ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі про банкрутство
"23" травня 2018 р.м. Хмельницький Справа № 924/904/16
Господарський суд Хмельницької області у складі:
суддя Крамар С.І., при секретарі судового засідання Мельницькій Н.О., розглянувши матеріали справи
за заявою Голови ліквідаційної комісії Дочірнього підприємства "Проскурівм'ясопродукт", м.Хмельницький
про визнання банкрутом (звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, звіт про витрати понесені в ліквідаційній процедурі )
Представники сторін:
від кредиторів: ОСОБА_1 - представник ПАТ "КБ "Приватбанк" згідно довіреності №119-К-О від 03.01.2017р.;
ОСОБА_2 - представник Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного Управління ДФС у Хмельницькій області згідно довіреності №610/9/22-10-03 від 10.01.2018р.;
від боржника та ліквідатора: ОСОБА_3 - представник згідно довіреностей №11 від 09.01.2018р. та №б/н від 06.03.2018р.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою суду від 19.09.2016р. заяву голови ліквідаційної комісії (ліквідатора) ДП "Проскурівм'ясопродукт" м. Хмельницький, про порушення справи про банкрутство прийнято до розгляду та призначено підготовче засідання.
Ухвалою суду від 28.09.2016р. порушено провадження у справі №924/904/16 про визнання банкрутом Дочірнього підприємства "Проскурівм'ясопродукт", м. Хмельницький введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника.
Постановою суду від 10.10.2016р. визнано ДП "Проскурівм'ясопродукт" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру банкрута строком на дванадцять місяців до 10.10.2017р. та ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_4
Офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури здійснено 11.10.2016р. за №36227.
Ухвалами суду строк ліквідаційної процедури банкрута продовжено до 10.12.2017р.
26.12.2017р. на адресу суду від ліквідатора - арбітражного керуючого ОСОБА_4 надійшов на затвердження звіт №21/1 від 21.12.2017р. та ліквідаційний баланс по справі про банкрутство ДП "Проскурівм'ясопродукт", звіт про витрати понесені в ліквідаційній процедурі та звіт про винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора в сумі 1781,95 грн. Ухвалою суду від 27.12.2017р. дані звіти призначено до розгляду.
22.01.2018р. ПАТ КБ "Приватбанк" надано суду письмове заперечення проти затвердження звіту ліквідатора, з проханням відмовити в затвердженні поданого звіту ліквідатора Дочірнього підприємства "Проскурівм'ясопродукт" по справі №924/904/16 через те, що ліквідатор неповно та неналежно виконав заходи з пошуку майна боржника, а також невірно розподілив кошти, отримані від продажу майна. Звертає увагу суду, що ліквідатором не надано до матеріалів справи відповідей компетентних органів в сфері архітектурно-будівельного контролю, що за період з 2013 року (за три роки, що передували процедурі банкрутства ДП "Прокурівм'ясопродукт") не видавалися та не реєструвалися документи, які надавали право на виконання будівельних (підготовчих) робіт та документи, що свідчать про прийняття в експлуатацію об'єктів замовнику будівництва ДП "Проскурівм'ясопродукт"; відповідей компетентних органів щодо об'єктів права інтелектуальної власності (патентів, винаходів, корисних моделей, промислових зразків, знаків для товарів і послуг, топографій інтегральних мікросхем, зазначення походження товарів тощо), зареєстрованих за боржником; відповіді компетентного органу щодо наявності у банкрута вантажних вагонів в автоматизованому банку даних парку вантажних вагонів країн СНД і Балтії; відповіді компетентного органу щодо наявності корпоративних прав у банкрута; відповіді компетентного органу щодо об'єктів цивільного захисту, зареєстрованих за ДП "Проскурівм'ясопродукт"; витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна з доказами відсутності обтяжень на майно ДП "Проскурівм'ясопродукт". Зазначає, що ліквідатором не було здійснено належним чином окремі свої повноваження, не надано до матеріалів справи довідки архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, довідки з банків, що всі рахунки банкрута закриті. Крім того, зі звіту ліквідатора кредитору незрозуміло, які заходи було вжито з метою виявлення можливості покладення субсидіарної відповідальності за зобов'язаннями боржника на третіх осіб, наприклад, у зв'язку з доведенням боржника до банкрутства.
Стверджує, що ліквідатор арбітражний керуючий ОСОБА_4 здійснив розподіл коштів без врахування вимоги ст.45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , в результаті чого, на його думку, ліквідатор незаконно привласнив кошти, отримані в ході ліквідаційної процедури ДП "Проскурівмясопродукт» та не погасив вимоги кредиторів першої черги, що є грубим порушенням законодавства.
Ухвалою суду від 16.04.2018р. звіт №21/1 від 21.12.2018р. та доповнення до звіту №16/3 залишено без розгляду, а звіт ліквідатора №13/1 від 13.04.2018р. у справі про банкрутство ДП "Проскурівм'ясопродукт" та звіт про витрати понесені в ліквідаційній процедурі в сумі 4701,31грн. призначено до розгляду в судовому засіданні.
Представник кредитора - ПАТ "КБ "Приватбанк", в судовому засіданні та у поданих письмових запереченнях, просить суд відмовити арбітражному керуючому ОСОБА_4 у затверджені звітів ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута. Вказує на необхідність усунення недоліків у поданому звіті та проведеній роботі, а також подання всіх необхідних запитів компетентних органів. Звертає увагу, що ліквідатор не здійснив аналіз фінансового становища банкрута згідно методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства. Зазначає, що ним не отримано інформації за останні три роки до порушення провадження у справі про банкрутство у органів статистики та належним чином її не проаналізовано.
Представник ліквідатора в судовому засіданні просить суд затвердити звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення відшкодування витрат понесених в ліквідаційній процедурі на суму 4701,31 грн. Звертає увагу на здійсненні ліквідатором усіх необхідних дій щодо виявлення майна банкрута та його реалізації з метою погашення вимог кредиторів. Повідомив, що ліквідатором було отримано усі необхідні відповіді установ та організацій для належного проведенні ліквідації банкрута, зокрема, Головного управління статистики, Інституту інтелектуальної власності, податкових та інших органів, що здійснюють державну реєстрацію майна та майнових прав. Акцентував увагу на проведенні аналізу фінансового стану боржника, зокрема, дослідженні фінансових звітів за 2013-2015 роки. Вказав, що у банкрута протягом 2013-2014 років були наявні основні засоби по залишковій вартості на 150,0 тис. грн., які не збільшувались. А станом на 2015 рік вони взагалі відсутні, що свідчило про низьку ліквідність підприємства, стійку неплатоспроможність та неможливість задовольнити кредиторські вимоги іншим шляхом ніж банкрутство. Таким чином, ліквідатором було встановлено відсутність підстав для притягнення до субсидіарної відповідальності засновника чи керівника боржника. Зазначає, що проведення таких дій по даній справі у свою чергу могло безпідставно збільшити витрати в ліквідаційній процедурі, які і так не було можливості погасити в повному обсязі.
Повноважний представник кредитора - ДПІ у м. Хмельницькому, не заперечує щодо затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу ДП "Проскурівм'ясопродукт" та звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення відшкодування витрат понесених в ліквідаційній процедурі на суму 4701,31 грн. Просить суд ліквідувати ДП "Проскурівм'ясопродукт" та закрити провадження у справі.
Розглянувши звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута, звіт про нарахування і виплату грошової винагороди та відшкодування витрат за період виконання обов'язків ліквідатора, заслухавши ліквідатора та представників кредиторів, господарським судом встановлено та враховується наступне:
Постановою господарського суду Хмельницької області у справі №924/904/16 від 10.10.2016р. визнано банкрутом ДП Проскурівм'ясопродукт (29000, м. Хмельницький, вул. Верейського, 45/3. код ЄДРПОУ 34971718), відкрито ліквідаційну процедуру відповідно до норм ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_4
Відповідно до публікації на веб-сайті Вищого господарського суду України № 36227 від 11.10.2016р. у справі про банкрутство ДП Проскурівм'ясопродукт звернулися наступні кредитори:
Державна податкова інспекція у м. Хмельницькому з вимогами на суму 114236,04грн., які визнано ухвалою суду від 13.12.2016р. повністю, з них 2756,00 грн. перша черга, 113834,34грн. третя черга; 401,70грн. шоста черга;
ТОВ "Житниця Поділля" з вимогами на суму 125181,02 грн., які визнано ухвалою суду
від 13.12.2016р. повністю, з них 2756,00 грн. (судовий збір) перша черга; 125181,02 грн. шоста черга.
ПАТ "УкрСиббанк" з вимогами на суму 644675,55 грн., які визнано ухвалою суду від 13.12.2016р. повністю, з них 2756,00 грн. (судовий збір) перша черга; 560932,80 грн. четверта черга; 83742,75 грн. шоста черга.
ПАТ КБ "Приватбанк" з вимогами на суму 1093066,03 грн., які визнано ухвалою суду від 11.01.2017р повністю згідно наступної черговості: 2756,00 грн. (судовий збір) перша черга; 771514,13 грн. четверта черга, 321551,90 грн. шоста черга.
ПП "Лиол - Просервіс", з вимогами на суму 3232968,83грн., які визнано ухвалою суду від 24.01.2017р повністю згідно наступної черговості: 3232968,83 грн. четверта черга; 2756,00 грн. (судовий збір) перша черга.
Всього до реєстру вимог кредиторів ДП Проскурівм'ясопродукт включено вимоги п'яти кредиторів на загальну суму 5223907,47 грн.
Як вбачається із звіту ліквідатора та документів, поданих на його обґрунтування, за період ліквідаційної процедури боржника у справі № 924/904/16 ліквідатором були проведені наступні заходи.
Так, для виявлення майнових активів банкрута ліквідатором зроблено запити до відповідних реєструючих установ про наявність чи відсутність майна та коштів боржника, на що ліквідатором отримано відповіді, а саме:
Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області листом від 04.11.2016 р. повідомило, що земельних ділянок за ДП "Проскурівм'ясопродукт" на території Хмельницької області не виявлено.
Державна інспекція сільського господарства в Хмельницькій області листом №7-1456 від 09.11.2016р. повідомила, що станом на 09.11.2016р. за ДП "Проскурівм'ясопродукт" трактори та с/г техніка не зареєстрована.
Національна комісія з цінних паперів та фондовому ринку листом №09/01/24423 від 18.11.2016р. повідомила, що станом на 30.09.2016р. ДП "Проскурівм'ясопродукт" серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів, відсутнє.
Управління держпраці у Хмельницькій області листом №6453/16 від 02.11.2016 р. повідомило, що реєстраційні дії щодо підіймальних споруд та котлів, об'єктів підвищеної небезпеки, великотонажних та інших транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, трубопроводів, об'єктів нафтогазового комплексу, ділянок надр, наданих для експлуатації та будівництва підземних споруд ДП "Проскурівм'ясопродукт" не здійснювало.
Управління земельних ресурсів та земельної реформи листом №3351 від 08.11.2016р. повідомило, що земельна ділянка на території м. Хмельницького ДП "Проскурівм'ясопродукт" у власність, оренду, постійне користування не передавалась.
РВ фонду Державного майна України по Хмельницькій області листом №1/-04-02639, повідомило, що воно не було засновником ДП "Проскурівм'ясопродукт" та інформації щодо наявності (відсутності) на балансі підприємства державного майна, яке в процесі створення не увійшло до статутного капіталу, немає.
Регіональний сервісний центр МВС в Хмельницькій області листом №31/22-3012 від 22.06.2016р. повідомив, що зареєстрованих за ДП "Проскурівм'ясопродукт" в регіоні автотранспортних засобів не виявлено.
Київська митниця Міндоходів України листом від 08.07.2016р. повідомила, що ДП "Проскурівм'ясопродукт" в зоні діяльності митниці митне оформлення товарів не здійснювало.
Державна авіаційна служба України листом №1.19-6960 від 14.07.2016 р. повідомила, що за ДП "Проскурівм'ясопродукт" повітряні судна не зареєстровані.
Хмельницька митниця ДФС листом №3510/10/22-70-00.2-07 від 11.07.2016 р. повідомила, що ДП "Проскурівм'ясопродукт" на обліку в Хмельницькій митниці ДФС не перебуває та митне оформлення товарів не здійснювало.
Державна служба України з безпеки на транспорті листом №8900/02/15-16 від 25.11.2016р. повідомила, що записи щодо суден власником або судновласником, яких є ДП "Проскурівм'ясопродукт", відсутні.
ДПІ у м.Хмельницькому листом №14086/22-25-08-01-015 від 23.06.2016р. подала інформацію, що згідно бази даних ІС «Податковий блок» за ДП "Проскурівм'ясопродукт" обліковується 14 рахунків. Також повідомила, що станом на 22.06.2016р. боржник не є засновником інших юридичних осіб, що перебувають на обліку в ДПІ у м. Хмельницькому, майно боржника не перебуває в податковій заставі та будь-які дії щодо його реалізації відділом погашення боргу не вживалися.
29.01.2018р. ДПІ у м. Хмельницькому листом №366/10/22-25-08-01/15 надала інформацію, згідно якої в банкрута відкрито лише 7 банківських рахунків (ПАТ „ПУМБ» , ПАТ „КБ „Приватбанк» , АТ „Укрсиббанк» , Казначейство України).
У відповідності до виписок по особових рахунка від 08.12.2017р. ПАТ „ПУМБ» повідомило, що баланс по рахунках становить 0 грн.
Відповідно до довідки ПАТ КБ „Приватбанк» від 23.02.2018р. проведено закриття 2-х розрахункових рахунків в ПАТ КБ „Приватбанк» (№26042052404235 та №26050052412714). 05.04.2018р. ПАТ КБ „Приватбанк» вказало, що станом на 04.04.5018р. баланс по рахунку №26009052411681 становить 0,00грн.
Згідно виписки по рахунках АТ „Укрсиббанк» від 13.12.2017р. баланс по 4-х рахунках боржника у даному банку становить 0грн.
Листом від 05.04.2018р. №12-08/59-2498 державна казначейська служба України повідомила ліквідатора, що 24.12.2014р. боржником відкрито рахунок, на якому залишок коштів 0,00грн., однак відкриття/закриття рахунків в системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюється виключно на підставі реєстру платників податку, який надсилає Державна фіскальна служба України.
Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області листом №1022-10/300-18 від 01.02.2018р. повідомило про відсутність будь-яких дозвільних документів виданих на користь банкрута, та за період з 12.03.2011р. по теперішній час документи, які надавали право на виконання будівельних (підготовчих) робіт та документи, що свідчать про прийняття в і експлуатацію об'єктів замовнику будівництва ДП "Проскурівм'ясопродукт" не видавалися та не реєструвалися.
Управління державної казначейської служби України у м. Хмельницькому листом №04-39/155 від 06.02.2018р. повідомило про відсутність дебіторської та кредиторської заборгованості банкрута перед Управлянням.
Згідно витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №55128820 від 16.03.2018р. на все рухоме майно боржника накладено арешт.
Філія „Головний інформаційно-обчислювальний центр листам №36/130 від 01.02.2018р. повідомила про відсутність зареєстрованих вагонів за банкрутом.
Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області листом №01-408/06 від 29.01.2018р. надало інформацію про відсутність зареєстрованих за боржником об'єктів цивільного захисту.
Другий відділ державної виконавчої служби м. Хмельницького листом №4329/14.20-32 від 31.01.2018р. повідомив про відсутність виконавчих проваджень де однією із сторін є ДП „Проскурівмясопродукт» .
Державне космічне агентство України листом №35/104.2/18 від 12.03.2018р. повідомило про відсутність у власності банкрута майна та цінностей, що відносяться до космічної галузі.
Згідно звіту ліквідатора про проведений пошук об'єктів інтелектуальної власності банкрута №16/1 від 16.03.2018р., ліквідатором за результатами пошуку на офіційному веб-порталі ДСІВ за адресою http:// sips.gov.ua/ua/registers.html., встановлено факт відсутності інформації щодо реєстрації авторського права та договорів, які стосуються права автора на твір ДП Проскурівм'ясопродукт .
Згідно довідки ліквідатора №16/2 від 16.03.2018р., ДП Проскурівм'ясопродукт не має документів, які підлягають передачі до архівної установи для довготривалого зберігання.
Згідно інформаційної довідки №117454747 та №117453681 від 19.03.2018р. з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого об'єкти нерухомості у банкрута відсутні.
Згідно наданих в матеріали справи пояснень, ліквідатору в ході ліквідаційної процедури документів тривалого зберігання, що підлягають здачі в трудовий архів, печаток та штампів не передавалось.
Відповідно до листа Головного управління статистики від 15.05.2018р. №14.2-12/628, підприємство-боржник не значиться головним підприємством для будь-яких інших суб'єктів ЄДРПОУ, а інформація щодо участі у засновництві інших юридичних осіб відсутня.
Згідно листа ДП „Український інститут інтелектуальної власності» №1373/2018 від 21.05.2018р., об'єктів промислової власності, що належить боржнику не виявлено.
20.01.2017р. ліквідатором проведено інвентаризацію майна банкрута, про що складено інвентаризаційний опис №1 товарно-матеріальних цінностей, виявлено та включено до ліквідаційної маси майно, яке, відповідно до висновку про експерту оцінку його ринкової вартості, становить 46680,00грн., а саме:
Компресор Маneurop reciprocating соmpressor МТ40JH4ЕVЕ Sеrіаl КВ2687979 - 1шт. вартістю 23340,00грн.;
Компресор Маneurop reciprocating соmpressor МТ80HP4AVЕ Sеrіаl 02459905 - 1шт. вартісю 23340,00грн.
Згідно п.1 ст.42 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011 №4212-VI) усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, що належать юридичній особі - банкруту, які передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.
Пункти 1, 2 ст. 44 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , які регулюють продаж майна банкрута передбачають, що після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами: проведення аукціону; продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі. Вибір способів продажу активів здійснюється ліквідатором з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною.
Ліквідатор організовує проведення аукціону з продажу активів банкрута з урахуванням вимог цього Закону. На аукціоні можуть продаватися: основні засоби (нерухомість, незавершене будівництво, транспортні засоби, будівельні матеріали тощо); відокремлений структурний підрозділ банкрута як частина цілісного майнового комплексу; необоротні активи банкрута; дебіторська заборгованість на умовах договору про відступлення права вимоги банкрута.
Ліквідатор має право самостійно проводити торги на аукціоні відповідно до законодавства або залучити на підставі договору організатора аукціону - юридичну особу, яка відповідно до установчих документів має право проводити торги. Організатор аукціону не може бути заінтересованою особою стосовно кредитора чи боржника.
Відповідно до статті 49 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ліквідатором проведена робота по підготовці до реалізації наявного майна боржника, проведено конкурс із визначення організатора аукціону, за результатами якого до ліквідатора звернулася лише одна торгуюча організація: Товарна біржа Подільська , зареєстрована у м. Хмельницькому.
На підставі поданих документів, товарну біржу визначено переможцем конкурсу торгуючих організацій для реалізації майна банкрута.
01.03.2017р. укладено договір на проведення аукціону, підготовлено та направлено перелік необхідних документів для проведення першого аукціону з реалізації майна боржника.
16.03.2017р. на веб-сайті Вищого господарського суду України розміщено публікацію № 41208 про проведення перших торгів. Все наявне майно банкрута виставлено на аукціон як цілісний майновий комплекс за ціною, що становить сукупність визнаних у встановленому законом порядку вимог кредиторів. Аукціон призначено на 16.04.2017р.
04.04.2017р. на веб-сайті Вищого господарського суду України розміщено публікацію № 41773 про те, що аукціон не відбувся по причині відсутності заявок від покупців.
З метою виконання вимог п. 5 ст. 44 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ліквідатором повторно виставлено активи боржника на аукціон за оціночною вартістю.
У зв'язку з відсутності заявок від покупців, згідно ст. 65 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , з метою проведення подальшої реалізації майна ліквідатором повторно виставлялося майно на аукціон зі зниженням вартості майна, в результаті чого 02.11.2017р. відбувся аукціон, на якому майно підприємства банкрута було реалізовано за загальною вартістю 2987,52 грн.
З огляду на зазначене, за час ліквідаційної процедури ліквідатором було виявлено та реалізовано активів на суму 4701,31 грн., в т.ч.: залишок коштів на рахунку - 1713,79 грн.; реалізовано майна на суму - 2987,52 грн.
При здійсненні ліквідаційної процедури ліквідатором було понесено витрат на суму 4701,31 грн., зокрема: 158,20 грн. - поштові витрати; 71,40 грн. - судовий збір за отримання копій судових рішень; 960,00 грн. - витрати пов'язані із нотаріальним посвідченням карток зі зразками підписів; 458,00 грн. - РКО та банківські витрати; 46,00 грн. - витяги з реєстру речових прав на нерухоме майно; 298,76 грн. - винагорода біржі за проведення аукціону; 100,00грн.- витяг з державного реєстру обтяжень рухомого майна; 188,15грн. часткове відшкодування кредиторам сплаченого судового збору; 960,80грн. - часткова оплата винагороди ліквідатора та 1460,00грн. витрати на оцінку майна.
Також із даного звіту ліквідатора та звіту про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення відшкодування витрат понесених в ліквідаційній процедурі вбачається, що винагорода арбітражного керуючого ОСОБА_4 за виконання ним повноважень ліквідатора ДП Проскурівм'ясопродукт за період з 10.10.2016р. по жовтень 2017р. становить 72158,06грн., та залишається не погашеною в розмірі 71197,26грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону про банкрутство, звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
Ліквідатор прозвітував на загальних зборах кредиторів, на яких були присутні представники ДПІ у м. Хмельницькому, ПАТ „УкрСиббанк» та ПП „Лило-Просервіс» , про проведену роботу в ліквідаційній процедурі ДП „Проскурівм'ясопродукт» , за наслідком чого затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ДП „Проскурівм'ясопродукт» , про що складено протокол №2 від 13.04.2018 року та протокол №3 від 14.05.2018р. та погоджено понесені витрати ліквідатора в ліквідаційній процедурі в розмірі 4701,31 грн.
Згідно ч.2 ст.46 Закону про банкрутство, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Згідно з ч. 3 ст. 46 Закону якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Із наявних матеріалів справи вбачається, що у ДП „Проскурівм'ясопродукт» наявні ознаки, які свідчать про відсутність здійснення підприємницької діяльності, з огляду на що прибутки не отримувались. Крім того, під час проведення ліквідатором ліквідаційної процедури банкрута майна, яке б належало останньому і могло бути включено до ліквідаційної маси не виявлено, з огляду на що встановлено неспроможність боржника погасити заборгованість перед кредитором та судові витрати по справі №924/904/16.
На дату подання звіту у банкрута відсутні активи, за рахунок яких можливе задоволення вимог кредиторів. За результатами проведеної ліквідаційної процедури непогашеними залишилися наступні кредиторські вимоги: ДПІ у м. Хмельницькому на суму 116954,41грн. з них 2718,37грн. судовий збір; ТОВ "Житниця Поділля" на суму 127899,39грн., з них 2718,37 грн. судовий збір.; ПАТ "УкрСиббанк" на суму 647393,92грн., з них 2718,37 грн. судовий збір; ПАТ КБ "Приватбанк" на суму 1095784,40 грн., з них 2718,37 грн. судовий збір; ПП "Лиол - Просервіс", з вимогами на суму 3235687,20грн., з них 2718,37 грн. судовий збір.
Також не погашеною залишилася винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора ДП Проскурівм'ясопродукт в розмірі - 71197,26грн.
Зважаючи на вищевикладене, господарський суд прийшов до висновку, що ліквідатором вжито усіх можливих заходів щодо виявлення активів боржника та дотримано вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час проведення ліквідаційної процедури у справі №924/904/16.
Щодо доводів кредитора - ПАТ „Приватбанк» , про не здійснення ліквідатором належним чином окремих своїх повноважень, зокрема, аналізу фінансового становища, невжиття заходів щодо покладення субсидіарної відповідальності за зобов'язаннями боржника на керівника боржника, засновника чи третіх осіб, судом враховано наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення щодо прийняття рішення про ліквідацію з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складення проміжного ліквідаційного балансу.
Згідно з матеріалами справи, засновником ДП „Проскурівм'ясопродукт» , зокрема ПП „Лиол-Просервіс» , був дотриманий порядок ліквідації юридичної особи, встановлений законодавством України, що є обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство, про що міститься інформація в ухвалі про порушення провадження у справі про банкрутство боржника від 28.09.2016р. та у постанові суду області від 10.10.2016 р., які жодним із учасників у справі про банкрутство, у тому числі ПАТ „Приватбанк» , не оскаржувалися та набрали законної сили.
Відповідно до ч. 6 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", власник майна боржника (уповноважена ним особа), керівник боржника, голова ліквідаційної комісії (ліквідатор), які допустили порушення вимог частини першої цієї статті, несуть солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів.
Питання порушення власником майна боржника (уповноваженою ним особою), керівником боржника, головою ліквідаційної комісії (ліквідатором) вимог частини першої цієї статті підлягає розгляду господарським судом при проведенні ліквідаційної процедури відповідно до цього Закону. У разі виявлення такого порушення про це зазначається в ухвалі господарського суду про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора банкрута, що є підставою для подальшого звернення кредиторів до власника майна боржника (уповноваженої ним особи), керівника боржника, голови ліквідаційної комісії (ліквідатора).
Аналіз наведених норм дає підстави стверджувати, що законодавцем передбачено застосування ч. 6 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" лише у разі недотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України до моменту звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що засновником ДП „Проскурівм'ясопродукт» був дотриманий порядок ліквідації юридичної особи, відповідно до законодавства України, та виконано обов'язок щодо звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство, передбачений ч. 1 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та те, що матеріали справи місять звіт про фінансовий аналіз щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, судом доводи ПАТ „Приватбанк» щодо відмови у затвердженні звіту ліквідатора до уваги не приймаються.
У відповідності до ч. 5 ст. 45 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
З урахуванням норм ст. 45 Закону, погашеними вважаються вимоги ДПІ у м. Хмельницькому на суму 116954,41грн. зних 2718,37грн. судовий збір; ТОВ "Житниця Поділля" на суму 127899,39грн., з них 2718,37 грн. судовий збір.; ПАТ "УкрСиббанк" на суму 647393,92грн., з них 2718,37 грн. судовий збір; ПАТ КБ "Приватбанк" на суму 1095784,40 грн., з них 2718,37 грн. судовий збір; ПП "Лиол - Просервіс", з вимогами на суму 3235687,20грн., з них 2718,37 грн. судовий збір.
Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Пунктом 6 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство передбачено, що суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Оскільки банкрутом припинено виробничу і підприємницьку діяльність, майно та грошові кошти відсутні і він надалі діяти неспроможний, суд дійшов висновку, що юридичну особу - ДП „Проскурівм'ясопродукт» необхідно ліквідувати, а провадження у справі №924/904/16 закрити.
Відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" ухвала про ліквідацію банкрута направляється державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи - банкрута для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Окремо враховується, що ліквідатор у звіті просить суд затвердити звіт про витрати понесенні в ліквідаційній процедурі на суму 4701,31 грн., зокрема: 158,20 грн. - поштові витрати; 71,40 грн. - судовий збір за отримання копій судових рішень; 960,00 грн. - витрати пов'язані із нотаріальним посвідченням карток зі зразками підписів; 458,00 грн. - РКО та банківські витрати; 46,00 грн. - витяги з реєстру речових прав на нерухоме майно; 298,76 грн. - винагорода біржі за проведення аукціону; 100,00грн.- витяг з державного реєстру обтяжень рухомого майна; 188,15грн. часткове відшкодування кредиторам сплаченого судового збору; 960,80грн. - часткова оплата винагороди ліквідатора та 1460,00грн. витрати на оцінку майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 98 та ч. 1 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.
Відповідно до ст. 115 Закону арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
Сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Згідно з ч. 7 ст. 115 Закону звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.
За змістом наданого протоколу загальних зборів кредиторів №2 від 13.04.2018р. та протоколу №3 від 14.05.2018р., комітетом кредиторів, а саме представниками ДПІ у м. Хмельницькому, ПАТ „УкрСиббанк» та ПП „Лило-Просервіс» погоджено понесенні витрати ліквідатора в ліквідаційній процедурі.
Враховуючи належне виконання арбітражним керуючим ОСОБА_4 обов'язків ліквідатора банкрута по справі №924/907/16, нарахування грошової винагороди ліквідатором в межах розміру визначеного Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та строку ліквідаційної процедури встановленого судом, суд вважає за належне клопотання ліквідатора задовольнити, звіт арбітражного керуючого ОСОБА_4 про нарахування і виплату грошової винагороди за період виконання обов'язків ліквідатора затвердити.
Керуючись ст. ст. 38, 45, 46, 83, 98, 115 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", ст. 234 Господарського процесуального кодексу, суд
У Х В А Л И В :
Звіт ліквідатора №13/1 від 13.04.2018 року та ліквідаційний баланс станом на 13.04.2018року щодо боржника - Дочірнього підприємства "Проскурівм'ясопродукт" (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Верейського, буд. 45/3; код ЄДРПОУ 34971718) та звіт про витрати понесенні в ліквідаційній процедурі на суму 4701,31 грн., затвердити.
Вимоги кредиторів: ДПІ у м. Хмельницькому на суму 116954,41грн. зних 2718,37грн. судовий збір; ТОВ "Житниця Поділля" на суму 127899,39грн., з них 2718,37 грн. судовий збір.; ПАТ "УкрСиббанк" на суму 647393,92грн., з них 2718,37 грн. судовий збір; ПАТ КБ "Приватбанк" на суму 1095784,40 грн., з них 2718,37 грн. судовий збір; ПП "Лиол - Просервіс", з вимогами на суму 3235687,20грн., з них 2718,37 грн. судовий збір, включені до ліквідаційного балансу, як вимоги які не задоволені, в зв'язку із відсутністю майна у боржника, а також вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Законом строк або відхилені господарським судом, вважати погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнати такими, що не підлягають виконанню.
Дочірнє підприємство "Проскурівм'ясопродукт" (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Верейського, буд. 45/3; код ЄДРПОУ 34971718) ліквідувати .
Скасувати мораторій і заходи забезпечення вимог кредиторів, що були введені ухвалою господарського суду від 28.09.2016 р.
Провадження у справі №924/904/16 закрити.
Зобов'язати державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Хмельницької міської ради виключити з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Дочірнє підприємство "Проскурівм'ясопродукт" (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Верейського, буд. 45/3; код ЄДРПОУ 34971718).
Ліквідатору, відповідно до п.7 ст.46 Закону України Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , виконувати свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про припинення Дочірнього підприємства "Проскурівм'ясопродукт" (29000, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Верейського, буд. 45/3; код ЄДРПОУ 34971718).
Копію ухвали надіслати на адреси: кредиторів, боржника, ліквідатора, державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Хмельницької міської ради, Головного управління юстиції у Хмельницькій області.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена в порядку та строки передбачені ст.ст. 255-257 ГПК України.
Повний текст ухвали складено 29.05.2018р.
Суддя С.І. Крамар
Віддрук. 10 прим. (надіслати реком.):
1 - до справи;
2- боржнику - вул. Верейського, 45/3, м. Хмельницький; простим
3 - ліквідатору ОСОБА_4 (пр-т Миру,40, оф. 4, м. Хмельницький) реком. з повдіом;
4 - ТОВ "Житниця Поділля" (31070, Хмельницька область, Красилівський район, с. Щиборівка) реком.;
5 - ДПІ у м. Хмельницькому (м. Хмельницький, вул. Героїв Майдану, 12) реком.
6 - ПАТ "УкрСиббанк" (м. Львів, вул. У. Самчука, 26/1; 04070, м. Київ, вул. Андріївська, буд. 2/12);реком.
7 - ПАТ КБ "Приватбанк" (49094, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 50) реком. з повідом.;
8 - ПП "Лиол-Просервіс" (АДРЕСА_1) реком.
9 -Державному реєстратору Відділу державної реєстрації ЮОФОП управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради (вул. Соборна, 16, м. Хмельницький)(реком. з повідом.);
10 - ГУ юстиції у Хмельницькій області (простим).
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2018 |
Оприлюднено | 01.06.2018 |
Номер документу | 74313598 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Північно-західний апеляційний господарський суд
Савченко Григорій Іванович
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Крамар С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні