Рішення
від 29.05.2018 по справі 826/2054/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 29 травня 2018 року                      № 826/2054/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрянської Я.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОКОМПАНІ" про стягнення штрафних санкцій в розмірі 10000,00 грн. , В С Т А Н О В И В: До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Технокомпані» в якому просила стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Технокомпані» (код ЄДРПОУ 35759019) штрафи у загальному розмірі 10000,00 (десять тисяч гривень 00 коп.) до державного бюджету України, які слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ТОВ «Технокомпані» порушено вимоги законодавства у сфері регулювання ринку цінних паперів, внаслідок чого позивачем винесено постанови на підставі яких застосовано санкції за порушення вимог законодавства у вигляді штрафів на загальну суму 10 000,0 грн. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.03.2018р. відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін. Ухвала була направлена на адресу відповідача (01133, м.Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 20/22) зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та в адміністративному позові, однак конверт повернувся на адресу суду з відміткою "неповно зазначена адреса одержувача" та "інші причини, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення". Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову не надав. Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ «Технокомпані» не перебуває в процесі припинення, адреса місцезнаходження юридичної особи відповідає адресі, на яку судом було направлено копію ухвали про відкриття провадження у справі. Станом на 29.05.2018р. до суду будь-які відомості про зміну місцезнаходження відповідача не надходили. З огляду на вищевикладене та відсутність клопотань сторін про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, на підставі наявних у справі матеріалів. Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, зазначає таке. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 29.08.2017 №443-ЦА-УП-Е в якому зазначено, що TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» порушено вимоги п. 3 гл. 3 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712, в частині нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії квартальної інформації за І квартал 2017 року. Пунктом 3 глави 3 розділу II Положення, зокрема, встановлено, що розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії. Підпунктами 5 та 9 пункту 1 глави 3 розділу II Положення передбачено, що обов'язок здійснювати розкриття регулярної квартальної інформації поширюється на емітентів, які здійснили публічне (відкрите) розміщення облігацій підприємств, а також на емітентів, цінні папери яких перебувають у біржовому реєстрі фондової біржі. TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» здійснило публічне розміщення дисконтних облігацій підприємств (дата реєстрації випуску - 04.02.2014, номер свідоцтва про реєстрацію випуску - 27/2/2014. загальна номінальна вартість (грн.) - 120 000 000. дата погашення облігацій - 17.02.2020). Цінні папери TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» у І кварталі 2017 року перебували в котирувальному списку 2-го рівня лістингу на Українській фондовій біржі. Станом на 29.06.2017 квартальна інформація за І квартал 2017 року TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії (http://stockmarket.gov.ua) відсутня. Таким чином, TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» порушено вимоги пункту З глави 3 розділу II Положення 2826 в частині нерозміщення регулярної квартальної інформації емітента за І квартал 2017 року в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, за що п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.09.2017 р. № 458-ЦА-УП-Е, відповідно до якої за нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних комісії застосовано у відношенні відповідача санкцію у вигляді штрафу в розмірі 2 500 (дві тисячі п'ятсот) гри. 00 коп. Також, 29.08.2017р. уповноваженою особою НКЦПФР складено акт №444-ЦА-УП-Е у якому зазначено, що ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пунктом 4 глави 4 розділу II Положення передбачено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії (http://stockmarket.gov.ua) річну інформацію за 2016 рік (дата розміщення - 19.04.2017). Пунктом 1 глави 4 розділу III Положення передбачено, що регулярна річна інформація емітентів цінних паперів (крім емітентів облігацій місцевих позик) включає, зокрема, текст аудиторського висновку (звіту) (мас містити дані відповідно до розділу XVI додатка 38 до цього Положення). TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» у складі річної інформації за 2016 рік текст аудиторського висновку відсутній. Таким чином, TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» порушено вимоги пункту 1 глави 4 розділу III Положення в частині розміщення річної інформації за 2016 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії не в повному обсязі, за що пунктом 6 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.09.2017 р. № 459-ЦА-УП-Е, відповідно до якої за розміщення  не в повному обсязі інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії застосовано у відношенні відповідача санкцію у вигляді штрафу в розмірі 2 500 (дві тисячі п'ятсот) гри. 00 коп. Також, у відношенні TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» уповноваженою особою НКЦПФР було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 29.08.2017 №445-ЦА-УП-Е  в якому зазначено, що статтею 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та пунктом 4 глави 4 розділу II Положення передбачено, що розкриття річної інформації емітентами цінних паперів мас здійснюватись, зокрема, шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання) у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Станом на 29.06.2017 відомості щодо опублікування річної інформації за 2016 рік TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» в одному із офіційних друкованих видань в Комісії відсутні. Таким чином, TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині неопублікування регулярної річної інформації емітента за 2016 рік в одному із офіційних друкованих видань, за що пунктом 5 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.09.2017 р. № 460-ЦА-УП-Е, відповідно до якої за  неопублікування інформації застосовано у відношенні відповідача санкцію у вигляді штрафу в розмірі 2 500 (дві тисячі п'ятсот) гри. 00 коп. 29.08.2017р. уповноваженою особою НКЦПФР у відношенні відповідача складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 447-ЦА-УП-Е в якому зазначено, що TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» порушено вимоги пункту 3 глави 3 та пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині неподання до Комісії квартальної інформації за 1 квартал 2017 року та річної інформації за 2016 рік. Пунктом 3 глави 3 розділу II Положення передбачено, що розкриття квартальної інформації здійснюється, зокрема, шляхом її подання до Комісії у термін не пізніше ЗО числа місяця, наступного за звітним кварталом. Пунктом 4 глави 4 розділу II Положення передбачено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись, зокрема, шляхом розміщення на сторінці в мережі Інтернет у строк не пізніше ЗО квітня року, наступного за звітним. Підпунктами 5 та 9 пункту 1 глави 3 розділу II Положення передбачено, що обов'язок здійснювати розкриття регулярної квартальної інформації поширюється на емітентів, які здійснили публічне (відкрите) розміщення облігацій підприємств, а також на емітентів, цінні папери яких перебувають у біржовому реєстрі фондової біржі. TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» здійснило публічне розміщення дисконтних облігацій підприємств (дата реєстрації випуску - 04.02.2014, номер свідоцтва про реєстрацію випуску - 27/2/2014, загальна номінальна вартість (грн.) - 120 000 000, дата погашення облігацій - 17.02.2020). Цінні папери TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» у І кварталі 2017 року перебували в котирувальному списку 2-го рівня лістингу на Українській фондовій біржі. Пунктом 12 розділу І Положення, зокрема, встановлено, що при поданні Інформації до Комісії емітент зобов'язаний подавати (надсилати) таку Інформацію у вигляді електронних документів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок подання адміністративних даних, та інформації у вигляді електронних документів. Подання до Комісії інформації у вигляді електронних документів здійснюється відповідно до Положення про подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії 13.05.2011 № 492, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.06.2011 за № 789/19527 (із змінами). Станом на 29.06.2017 квартальна інформація за І квартал 2017 року та річна інформація за 2016 рік TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» в Системі моніторингу фондового ринку відсутні. Таким чином, TOB «ТЕХНОКОМПАНІ» порушено вимоги пункту З глави 3 та пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині неподання до Комісії регулярної квартальної інформації за 1 квартал 2017 року та річної інформації за 2016 рік, за що пунктом 7 частини першої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.09.2017 р. № 462-ЦА-УП-Е, відповідно до якої за  неподання інформації до Комісії застосовано у відношенні відповідача санкцію у вигляді штрафу в розмірі 2 500 (дві тисячі п'ятсот) гри. 00 коп. Вищезазначені акти направлено на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку № 4 листів рекомендованих та копією квитанції з Укрпошти від 11.09.2017р., а постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів винесені на підставі актів направлені разом із супровідним листом від 05.10.2017р. № 14/01/20312 на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку № 3 листів рекомендованих та квитанцією з Укрпошти від 05.10.2017р. Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказані суми штрафів відповідачем не сплачені, керуючись положеннями ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом. Вирішуючи спір, суд виходить з наступного. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. №448/96-ВР. Згідно з абз. 2 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” державне регулювання ринку цінних паперів здійснює        Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Відповідно до п. 10, 14 ст. 8 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить надсилати емітентам,  особам, які  здійснюють  професійну діяльність   на   ринку   цінних   паперів,   фондовим  біржам  та саморегулівним    організаціям    обов'язкові    для     виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів  відповідно  до  чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж  до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, Національна  комісія  з  цінних  паперів  та  фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії. вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, Національна  комісія  з  цінних  паперів  та  фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, Національна  комісія  з  цінних  паперів  та  фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Як зазначено у п. 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011р. №1063/2011, НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів (далі — Положення про НКЦПФР). У відповідності до п.п. 64 п. 6 Положення про НКЦПФР, Комісія для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право накладати на осіб, винних у порушенні вимог законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафні та інші санкції аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив суми штрафів визначені постановами від 28.09.2017р. № 458-ЦА-УП-Е, 459-ЦА-УП-Е, 460-ЦА-УП-Е, 462-ЦА-УП-Е Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку. Порядок та строки розгляду НКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167. (далі – Правила № 1470) Пунктом 3 розділу XVIII Правил № 1470, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження постанов позивача або сплати суми штрафу, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі. Згідно з ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Враховуючи те, що такі дії позивачем не вчинилися, судовий збір на користь позивача стягненню з відповідача не підлягає. На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України, ВИРІШИВ: 1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд.8, корп. 30, код ЄДРПОУ 37956207) задовольнити. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Технокомпані» (код ЄДРПОУ 35759019) штрафи у загальному розмірі 10 000,00 (десять тисяч гривень 00 коп.) до державного бюджету України, які слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106. Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя                                                                                      Я.І. Добрянська

Дата ухвалення рішення29.05.2018
Оприлюднено01.06.2018
Номер документу74321632
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафних санкцій в розмірі 10000,00 грн

Судовий реєстр по справі —826/2054/18

Рішення від 29.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні