РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 травня 2018 року справа № 823/1/18
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Паламаря П.Г.,
за участю секретаря Трегулова Б.Л.,
представника позивача - ОСОБА_1М.(за ордером),
представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю),
представника третьої особи - ОСОБА_3С.(за довіреністю),
розглянувши у порядку загального провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до державного інспектора в сфері контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області ОСОБА_5, Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа - ТОВ «Ековерс» про визнання протиправним рішення
ВСТАНОВИВ:
02.01.2018 до Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_4 (02727, Черкаська область, Смілянський район, с. Носачів, вул. Затишна, 28-а) з адміністративним позовом до державного інспектора в сфері контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області ОСОБА_5 (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131), Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131), третя особа - ТОВ «Ековерс» (02095, м. Київ, вул. Княжий затон, 2/30), в якому, з урахуванням уточнення позовної заяви від 23.01.2018, просить:
-визнати протиправним та скасувати припис державного інспектора в сфері контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області - ОСОБА_5 від 14.12.2017 № 274-ДК10175Пр/03/01/-17;
-визнати протиправним та скасувати акт перевірки державного інспектора в сфері контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області - ОСОБА_5 від 03.11.2017 № 274-ДК/274/АП/09/01-17;
-визнати протиправним та скасувати орієнтовний розрахунок розміру шкоди внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки на території Носачівської сільської ради Смілянського району Черкаської області (за межами населеного пункту) державного інспектора в сфері контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області - ОСОБА_5.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити. В обгрунтування своєї позиції зазначив, що уповноваженими особами проведено перевірку з порушенням процедури, зокрема, за відсутності представника позивача. При цьому, представник звернув увагу, що акт перевірки не містить інформації про місцезнаходження юридичної особи, яка перевіряється, місце розташування земельної ділянки, її площу, категорію земель та склад угідь, фактичну площу та стан використання земельної ділянки, плану-схеми земельної ділянки. Крім того, вказує на відсутність в акті перевірки щодо даних про земельну ділянку посилань на витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, в зв'язку з чим неможливо встановити земельну ділянку та як наслідок факт самовільного її зайняття. У зв'язку із зазначеним, представник позивача вважає факт самовільного зайняття земельної ділянки не доведеним а припис, акт перевірки та орієнтовний розрахунок розміру шкоди необгрунтованими та протиправними.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог з підстав викладених у відзиві на адміністративний позов, зокрема зазначила, що позивач неодноразово повідомлявся про розгляд справи про адміністративне правопорушення проте для розгляду справи не прибув, клопотань про перенесення розгляду справи або пояснень по суті спору не направив. Представник відповідача звернула увагу, що державним інспектором Громовим С.Г. при проведенні перевірки щодо дотримання вимог земельного законодавства, встановлено факт використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів, який позивачем не спростовано в ході в розгляду справи про адміністративне правопорушення та під час розгляду адміністративної справи. Також зазначила що факт відсутності у позивача права користування земельною ділянкою встановлений в судовому порядку, зокрема апеляційний суд Черкаської області в ухвалі від 12.10.2017 у справі №709/1095/17 дійшов висновку, що законним землекористувачем є ОСОБА_6 Крім того посилання позивача щодо зупинення Вищим спеціалізованим судом України з розгляду цивільних і кримінальних справ дії ухвали апеляційного суду Черкаської області в справі про розірвання договору оренди укладеного з ОСОБА_6 та поновлення строку дії договору з позивачем вважає необгрунтованим в зв'язку з тим що в ухвалі про відкриття касаційного провадження відсутні відомості про зупинення дії ухвали апеляційного суду, тобто ухвала є чинною та такою що підлягає до виконання. На підставі зазначеного представник відповідача вважає факт самочинного використання земельної ділянки не спростованим а припис, акт перевірки та орієнтовний розрахунок розміру шкоди є такими, що винесені у відповідності до вимог закону, у зв'язку з чим позовні вимоги є необгрунтованими та такими що не підлягають до задоволення.
Представник третьої особи в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав викладених у поясненнях на позовну заяву, зокрема зазначив, що рішенням Смілянського міськрайонного суду Черкаської області від 22.08.2017 року у справі №703/1095/17 за зустрічним позовом ОСОБА_6 до ОСОБА_4, витребувано у ОСОБА_4 із незаконного користування земельну ділянку з кадастровим номером 7123785500:02:001:0373 площею 108,1905 га, сільськогосподарські угіддя - рілля, яка розташована за межами населеного пункту, в адміністративних межах Носачівської сільської ради Смілянського району Черкаської області, передавши законному користувачу ОСОБА_6 Також звернув увагу що посилання позивача щодо зупинення Вищим спеціалізованим судом України з розгляду цивільних і кримінальних справ дії рішення у справі № 703/1095/17 є такими що не відповідають дійсності. Представник третьої особи вказав, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 16.03.2018 року за №117406995, орендарем земельної ділянки (кадастровий номер 7123785500:02:001:0373) яка розташована в адміністративних межах Носачівської сільської ради Смілянського району Черкаської області - ОСОБА_6. Суборендарем зазначено ТОВ ЕКОВЕРС . Крім того зазначив, що за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 197-1 КК України, до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості №1201722502300020915. Серед іншого вказав, що рішенням Смілянського міськрайонного суду Черкаської областік справі 703/3506/17 зобов'язано посадових осіб Смілянського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про вчинення ОСОБА_4, за попередньою змовою, групою осіб, кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 206 КК України Протидія законній господарській діяльності . У зв'язку із зазначеним позовні вимоги вважає необгрунтованими та такими що не підлягають до задоволення.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
15.10.2008 між Смілянською РДА та ПП ОСОБА_4 укладено Договір оренди земельної ділянки. Відповідно до договору, Смілянська РДА передала а ПП ОСОБА_4 прийняв в оренду земельну ділянку, загальною площею 108,19 га терміном на 5 років.
01.12.2014 між Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області та громадянином ОСОБА_6 укладено договір оренди землі, згідно якого об'єктом оренди виступає земельна ділянка сільськогосподарського призначення, державної власності для ведення фермерського господарства яка знаходиться за межами населеного пункту, в адміністративних межах Носачівської сільської ради Смілянського району, кадастровий номер 7123785500:02:001:0373. Договір укладено терміном на 49 років.
Відповідно до додатку до договору оренди землі (акту приймання - передачі об'єкта оренди) від 28.05.2015, орендарем - ОСОБА_6 прийнято у своє користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, державної власності площею 108, 1905 га, кадастровий номер 7123785500:02:001:0373.
26.10.2016 між ОСОБА_6 та ТОВ «Ековерс» в особі директора ОСОБА_7 укладено договір суборенди земельної ділянки. Предметом договору є земельна ділянка сільськогосподарського призначення, державної власності площею 108, 1905 га, кадастровий номер 7123785500:02:001:0373.
17.10.2017 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області надійшла заява ТОВ «Ековерс» про проведення перевірки за фактом самовільного використання земельної ділянки кадастровий №7123785500:02:001:0373 площею 108, 19 га розташованої в адмінмежах Носачівської сільської ради Смілянського району Черкаської області за межами населеного пункту на предмет її самовільного зайняття гр. ОСОБА_4
24.10.2017 Смілянською місцевою прокуратурою направлено лист до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, відповідно до якого слідчим відділом Смілянського відділу поліції ГУНП в Черкаській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12017250230002015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 197-1 Кримінального кодексу України. Також просили провести перевірку дотримання вимог земельного законодавства з приводу дотримання вимог законодавства під час використання земельної ділянки площею 108,1905 га за межами населеного пункту с.Носачів Смілянського району Черкаської області.
03.11.2017 наказом Головного управління №274-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності державним інспекторам Громову С.Г., Левчуку A.C. доручено здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки використання земель в адміністративних межах Носачівської сільської ради Смілянського району у термін до 10.11.2017.
03.11.2017 державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель ОСОБА_5 та ОСОБА_8, за участю начальника міськрайонного управління у Смілянському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області ОСОБА_9, у присутності представника ТОВ Ековерс - ОСОБА_10 проведено обстеження земельної ділянки, яка знаходиться в адміністративних межах Носачівської сільської ради Смілянського району, загальною площею 108,1905 га кадастровий номер 7123785500:02:001:0373 державної власності сільськогосподарського призначення, за результатами якого встановлено, що частина земельної ділянки площею 15,187 га передискована, а на іншій частині земельної ділянки площею 93,0034 га знаходяться залишки зібраного урожаю сільськогосподарських культур (соняшник) та складено акт обстеження земельної ділянки від 03.11.2017 № 274-ДК/106/А0/10/01-17.
03.11.2017 державними інспекторами Громовим С.Г. та Левчуком А.С., за участю ОСОБА_9, у присутності ОСОБА_11, та сільського голови Носачівської сільської ради ОСОБА_12 проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом земельної ділянки та складено акт № 274-ДК/274/ДП/09/01-17.
За результатами проведення перевірки, зокрема, з пояснень представника ТОВ «Ековерс» - ОСОБА_10, встановлено що земельна ділянка - об'єкт перевірки використовується ОСОБА_4 Разом з тим правовстановлююча документація на використання земельної ділянки ОСОБА_4 відсутня. В зазначених діях перевіряючими вбачається самовільне зайняття земельної ділянки сільськогосподарського призначення в адміністративних межах Носачівської сільської ради Смілянського району, за межами населеного пункту загальною площею 108,1905 га кадастровий номер 7123785500:02:001:0373 державної власності сільськогосподарського призначення.
09.11.2017 управлінням з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області направлено лист ОСОБА_4, яким адресата викликано на 11 год. 00 хв. 13.11.2017 до управління для дачі пояснень стосовно підстав використання зазначеної земельної ділянки.
05.12.2017 управлінням з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області направлено лист ОСОБА_4 яким адресата повторно викликано на 10 год. 00 хв. 14.12.2017 до управління для дачі пояснень з вищезазначених питань.
14.12.2017 на адресу ОСОБА_4 направлено повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення. Згідно повідомлення розгляд справи відбудеться 20.12.2017 о 10:00.
14.12.2017 державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель ОСОБА_5 при перевірці дотримання вимог земельного законодавства встановлено порушення вимог земельного законодавства, яке полягає в самовільному використанні ОСОБА_4 земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 108,1905 га, кадастровий номер 7123785500:02:001:0373 в адміністративних межах Носачівської сільської ради Смілянського району, за межами населеного пункту для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, без правовстановлюючих документів що є порушенням статей 125, 126 Земельного кодексу України та складено протокол №274 ДК/0155П/07/01/-17 відповідно до якого відповідальність за вчинене правопорушення передбачена статтею 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та пунктом б частини першої статті 211 Земельного кодексу України та винесено припис №274-ДК/0175Пр/03/01/-17.
Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель ОСОБА_5 здійснено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, яка становить 205813 грн.
Позивач вважаючи акт перевірки, припис, розрахунок розміру шкоди такими що порушують його права, звернувся до суду з даною позовною заявою.
Надаючи спірним правовідносинам правову оцінку суд виходить з наступного.
Земельні відносини в Україні, відповідно до статті 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 2 ЗК України, земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України. (ст. 187 ЗК України).
Приписами статті 188 ЗК України визначено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Згідно постанови КМУ від 22.07.2016 № 482 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» , організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності є завданнями Держгеокадастру.
Останнє узгоджується з положенням про Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 № 308, яке відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності.
У відповідності до преамбули ЗУ «Про державний контроль за використанням та охороною земель» від 19.06.2003 № 963-IV (далі - Закон № 963-IV), цей Закон визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.
Відповідно до статті 9 Закону № 963-IV здійснюються шляхом, у т. ч. проведення перевірок.
При цьому стаття 6 Закону № 963-IV визначає повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а стаття 10 вказаного Закону визначає повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель.
Так, згідно положень статті 6 Закону № 963-IV до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать зокрема здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.
Щодо позовної вимоги про визнання протиправним та скасування акту перевірки, суд зазначає наступне.
Акт перевірки є службовим документом та носієм доказової інформації. Складання, підписання, надсилання акта перевірки державного інспектора в сфері контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області - ОСОБА_5 для ознайомлення ОСОБА_4 не породжує для останнього настання юридичних наслідків, не впливає на права і обов'язки, висновки за наслідками перевірки без відповідного рішення суб'єкта владних повноважень не є обов'язковими для виконання.
Щодо посилань позивача з приводу несвоєчасного його повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення що унеможливило надання позивачем пояснень та унеможливило скористатись позивачем правовою допомогою, суд зазначає наступне.
Згідно матеріалів справи управлінням з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області було запропоновано позивачу надати пояснення стосовно підстав використання зазначеної земельної ділянки об 11 год. 00 хв. 13.11.2017 (зазначене повідомлення отримано позивачем 11.11.2017 - а.с. 187). В наслідок неявки та відсутності пояснень позивача, ОСОБА_4 було повторно повідомлено про необхідність прибуття та надання пояснень о 10 год. 00 хв. 14.12.2017 (повідомлення вручено адресату 07.12.2017).
Зазначене свідчить що позивач був повідомлений про розгляд справи, проте до контролюючого органу не прибув, пояснень щодо підстав використання земельної ділянки не надав. За даних обставин доводи позивача щодо несвоєчасного повідомлення, до уваги судом не беруться.
З приводу посилань позивача щодо порушення перевіряючими положень Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , суд зазначає, що перевірка проведена уповноваженою особою ГУ Держгеокадастру в Черкаській області здійснена не стосовно суб'єкта господарювання - ПП ОСОБА_4, а щодо об'єкта - земельної ділянки.
На підставі вищезазначеного, судом зроблено висновок, що акт перевірки службовими особами ГУ Держгеокадастру в Черкаській області складено на підставі, в межах та у спосіб визначений законом.
Щодо встановленого перевіряючими у ході перевірки факту використання ОСОБА_4 земельної ділянки (об'єкта перевірки) без правовстановлюючих документів, суд звертає увагу на наступне.
Відповідно до статті 1 Закону № 963-IV, самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
В ході розгляду справи по суті, судом встановлено, що орендарем земельної ділянки (об'єкта перевірки) є ОСОБА_6 Договір оренди земельної ділянки від 01.12.2014 укладений між ним та Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області є чинним. Суборендарем зазначеної земельної ділянки виступає ТОВ «Ековерс» (договір суборенди також не скасовано та є чинним).
Зазначені відомості знаходять своє відображення у інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна, відповідно до якої орендарем земельної ділянки кадастровий номер 7123785500:02:001:0373 є ОСОБА_6, суборендарем - ТОВ «Ековерс» .
В ухвалі Апеляційного суду Черкаської області від 12.10.2017 у справі №22-ц/793/1938/17, судом також встановлено, що ОСОБА_6 є законним користувачем земельної ділянки кадастровий номер 7123785500:02:001:0373 (ухвала набрала законної сили 12.10.2017).
З приводу посилань позивача щодо зупинення дії рішення Смілянського міськрайонного суду у справі №703/1095/17 ухвалою про відкриття касаційного провадження Вищого спеціалізованого суду України, суд зазначає що з аналізу ухвали суду касаційної інстанції не вбачається інформації про зупинення виконання рішення суду першої інстанції.
З аналізу акту перевірки, вбачається, що при здійсненні перевірки дотримання вимог земельного законодавства державними інспекторами Громовим С.Г. та Левчуком А.С., зокрема, з пояснень представника суборендаря - ТОВ «Ековерс» , встановлено, що земельна ділянка (об'єкт перевірки) використовується ОСОБА_4 без правовстановлюючих документів.
Факт використання земельної ділянки (об'єкта перевірки) ОСОБА_4 підтверджується актом обстеження земельної ділянки від 03.11.2017 № 274-ДК/106/А0/10/01-17, згідно якого, перевіряючими встановлено що частина земельної ділянки площею 15,187 га передискована, а на іншій частині земельної ділянки площею 93,0034 га знаходяться залишки зібраного урожаю сільськогосподарських культур (соняшник).
Крім того, в матеріалах справи наявні докази сплати позивачем орендної плати за землю за період з лютого 2016 по травень 2017 років, однак позивачем не надано доказів повернення земельної ділянки законному користувачу.
Статями 125, 126 ЗК України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» .
Приписами п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Статтею 3 вказаного Закону передбачено, що державна реєстрація речових прав є обов'язковою.
Окрім того, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за таке порушення як самовільне зайняття земельних ділянок (пункт "б" частини першої статті 211 Земельного кодексу України).
Підставою для здійснення розрахунку розміру шкоди, заподіяної юридичним чи фізичним особам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок є: акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства; протокол про адміністративне правопорушення; припис (з вимогою усунення порушення земельного законодавства); акт обстеження земельної ділянки.
На підставі вищезазначеного, суд вважає винесені припис та розрахунок розміру шкоди обгрунтованими правомірними та такими що відповідають вчиненому правопорушенню.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень в повному обсязі доведено суду правомірність дій та прийнятих акту перевірки, припису та розрахунку розміру шкоди.
За таких обставин, на підставі викладеного, Черкаський окружний адміністративний суд, за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими що не підлягають до задоволення.
Враховуючи вимоги статті 139 КАС України, у разі відмови у задоволенні позовних вимог відшкодування судових витрат понесених позивачем не передбачено.
Керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 77, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя П.Г. Паламар
Повний текст рішення виготовлено 24.05.2018
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2018 |
Оприлюднено | 28.05.2018 |
Номер документу | 74257404 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
П.Г. Паламар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні