Рішення
від 29.05.2018 по справі 913/147/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2018 року Справа № 913/147/18

м.Харків Провадження №31/913/147/18

Господарський суд Луганської області в складі головуючого судді Марченко Ю.І.

за участю секретаря судового засідання Гулевіч В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Кремінського районного центру зайнятості, м.Кремінна Луганської області,

до Кремінського районного відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії, м.Кремінна Луганської області,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1, м.Кремінна Луганської області

про стягнення 1 649 грн. 55 коп.

у засіданні брали участь:

від позивача - представник не прибув;

від відповідача - представник не прибув.;

від третьої особи - представник не прибув.

в с т а н о в и в:

Кремінський районний центр зайнятості звернувся до Господарського суду Луганської області з позовною заявою до Кремінського районного відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1, з вимогою про стягнення 1 649 грн. 55 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані, з посиланням на норми Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» щодо утримання з роботодавця суми виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 29.03.2018 позовну заяву Кремінського районного центру зайнятості до Кремінського районного відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії про стягнення 1 649 грн. 55 коп. - залишено без руху та встановлено строк для усунення недоліків заяви.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 16.04.2018 було відкрито провадження у справі №913/147/18, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 15.05.2018.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 15.05.2018 було відкладено розгляд справи по суті на 29.05.2018.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, проте надав до суду заяву, за якою просить розглянути справу без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, відзив на позовну заяву та витребувані судом документи не надав, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, будь-яких клопотань або пояснень до суду не надав.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, в судове засідання не з'явився, відзив на позовну заяву та витребувані судом документи не надав, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, будь-яких клопотань або пояснень до суду не надав.

Статтею 6 Конвенції про захист прав і основних свобод людини 1950 року, ратифікованою Верховною Радою України ( Закон України від 17.07.1997 року № 475/97 - ВР ), кожній особі гарантовано право на справедливий і відкритий розгляд при визначенні її громадських прав і обов'язків впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, створеним відповідно до закону.

На адресу суду повернулися рекомендовані повідомлення про вручення ухвал суду, що направлялися відповідачу з відмітками відділення поштового зв'язку: вручено за довіреністю (а.с. 47, 87).

На адресу суду повернулися рекомендовані повідомлення про вручення ухвал суду, що направлялися третій особі - ОСОБА_1, з відмітками відділення поштового зв'язку: вручено особисто (а.с. 48, 86).

Частиною 10 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судові рішення відповідно до цієї статті вручаються шляхом надсилання (видачі) відповідній особі копії (тексту) повного або скороченого судового рішення, що містить інформацію про веб-адресу такого рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень.

Згідно зі ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 №755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

За таких обставин, суд має достатні підстави вважати, що господарським судом в межах наданих йому повноважень сторонам створені усі належні умови для надання доказів у справі та є підстави для розгляду справи за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ч.9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши надані документи і матеріали, оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

10.12.2015 громадянин ОСОБА_1 звернувся до Кремінського районного центру зайнятості з заявою про надання статусу безробітного.

Згідно з наказом Кремінського районого центру зайнятості № НТ151216 від 16.12.2015 ОСОБА_1 надано статус безробітного.

Відповідно до п.п. 2, 4 ст. 22, п. 2 ст. 23 Закону України Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та п.п. 2.7, 2.9 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності наказом Кремінського районого центру зайнятості №151217 від 17.12.2015 ОСОБА_1 на період з 17.12.2015 по 10.12.2016 призначено допомогу по безробіттю, як застрахованій особі з урахуванням страхового стажу на 360 календарних днів.

Наказом Кремінського районого центру зайнятості №160505 від 05.05.2016 ОСОБА_1 з 29.04.2016 припинено реєстрації у зв'язку з невідвідуванням без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування відповідно до абзацу 2 п.п. 2 п. 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №198 від 20.03.2013.

Згідно із наказу Кремінського районого центру зайнятості №160505 від 05.05.2016 ОСОБА_1 з 18.03.2016 припинено виплату допомоги по безробіттю, у зв'язку з невідвідуванням безробітним центру зайнятості без поважних причин 30 календарних днів і більше, відповідно до п.п.13 п.1 ст.31 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття .

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 09.03.2017 по справі № 812/641/15 адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі ліквідаційної комісії, Кремінського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії про скасування наказу про звільнення та поновлення на роботі задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано накази Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганські області від 06.06.2015 № 1458 та від 08.06.2015 №187 о/с про звільнення старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Кремінського РВ ГУМВС України у Луганській області майора міліції ОСОБА_1 з органів внутрішніх справ України за п.64 є (за порушення дисципліни) Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ України.

Поновлено майора міліції ОСОБА_1 на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Кремінського районного відділу ГУМВС України у Луганській області з 08 червня 2015 року.

Зважаючи на те, що на підставі наведеного вище судового рішення, відповідач поновив ОСОБА_1 на посаді з дати його звільнення, останній вважається зайнятою особою з 08.06.2015 та відноситься до категорії зайнятого населення.

13.11.17 громадянином ОСОБА_1О повідомлено центр зайнятості про поновлення його на попередньому місці роботи на підставі рішення суду та надано копію витягу з наказу Головного управління МВС України у Луганській області №4 о/с від 04.05.2017 (а.с. 14).

За період перебування на обліку в Кремінському районному центрі зайнятості ОСОБА_1 з 17.12.2015 по 17.03.2016 отримав допомогу по безробіттю у розмірі 16 49 грн. 55 коп., що підтверджується наданими у справу доказами (а.с. 50-80).

Відповідно до наказу Кремінського районного центру зайнятості №48 від 13.11.2017, з урахуванням змін, внесених наказом №5 від 19.02.2018, прийнято рішення про повернення Кремінським районним відділом Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії, суми виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному ОСОБА_1 за період з 17.12.2015 по 17.03.2016 в розмірі 1 649 грн. 55 коп.

23.02.2018 (згідно відбитку дати на рекомендованому повідомлені) позивач звернувся до відповідача з претензією №17/06-306 від 20.02.2018 про повернення суми коштів, виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному ОСОБА_1 за період з 17.12.2015 по 17.03.2016 в розмірі 1 649 грн. 55 коп. (а.с. 25).

Станом на момент подачі позовної заяви (19.03.2018) вказаний борг не погашено, відповідь від Кремінського районного відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії не надходило.

Враховуючи викладені обставини, посилаючись на положення ч. 4 ст. 35 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття позивач звернувся з позовом до суду, та вимагає стягнення з відповідача суми виплаченої громадянину ОСОБА_1 допомоги по безробіттю у розмірі 1 649 грн. 55 коп., що і є причиною виникнення спору.

На час розгляду справи доказів сплати заборгованості відповідачем не надано.

Оцінивши матеріали справи та доводи сторін у їх сукупності, суд прийшов до наступного.

Відповідно до ст.2 Господарського процесуального кодексу України, завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов'язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Згідно ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь - які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

У відповідності з приписами 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Відповідно до ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справ доказів; суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), кий міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначаються Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття .

Статус безробітного надається особі працездатного віку до призначення пенсії (зокрема, на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи, з першого дня реєстрації у центрі зайнятості на підставі заяви (частина 1 статті 43 Закону України Про зайнятість населення , пункт 5 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 №198).

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.

Зазначена правова норма кореспондується з п.п. 1 п. 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, відповідно до якого центр зайнятості припиняє реєстрацію з дня початку зайнятості особи (крім участі у громадських та інших роботах тимчасового характеру, зайнятості працею, пов'язаною з організацією підготовки та проведенням виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів): поновлення зареєстрованого безробітного на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.

Повернення виплачених безробітному коштів здійснюється відповідно до норм ч. 1 ст. 34, ч. 4 ст. 35 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , якими передбачено право Фонду стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду та обов'язок роботодавця відшкодувати суму виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, а саме Державна служба зайнятості України через її територіальні органи, яким є Кремінський районний центр зайнятості.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до роботодавців, зокрема, належать: установи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умова, передбачених законодавством, та які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

З матеріалів справи вбачається, що Кремінський районний відділ Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії є роботодавцем ОСОБА_1 та зобов'язане виконати вимогу, передбачену Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття щодо відшкодування позивачу 1 649 грн. 55 коп. коштів, виплачених ОСОБА_1, як допомога по безробіттю.

За встановлених обставин, позовні вимоги Кремінського районного центру зайнятості є обґрунтованими, підтвердженими належними доказами та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, у разі задоволення позову покладається на відповідача.

Таким чином, з відповідача на користь позивача слід стягнути судовий збір у сумі 1 762 грн. 00 коп.

В порядку ч.4 ст. 240 ГПК України, у разі неявки всіх учасників справи у судове засідання, яким завершується розгляд справи, суд підписує рішення без його проголошення.

Керуючись ст.ст. 2, 13, 73, 74, 76-79, 86, 129, 233, 236-241, 326 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

в и р і ш и в:

1.Позовні вимоги Кремінського районного центру зайнятості до Кремінського районного відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_1, про стягнення 1 649 грн. 55 коп. задовольнити повністю.

2.Стягнути з Кремінського районного відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії (92900, Луганська область, м.Кремінна, площа Кооперативна, 12, код ЄДРПОУ 08670817)

- на користь Кремінського районного центру зайнятості (92905, Луганська область, м.Кремінна, площа Красна, буд. 6 Б , код ЄДРПОУ 13392728) суму виплаченого забезпечення вартості наданих соціальних послуг безробітному ОСОБА_1 за період з 17 грудня 2015 по 17 березня 2016 в розмірі 1 649 грн. 55 коп., витрати зі сплати судового збору в сумі 1 762 грн. 00 коп.

3. Після набрання рішенням законної сили, видати позивачу відповідний наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з складання повного судового рішення, відповідно до ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, та порядку, визначеному п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.

Дата виготовлення повного тексту та підписання рішення - 01.06.2018

Суддя Ю.І.Марченко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення29.05.2018
Оприлюднено01.06.2018
Номер документу74377274
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/147/18

Ухвала від 26.07.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Ухвала від 17.07.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Драгнєвіч О.В.

Рішення від 29.05.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Марченко Ю.І.

Ухвала від 15.05.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Марченко Ю.І.

Ухвала від 16.04.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Марченко Ю.І.

Ухвала від 29.03.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Марченко Ю.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні