Рішення
від 22.05.2018 по справі 910/1989/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

22.05.2018Справа № 910/1989/18

Господарський суд міста Києва у складі судді Гулевець О.В. за участю секретаря судового засідання Письменної О.М., розглянувши матеріали господарської справи

за позовом Публічного акціонерного товариства "КИЇВПРОЕКТ"

до Державного підприємства "НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРИ ТА БАЛЕТУ УКРАЇНИ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА"

третя особа без самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача -

Дочірнє підприємство "ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" Державного публічного акціонерного товариства "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРБУД"

про визнання недійсним та скасування договору

Представники учасників процесу:

від позивача: Науменко К.М. (довіреність), Черніков А.В. (довіреність),

Черніков В.А. (довіреність), Ольшанський М.А. (довіреність)

від відповідача: Литвин І.О. (довіреність)

від третьої особи: Микитюк В.В. (довіреність)

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство "КИЇВПРОЕКТ" звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Державного підприємства "НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРИ ТА БАЛЕТУ УКРАЇНИ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА" про визнання частково недійсним та скасування рішення тендерного комітету Державного підприємства "НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРИ ТА БАЛЕТУ УКРАЇНИ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА" оформленого у вигляді протоколу розгляду тендерних пропозицій №08 від 31.01.2018 в частині відхилення тендерної пропозиції учасника ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" та визначення переможцем торгів тендерну пропозицію ДП "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" ідентифікатор закупівлі UA-2018-01-09-000123-b.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем при прийнятті спірного рішення приписів Закону України "Про публічні закупівлі", а також прав та інтересів позивача.

Одночасно з пред'явленням позову ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" подано до суду заяву про вжиття запобіжних заходів та забезпечення позову.

Ухвалою Господарського суду міста Києва № 910/1989/18 від 22.02.2018 заяву Публічного акціонерного товариства "КИЇВПРОЕКТ" про вжиття запобіжних заходів та забезпечення позову повернуто заявнику без розгляду.

Ухвалою суду від 23.02.2018 позовну заяву залишено без руху, встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня вручення ухвали.

12.03.2018 через відділ діловодства суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків, допущених при поданні до суду даного позову.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.03.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі № 910/1989/18, призначено підготовче засідання у справі на 02.04.2018 та залучено до участі у справі Дочірнє підприємство "ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" Державного публічного акціонерного товариства "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРБУД" як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

02.04.2018 через відділ діловодства суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги заперечив та в обґрунтування своїх заперечень зазначив, що пропозиція учасника Публічного акціонерного товариства "КИЇВПРОЕКТ" не відповідала вимогам встановлених тендерною документацією замовника, у зв'язку із чим, замовник правомірно відхилив тендерну пропозицію позивача.

02.04.2018 через відділ діловодства суду від позивача надійшла заява про поновлення пропущеного процесуального строку на виконання вимог ухвали щодо направлення третій особі копії позову.

Враховуючи наведені позивачем пояснення у вказаній вище заяві, з урахуванням приписів ст. 119 ГПК України, суд дійшов висновку про необхідність поновлення позивачу строку на направлення копії позову третій особі, про що постановлено ухвалу, яка занесена до протоколу судового засідання.

В судовому засіданні 02.04.2018, на підставі 183, 233 ГПК України, оголошено перерву до 08.05.2018.

11.04.2018 через відділ діловодства суду від третьої особи надійшли пояснення на відзив відповідача, в яких третя особа зазначила, що вважає обґрунтованими викладені у відзиві заперечення.

19.04.2018 через відділ діловодства суду від третьої особи надійшли письмові пояснення по справі, в яких третя особа проти позовних вимог заперечила.

В судовому засіданні 08.05.2018 представник позивача надав суду заяву про залучення та допиту свідка інженера-проектувальника Ольшанського Максима Анатолійовича.

У відповідності до ч. 1 ст. 87 Господарського процесуального кодексу України, показання свідка - це повідомлення про відомі йому обставини, які мають значення для справи.

Показання свідка викладаються ним письмово у заяві свідка (ч. 1 ст. 88 ГПК України).

Частиною 1 ст. 89 Господарського процесуального кодексу України, передбачено, що свідок викликається судом для допиту за ініціативою суду або за клопотанням учасника справи у разі, якщо обставини, викладені свідком у заяві, суперечать іншим доказам або викликають у суду сумнів щодо їх змісту, достовірності чи повноти.

Розглянувши заявлене позивачем клопотання про залучення та допит свідка, суд вважає, що особою, яку позивач просить суд викликати як свідка, інженером - проектувальником Ольшанським Максимом Анатолійовичем, не можуть бути надані будь-які пояснення, що мають значення для вирішення спору у даній справі, у зв'язку із чим, клопотання позивача задоволенню не підлягає.

Також суд розглянув заяву про зменшення розміру позовних вимог, подану представниками позивача в судовому засіданні 08.05.2018.

В своїй заяві про зменшення позовних вимог позивачем заявлено вимогу про визнання недійсним та скасування договору №4708-ДІ від 19.02.2018, укладеного між Державним підприємством "НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРИ ТА БАЛЕТУ УКРАЇНИ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА" та Дочірнім підприємством "ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" Державного публічного акціонерного товариства "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРБУД".

Приписами частини 2 статті 46 Господарського процесуального кодексу України позивач вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог - до закінчення підготовчого засідання.

У відповідності до ч. 3 ст. 46 Господарського процесуального кодексу України до закінчення підготовчого засідання позивач має право змінити предмет або підстави позову шляхом подання письмової заяви.

При цьому, зменшено (чи збільшено) може бути лише розмір вимог майнового характеру. Під зменшенням розміру позовних вимог слід розуміти зменшення суми позову за тією ж вимогою, яку було заявлено у позовній заяві.

Оскільки предметом позову у даній справі є матеріально-правова вимога немайнового характеру, то суд дійшов висновку, що подана позивачем заява є по своїй суті заявою про зміну предмету позову.

Оскільки, вказана вище заява подана позивачем до закінчення підготовчого засідання з дотримання вимог статті 46 Господарського процесуального кодексу України, суд прийняв заяву до розгляду, у зв'язку із чим, розгляд справи буде здійснюватись за вимогами заявленими в заяві від 08.05.2018.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.05.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу № 910/1989/18 до судового розгляду по суті на 22.05.2018.

Представники позивача в судовому засіданні 22.05.2018 надали пояснення по суті позовних вимог, просили суд їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні надав пояснення по суті своїх заперечень, просив суд відмовити у задоволенні позову.

Представник третьої особи в судовому засіданні надав пояснення по суті заперечень на позов, проти позовних вимог заперечив.

В судовому засіданні 22.05.2018 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення представників учасників процесу, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

09.01.2018 ДП "Національний академічний театр опери та балету ім. Т. Г. Шевченка" оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2018-01-09-000123-b) з закупівлі Проектно - вишукувальні роботи щодо капітального ремонту та технічного переоснащення інженерного обладнання підземних споруд Національного академічного театру опери та балету України імені Т. Г. Шевченка" по вул. Володимирська, 50 в Шевченківському районі м. Києва; строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: від 07 лютого 2018 до 31 грудня 2018; розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 8 624 000,00 грн.; кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 25 січня 2018 року; дата та час розкриття тендерних пропозицій: 26 січня 2018 року; дата та час проведення електронного аукціону: 26 січня 2018 року.

На засіданні тендерного комітету ДП "Національний академічний театр опери та балету ім. Т. Г. Шевченка", оформленого протоколом розгляду тендерних пропозицій №08 від 31.01.2018, було розглянуто пропозиції учасників ТОВ "НАЛСУР", ДП "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ", ТОВ ХК "Енергомонтажвентиляція" та ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" процедури закупівлі за кодом UA-2018-01-09-000123-b.

За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника Публічного акціонерного товариства "КИЇВПРОЕКТ" тендерним комітетом встановлено, що пропозиція позивача не відповідає умовам тендерної документації, у зв'язку із чим, відхилена на підставі пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі".

Відповідно до результату розгляду тендерної пропозиції Дочірнім підприємством "ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" Державного публічного акціонерного товариства "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРБУД" (ДП "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ", третьої особи у даній справі) тендерний комітет встановив, що тендерна пропозиція третьої особи відповідає вимогам тендерної документації. За результатами розгляду тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ДП "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" визнано переможцем торгів.

31.01.2018 ДП "Національний академічний театр опери та балету ім. Т. Г. Шевченка" оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ДП "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ".

19.02.2018 між Державним підприємством "НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРИ ТА БАЛЕТУ УКРАЇНИ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА" як замовником та Дочірнім підприємством "ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" Державного публічного акціонерного товариства "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРБУД" як генеральним підрядником укладений договір №4708-ДІ на виконання проектних робіт, відповідно до умов якого генеральний проектувальник бере на себе зобов'язання виконати проектні роботи згідно ДК 021:2015:71320000-7 Послуги з інженерного проектування - проектно- вишукувальні роботи щодо капітального ремонту та технічного переоснащення інженерного обладнання підземних споруд Національного академічного театру опери та балету України імені Т. Г. Шевченка" по вул. Володимирська, 50 в Шевченківському районі м. Києва на стадії "Проект" та "Робоча документація" для виконання робіт по об'єкту в обсягах, передбачених діючими державними - будівельними нормами на розробку проектної документації на підставі завдання на проектування, а замовник зобов'язується прийняти результат таких проектних робіт - розроблену генеральним проектувальником, згідно даного договору, проектну документацію і оплатити генеральному проектувальнику належним чином виконані проектні роботи.

В обґрунтування заявлених позовних вимог, позивач посилається на те, що рішення відповідача про відхилення тендерної пропозиції учасника ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" та визначення переможцем торгів тендерної пропозиції ДП "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" (процедура закупівлі за кодом UA-2018-01-09-000123-b) є неправомірне, у зв'язку із чим, в останній редакції позовних вимог, позивачем заявлено вимогу про визнання недійсним та скасування договору №4708-ДІ від 19.02.2018, укладеного між Державним підприємством "НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРИ ТА БАЛЕТУ УКРАЇНИ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА" та Дочірнім підприємством "ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" Державного публічного акціонерного товариства "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРБУД".

Дослідивши наявні матеріали справи, оцінюючи надані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, з наступних підстав.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлюються Законом України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Частиною 1 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі", цей Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.

Згідно із ч. 1 ст. 12 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.

У відповідності до п. 28 ст. 1 Закону України "Про публічні закупівлі", тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі);

Відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій (ст. 20 ЗУ "Про публічні закупівлі").

Статтею 11 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості (ч. 1). Тендерний комітет або уповноважена особа (особи): планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об'єктивний та чесний вибір переможця; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом; забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; здійснює інші дії, передбачені цим Законом (ч. 3). Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови (ч. 4).

Згідно із ч. 1 ст. 10 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію - не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині четвертій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж.

Як встановлено судом, 09.01.2018 на веб-порталі ProZorro, ДП "Національний академічний театр опери та балету ім. Т. Г. Шевченка" було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2018-01-09-000123-b) з закупівлі вантажного Проектно - вишукувальні роботи щодо капітального ремонту та технічного переоснащення інженерного обладнання підземних споруд Національного академічного театру опери та балету України імені Т. Г. Шевченка" по вул. Володимирська, 50 в Шевченківському районі м. Києва.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України "Про публічні закупівлі" розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни / приведені ціни тендерних пропозицій.

У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.

Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України "Про публічні закупівлі", оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.

За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника Публічного акціонерного товариства "КИЇВПРОЕКТ" тендерним комітетом встановлено, що пропозиція позивача не відповідає умовам тендерної документації замовника.

Тендерним комітетом прийнято рішення, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №08 від 31.01.2018, згідно із яким, зокрема, відхилено тендерну пропозицію учасника ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" та визначено переможцем торгів (процедура закупівлі за кодом UA-2018-01-09-000123-b) тендерну пропозицію ДП "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ".

У відповідності до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо, тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.

За змістом п. 29 ст. 1, ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерною документацією є документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об'єктом авторського права та/або суміжних прав. Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу.

У додатку до протоколу розгляду тендерних пропозицій №08 від 31.01.2018 тендерним комітетом вказано, що під час передвіки тендерної пропозиції учасника встановлено відсутність у системі електронних закупівель документів, передбачених п. 9, п.п. 12.3. п. 12, п.п. 13.1. п. 13, п. 16 додатку №2 Тендерної документації, п.п. 6.5., п. 6 розділу ІІІ Тендерної документації. Також у додатку до протоколу розгляду тендерних пропозицій №08 від 31.01.2018 визначено, що ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" не виконано вимоги передбачені п.п. 11.2. п. 11, п.п. 12.1. п. 12 додатку №2 Тендерної документації.

Пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.

У відповідності до пп. 6.5. п. 6 розділу ІІІ Тендерної документації, технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати застосування заходів із захисту довкілля (оригінал гарантійного листа).

Як вбачається із документів, доданих до пропозиції позивача (згідно із відомостей на веб-порталі ProZorro), позивач надав довідку, яка передбачена п. 8 додатку 2 Тендерної документації про те, що при виконання робіт зобов'язується дотримуватись вимог чинного законодавства із захисту довкілля. Однак, гарантійного листа, як це визначено пп. 6.5. п. 6 розділу ІІІ Тендерної документації, пропозиція позивача не містить.

Приписами статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено кваліфікаційні критерії до учасників.

Так, згідно із ч. 1, ч. 2 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.

Частиною 3 статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Додатком 2 до Тендерної документації визначено перелік документів на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним та іншим критеріям, вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та повноважень представника або уповноваженої особи учасника.

Згідно із п. 9, п. 12.3. п. 12, п.п. 13.1. п. 13, п. 16 додатку №2 Тендерної документації, до документів на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним та іншим критеріям, вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та повноважень представника або уповноваженої особи учасника віднесено:

Лист - згоду на обробку персональних даних відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних", щодо всіх осіб персональні данні яких надаються у складі тендерної пропозиції (п. 9).

Довідка в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (за наявністю), про наявність в штаті сертифікованих фахівців - копії кваліфікаційних сертифікатів:

для виконання проектних - вишукувальних робіт (не менше 3) - в частині забезпечення механічного опору та стійкості; в частині архітектурного об'ємного проектування; з технічного обстеження будівель і споруд;

для обстеження технічного стану будівельних конструкцій та геодезичних робіт (не менше 3) - з обстеження та випробовування будівель і споруд, інженера-геодезиста, експерта у частині забезпечення механічного опору та стійкості класу наслідків СС3 (пп. 12.3. п. 12).

Довідка, за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за бажанням) з інформацією про виконання аналогічного договору з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній документації торгів, із зазначенням предмету договору, дати укладання договору, інформації про замовників, їх контактних осіб (прізвище та контактний телефон), згідно зразка, для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. На підтвердження інформації надається:

- оригінал або завірена Учасником копія договору (з додатками), що включає постачання предмету закупівлі - проектно-вишукувальних робіт, відповідно до предмету закупівлі.

- оригінал відгуку, що видані Замовником з якими було укладено договір, що наведені у довідці із зазначенням дати і номеру договору, інформації про вчасність виконання умов договору, відсутності чи наявності претензій щодо якості виконаних робіт (п.п. 13.1. п. 13).

Довідка в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою (за наявністю)про субпідрядника (субпідрядників) (п. 16).

Однак, згідно із відомостей на веб-порталі ProZorro, у тендерній пропозиції позивача відсутні: листи - згоди на обробку персональних даних директора позивача ОСОБА_12., головного бухгалтера; довідка в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за наявністю) про субпідрядника (субпідрядників).

Всі надані у складі тендерної пропозиції позивача копії договорів (з додатками), укладені замовниками не з позивачем, а з іншими юридичними особами, а саме: ДП "Інститут "КИЇВГЕО" ТОВ "НВПІ "КИЇВПРОЕКТ" (код ЄДРПОУ 35947845), ДП "Інститут "Київцивільпроект" ТОВ "Науково-виробничий проектний інститут "КИЇВПРОЕКТ" (код ЄДРПОУ 35947727). Вказані юридичні особи не визначені позивачем як субпідрядні організації. Договорів, що свідчать про досвід виконання аналогічних робіт безпосередньо учасником закупівлі - ПАТ "КИЇВПРОЕКТ", пропозиція позивача не містить.

В поданій позивачем довідці про наявність в штаті сертифікованих фахівців відсутні спеціалісти з кваліфікаційними сертифікатами для виконання проектно-вишукувальних робіт: в частині забезпечення механічного опору та стійкості; з технічного обстеження будівель і споруд. Сертифікованого спеціаліста для обстеження технічного стану будівельних конструкцій та геодезичних робіт не вказано.

При цьому надання до позовної заяви документів, які не були надані до тендерної пропозиції позивача, не може прийматись судом як дотримання позивачем вимог тендерної документації, оскільки всі документи, уточнення до документів у розумінні Тендерної документації, мають бути подані у складі тендерної пропозиції учасника, у даному випадку ПАТ "КИЇВПРОЕКТ".

Згідно із п. 11.2. п. 11, п.п. 12.1. п. 12 додатку №2 Тендерної документації визначено, що до пропозиції учасник надає:

довідку в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявністю) про технічні можливості учасника, яка містить інформацію про наявність спеціального атестованого обладнання для обстеження і вимірювання будівель та споруд, акредитованої лабораторії з випробування будівельних матеріалів і конструкцій та матеріально-технічної бази згідно з технічними вимогами виконання, що визначені предметом закупівлі. Для підтвердження надаються копії документів. В довідці також обов'язково зазначається фактичне місцезнаходження підприємства учасника та (в разі залучення) - субпідрядників.

довідку, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявністю), про наявність в штаті Учасника фахівців по спеціальностям: архітектор, конструктор, інженери по ОВ, ВК, електричній частині, автоматизації інженерних систем та ОВНС, які мають необхідні знання та досвід (документально підтверджено: копії дипломів, трудових книжок). У довідці обов'язково зазначити прізвище, ім'я, по-батькові; посаду; дані про освіту; дату початки роботи на підприємстві, яке є учасником; стаж роботи на підприємстві (не менше 5 років), згідно зразка.

Однак, як встановлено судом, позивачем не надано копії документів, які підтверджують наявність спеціального атестованого обладнання для обстеження і вимірювання будівель та споруд, акредитованої лабораторії з випробування будівельних матеріалів і конструкцій та матеріально-технічної бази згідно з технічними вимогами виконання, що визначені предметом закупівлі.

У довідці і про робітників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт вих. №№06-47/адм. від 25.01.2018, відсутня інформація щодо фахівців за спеціальностями: конструктор, інженери по ОВ, автоматизації інженерних систем. Крім того, досвід роботи певних фахівців на посаді у позивача не відповідає встановленим Відповідачем критеріям, а саме: досвід ОСОБА_9 на посаді начальника проектного відділу ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" та досвід ОСОБА_11. на посаді головного інженера проекту у проектному відділі ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" становить 1 рік, що є меншим за встановлений замовником 5-ти річний критерій для відповідної категорії фахівців. Також у складі тендерної пропозиції позивача відсутні копії трудових книжок і дипломи фахівців: ОСОБА_9 та ОСОБА_10

Посилання позивача на технічну помилку, яка виникла під час загрузки документів на електронну площадку, визнаються судом необґрунтованими, оскільки у відповідності до 1.2., п. 1.9. розділу III Тендерної документації, учасник, в порядку передбаченому для процедури електронних закупівель, забезпечує наявність документів, передбачених цією документацією, а неспроможність подати всю інформацію, що вимагається Тендерною документацією, або подання пропозиції, яка не відповідає вимогам в усіх відношеннях, віднесена на ризик учасника та має наслідком відхилення такої пропозиції.

З огляду на наведене вище, пропозиція ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" не відповідала умовам тендерної документації в частині вимог передбачених пп. 6.5. п. 6 розділу ІІІ Тендерної документації та додатку №2 до Тендерної документації.

Посилання позивача на те, що ним було запропоновано нижчу, аніж третьою особою, ціну вартості предмета закупівлі, а також завдання державі збитків у розмірі 1131000,00 грн., внаслідок відхилення пропозиції позивача, то суд вважає такі доводи необґрунтованими, оскільки як встановлено судом вище пропозиція ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" не відповідала умовам тендерної документації замовника.

Частиною 1 статті 73 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

У відповідності до ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

За таких обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованість висновків тендерного комітету ДП "Національний академічний театр опери та балету ім. Т. Г. Шевченка", наведених у протоколі розгляду тендерних пропозицій №08 від 31.01.2018 щодо невідповідності пропозиції ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" вимогам тендерної документації та відхилення на підставі пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі".

Жодних обставин щодо необґрунтованості висновків тендерного комітету ДП "Національний академічний театр опери та балету ім. Т. Г. Шевченка" щодо визначення переможцем торгів тендерної пропозиції ДП "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" позивачем не наведено.

Стаття 203 Цивільного кодексу України встановлює загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, а саме: зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має вчинятися у формі, встановленій законом; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним; правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.

Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин) (ч. 3 ст. 215 ЦК України).

Згідно зі ст. 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

У відповідності до ч. 1 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Частиною 1 статті 37 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону.

Відповідно до частини 4 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури.

Позивачем не доведено суду жодними доказами твердження про неправомірність рішення тендерного комітету ДП "Національний академічний театр опери та балету ім. Т. Г. Шевченка" в частині відхилення тендерної пропозиції учасника ПАТ "КИЇВПРОЕКТ" та визначення переможцем торгів тендерної пропозиції ДП "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" (процедура закупівлі за кодом UA-2018-01-09-000123-b).

Обставини, які б свідчили про невідповідність умов спірного договору тендерній документації відповідача позивачем не наведені, а матеріали справи не містять доказів недотримання відповідачем та третьою особою під час укладення оспорюваного правочину вимог ст. 203 Цивільного кодексу України та ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі".

З урахуванням наведеного, враховуючи, що обставини, які б свідчили про порушення прав та інтересів позивача судом не встановлено, суд дійшов висновку про необґрунтованість заявленого позивачем позову та відсутність підстав для задоволення позовних вимог про визнання недійсним договору №4708-ДІ на виконання проектних робіт від 19.02.2018 укладеного між Державним підприємством "НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРИ ТА БАЛЕТУ УКРАЇНИ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА" як замовником та Дочірнім підприємством "ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" Державного публічного акціонерного товариства "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРБУД".

При цьому, суд зазначає, що вимога позивача про "скасування договору" суперечить встановленим нормами чинного законодавства, зокрема, положеннями ст. 16 ЦК України та ст. 20 ГК України, способам захисту прав та законних інтересів, що також є підставою для відмови у задоволенні вимоги позивача про скасування оспорюваного договору.

Приписами ст. ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно із ст. ст. 78, 79 Господарського процесуального кодексу України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

З огляду на вище встановлені обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими, недоведеними належними доказами та такими, що не підлягають задоволенню.

Підсумовуючи вищенаведене, суд відмовляє в задоволенні позову Публічного акціонерного товариства "КИЇВПРОЕКТ" до Державного підприємства "НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРИ ТА БАЛЕТУ УКРАЇНИ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА" про визнання недійсним та скасування договору №4708-ДІ від 19.02.2018, укладеного між Державним підприємством "НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРИ ТА БАЛЕТУ УКРАЇНИ ІМЕНІ Т.Г.ШЕВЧЕНКА" та Дочірнім підприємством "ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ "КИЇВСЬКИЙ ПРОМБУДПРОЕКТ" Державного публічного акціонерного товариства "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "УКРБУД".

Судовий збір за розгляд справи відповідно до ст. 129 ГПК України покладається на позивача.

Керуючись ст. ст. 73-74, 76-79, 86, 129, 233, 237-238, 242 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Відмовити в позові повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення

Повний текст рішення складено та підписано: 01.06.2018.

Суддя О.В. Гулевець

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.05.2018
Оприлюднено01.06.2018
Номер документу74377166
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/1989/18

Рішення від 22.05.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 08.05.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 14.03.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 23.02.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 22.02.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні