ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 березня 2010 року справа № 2а-464/10/2370
м. Черкаси
14 год. 20 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - ОСОБА_1, при секретарі судового засідання - ОСОБА_2,
за участю представника позивача- Гудименко Л.А. (за дов. УПФУ в Уманському районі Черкаської області), за відсутності відповідача, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Уманському районі Черкаської області до сільськогосподарського виробничого кооперативу Паланка про стягнення фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій,-
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Уманському районі Черкаської області звернулось до суду з адміністративним позовом до сільськогосподарського виробничого кооперативу Паланка про стягнення фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій в сумі 6 113 грн. 68 коп. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що СВК Паланка в порушення вимог Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України не виконало обов'язку сплати до УПФУ в Уманському районі Черкаської області за період з 01.12.2009 року по 11.02.2010 року фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Відповідно до ч.5 ст. 107 КАС України копія ухвали про призначення справи до розгляду та копія позовної заяви з додатками направлялися відповідачу за зазначеною в матеріалах справи адресою.
Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, не повідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, заслухавши пояснення представника позивача, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову, виходячи із наступного.
Сільськогосподарський виробничий кооператив Паланка зареєстрований як юридична особа 16.03.2000р., ідентифікаційний код 05423194, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців № 5398728 станом на 09.03.2010р.
СВК Паланка зареєстрований платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а тому відповідно до підпункту 6 пункту 2 ст. 17 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 р. №1058-ІУ та п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 N 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за N 64/8663 підприємства, на яких працівники вийшли на пенсію на пільгових умовах, здійснюють відшкодування Пенсійному фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Як вбачається з матеріалів справи, за період з 01.12.2009 року по 11.02.2010 року відповідачу нараховано до відшкодування 6 113 грн. 68 коп. фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій особам: ОСОБА_3 на загальну суму- 1371 грн. 67 коп., ОСОБА_4 на загальну суму-838 грн. 76 коп., ОСОБА_5 на загальну суму-1333 грн. 97 коп., ОСОБА_6 на загальну суму-1280 грн. 10 коп., ОСОБА_7 на загальну суму-1289 грн. 18 коп., які працювали у відповідача і їм призначено та виплачено пенсію за віком на пільгових умовах.
Факт виплати зазначеної суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за вказаний період колишнім працівникам відповідача підтверджується розрахунком суми заборгованості та розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, який був одержаний відповідачем 29.01.2010 року(а.с.7-8,10-11) та довідками, які підтверджують наявність трудових правовідносин працівників і відповідачем.
Вказані розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій відповідачем не оскаржувались, а тому є узгодженими.
Статтею 13 Закону України Про пенсійне забезпечення від 5 листопада 1991 р. № 1788-ХІІ (надалі за текстом - ОСОБА_4 №1788-ХІІ) визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах. Зокрема, відповідно до пункту а цієї статті на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць. Пунктами б та з зазначеної статті Закону до цих категорій відносяться: працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць; водії міського пасажирського транспорту (автобусів, тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятих у технологічному процесі важких і шкідливих виробництв.
Згідно пункту першого статті першої Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування від 26 червня 1997 р. № 400/97-ВР (надалі за текстом - ОСОБА_4 № 400/97-ВР платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Відповідно до абзацу четвертого пункту першого статті другої Закону № 400/97-ВР для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Абзацом другим пункту першого статті четвертої Закону № 400/97-ВР встановлена ставка збору на обов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.
Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду у порядку, визначеному законодавством України (стаття З Закону № 400/97-ВР).
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 р. №1058-ІУ (надалі за текстом - ОСОБА_4 №1058-ІУ ), пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах
13 шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій,; посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абз.1 цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України Про пенсійне забезпечення . При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату та доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом. Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату та доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Згідно з п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 N 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за N 64/8663, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень №1058-ІУ таких розмірах: для платників, зазначених у п.2.1.1, п. 2.1. цієї Інструкції, - такої 100% фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно д абз.1 ч.2 Прикінцевих положень Закону №1058-ІУ застрахованим особам, як працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці з списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджені: Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, н посадах, що дають право призначення пенсії за віком на пільгових умовах. Для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції, - фактично витрати на виплату і доставку пенсій працівникам, зайнятим повний робочий денні на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важким] умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім працівників, що булі безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах: Відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначені та/або виплачених у 2004 році; 30 відсотків від фактичних витрат на виплату доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2005 році; 40 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачено у 2006 році; 50 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій призначених та/або виплачених у 2007 році; 60 відсотків від фактичних витрат ш виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2008 році; 7( відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначена? та/або виплачених у 2009 році; 80 відсотків від фактичних витрат на виплату доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених у 2010 році; 90 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачено у 2011 році; 100 відсотків від фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій, призначених та/або виплачених з 2012 року.
Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається від ділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", які надсилаються підприємствам до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій. Підприємства щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Зогляду на викладені норми Законів та Інструкції, суд дійшов висновку, що відповідач, як платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та юридична особа, працівники якого вийшли на пільгову пенсію, зобов'язаний сплачувати Пенсійному фонду витрати на виплату та доставку пільгових пенсій цим працівникам.
На обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Уманському районі Черкаської області перебуває 3 особи, які отримують пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п. "б - з" ст. 13 Закону №1788-ХІІ, як колишні працівники відповідача.
Згідно наданого суду управлінням Пенсійного фонду розрахунку суми заборгованості відповідача про відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з 01.12.2009 року по 11.02.2010 року фактичні витрати позивача на виплату та доставку пенсій на пільгових умовах за списком №2 склали 6113грн. 68 коп. Таким чином, загальна заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій становить 6 113 грн. 68 коп.
Відповідач здійснені позивачем витрати останньому не відшкодував.
Відповідно до пункту 6.9 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України не сплачені та/або несвоєчасно сплачені суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій стягуються з нарахуванням пені та штрафних санкцій відповідно до норм Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами .
Згідно зі статтею 23 Закону №1058-ІУ спори, що виникають із правовідносин за цим законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.
Отже, з врахуванням викладеного суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги УПФУ в Уманському районі Черкаської області підлягають до задоволення.
На підставі ч.З ст.160 КАС України в судовому засіданні 15.03.2010р. проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі здійснюватиметься з урахуванням вимог ст.167 КАС України, про що повідомлено в судовому засіданні.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, ч. 4 ст. 94, ч.2 ст.128, ст. ст. 158-159, 161-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з сільськогосподарського виробничого кооперативу Паланка (20340, Черкаська область, Уманський район, с. Паланка, вул. Леніна, 11, код ЄДРПОУ 05423194) на користь управління Пенсійного фонду України в Уманському районі Черкаської області (20300, Черкаська область, м. Умань, вул. Залізняка, 2а, код ЄДРПОУ 21366705) заборгованість зі сплати пільгових пенсій на суму 6 113 грн. 68 коп.(шість тисяч сто тринадцять гривень 68 коп.)
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення її в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено за відсутності особи, яка бере участь у справі - з дня отримання нею копії постанови та наступного подання апеляційної скарги протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлено 18 березня 2010 року.
Суддя Т.В. Новікова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2010 |
Оприлюднено | 01.06.2018 |
Номер документу | 74286993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Т.В. Новікова
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Новікова Тамара Вадимівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні