Рішення
від 29.10.2009 по справі 43/306
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 43/306 29.10.09

За позовом відкритого акціонерного товариства "Ал чевський металургійний комб інат"

до Державно ї адміністрації залізничног о транспорту України (Укрзал ізниця)

про стягненн я 36 913,80 грн.

Суддя Пасько М.В.

Представники:

від позивача не з' яви вся

від відповідача Зоболє ва Є.О. - предст. за дов.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Укрзалізни ці про стягнення 3 837, 30 грн. збитк ів, які зазнав Позивач в розмі рі вартості сплаченої, але не отриманої продукції понесен их внаслідок часткової втрат и вантажу під час його переве зення.

Ухвалою господарського су ду міста Києва від 06.08.2009 порушен о провадження у справі № 43/306 та призначено її розгляд на 26.08.2009.

В судовому засіданні предс тавник Позивача підтвердив в икладені в позовній заяві об ставини та заявив клопотання про витребування у Відповід ача додаткових доказів, а сам е: належним чином засвідчені копії місцевих технічних ум ов розміщення і кріплення ок атишів у залізничних півваго нах № 17-047 та акти загальної фор ми №№ 1869, 1335, 2272.

Представник Відповідача в судовому засіданні проти за явлених вимог заперечував у повному обсязі.

У зв' язку з необхідністю в итребування нових доказів, р озгляд справи неодноразово в ідкладався.

Належним чином повідомлен ий про час і місце розгляду сп рави, повноважний представни к Позивача в судове засіданн я призначене на 29.10.09 не з' явив ся.

Судом у відповідності до ст . 81-1 ГПК України складено прото кол, який долучено до матеріа лів справи.

Розглянувши надані учасни ками процесу документи, засл ухавши пояснення представни ків сторін, господарський су д міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно контракту № 6/AL/07/0108/ 1065 від 25.04.07, укладеному між відкр итим акціонерним товариство м "Алчевський металургійний комбінат" (далі - Позивач) та ко мпанією «FMC Trading Ltd»на адресу Пози вача по залізничній накладні й № АД451610 надійшов вагон № 64891518 на вантажений залізорудними ок атишами. Вантажовідправнико м по вказаній відправці є ВАТ «Михайлівський ГЗ К», м. Желєзногорськ, Росія.

Оплата продукції здійснюв алась за умови 100 % попередньої оплати, що підтверджується в иставленим постачальником р ахунком № М-005/02/08/612/AMK/PL від 07.02.08 та пла тіжним дорученням № 54 від 05.01.08.

Вага вантажу згідно залізн ичної накладної становить 64 00 0 кг.

Під час слідування вагону № 64891518 на станції Харків-Сортува льний Південно-Західної залі зниці на підставі актів зага льної форми № 1869, 1335 від 07.02.08 було з дійснено комісійне перевант аження вагону, яким встановл ено, що маса нетто вантажу ста новить 56 040 кг, що менше маси, заз наченої в залізничній наклад ній, на 7 690 кг. Зазначені обстав ини зафіксовані в комерційно му акті № 574463/18/20 від 07.02.2008.

В розділі 22 акту зафіксован о, що при комісійному переван таженні маси вантажу фактичн о виявилось брутто 76 670 кг. тара з бруса 20600 кг., нетто 56040 кг., що мен ше маси вказаної в залізничн ій накладній на 7 690 кг. Вагон пр ибув технічно та комерційно відношенні справний, заванта ження у вагоні горбоподібне, з південного боку, і посереди ні, нижче рівня бортів на 600-700 мм .; з північного боку нижче борт у на 1000-1100 мм. Течі вантажу немає .

Під перевірки маси вантажу на станції Комунарськ різни ці проти ваги, вказаної в коме рційному акті не виявлено.

Претензія позивача від 15.05.2008 за № 022/688 відповідачем відхилен а з посиланням на п. 4 пар. 3 і п. 3 п ар 4 та пар 6 ст. 23 Угоди про міжна родне залізничне вантажне сп олучення (далі УМВС).

Згідно п. 11 ст. 7 УМВС кількіст ь вантажу являється одною з о сновних умов угоди перевезен ня, без зазначення якої угода не може вважатися укладеною .

Про факт укладення угоди мі ж вантажовідправником та пер евізником свідчить залізнич на накладна № АД451610, в якій зазн ачено, що вага вантажу у № 64891518 п ри відправці становила 64 000 кг .

Факт зменшення вантажу на 7 690 кг. встановлений Комерційни м актом № 574463/18/20 від 07.02.2008, складено му у встановленому законом п орядку.

Згідно ст. 22 УМВС залізниця, я ка прийняла вантаж до переве зення по накладній УМВС, відп овідальна за виконання угоди перевезення протягом всього шляху проходження вантажу д о видачі його на станції приз начення.

Відповідно до п. 2 пар 1 ст. 18 УМ ВС залізниця повинна скласти комерційний акт, якщо під час перевірки та видачі вантажу вона проводить перевірку ст ану вантажу, його маси та кіль кості місць, а також наявност і накладної та при цьому вста новлює невідповідність між д аними, вказаними в накладній та вантажем в натурі щодо най менування, маси, кількості мі сць вантажу, знаках (марках) та номерах місць вантажу, найме нування одержував ач та стан ції призначення.

При цьому, відповідно до п. 7 п ар 1 ст. 18 УМВС комерційний акт складається лише в тих випад ках, якщо такі несправності м огли трапитися виключно з мо менту приймання вантажу до п еревезення до моменту видачі його отримувачу.

Відповідно до ст.110 Статуту з алізниць України залізниця несе відповідальність за зб ереження вантажу від часу йо го прийняття для перевезення і до моменту видачі одержува чу або передачі згідно з Прав илами іншому підприємству.

Проте, відповідно до ч. 1 пар. 6 ст. 23 УМВС, внесені відправник ом в накладну дані про масу ва нтажу можуть бути доказом, як ий свідчить проти залізниці, лише у випадку, якщо перевірк а маси вантажу була проведен а залізницею та відомості що до маси вантажу внесені в нак ладну в графу “Маса в кг визна чена залізницею” та підтверд жені нею в графі “Штемпель ст анції зважування, підпис”.

Додана до матеріалів справ и копія накладної № АД451610 свідч ить про те, що завантаження ва нтажу проводилось засобами в антажовідправника.

Отже залізниця не приймала участі у визначення ваги ван тажу при його завантажуванні .

Відповідно до ч. 1 ст. 509 ЦК Укра їни зобов'язанням є правовід ношення, в якому одна сторо на (боржник) зобов'язана вчи нити на користь другої ст орони (кредитора) певну дію (пе редати майно, виконати робо ту, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися в ід певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Відповідно до ч. 2 ст. 509 ЦК Укра їни зобов' язання виникають з підстав, встановлених ст. 11 Ц К України.

Відповідно до ст. 11 ЦК Україн и підставами виникнення ци вільних прав та обов'язків, зокрема, є:

1) договори та інші правочин и;

2) створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтеле ктуальної, творчої діяльност і;

3) завдання майнової (матері альної) та моральної шкоди ін шій особі;

4) інші юридичні факти.

Відповідно до ст. 22 Цивільно го кодексу України (далі ЦК Ук раїни) особа, якій завдано зби тків у результаті порушення її цивільного права, має прав о на їх відшкодування.

Збитками, в тому числі, є:

1). втрати, яких особа зазнала у зв' язку зі знищенням або п ошкодженням речі, а також вит рати, які особа зробила або му сить зробити для відновлення свого порушеного права (реал ьні збитки);

2). доходи, які особа могла б р еально одержати за звичайних обставин, якби її право не бул о порушено (упущена вигода).

Виходячи з вищевикладеног о, збитки - це об' єктивне зм еншення будь - яких майнових благ кредитора, які він поніс внаслідок невиконання боржн иком свого зобов' язання та які знаходяться у причинно - наслідковому зв' язку з непр авомірною поведінкою боржни ка.

Згідно ст. 33 Господарського процесуального кодексу Укра їни обов'язок доказування ти х обставин, на які посилаєтьс я сторона як на підставу свої х вимог та заперечень, поклад ається на сторону.

Позивачем не надано доказі в того, що нестача вантажу від булась внаслідок дії відпові дача.

Відповідно до ст. 1 Господар ського процесуального кодек су України підприємства та о рганізації мають право зверт атися до господарського суду згідно з встановленою підві домчістю господарських спра в за захистом своїх порушени х прав та охоронюваних закон ом інтересів.

Позивачем не доведено що ві дповідачем порушені його пра ва та охоронювані законом ін тереси.

З огляду на вищевикладене, п озовні вимоги позивача про с тягнення з відповідача шкоди в сумі 3 837, 30 грн., завданої позив ачеві внаслідок перевезення вантажів відповідачем, не пі длягають задоволенню, як так і, що не підтверджуються мате ріалами справи.

Відповідно до ст. ст. 44, 49 ГПК У країни судові витрати поклад аються на Позивача.

За таких обставин, керуючис ь ст.ст. 1, 33,49, 82 - 84 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволені позову в ідмовити.

Суддя М.В.Па сько

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.10.2009
Оприлюднено20.11.2010
Номер документу7422774
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —43/306

Ухвала від 18.08.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 01.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 12.06.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 24.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 20.12.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Сальнікова Г.І.

Рішення від 29.10.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 17.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 26.08.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Ухвала від 23.07.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пасько М.В.

Постанова від 29.01.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Продаєвич Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні