Постанова
від 21.05.2018 по справі 275/840/17
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Справа № 275/840/17

ПОСТАНОВА

іменем України

"21" травня 2018 р. м. Житомир

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Моніча Б.С.

суддів: Капустинського М.М.

ОСОБА_1,

за участю секретаря Кошиль О.Ю.,

представника позивача,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області на рішення Брусилівського районного суду Житомирської області від "20" грудня 2017 р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Київський будівельно-індустріальний союз" до Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області про визнання незаконними дій та скасування рішення , -

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2017 року товариство з обмеженою відповідальністю" Київський будівельно-індустріальний союз" звернулося до суду з позовом до Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області про визнання протиправними дій та скасування рішення VII сесії VII скликання Брусилівської селищної ради Житомирської області від 09.06.2017 року за № 179 "Про розгляд листа ТОВ "Київський будівельно-індустріальний союз".

Рішенням Брусилівського районного суду від 20 грудня 2017 року позов задоволено.

Визнано протиправними дії Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області щодо відмови у звільненні Товариства з обмеженою відповідальністю "Київський будівельно-індустріальний союз" від сплати пайового внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури селища Брусилів у зв'язку із введенням в експлуатацію об'єкта "Будівництво швейної фабрики "Полум'я".

Визнано протиправним та скасоване рішення 7-ї сесії 7-го скликання II-го пленарного засідання Брусилівської селищної ради Брусилівского району Житомирської області за №179 від 09.06.2017 року "Про розгляд листа ТОВ "Київський будівельно-індустріальний союз".

Стягнуто з Брусилівської селищної ради Житомирської області, код ЄДРПОУ 04348504, на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Київський будівельно-індустріальний союз", код ЄРДПОУ 35378364, понесені витрати зі сплати судового збору в сумі 1600 (одна тисяча шістсот) гривень.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нову постанову про відмову у задоволені позову. Свої вимоги обґрунтовує тим, що суд першої інстанції порушив норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Апелянт покликається на те, що швейна фабрика не є об'єктом комплексної забудови і тому ТОВ "Київський будівельно-індустріальний союз" не підлягає звільненню від сплати пайового внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури селища Брусилів, у зв'язку із введенням в експлуатацію об'єкта "Будівництво швейної фабрики "Полум'я".

У відзиві на апеляційну скаргу позивач зазначає, що апелянтом не надано нових доказів, жодного правового обґрунтування та підтвердження своїх доводів, а лише здійснюється переоцінка доказів, які вірно оцінені судом першої інстанції.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню

Судом встановлено, що 28.05.2008 року на підставі договору купівлі-продажу, який був укладений між ним та регіональним відділенням Фонду державного майна України по Житомирській області, на аукціоні ним була придбана земельна ділянка державної власності, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва - швейна фабрика "Полум'я", яка розташована за адресою: Житомирська область, смт. Брусилів, вул. Калініна, 23.

Пунктом 2.1. договору купівлі-продажу передбачено, що предметом договору є передача у власність покупцеві об'єкта аукціону. Продавець зобов'язується передати у власність Покупцю земельну ділянку державної власності, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва державної власності - швейна фабрика "Полум'я", що має рівень будівельної готовності 82% за даними балансоутримувача державного підприємства "Управління капітального будівництва" МНС та знаходиться за адресою: вул. Калініна, 23, смт. Брусилів, Житомирська область, а покупець зобов'язується прийняти Об'єкт аукціону, сплатити ціну продажу і виконати умови, що визначені в цьому договорі.

Відповідно до акту № 18 від 23.06.2017 року поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта аукціону-земельної ділянки державної власності, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва швейна фабрика "Полум'я" від 28.05.2008 року № 2554 з урахуванням змін від 29.12.2009 року № 4871, від 09.06.2011року №1272, від 14.08.2013року №2308 та від 09.07.2015року № 859, станом на 22.06.2017 року умови договору купівлі - продажу від 28.05.2008 року № 2554 з урахуванням змін були виконані.

21.04.2017 року позивач звернувся із листом на адресу Брусилівської селищної ради у якому просив відповідно до вимог ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" звільнити його від сплати пайового внеску на розвиток інфраструктури смт.Брусилів та на підтвердження свого звернення долучив належно завірені копії державного акту на право власності на земельну ділянку від 26.06.2008 року та копію договору купівлі - продажу об'єкта аукціону від 28.05.2008 року за № 2554.

Рішенням № 179 VII сесії VII скликання від 09.06.2017 року Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області за результатом розгляду листа відмовлено ТОВ "Київський будівельно-індустріальний союз" у звільненні від сплати пайового внеску на розвиток інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури селища Брусилів у зв'язку із введенням в експлуатацію об'єкта "Будівництво швейної фабрики "Полум'я" та зобов'язано ТОВ "Київський будівельно-індустріальний союз": укласти договір про пайову участь у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Брусилівської селищної ради та надати до Брусилівської селищної ради зведений кошторис вартості будівництва об'єкту для укладення договору.

Надаючи оцінку прийнятому рішенню, яким позов задоволено, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, його посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно - вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевою самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування", органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Як свідчать матеріали справи, що 28.05.2008 року товариством з обмеженою відповідальністю "Київський будівельно-індустріальний союз" з регіональним відділенням Фонду державного майна України по Житомирській області було укладено договір купівлі-продажу об'єкта аукціону - земельної ділянки державної власності, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва - швейна фабрика "Полум'я", що знаходиться за адресою: Житомирська область, смт. Брусилів, вул. Калініна, 23, та зареєстрований за № 2554, що підтверджується копією договору( а.с. 6-11).

Відповідно до листа регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області від 08.12.2017 року № 03/3878 наказом Фонду державного майна України від 10.02.2007 року № 247 об'єкт незавершеного будівництва - швейна фабрика "Полум'я" в смт. Брусилів було включено в перелік об'єктів незавершеного будівництва, які перебувають у державній власності та підлягають приватизації, спосіб приватизації було визначено як аукціон разом із земельною ділянкою.

23.05.2008 року на відкритому аукціоні переможцем було визнано ТОВ " Київський будівельно-індустріальний союз" та укладено з ним договір купівлі-продажу об'єкта аукціону-земельної ділянки, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва-швейна фабрика "Полум'я". До складу об'єкта аукціону входила земельна ділянка площею 14645 кв.м., розташована за адресою:смт. Брусилів, вул. Калініна,23 та об'єкт незавершеного будівництва - швейна фабрика"Полум'я", що мала рівень будівельної готовності 82%.

Згідно з договором купівлі-продажу від 28.05.2008року № 2554 з урахуванням внесених змін обов'язками Покупця є: завершити будівництво об'єкта та ввести його в експлуатацію в термін до 28.05.2017 року, створення не менше 40 робочих місць та забезпечення їх роботою протягом одного року з дати введення об'єкта в експлуатацію ( в термін до 28.05.2018 року).

Відповідно до акту № 18 від 23.06.2017 року поточної перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта аукціону-земельної ділянки державної власності, на якій розташований об'єкт незавершеного будівництва швейна фабрика "Полум'я" в смт.Брусилів від 28.05.2008 року № 2554 з урахуванням змін від 29.12.2009 року № 4871, від 09.06.2011року №1272, від 14.08.2013року № 2308 та від 09.07.2015року № 859, який затверджений в.о.начальника регіонального відділення Фонду державного майна України по Житомирській області вбачається, що станом на 22.06.2017 року виконані умови договору купівлі - продажу від 28.05.2008 року № 2554 з урахуванням змін ( а.с. 17-20).

Пунктом 5 частини 4 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що до пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва об'єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів.

Відповідно до п.5 ч.1.4 Порядку залучення коштів замовників (забудовників, інвесторів) на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Брусилівської селищної ради, який затверджений рішенням 7 сесії 7 скликання Брусилівської селищної ради від 01.06.2017 року за № 142, вбачається, що кошти замовників не залучаються для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури у разі будівництва об'єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів(а.с.25-32).

Отже, об'єкт незавершеного будівництва швейна фабрика "Полум'я" була придбана позивачем на аукціоні та введена в експлуатацію (а.с. 17-20).

Таким чином спірним є те, чи відноситься будівництво швейної фабрики до об'єктів комплексної забудови.

Відповідно до статті 33 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" комплексна забудова території здійснюється з метою забезпечення реалізації громадських інтересів і спрямовується на попереднє проведення інженерної підготовки, спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж, об'єктів соціальної сфери, житлових будинків, інших об'єктів будівництва, а також на благоустрій території. Комплексна забудова території може здійснюватися шляхом комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду одним або кількома інвесторами.

Доводами апеляційної скарги зводяться до того, що під комплексною забудовою слід вважати виключно випадки комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду.

Колегія суддів за такими доводами не погоджується, оскільки статтею 33 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" наведений орієнтовний перелік випадків здійснення комплексної забудови, до яких відносяться:

попереднє проведення інженерної підготовки,

спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж,

спорудження об'єктів соціальної сфери,

спорудження житлових будинків,

спорудження інших об'єктів будівництва,

благоустрій території.

Визначальним для такої забудови є її мета - забезпечення реалізації громадських інтересів.

Умовами договору купівлі-продажу було передбачено, що окрім завершення будівництво об'єкта та введення його в експлуатацію позивач повинен створити не менше 40 робочих місць та забезпечити їх роботою протягом одного року з дати введення об'єкта в експлуатацію.

За таких обставин колегія суддів погоджується, що забудова території позивачем здійснена з метою забезпечення реалізації громадських інтересів і спрямовується на спорудження інших об'єктів будівництва, а тому така діяльність підпадає під визначені п.5 ч.4 ст. ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" підстави для звільнення від залучення до пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

З цього приводу колегія суддів додатково вважає зазначити й те, що як вірно вказує відповідач, рішення про організацію комплексної забудови приймають органи місцевого самоврядування. При цьому рішення про розроблення детального плану певної території одночасно є рішенням про комплексну забудову цієї території.

Як свідчать містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки забудова земельної ділянки здійснювалася на підставі генерального плану забудови селища Брусилів, затверджений рішенням №40 від 09.06.1988 року, продовженого рішенням 35 сесії 6 скликання від 19.03.2013 року, що свідчить про наявність рішення про комплексну забудову території, яке було прийнято задовго до моменту, коли позивачем здійснено добудову цього об'єкта.

Зважаючи на вище зазначене, колегія суддів дійшла висновку, що постанова суду першої інстанції прийнята з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для її скасування не встановлено.

Доводи апеляційної скарги зазначених висновків суду першої інстанції не спростовують та не містять фактів невірного застосування судом норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для скасування судового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області залишити без задоволення, рішення Брусилівського районного суду Житомирської області від "20" грудня 2017 р. без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня її проголошення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя Б.С. Моніч

судді: М.М. Капустинський

ОСОБА_1

Повне судове рішення складено "30" травня 2018 р.

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2018
Оприлюднено01.06.2018
Номер документу74375049
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —275/840/17

Постанова від 21.05.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Постанова від 21.05.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Постанова від 20.12.2017

Адміністративне

Брусилівський районний суд Житомирської області

Лівочка Л. І.

Ухвала від 29.11.2017

Адміністративне

Брусилівський районний суд Житомирської області

Лівочка Л. І.

Постанова від 20.12.2017

Адміністративне

Брусилівський районний суд Житомирської області

Лівочка Л. І.

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Брусилівський районний суд Житомирської області

Лівочка Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні