ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 березня 2010 року справа № 2а-361/10/2370
м. Черкаси
14 год. 55 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Новікової Т.В., при секретарі - Клименко P.M.
за участю представника позивача - ОСОБА_1 (за дов. ДПІ у м. Черкаси), за відсутності відповідача, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Шполянському районі Черкаської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Шполянському районі Черкаської області, звернулася до суду з адміністративним позовом від 04.02.2010р. № 904/10-050, в якому просить стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 штрафні (фінансові) санкції у сумі 2 215 грн. 50 коп. В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення відповідачем, вимог п.п. 9,11,13 ст. З Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування., та 1 послуг від 06.07.1995р. №265, а саме, встановлено невідповідність
готівкових коштів на місці проведення операцій, проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій з порушенням режиму попереднього програмування товарів, невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку.
Під час судового засідання представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити.
Відповідач до зали судового засідання не з'явився, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши поданий адміністративний позов та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Фізична особа - підприємець ОСОБА_2, зареєстрований в Шполянській районній державній адміністрації Черкаської області 24.03.2005р. ідентифікаційний номер НОМЕР_1, відповідно до копії свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця за № 2 020 000 0000 000200 (а.с.6), та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 03.02.2010р. №5022012, перебуває на обліку як платник податків в ДПІ у Шполянському районі Черкаської області, відповідно до довідки про взяття на облік платників податків від 02.02.2010р. № 4702/29-040.
Працівниками державної податкової адміністрації Черкаської області згідно плану проведення перевірок на листопад 2009р., затвердженого головою ДПА в Черкаській області від 30.10.2009р., проведено планову перевірку фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 з питань дотримання вимог Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг від 06.07.1995р. №265/95, відповідно до направлення на перевірку № 008855 від 27.11.2009р., в якому зазначено щодо проведення з 27.11.2009р. по 05.12.2009р. планової перевірки застосування реєстраторів розрахункових операцій, торгових патентів та правил реалізації і зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
За результатами проведення перевірки магазину Продукти , що розташований за адресою: м. Шпола, вул. Калініна, 126 а, де здійснює господарську діяльність ФОП ОСОБА_2, складено акт перевірки від 27.11.2009р. №002182 за реєстраційним номером №1595/23/23/23/НОМЕР_1 дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги) щодо регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, яким встановлено порушення відповідачем вимог Закону №265, а саме:
- не забезпечено відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків(172 грн. 59 коп., що підтверджується описом наявних готівкових коштів від 27.11.2009р.) у сумі коштів, яка зазначена в денному X - звіті реєстратора розрахункових операцій (22 грн. 69 коп., що підтверджується звітом, роздрукованим з реєстратора розрахункових операцій 27.11.2009р.), тобто невідповідність готівкових коштів становить 172 грн. 59 коп. - 22 грн. 69 коп. = 146 грн. 10 коп.
- проводити розрахункові операції через реєстратор розрахункових операцій з порушенням режиму попереднього програмування товарів, що є порушення вимог п. 11 ст.З Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг № 265/95 від 06.07.1995р.;
- щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій (не виконаний друк фіскальних чеків за 21.08.2009, 11.10.2009, 18.10.2009, 31.10.2009, 24.11.2009), що є порушенням п.9 ст.З Закону № 265/95 від 06.07.1995р.
На підставі акту перевірки від 27.11.2009р. №002182 винесено рішення № НОМЕР_2 від 10.12.2009р.про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 2 515 грн. 50 коп., яке вручене платнику податків 14.12.2009р. 18.01.2010р. відповідачем було сплачено 300 грн. 00 коп. Дане рішення до суду не оскаржувалося.
Згідно довідки № 760/19-023 від 01.02.2010р. ФОП ОСОБА_2 має заборгованість перед бюджетом в сумі 2 215 грн. 50 коп., станом на 29 січня 2010р.
ДПІ у Шполянському районі Черкаської області проведено співбесіду з ФОП ОСОБА_2, як з платником податків, про що свідчить протокол співбесіди від 15.01.2010р.
Оскільки штрафні (фінансові) санкції відповідачем не сплачені, ДПІ у Шполянському районі Черкаської області просить стягнути з відповідача заборгованість у сумі 2 215 грн. 50 коп.
Причиною виникнення спору стало порушення відповідачем законодавства про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.
Законом України Про державну податкову службу в Україні від 04.12.1990р. №509- XII (ст.2,11), на органи податкової служби покладено здійснення контрольної функції,щодо реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Спеціальним законом, який визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, є Закон України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995р. № 265/95-ВР, що зобов'язує суб'єктів підприємницької діяльності забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з видачею відповідного розрахункового документу, а також зберігати фіскальні звітні чеки в книгах обліку розрахункових операцій.
Вимогами ст.22 Закону № 265/95-ВР від 06.07.1995р. передбачено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня , до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність. (401,80 х 5 = 2 009грн.00коп.).
Відповідно до п.4 ст. 17 Закону № 265/95-ВР від 06.07.1995р., у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (20 х 17 = 340грн.00коп.)
Згідно п.6 ст.17 Закону № 265/95-ВР від 06.07.1995р., у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості застосовується фінансова санкція у розмірі п 'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5 х 17 = 85 грн.ООкоп.).
Отже, заборгованість зі сплати штрафних (фінансових) санкцій підлягає до сплати в бюджету сумі 2 215 грн. 50 коп.
Відповідно до ч.І ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі ч.З ст.160 КАС України в судовому засіданні 11.03.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі здійснюватиметься з урахуванням вимог ст.167 КАС України, про що повідомлено в судовому засіданні.
Керуючись ст.65, 69, 71, 94, ч.2 ст.128, ст.ст.158-159, 161-163 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (20600, Черкаська область, м. Шпола, вул. Короленка, 1-а, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь бюджету через державну податкову інспекцію у Шполянському районі Черкаської області (20600, Черкаська область, м. Шпола, вул. Леніна, 16, код 34118033) заборгованість зі сплати штрафних (фінансових) санкцій за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 2 215 грн. 50 коп. (дві тисячі двісті п'ятнадцять гривень 50коп.).
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення її в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено за відсутності особи, яка бере участь у справі - з дня отримання нею копії постанови та наступного подання апеляційної скарги протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлено 15 березня 2010 року.
Суддя Т.В. Новікова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2010 |
Оприлюднено | 28.05.2018 |
Номер документу | 74256628 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Т.В. Новікова
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Новікова Тамара Вадимівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні