУ 04378221) забезпечити дільничні виборчі комісії № 510341 (67130, Одеська область, Великомихайлівський район, смт Цебрикове, вул. Пушкінська, 2), № 510326 (67123, Одеська область, Великомихайлівський район, селище Вишневе (раніше - Кірове), вул. Садова, 12 (раніше вул. Кірова), № 510937 (66842, Одеська область, Ширяївський район, селище Саханське, вул. Центральна, 65 (раніше вул. Леніна) з повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад, об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 03 червня 2018 року, які здійснюють свої повноваження в межах Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області приміщенням для роботи під час підготовки та проведення місцевих виборів 03 червня 2018 року, приміщенням для голосування, транспортним засобом, засобами зв'язку, обладнанням, інвентарем, оргтехнікою, виборчою документацією, канцелярським приладдям.

Стягнути з Цебриківської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області (місце знаходження:67130, Одеська обл.,Великомихайлівський район, смт Цебрикове, вул. Миру, 1, код ЄДРПОУ 04378221) судовий збір у розмірі 3 524 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні 00 копіок) на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський район; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - ГУ ДКСУ в Одеській області; код банку отримувача (МФО) - 828011; рахунок отримувача - 31212206784005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (Цебриківської селищної територіальної виборчої комісії Цебриківської об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в сроки, встановлені ст.278 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя: Л.Р. Юхтенко

.

Дата ухвалення рішення24.05.2018
Оприлюднено27.05.2018
Номер документу74225982
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання незаконною бездіяльність щодо невжиття всіх передбачених чинним виборчим законодавством заходів із забезпечення виборчих комісій з повторних виборів приміщеннями та необхідними матеріальними цінностями; зобов'язання забезпечити дільничні виборчі комісії з повторних виборів приміщенням для голосування, транспортним засобом та інше

Судовий реєстр по справі —815/2472/18

Постанова від 28.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 28.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 28.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 24.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні