КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/18004/17 Суддя (судді) першої інстанції: Бояринцева М.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 травня 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Кузьменка В.В., Степанюка А.Г., секретаря Антоненко К.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у м. Києві на Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 березня 2018 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Київ-Арт до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень форми Р та Ш , -
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 березня 2018 року позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників Сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Рішення суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.
Відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку Позивача на предмет своєчасності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, за період з 01.01.2015 року по 13.07.2017 року, про що складено відповідний Акт від 11 вересня 2017 року № 357/26-15-14-02-02/35265987 (надалі - Акт), копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.21-52).
Перевіркою встановлено порушення Позивачем вимог п. 201.10. ст. 201. Податкового кодексу України - порушення термінів реєстрації податкових накладних, які підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість за березень 2016 року; п. 287.3. ст. 287. Податкового кодексу України - порушення граничних строків сплати податкових зобов'язань щодо плати за землю: у Деснянському районі м. Києва у сумі 1579,50 грн. за період з 02.03.2017 року по 27.03.2017 року, у сумі 1579,50 грн. за період з 03.03.2017 року по 13.04.2017 року, у Голосіївському районі м. Києва у сумі 26410,31 грн., за період з 31.01.2017 року по 22.02.2017 року, у сумі 26410,31 грн. за період з 02.03.2017 року по 14.03.2017 року, у Подільському районі м. Києва у сумі 181395,8 грн. за період з 15.05.2017 року по 17.05.2017 року; п. 271.1. ст. 271. Податкового кодексу України - заниження земельного податку за землю: у Шевченківському районі м. Києва на загальну суму 30074,00 грн. за 2015 рік; у Голосіївському районі м. Києва на загальну суму 74,00 грн., у тому числі на 31,00 грн. за 2016 рік та на 43,00 грн. за період з 01.01.2017 року по 30.06.2017 року; п. 289.1. ст. 289. Податкового кодексу України - заниження орендної плати за землю у Подільському районі м. Києва на загальну суму 474894,00 грн. за період з 01.01.2016 року по 06.04.2016 року; абзаців третього - п'ятого п. 50.1. ст. 50. Податкового кодексу України, у зв'язку з чим на підставі п. 120.2. ст. 120. цього Кодексу при поданні уточнюючих розрахунків до збільшення податкового зобов'язання застосовано штраф у розмірі 5% до суми зобов'язань за земельним податком: згідно Уточнюючого розрахунку №91887445999 від 11.09.2015 року, за землю у Дарницькому районі м. Києва збільшено суму зобов'язань із земельного податку за липень 2015 на суму 6454,25 грн.; згідно Уточнюючого розрахунку №9189537974 від 14.09.2015 року, - у Подільському районі м. Києва збільшено суму зобов'язань із земельного податку за липень 2015 року на суму 122929,00 грн.
Як зазначено Позивачем в позовній заяві, ним подано Заперечення на Акт, за результатами розгляду яких Відповідачем задоволено заперечення в частині заниження земельного податку за землю у Шевченківському районі м. Києва на загальну суму 30074,00 грн. за 2015 рік, а висновки Акта викладено в новій редакції, які є його невід'ємною частиною.
На підставі зазначених порушень, Відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення форми Р та Ш від 13 жовтня 2017 року №№1832140304, 1837140304, 1833140304, 1834140304, якими збільшено на 593618,00 грн. суму грошового зобов'язання із земельного податку з юридичних осіб, у тому числі на 474894,00 грн. за податковими зобов'язаннями та на 118724,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами), зобов'язано Позивача сплатити штрафи у розмірі 10% із земельного податку з юридичних осіб - 5282,10 грн., 315,90 грн., 18139,58 грн.
Як зазначено Відповідачем у відзиві на адміністративний позов, згідно Договору купівлі-продажу від 29.10.2012 року № 1772, Позивач набув право власності на будівлю спортивно-оздоровчого комплексу Водник , загальною площею 3764,8 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Волоська, 62. 24.12.2012 між Київською міською радою та Позивачем укладено Договір оренди земельної ділянки № 562, про передачу в строкове платне користування земельної ділянки загальною площею 0,4059 га на 10 років, для реконструкції та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Волоська, 62, за кадастровим номером 8000000000:85:325:0001, відповідно до п. 4.2. якого, орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 4,5 відсотки від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки згідно Договору становить 11488906,49 грн. За Витягом з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки № 232 від 25.04.2014 року, нормативно-грошова оцінка становить 4787044,37 грн. (землі комерційного використання - 4059 кв.м.; коефіцієнт функціонального використання - 0,5; локальний коефіцієнт - 1,5; базова вартість 1 кв.м. - 1253,85 грн.). На підставі Договору оренди нерухомого майна від 25.06.2015 року Позивачем передано ТОВ Спорт-Пак будівлю спортивно-оздоровчого комплексу загальною площею 4577 кв.м під спортивний комплекс Фітнес клуб . За Витягом з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки № 250 від 01.07.2015 року, нормативно-грошова оцінка становить 38760132,43 грн. (землі комерційного використання - 4059 кв.м; коефіцієнт функціонального використання - 2,5; локальний коефіцієнт - 1,5; базова вартість 1 кв.м. - 2038,79 грн.). За Витягом з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки № 329/86-16 від 06.04.2016 року, нормативно-грошова оцінка становить 15552115,54 грн. (землі комерційного використання - 4059 кв.м; коефіцієнт функціонального використання - 0,7; локальний коефіцієнт - 1,5; базова вартість 1 кв.м. - 2038,79 грн.). Відповідачем встановлено, що Позивачем при обчисленні орендної плати за землю застосовано коефіцієнт функціонального використання за Витягом технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки № 232 від 25.04.2014 року, який становить 0,5 (землі відведені під будівництво), без врахування часу введення об'єкта в експлуатацію (17.11.2014 року). 06.04.2016 року коефіцієнт функціонального використання землі за Витягом про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки змінено з 2,5 на 0,7, у зв'язку з чим подано уточнюючу декларацію від 07.07.2016 року №9114439843, в якій зменшено суму податкового зобов'язання з орендної плати за землю з 01.01.2016 року. На підставі наведеного встановлено порушення Позивачем п. 289.1. ст. 289. Податкового кодексу України, що призвело до заниження на 474894,00 грн. суми податкового зобов'язання з плати за землю за період з 01.01.2016 року по 06.04.2016 року.
Відповідно до п. 287.1. ст. 287. Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Згідно з п. 288.1. ст. 288. Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки; органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни; форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Відповідно до п.п. 288.2., 288.3. ст. 288. Податкового кодексу України, платником орендної плати є орендар земельної ділянки; об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Згідно з п.п. 288.5.1. - 288.5.2. п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Відповідно до ст. 285 Податкового кодексу України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік; базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Згідно з п. 286.1. ст. 286. Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Відповідно до п. 289.1. ст. 289. Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Згідно з п. 289.2. ст. 289. Податкового кодексу України, зокрема центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 року № 1378-ІV (надалі - Закон № 1378-ІV), нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно з частинами першою та другою ст. 18 Закону № 1378-ІV, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності; нормативна грошова оцінка земельних ділянок, зокрема розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.
Відповідно до частини другої ст. 20 Закону № 1378-ІV, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Згідно з частиною третьою ст. 23 Закону № 1378-ІV, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до п. 2 1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.
Згідно з п. 3.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року №18/15/21/11, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за №388/12262 (надалі - Порядок), нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою Цн = ВхНп/Нк*Кф*Км: де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6 %); Нк - норма капіталізації (3 %); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Як вбачається з Таблиці 1.1 Додатку 1 до Порядку, значення коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) - землі громадської діяльності - 0,7.
А як зазначено в Листі Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 24.01.2018 року №05707-1604 (а.с.104), станом на 2016 рік нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 4059 кв.м на вул. Волоській, 62 у Подільському районі міста Києва (кадастровий номер ділянки 8000000000:85:325:0001) за Витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку від 06.04.2016 року № 329/86-16, виданого Головним управлінням Держгеокадастру у місті Києві на замовлення Позивача, складала 15552115,54 грн., у зв'язку з чим базова вартість 1 кв. м. земельної ділянки - 2038,79 грн., за коефіцієнтом функціонального використання 0,70. Крім того, відповідно до Рішення Київської міської ради Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва від 03.07.2014 року № 23/23, показники за Витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку від 06.04.2016 року № 329/86-16 застосовуються з 01.01.2016 року .
Отже, висновки Відповідача, що Позивачем при обчисленні орендної плати за землю використано Витяг технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки № 232 від 25.04.2014 року є необґрунтованими, оскільки ним здійснено розрахунок земельного податку за Витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку від 06.04.2016 року № 329/86-16.
Крім того, як зазначено у Висновку експертного дослідження за результатами проведення економічного дослідження Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 29.09.2017 року № 18479/17-45, за результатами дослідження наданих документів, Позивачем обчислено орендну плату за землю за 2016 рік у відповідності до чинного законодавства України.
Щодо доводів Відповідача про порушення Позивачем граничних строків сплати грошових зобов'язань, колегією встановлено наступне.
Згідно з п. 287.3. ст. 287. Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Позивачем на виконання вимог Податкового кодексу України сплачено податкові зобов'язання щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця, що підтверджується відповідними Платіжними дорученнями, копії яких наявні в матеріалах справи (а.с. 84-89).
На підставі наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржені Позивачем податкові повідомлення-рішення Відповідача є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідно до частини другої ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, вимоги якої Відповідачем не виконано .
Згідно зі ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у м. Києві залишити без задоволення, а Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 березня 2018 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Верховного Суду.
Постанову складено в повному обсязі 29.05.2018 року.
Головуючий суддя Бабенко К.А.
Судді: Кузьменко В.В.
Степанюк А.Г.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2018 |
Оприлюднено | 01.06.2018 |
Номер документу | 74374552 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бабенко К.А
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні