Рішення
від 07.05.2018 по справі 826/15133/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07 травня 2018 року № 826/15133/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., при секретарі судового засідання Новик В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовомГаражно-будівельного кооперативу Водник

до третя особа Державного реєстратора Шейк-Сейкіна Олексія Анатолійовича філії Комунального підприємства Мирнопільської сільської ради Результат у місті Києві ОСОБА_2

про визнання протиправним та скасування рішення №37527121 від 11.10.2017, скасування запису, -

за участі:

представників позивача - Ігнатуша І.І., Ніколаєнко В.В.,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся Гаражно-будівельний кооператив Водник (далі також - позивач, ГБК Водник ) з позовом до державного реєстратора Шейк-Сейкіна Олексія Анатолійовича філії Комунального підприємства Мирнопільської сільської ради Результат у місті Києві (далі також - відповідач, державний реєстратор), в якому просив:

- визнати незаконним та скасувати рішення державного реєстратора Шейк-Сейкіна Олексія Анатолійовича філії Комунального підприємства Мирнопільської сільської ради Результат у місті Києві №37527121 від 11.10.2017 про державну реєстрацію за ОСОБА_1 права власності на земельну ділянку площею 1,8038 га на АДРЕСА_1 у Подільському районі міста Києва (кадастровий номер НОМЕР_2);

- скасувати запис про проведену державну реєстрацію права власності на земельну ділянку (кадастровий номер НОМЕР_2) площею 1,8038 га на АДРЕСА_1 у Подільському районі міста Києва за ОСОБА_1 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

В якості підстави для позову зазначено, що державним реєстратором Шейк-Сейкіним О.А. філії Комунального підприємства Мирнопільської сільської ради Результат у м. Києві 11.10.2017 зареєстровано право власності на земельну ділянку площею 1,8038 га на АДРЕСА_1 у Подільському районі міста Києва (кадастровий номер НОМЕР_1) за громадянином ОСОБА_1, про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру були внесені записи. Підставою для виникнення права власності у фізичної особи на вказану земельну ділянку визначено державний акт на право власності на земельну ділянку, серія та номер:НОМЕР_4, виданий 10.09.2008 року Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації). Разом з тим, згідно листа з Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №05707-20854 від 21.11.2017, за даними міського земельного кадастру такий державний акт на право власності на земельну ділянку у Департаменті земельних ресурсів станом на 31.12.2012 зареєстрований не був та не видавався. За наведених обставин позивач вважає, що відповідач незаконно зареєстрував право власності на земельну ділянку за ОСОБА_2. на підставі підробленого документу, хоча відповідно до норм ч. 3 ст. 10, ст. 22 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстратор мав зупинити розгляд реєстраційної заяви до отримання з Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації інформації про оформлення права фізичної особи за період до 1 січня 2013 року. Внаслідок прийняття державним реєстратором оскаржуваного рішення та вчинення реєстраційних дій права позивача на право постійного користування земельною ділянкою були порушені.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.12.2017 відкрито провадження у справі №826/15133/17 за вказаним позовом ГБК Водник , залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, - ОСОБА_2, закінчено підготовче провадження та призначено дану справу до розгляду у судовому засіданні.

У судовому засіданні 07.05.2018 представники позивача підтримали заявлені позовні вимоги повністю, з підстав та мотивів, що наведені у тексті позовної заяви та просили суд їх задовольнити.

Відповідач та третя особа у призначені судові засідання не з'явилися та участь своїх уповноважених представників у судові засідання не забезпечили, хоча були належним чином повідомлені про дати, час і місце судових засідань. Жодні відзиви, пояснення щодо позову та додаткові документи (зокрема, копію реєстраційної справи, сформованої за результатами прийняття оскаржуваного рішення) відповідач і третя особа у встановлений строк до суду не подали та про причини неможливості подання тих чи інших документів суд не повідомили.

При цьому, третя особа повідомлялася про дату, час та місце судового засідання зокрема і в порядку, встановленому ст.130 Кодексу адміністративного судочинства України через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України.

Розглянувши подані позивачем документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Рішенням VI сесії XXIII скликання Київської міської ради від 21.10.1999 №63/565 Про надання і вилучення земельних ділянок затверджено проект відведення земельної ділянки Гаражно-будівельному кооперативу Водник для обслуговування та експлуатації гаражних боксів та автостоянки на АДРЕСА_1 у Подільському районі (пункт 1 вказаного Рішення).

Відповідно до цього рішення Київської міської ради від 21.10.1999 №63/565, Київським міським головою Омельченко О. 16.11.2000 видано ГБК Водник (м. Київ, АДРЕСА_1) державний акт на право постійного користування земельною ділянкою площею 1,8038 га для обслуговування та експлуатації гаражних боксів та автостоянки на АДРЕСА_1 у Подільському районі. Даний Державний акт (серії НОМЕР_3) на право постійного користування зареєстрований в книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №85-4-00031 та передано на зберігання до Київського міського управління земельних ресурсів.

З наявного в матеріалах справи Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (станом на 13.11.2017) вбачається, що на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі від 18.08.2000 року, Київське міське управління земельних ресурсів зареєструвало земельну ділянку 16.11.2000, кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1.

З тексту наданої позивачем Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна за №103762688, сформованої 14.11.2017 відносно земельної ділянки з відповідним кадастровим номером, вбачається, що згодом державним реєстратором філії Комунального підприємства Мирнопільської сільської ради Результат у місті Києві Шейк-Сейкіним О.А. прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 37527121 від 11.10.2017, відповідно до якого за ОСОБА_2. зареєстровано право приватної власності на земельну ділянку кадастровий номер НОМЕР_1, площею 1,8038 га, цільове призначення: житлових, житлово-будівельних, гаражно і дачно-будівельних кооперативів, адреса: м. Київ, вул. Електриків, земельна ділянка 20-А (далі - земельна ділянка). На підставі цього рішення індексний номер: 37527121 від 11.10.2017 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно державним реєстратором Шейк-Сейкіним О.А. в той же день внесений запис про право власності № 22781355.

З тексту вищевказаної Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, вбачається, що підставою для виникнення права власності на вказаний об'єкт нерухомого майна визначений державний акт на право власності на земельну ділянку, серія та номер: НОМЕР_4, виданий 10.09.2008, видавник: Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

За даними Витягу Державного земельного кадастру станом на 13.11.2017, у цьому Державному кадастрі наявні відомості про земельну ділянку - земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_1, площа 1,8038 га, місце розташування: м. Київ, Подільський р-н, АДРЕСА_1, цільове призначення: житлових, житлово-будівельних, гаражно і дачно-будівельних кооперативів, категорія земель: землі житлової та громадської забудови для обслуговування та експлуатації гаражних боксів та автостоянки, відомості про державну реєстрацію земельної ділянки: технічна документація із землекористування щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), 18.08.2000, орган, який зареєстрував земельну ділянку, - Київське міське управління земельних ресурсів, дата державної реєстрації земельної ділянки - 16.11.2000, вид права - право власності, форма власності: приватна, власник - ОСОБА_2.

Поряд з цим, відповідно до отриманої представником позивача інформації - лист Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 21.11.2017 №05707-20854, позивачу стало відомо, що згідно даних міського земельного кадастру державний акт на право власності на земельну ділянку площею 1,8038 гектарів на вулиці Електриків, 20-а у Подільському районі міста Києва серія та номер НОМЕР_4, виданий 10.09.2008 на ОСОБА_2 в Департаменті земельних ресурсів станом на 31.12.2012 зареєстрований не був та не видавався.

З урахуванням отриманої інформації, позивач звернувся до Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві із заявою про надання невстановленими особами державному реєстратору завідомо підробленого державного акта на право власності на земельну ділянку від 2008 року для вчинення реєстраційних дій відносно земельної ділянки за адресою: м. Київ, АДРЕСА_1. 17.11.2017 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості про кримінальне провадження №12017100070004959 за фактом вчинення кримінального порушення за ч. 4 ст. 190 Кримінального кодексу України.

Ухвалою слідчого судді Подільського районного суду м. Києва від 06.12.2017 у справі №758/15925/17 на земельну ділянку кадастровий номер НОМЕР_1, площа 1,8038 га, місце розташування: м. Київ, Подільський р-н, АДРЕСА_1, у межах кримінального провадження №12017100070004959 накладений арешт.

Вважаючи рішення відповідача про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер: 37527121 від 11.10.2017 протиправним, а свої права користувача земельної ділянки порушеними, позивач звернувся з цим позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва.

В ході розгляду справи позивачем додатково надані до матеріалів справи наступні документи:

- копію листа-відповіді Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 22.11.2017 №057027-20937, в тексті якого повідомлено, що за поданням вказаного Департаменту КМДА рішення Київської міської ради чи розпорядження Київської міської державної адміністрації про передачу у приватну власність земельної ділянки площею 1,8038 га на АДРЕСА_1 у Подільському р-ні м. Києва гр-ну ОСОБА_2 не приймалось;

- копію листа-відповіді Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 06.12.2017 №057027-22108, в тексті якого наведено підтвердження факти: надання ГБК Водник у постійне користування для обслуговування та експлуатації гаражних боксів та автостоянки земельної ділянки ділянка кадастровий номер НОМЕР_1, площею 1,8037,72 кв.м. на підставі п. 1 рішення Київської міської ради від 21.10.1999 №63/565, та видачі державного акта на право постійного користування земельною ділянкою на вул. Електриків, 20а у Подільському р-ні м. Києва та реєстрації такого Державного акта у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею 16.11.2000 за №85-В цьому листі також зазначено, що за поданням вказаного Департаменту КМДА рішення Київської міської ради чи розпорядження Київської міської державної адміністрації про припинення ГБК Водник права постійного користування зазначеною земельною ділянкою не приймалось та не видавалось;

- копію листа-відповіді Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 04.12.2017 №28-10-0.411-18278/2-17, за змістом якого інформація, наведена у перелічених вище листах Департаменту земельних ресурсів КМДА Головним управлінням спростовано не була;

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

Правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації, визначено Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.04.2004 №1952-IV (далі - Закон №1952-IV).

В розумінні п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з вимогами ч. 2, 3, 4 ст. 3 Закону України №1952-IV (у редакції чинній, станом на день прийняття оспорюваного рішення) речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов: 1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення; 2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов'язкової реєстрації.

Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, можуть вчинятися, якщо речові права на таке майно зареєстровані згідно із вимогами цього Закону, крім випадків, коли речові права на нерухоме майно, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними згідно з частиною третьою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 28 цього Закону.

При цьому, згідно з ч. 3 ст. 10 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов'язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.

Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі ;

4) під час проведення реєстраційних дій обов'язково використовує відомості Державного земельного кадастру (при цьому, суд звертає увагу на те, що за змістом положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.1993 №15 Про затвердження порядку ведення державного земельного кадастру , чинного станом на кінець 2008 року, Державний земельний кадастр включає дані реєстрації права власності, права користування земельною ділянкою) та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень;

5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав;

6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом;

7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);

8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;

9) формує реєстраційні справи у паперовій формі;

10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Також п. 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (в останній чинній редакції), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127, передбачено, що розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на це саме майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор обов'язково використовує відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав, а також відомості з інших інформаційних систем, доступ до яких передбачено відповідно до законодавства, у тому числі відомості з Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - Єдиний реєстр документів).

Доступ до відомостей Державного земельного кадастру забезпечується за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав шляхом пошуку та отримання державним реєстратором в режимі реального часу відомостей про земельну ділянку, у тому числі відомостей про власників, користувачів земельної ділянки, перенесених з державного реєстру земель, що містяться в Державному земельному кадастрі.

Державний реєстратор у разі наявності у нього паперових носіїв інформації (реєстрові книги, реєстраційні справи, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації) використовує також відомості, які містяться на відповідних носіях інформації.

У силу вимог п.п. 4, 5 ч. 1 ст. 18 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстратор перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень, а вже потім приймає рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав).

Зокрема, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 23 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором через неподання заявником чи неотримання державним реєстратором у порядку, визначеному у пункті 3 частини третьої статті 10 цього Закону, інформації про зареєстровані до 1 січня 2013 року речові права на відповідне нерухоме майно, якщо наявність такої інформації є необхідною для державної реєстрації прав.

Державний реєстратор у строк, встановлений для державної реєстрації прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та невідкладно повідомляє про це заявника. Якщо заявник протягом 30 робочих днів з моменту отримання рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав виконав вимоги державного реєстратора, зазначені у відповідному рішенні, розгляд заяви відновлюється на підставі рішення державного реєстратора про відновлення розгляду заяви (ч. 2, 3 ст. 23 цього Закону).

Як свідчать наявна у справі Інформаційна довідка з Державних реєстрів від 14.11.2017, 11.10.2017 відповідачем - державним реєстратором Шейк-Сейкіним О.А. було прийнято рішення про державну реєстрацію права приватної власності (індексний номер 37527121 від 11.10.2017) на земельну ділянку кадастровий номер НОМЕР_1, площею 1,8038 га, за адресою: м. Київ, АДРЕСА_1, за фізичною особою - ОСОБА_2. на підставі державного акта на право власності серія та номер: НОМЕР_4, виданий 10.09.2008 Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Разом з тим, у відповідь на судовий запит № 826/15133/17 від 20.03.2018 Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у своєму листі № 05707-8096 від 13.04.2018 повідомив наступне. Рішенням Київської міської ради від № 63/565 гаражно-будівельному кооперативу Водник надано в постійне користування земельну ділянку на АДРЕСА_1 у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер НОМЕР_1) для обслуговування та експлуатації гаражних боксів та автостоянки. На підставі вказаного рішення Департаментом земельних ресурсів у книзі записів (реєстрації) державних актів на право постійного користування землею був зареєстрований державний акт на право постійного користування землею від за № 85-4-00031 та виданий представнику кооперативу. За наявною у Департаменті земельних ресурсів інформацією рішення про припинення права постійного користування гаражно-будівельного кооперативу Водник земельною ділянкою на АДРЕСА_1 у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер НОМЕР_1) Київською міською радою не приймалось. Крім того, Департамент наголосив на тому, що державний акт на право власності на земельну ділянку площею 1,8038 га на АДРЕСА_1 у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер НОМЕР_1) (серія та номер: НОМЕР_4, виданий 10.09.2008) у Департаменті земельних ресурсів станом на 31.12.2012 зареєстрований не був та не видавався. На підтвердження наведеної вище інформації Департамент надав суду завірені копії державного акту на право постійного користування землею від 16.11.2000 № 85-4-00031 та витягу з книги записів (реєстрації) державних актів на право постійного користування землею, де внесений запис про реєстрацію цього державного акта та водночас відсутні відомості про припинення права користування таким державним актом.

У ході судового розгляду цієї справи суд своїми ухвалами від 14.12.2017, 08.02.2018 витребовував від відповідача копії матеріалів реєстраційної справи, сформованої в результаті прийняття оскаржуваного рішення, однак вимоги суду відповідачем виконані не були.

Також відповідачем не надано суду відомостей про перелік документів, використаних ним під час розгляду реєстраційної заяви ОСОБА_2., та не підтверджено обставини використання ним під час здійснення реєстраційної дії відомостей з Державного земельного кадастру, отримання від органу влади - в даному випадку від Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) офіційного підтвердження факту оформлення Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) права власності на земельну ділянку кадастровий номер НОМЕР_1 на фізичну особу в період до 1 січня 2013 року.

Крім того, суд вважає за доцільне наголосити на тому, що відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав державному реєстратору подається визначений перелік документів, зокрема: державний акт на право приватної власності на землю, державний акт на право власності на землю, державний акт на право власності на земельну ділянку або державний акт на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року.

Однак, як вже було зазначено вище, у наданих до суду під час розгляду справи офіційних листах Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вказано про те, що рішення Київської міської ради чи розпорядження Київської міської державної адміністрації про передачу у приватну власність земельної ділянки площею 1, 8038 на АДРЕСА_3 м.Києва ОСОБА_2 не приймалися (лист Департаменту від 22.11.2017 №057027-20937), рішення про припинення права постійного користування позивача земельною ділянкою за вказаною адресою (кадастровий НОМЕР_5) Київською міською радою не приймалось, державний акт на право власності на вказану земельну ділянку у Департаменті земельних ресурсів станом на 31.12.2012 зареєстрований не був та не видавався (лист Департаменту від 13.04.2018 №05707-8096). Протилежного суду під час розгляду справи не доведено.

Між тим, у силу приписів ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладені норми законодавства та встановлені обставини, суд приходить до висновку про те, що відповідач - державний реєстратор філії Комунального підприємства Мирнопільської сільської ради Результат у місті Києві Шейк-Сейкін О.А., як суб'єкт владних повноважень не довів правомірність прийнятого ним рішення. Натомість, наявні матеріали даної адміністративної справи не підтверджують факт дотримання відповідачем вимог вищезазначених норм Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень при прийнятті оспорюваного рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 37527121 від 11.10.2017 та вчиненні реєстраційної дії. Протилежного суду під час розгляду справи не доведено.

З урахуванням викладеного, суд дійшов до висновку, що рішення державного реєстратора філії Комунального підприємства Мирнопільської сільської ради Результат у місті Києві Шейк-Сейкіна О.А. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 37527121 від 11.10.2017, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про скасування запису про проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку за ОСОБА_2. у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно слід зазначити наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у редакції, яка діє станом на момент розгляду справи судом), у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Згідно ч. 5 ст. 26 цього Закону внесення змін до записів Державного реєстру прав, зупинення реєстраційних дій, внесення запису про скасування державної реєстрації прав або скасування рішення державного реєстратора здійснюються у порядку, передбаченому для державної реєстрації прав (крім випадків, коли такі дії здійснюються у порядку, передбаченому статтею 37 цього Закону).

З урахуванням викладеного, у разі набрання даним судовим рішенням законної сили позивач не позбавлений права на звернення до відповідного органу реєстрації з вимогою про скасування запису про державну реєстрацію, внесеного на підставі рішення, скасованого у судовому порядку.

Отже, суд дійшов до висновку, що наразі вказана позовна вимога є передчасною, а обов'язок в частині скасування реєстраційного запису, внесеного на підставі рішення, скасованого у судовому порядку, є законодавчим обов'язком відповідного органу державної реєстрації.

В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та наданих учасниками справи доказів, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Керуючись статтями 77, 245, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Гаражно-будівельного кооперативу Водник (код ЄДРПОУ 21587423, адреса: 04176, м. Київ, АДРЕСА_1) задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Шейк-Сейкіна Олексія Анатолійовича філії Комунального підприємства Мирнопільської сільської ради Результат у місті Києві про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 37527121 від 11.10.2017.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.О. Скочок

Повний текст рішення суду складено 18.05.2018.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.05.2018
Оприлюднено30.05.2018
Номер документу74287791
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15133/17

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Золотніков Олександр Сергійович

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Золотніков Олександр Сергійович

Ухвала від 01.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Постанова від 12.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Постанова від 12.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шелест Світлана Богданівна

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шелест Світлана Богданівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні