ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 травня 2018 р. Справа № 627/670/17 Харківський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Бондара В.О.
суддів: Калитки О. М. , Калиновського В.А.
за участю секретаря судового засідання Цибуковської А.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Богодухівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області на рішення Краснокутського районного суду Харківської області, від 06.03.2018, суддя Вовк Л.В., вул. Карла Маркса, 15, cмт. Краснокутськ, Краснокутський район, Харківська область, 62002 повний текст складено 06.03.18 по справі № 627/670/17
за позовом ОСОБА_1
до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Богодухівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області
про визнання дій неправомірними та зобов'язання провести індексацію страхових виплат,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 ( далі - позивач ) звернувся до суду з позовом в якому просив визнати дії відповідача неправомірними та зобов язати провести індексацію страхових виплат за період 2014-2016 р. р.
Постановою Краснокутського районного суду Харківської області від 06.03.2018 року адміністративний позов ОСОБА_1 до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області , в особі Богодухівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області, про визнання дій неправомірними та зобов язання провести індексацію страхових виплат - задоволено частково.
Визнано протиправною відмову Богодухівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області у у проведенні індексації страхових виплат за період з вересня 2014 по 2016 р.р.
Зобов язано управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області , в особі Богодухівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області провести індексацію страхових виплат , починаючи з вересня 2014 року по 2016 рік включно.
В іншій частині позову ОСОБА_1 -відмовлено.
Відповідачем, подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволені позову в повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що вважає постанову суду першої інстанції незаконною та необґрунтованою у зв язку з неповним з ясуванням судом, обставин, що мали значення для справи та невідповідністю висновків суду обставинам справи.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, вивчивши матеріали справи, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
В частині задоволення позовних вимог, судом першої інстанції зроблено висновок, що Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області , в особі Богодухівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області не доведено правомірність відмови у проведенні індексації страхових виплат.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції та зазначає.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що позивач з 18.11.2004 року перебуває на обліку у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Єнакієве Донецької області .
24.10.2013 р. при повторному огляді обласним МСЕК №6 , позивачу встановлено сукупний відсоток втрати професійної працездатності 65% та 3 група інвалідності (безстроково) , що підтверджується довідкою МСЕК серії 10 ААА №247988 , довідкою ДОН серії ДОН -05 № 114975 .
Довідкою управління соціального захисту населення Краснокутської РДА від 27.10.2014 р. №6317000033 ОСОБА_1 взято на облік як особу, переміщену з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції.
З 12.09.2014 р. позивач перебуває на обліку ,як тимчасово переміщена особа та отримує страхові виплати у відділенні виконавчої дирекції Фонду у Богодухівському районі, про що свідчить заява позивача від 12.09.2014 р.
Постановою відділення Фонду в Богодухівському районі Харківської області від 23.09.2014 року позивачу продовжено раніше призначену щомісячну грошову суму в разі часткової чи повної втрати працездатності , що компенсує відповідну частину втраченого заробітку в розмірі 6116,76 грн.
Також, судом встановлено, що 16.03.2017 р. позивач звернувся до відповідача із заявою про виплату індексації щомісячних страхових виплат за 2014-2016 р.р. , відповідно до Закону України Про індексацію грошових доходів населення .
Відділенням виконавчої дирекції фонду ФСНВУ у Богодухівському районі листом від 11.04.2017 р. повідомлено позивача про відмову у виплаті індексації за 2014-2016 р.р. , у зв'язку з тим, що відповідно до листа Міністерства соціальної політики від 20.07.2009 р. № 8186/0/14-09/10 , якщо особа надала інформацію відділенню ВД Фонду про своє звільнення з запізненням , то початком індексації щомісячних страхових виплат буде місяць звернення потерпілого до відділення . Оскільки ОСОБА_1 звернувся до відділення з заявою від 28.02.2017 р. , то індексація на страхові виплати нарахована з лютого 2017 р. Відділення не може нарахувати індексацію щомісячних страхових виплат за період 2014-2016 р.р. , так як не мало в розпорядженні інформації по трудовій книжці.
Судом встановлено, що листом виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 10.05.2017 р. № 168-Г-08, відмовлено позивачу у виплаті індексації , оскільки з такою заявою він звернувся тільки до відділення Фонду у 2017 р.
Позивач, не погодившись з відмовою звернувся до суду з даним позовом, для захисту своїх прав та інтересів.
Відповідно до ст. 1 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14 січня 1998 р. № 16/98-ВР (далі - Основи законодавства) встановлено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає надання соціального захисту, що включає матеріальне забезпечення громадян у разі хвороби, повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також бюджетних та інших джерел, передбачених законом.
За пенсійним страхуванням згідно зі ст. 25 Основ законодавства надаються такі види соціальних послуг та матеріального забезпечення: пенсії за віком, по інвалідності внаслідок загального захворювання (в тому числі каліцтва, не пов'язаного з роботою, інвалідності з дитинства); пенсії у зв'язку з втратою годувальника, крім передбачених п. 4 цієї статті; медичні профілактично-реабілітаційні заходи; допомога на поховання пенсіонерів.
Також у відповідності до ст. 28 Закону України від 23.09.1999 р. №1105-ХIV Про загальнообов язкове державне соціальне страхування ( далі - Закон №1105-ХIV ) передбачено , що страховими виплатами є грошові суми, які згідно із Законом Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань виплачує застрахованому чи особам,які мають на це право, у разі настання страхового випадку.
Відповідно до вимог ст.ст. 21,28,30,34,35,40 Закону №1105-ХIV передбачено право на отримання потерпілим страхових виплат настає з дня встановлення йому МСЕК стійкої втрати професійної працездатності.
Індексація щомісячних страхових виплат здійснюється згідно із Законом України Про індексацію грошових доходів населення від 03.07.1991 року № 1282-ХII ( далі - Закон № 1282-ХII) та Порядку проведення індексації грошових доходів населення , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року ( надалі - Порядок №1078).
Так, ст. 1 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" передбачено , що індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.
Відповідно до ст.2 вказаного Закону індексації підлягають грошові доходи громадян , одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, в тому числі суми виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов язкове державне соціальне страхування ; суми відшкодування шкоди, заподіяної працівникові каліцтвом або іншим ушкодженням здоров я …
Індексація страхових виплат від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності , здійснюються шляхом їх підвищення відповідно до законодавства про загальнообов язкове державне соціальне страхування .
Згідно з п.1 Порядку №1078( зі змінами), підвищення грошових доходів громадян у зв язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця , що настає за місяцем ,в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін .
Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, яким встановлюється в розмірі 101 відсотка.
Обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком починаючи з березня 2003 року -місяця опублікування Закону України від 06.02. 2003 року № 491-IV Про внесення змін до Закону України Про індексацію грошових доходів населення .
Колегія суддів зазначає, що пунктом 5 Порядку № 1078 передбачено , що у разі підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання , стипендій , виплат , що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов язкове державне соціальне страхування , значення індексу споживчих цін у місяці , в якому відбувається підвищення приймається за 1 або 100 відсотків. Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення. Сума індексації у місяці підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов язкове державне соціальне страхування, не нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу перевищує суму індексації , що склалась у місяці підвищення доходу. Якщо розмір підвищення грошового доходу не перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу, сума індексації у цьому місяці визначається з урахуванням розміру підвищення доходу і розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу. У разі підвищення грошових доходів населення випереджаючим шляхом з урахуванням прогнозного рівня інфляції під час визначення розміру підвищення грошових доходів у зв язку з індексацією враховується рівень такого підвищення.
Відповідно до п.4 Порядку, у разі несвоєчасної виплати сум індексації грошових доходів громадян проводиться їх компенсація відповідно до законодавства.
Відповідно до ч.2 ст.29 Закону України Про загальнообов язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності , то згідно з п.5 Порядку місяць збільшення грошових доходів вважається базовим при обчисленні індексу для проведення індексації у разі, якщо сума підвищення доходу є більшою ніж нарахована сума індексації. В іншому випадку індексація має продовжувати на індекси визначені з Порядком.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає посилання відповідача на те, що ОСОБА_1, звертаючись до відділення Фонду в 2014 році не подав заяву про індексацію страхових виплат та трудову книжку , недостатнім для відмови в позові , оскільки зразок заяви не передбачав надання до заяви трудової книжки та заяви про проведення індексації страхових виплат.
Крім того, з пояснень позивача вбачається, що під час звернення з заявою про продовження раніше призначеної страхової виплати у вересні 2014 р., надав представнику відділення Фонду для огляду трудову книжку. Вказані обставини не спростовані.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області, в особі Богодухівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області не доведено правомірність відмови у проведенні індексації страхових виплат.
Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги з наведених підстав висновків суду не спростовують.
Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. 245, 246, 250, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Богодухівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області залишити без задоволення .
Рішення Краснокутського районного суду Харківської області від 06.03.2018 по справі № 627/670/17 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_2 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_3 ОСОБА_4 Постанова складена в повному обсязі 29.05.18.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2018 |
Оприлюднено | 04.06.2018 |
Номер документу | 74329586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бондар В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні