Справа №461/3503/17&?п;
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 травня 2018 року. м. Львів.
Галицький районний суд м. Львова
у складі:
головуючого судді Юрківа О.Р.,
секретаря судового засідання Кузьми Д.М.,
за участі представника позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Львові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестиційно-будівельна компанія Екополіс до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові про визнання протиправними та скасування наказу, припису та постанови про накладення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
позивач ТОВ ІБК Екополіс звернулося до суду з позовом до відповідача, в якому після доповнення та уточнення позовних вимог просило суд:
- визнати протиправними та скасувати припис про усунення порушення у сфері містобудівної діяльності від 19.05.2017р. стосовно ТОВ Екополіс ;
- визнати протиправним та скасувати наказ № 111 П від 01.06.2017 р. про проведення позапланової перевірки на об'єкті будівництва Будівництво котеджного містечка та багатоквартирних житлових будинків на вул. Янева,10 у м. Львові ;
- визнати протиправною та скасувати постанову від 13.06.2017 р. № 0006-вих-2779/71 Інспекції ДАБК у м. Львові про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на ТОВ Екополіс .
Свої вимоги товариство мотивує тим, що 16 травня 2017 року представник ІДАБК у м. Львові залишив в офісі позивача копію наказу від 12.05.2017 року № 89П про проведення позапланової перевірки, виданого Начальником ІДАБК у м. Львові та копію направлення для проведення позапланової перевірки від 12.05.2017 року № 362-пп на об'єкті Будівництво котеджного містечка та багатоквартирних житлових будинків на вул. Янева, 10 у м. Львові . Згідно з документами, позапланова перевірка призначена на підставі звернення депутата Львівської міської ради, фракція Об'єднання Самопоміч ОСОБА_2 від 10.05.2017 р. № 69 та № 4-290. В наказі відповідача про проведення перевірки не зазначено, що призначено перевірку суб'єкта господарювання ТОВ ІБК Екополіс . В наказі йдеться лише про призначення перевірки об'єкта будівництва.
На підставі наказу № 89-П від 12.05.2017р. та направлення № 362-пп від 12.05.2017р. за зверненням депутата Львівської міської ради ОСОБА_2, стосовно ТОВ Екополіс складено: - акт від 19.05.2017 р. про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій, протокол від 19.05.2017 р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припис від 19.05.2017 р. про усунення порушення у сфері містобудівної діяльності від 19.05.2017 р.
Представник позивача вважає, що дії, документи та рішення Інспекції є протиправними та безпідставними, так як всі вони випливають із протиправних документів: звернення депутата ОСОБА_2 від. 10.05.2017 р., наказу Інспекції ДАБК у м. Львові № 89-П від 12.05.2017 р. та направлення № 362-пп від 12.05.2017 р., та суперечать ухвалі Галицького районного суду м. Львові від 19.05.2017 р. про забезпечення позову у справі № 461/3503/17 , якою заборонено Інспекції ДАБК у м. Львові проведення позапланової перевірки.
Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримала та просила задовольнити. Надала пояснення аналогічні викладеним у позові.
Представник відповідача ІДАБК у м. Львові до суду не з'явився, хоча був повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи. У відзиві на позов зазначив, що дії ІДАБК та документи, які складені, є правомірними, тому у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Суд встановив, що 16 травня 2017 року представник ІДАБК у м. Львові залишив в офісі позивача копію наказу від 12.05.2017 року № 89П про проведення позапланової перевірки, виданого начальником ІДАБК у м. Львові та копію направлення для проведення позапланової перевірки від 12.05.2017 року № 362-пп на об'єкті Будівництво котеджного містечка та багатоквартирних житлових будинків на вул. Янева, 10 у м. Львові . Згідно з документами, позапланова перевірка призначена на підставі звернення депутата Львівської міської ради, фракція Об'єднання Самопоміч ОСОБА_2 від 10.05.2017 р. № 69 та № 4-290.
На підставі наказу № 89-П від 12.05.2017р. та направлення № 362-пп від 12.05.2017 р. за зверненням депутата Львівської міської ради ОСОБА_2, стосовно ТОВ Екополіс складено: - акт від 19.05.2017 р. про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій, протокол від 19.05.2017 р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припис від 19.05.2017 р. про усунення порушення у сфері містобудівної діяльності від 19.05.2017 р.
У документах зазначено про недопуск ТОВ ІБК Екополіс посадових осіб Інспекції до проведення позапланової перевірки на підставі Наказу № 89-П від 12.05.2017р. та направлення № 362-пп від 12.05.2017 р. за зверненням Депутата Львівської міської ради ОСОБА_2, протиправність яких є предметом судового розгляду у даній справі, та зобов'язання ТОВ ІБК Екополіс до 01.06.2017 р. допустити представників Інспекції до цієї перевірки.
Окрім того, 01.06.2017 р. Інспекцією ДАБК у м. Львові було видано наказ № 111П про проведення позапланової перевірки на об'єкті будівництва Будівництво котеджного містечка та багатоквартирних житлових будинків на вул. Янева, 10 у м. Львові та направлення для проведення позапланової перевірки № 417-пп. Зазначеними документами Інспекція призначила позапланову перевірку в період з 01 по 06 червня 2017 р. на вищеназваному об'єкті будівництва на виконання припису від 19.05.2017 р. про допуск на перевірку призначену наказом № 89-П від 12.05.2017 р. та направленням № 362-пп від 12.05.2017 р. за зверненням. Між тим недопуск до перевірки 19.05.2017 р. був здійснений у зв'язку із наявністю вищеназваної ухвали суду від 19.05.2017 р. про заборону проведення перевірки.
13.06.2017 р. начальник Інспекції ДАБК у м. Львові ОСОБА_3, також не зважав на ухвалу суду від 19.05.2017 р. про заборону проведення перевірки та виніс постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на ТОВ Екополіс за безпідставний не допуск 19.05.2017 р. представників інспекції до перевірки на об'єкті будівництва у м. Львові, вул. Янева, 10 у сумі 16480 грн.
06.06.2017 р. посадовими особами Інспекції складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, в якому зазначено про неможливість проведення перевірки на підставі припису від 19.05.2017р. у зв'язку із відсутністю посадових осіб ТзОВ Екополіс
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та Законами України.
Окрім того, відповідно до частин 1, 4, 5 ст. 2, та абзаців 6,7 ст. 3 до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , сфера дії якого поширюється з 01.01.2017 року на органи архітектурно-будівельного контролю з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідній сфері, принципами державного нагляду, виконання яких повинні забезпечити органи державного контролю (нагляду) в тому числі архітектурно-будівельного контролю, зокрема є:
- об'єктивність та неупередженість здійснення державного нагляду (контролю), неприпустимість проведення перевірок суб'єктів господарювання за анонімними та безпідставними заявами, а також невідворотність відповідальності осіб за подання таких заяв;
- здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом.
Як вбачається з оскаржуваних документів (наказу про проведення перевірки та направлення на перевірку), позапланова перевірка призначена на підставі звернення депутата Львівської міської ради ОСОБА_2 від 10.05.2017р. № 69 та № 4-290.
Відповідно до статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , якою встановлені підстави для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю), та пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою КМУ від 23.05.2011 року № 553, така підстава для проведення позапланової перевірки, як звернення депутата міської ради, відсутня. Заяви ж фізичних чи юридичних осіб, на підставі яких може проводитись перевірка, повинні бути обґрунтованими та обумовленими порушенням підконтрольним суб'єктом господарювання містобудівного законодавства, мають містити відомості про порушення прав та законних інтересів особи, яка звертається до органу державного контролю зі скаргою (зверненням) та/або про шкоду, яка завдана життю і здоров'ю скаржника, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій що підтверджують такі порушення. Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю) або відповідного державного колегіального органу.
Під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Відповідно до ч.1 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , в наказі про здійснення позапланового заходу державного нагляду(контролю) повинні зазначатись найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснено захід та предмет перевірки.
В Наказі відповідача від 12.05.2017 року № 89 П про проведення перевірки не зазначено, що призначено перевірку суб'єкта господарювання - Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестиційно-будівельна компанія Екополіс . В наказі йдеться лише про призначення перевірки об'єкта будівництва Будівництво котеджного містечка та багатоквартирних житлових будинків на вул. Янева,10 у м. Львові , в якості опису якого зазначено, що замовником є КВП Енергомонтаж , підрядником ТОВ Екополіс , проектантом ТОВ Будівельна компанія Кристал-Захід , чіткого зазначення суб'єкта господарювання, щодо якого призначена перевірка, в Наказі немає. Не йде мова про наше товариство у і зверненні депутата ЛМР, яке стало підставою для видачі наказу. У вказаному зверненні зазначено, що депутату ЛМР ОСОБА_2 стала відома інформація про порушення Колективним виробничим підприємством Енергомонтаж вимог законодавства при здійсненні будівництва котеджного містечка та багатоквартирних житлових будинків на вул. Янева, 10 у. м. Львові .
Предмет перевірки - також чітко не зазначений. Він описаний лише загальними фразами дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт . Але це не предмет конкретної перевірки - це фраза із визначення поняття що таке державний архітектурно-будівельний контроль (п.1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ).
В кореспонденції з наведеними вище нормами ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності стає зрозумілим, що в предметі перевірки повинні зазначатись конкретні питання можливого порушення законодавства підконтрольним суб'єктом, які стали підставою для проведення перевірки і повинні перевірятись.
Питання найменування суб'єкта господарювання, щодо якого призначена перевірка, та предмет перевірки повинні відображатись і в направленні на перевірку (ч.3 ст. 7 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ). Направлення на перевірку від 12.05.2017 року № 362-пп, аналогічно до наказу про проведення перевірки від 12.05.2017 року № 89 П, не містить найменування суб'єкта, що перевіряється, а предмет перевірки не зазначений взагалі - навіть в загальних рисах.
В направленні на перевірку відсутня також інформація про здійснення попереднього заходу здійснення державного нагляду(контролю) (тип заходу і строк його здійснення), як цього вимагають приписи зазначеної норми.
Суд вважає протиправними дії інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові по намаганню провести позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестиційно-будівельна компанія Екополіс на об'єкті будівництва Будівництво котеджного містечка та багатоквартирних житлових будинків на вул. Янева,10 у м. Львові , в тому числі, шляхом прийняття оскаржуваних наказу та направлення, як такі що вчинялись:
а) без належних підстав - звернення депутата Львівської міської ради не може вважатись належною підставою, виходячи з того, що воно не є обґрунтованим, у ньому не зазначено порушення суб'єктом господарювання прав та законних інтересів суб'єкта звернення чи осіб, інтереси яких від представляє як депутат місцевої ради, завдання шкоди навколишньому природному середовищу чи безпеці держави; також відсутнє погодження на проведення позапланової перевірки центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю) або відповідного державного колегіального органу.
б) з порушенням порядку проведення позапланових перевірок - Наказ про проведення перевірки та Направлення на проведення перевірки, як описано вище, не містять в повному обсязі відомостей, передбачених ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності . Представники Інспекції ДАБК у м. Львові не зареєструвались у журналі перевірок ТзОВ Екополіс , що суперечить вимогам ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Зазначені обставини свідчать про порушення відповідачем вимог ст.ст. 2,3,6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , п. 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою КМУ від 23.05.2011 року № 553.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову ТОВ ІБК Екополіс .
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 8-10, 121, 241-246 КАС України, ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ст.ст. 2, 3, 6, 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , суд -
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати припис про усунення порушення у сфері містобудівної діяльності від 19.05.2017 р. стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестиційно-будівельна компанія Екополіс .
Визнати протиправним та скасувати наказ № 111П від 01.06.2017 року про проведення позапланової перевірки на об'єкті будівництва Будівництво котеджного містечка та багатоквартирних житлових будинків на вул. Янева,10 у м. Львові .
Визнати протиправною та скасувати постанову від 13.06.2017 року № 0006-вих-2779/71 Інспекції ДАБК у м. Львові про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестиційно-будівельна компанія Екополіс .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестиційно-будівельна компанія Екополіс - 1600,00 грн. сплаченого судового збору.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом 30 днів з дня його проголошення або з дня отримання копії рішення.
Суддя О.Р. Юрків.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2018 |
Оприлюднено | 03.06.2018 |
Номер документу | 74390249 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Галицький районний суд м.Львова
Юрків О. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні