Рішення
від 29.05.2018 по справі 826/18458/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 29 травня 2018 року                      № 826/18458/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, В С Т А Н О В И В: Товариство з обмеженою відповідальністю "Авантрейд" звернулося до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві № 13282615140303 від 08.11.2016. В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Податковий кодекс України, Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», Порядок оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 № 727, наказ Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 454 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та зазначає про протиправність  рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві № 13282615140303 від 08.11.2016, оскільки Товариством з обмеженою відповідальністю "Авантрейд" своєчасно нараховано та сплачено єдиний внесок за період з червня 2014 року по січень 2015 року. В матеріалах справи міститься заперечення відповідача, в яких Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві посилається на Конституцію України, Податковий кодекс України, Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», наказ Міністерства фінансів України від 20.04.2015 №449 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та зазначає, що рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві № 13282615140303 від 08.11.2016 є правомірним, оскільки під час проведення перевірки контролюючим органом встановлено несвоєчасну сплату Товариством з обмеженою відповідальністю "Авантрейд" єдиного внеску. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків. Рішенням Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві №13282615140303 від 08.11.2016 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авантрейд" штраф у розмірі 2   870,50 грн. та пеню у розмірі 297,65 грн. Вказане рішення прийнято на підставі акту Головного управління ДФС у м. Києві про результати позапланової документальної виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» з питань повноти нарахування і своєчасності сплати до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.04.2013 по 31.03.2016, яким встановлено порушення частини восьмої статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та пункту 6 частини третьої розділу 4 наказу Міністерства доходів і зборів України від 19.09.2013 № 455 «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», а саме: Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» несвоєчасно сплачено суму єдиного внеску за червень-грудень 2014 року, січень 2015 року. Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Відповідно до частини першої статті 4 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон № 2464-VI) платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Пунктом 1 частини другої статті 6 Закону № 2464-VI встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок (частина друга статті 9 Закону № 2464-VI). Згідно з частиною сьомою, восьмою статті 9 Закону № 2464-VI єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. Частиною десятою статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів. Під час розгляду справи судом встановлено наступне. 4 липня 2014 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за червень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 5  485,38 грн. Згідно з випискою по рахунку в ПАТ «Альфа-Банк» позивачем сплачено єдиний внесок за червень 2014 року в розмірі 5   485,38 грн., а саме: 23.06.2014 – 2   550,94 грн. та 04.07.2014 – 2   934,44 грн. 20 серпня 2014 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за липень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 5  489,96 грн. Згідно з випискою по рахунку в ПАТ «Альфа-Банк» позивачем сплачено єдиний внесок за липень 2014 року в розмірі 5   489,96 грн. 07.08.2014. 22 вересня 2014 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 5  651,44 грн. Згідно з виписками по рахунку в ПАТ «Альфа-Банк» та АТ «ОТП Банк» позивачем сплачено єдиний внесок за серпень 2014 року в розмірі 5   651,44 грн., а саме: 22.08.2014 – 3  046,40 грн., 08.09.2014 – 1   981,40 грн., 09.09.2014 – 623,64 грн. 15 жовтня 2014 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за вересень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4  855,14 грн. Згідно з випискою по рахунку в АТ «ОТП Банк» позивачем сплачено єдиний внесок за вересень 2014 року в розмірі 4   855,14 грн. 07.10.2014. 20 листопада 2014 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за жовтень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4   887,41 грн. Згідно з випискою по рахунку в АТ «ОТП Банк» позивачем сплачено єдиний внесок за жовтень 2014 року в розмірі 4   887,41 грн., а саме: 22.10.2014 – 2   200,41 грн., 07.11.2014 – 2  687 грн. 19 грудня 2014 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за листопад 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4   341,50 грн. Згідно з випискою по рахунку в АТ «ОТП Банк» позивачем сплачено єдиний внесок за листопад 2014 року в розмірі 4   341,50 грн., а саме: 05.12.2014 – 2   343,45 грн., 25.11.2014 – 1  998,05 грн. 17 січня 2015 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за грудень 2014, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4   399,03 грн. Згідно з випискою по рахунку в АТ «ОТП Банк» позивачем сплачено єдиний внесок за грудень 2014 року в розмірі 4   399,02 грн., а саме: 12.12.2014 – 639,37 грн., 23.12.2014 – 1  474,52 грн. та 06.01.2015 – 2   285,13 грн. 19 лютого 2015 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за січень 2015, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4   069,66 грн. Згідно з випискою по рахунку в АТ «ОТП Банк» позивачем сплачено єдиний внесок за січень 2015 року в розмірі 4   069,66 грн.. а саме: 22.01.2015 – 1   831,34 грн., 06.02.2015 – 2  238,32 грн. 18 березня 2015 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» подано звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за лютий 2015, згідно якого позивачем самостійно визначено суму єдиного внеску, яка підлягає сплаті, в розмірі 4   069,66 грн. Згідно з випискою по рахунку в АТ «ОТП Банк» позивачем сплачено єдиний внесок за січень 2015 року в розмірі 4   069,66 грн., а саме: 24.02.2015 – 2   034,84 грн., 10.03.2015 – 2  034,82 грн. З урахуванням наведеного суд зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» виконано свій обов'язок щодо нарахування єдиного внеску за календарний місяць та по сплаті єдиного внеску не пізніше 20 числа наступного місяця. При цьому, як вбачається з інтегрованої картки щодо платника Товариства з обмеженою відповідальністю «Авантрейд», недоїмка позивача по сплаті єдиного внеску виникла в зв'язку з не зарахуванням в рахунок погашення суми єдиного внеску за червень 2014 року коштів в розмірі 2   934,44 грн., сплачених 04.07.2014. Як вбачається із відповіді Головного управління ДФС у м. Києві від 02.11.2016 №23271/10-26-15-14-03-03 на заперечення позивача на акт перевірки, контролюючим органом сплачені позивачем 04.07.2014 кошти (єдиний внесок за червень 2014 року в розмірі 2   934,44 грн.) зараховано в рахунок погашення суми єдиного внеску за січень 2015 року. Листом від 22.12.2016 за № 42226/10/26-55-07-02 Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві повідомила Товариство з обмеженою відповідальністю «Авантрейд», що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, оперативний облік надходжень єдиного внеску в інтегрованій картці платника здійснюється згідно завантаження інформації у вигляді технологічного файла від органів Казначейства – відомостей про рух страхових коштів на аналітичних рахунках 3719, відкритих на ім'я органів ДФС, інформаційною системою органів ДФС забезпечується автоматична обробка таких файлів. В листі також вказано, що згідно листа Товариства з обмеженою відповідальністю «Авантрейд» від 25.02.2015 № 15 та відповідно до підпункту 2.3 пункту 2 розділу ІІІ Порядку, проведено перерознесення поточною датою відповідних сум до інтегрованої картки з єдиного внеску Товариства з обмеженою відповідальністю «Авантрейд». Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування        Порядком визначено, що інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами. З метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу. Тобто, картка облікового рахунку - це документ, який знаходиться в оперативному стані і відображає облік нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету. При цьому, суд зазначає, що виконання платником обов'язку по перерахуванню в бюджет суми єдиного внеску пов'язане з моментом подання в банк платіжного доручення на перерахування відповідних сум податкових зобов'язань, а у разі несвоєчасного надходження до державного бюджету грошових коштів не з вини платника податку, несвоєчасного відображення сплачених коштів в інтегрованій картці платника, останній звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів. З урахуванням наведеного та враховуючи, що позивачем своєчасно нараховано та сплачено єдиний внесок за період з червня 2014 року по січень 2015 року, відсутність інформації про таку сплату в інтегрованій картці платника не може бути підставою для застосування до відповідача штрафних санкцій за несвоєчасну сплату єдиного внеску. Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Згідно з статтею 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (частина перша статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України). Згідно частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (частина друга статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України). В контексті наведеного суд зазначає, що під час розгляду справи відповідач не навів жодних обставин та доказів, які б свідчили про правомірність застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Авантрейд" штрафних санкцій та нарахування пені згідно з рішенням № 13282615140303 від 08.11.2016. За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню. Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Керуючись статтями 139, 241-243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - В И Р І Ш И В: 1. Позов задовольнити. 2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві № 13282615140303 від 08.11.2016. 3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Авантрейд" (код ЄДРПОУ 37318988) судові витрати у розмірі 1 378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві. Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України. Суддя                                                                                                М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.05.2018
Оприлюднено04.06.2018
Номер документу74321378
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/18458/16

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Постанова від 07.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Постанова від 07.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 10.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні