ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 березня 2010 року справа № 2а-732/10/2370
м. Черкаси
09год. 15 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого-судді Новікової Т.В., при секретарі - Музиченко В.І.,
за участю представника позивача - Чумак В.В. (довіреністю), за відсутності відповідача, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ватутінського міського центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення коштів виплачених як допомога по безробіттю,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою від 23.02.2010р. № 215/03 до ОСОБА_2, в якому просить стягнути з відповідача кошти виплачені як допомога по безробіттю у сумі 715 грн. 85 коп. В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення відповідачем законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000р. № 1533-III (далі - Закон №1533-111) та "Про зайнятість населення" від 01.03.1991р. №803-ХІІ (далі - Закон №803-ХІІ), яка отримуючи допомогу по безробіттю та приховала, що зареєстрована як фізична особа-підприємець.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.
Відповідач до зали судового засідання не з'явився, однак на адресу суду надіслала телеграму від 15.03.2010р., в якій просить розгляд справи провести без її участі.
З врахуванням ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову з огляду на таке.
ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1.
Відповідно до ст. 2 Закону № 803-ХІІ, ст.ст.22, 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000р. № 1533-ІН (далі - Закон №1533-111) та згідно заяви від 03.08.2005р. ОСОБА_2 надано статус безробітного.
Як вбачається з матеріалів справи позивачем зазначено, що вона не зареєстрована як фізична особа-підприємець та не займається трудовою діяльністю, на підставі якої призначено допомогу по безробіттю. Ватутінським міським центром зайнятості відповідача було знято з обліку згідно наказу № НТ060505 від 05.05.2006 р., у зв'язку з невідвідуванням безробітним ДСЗ без поважних причин 30 к.д. і більше відповідно до пп. к п.44.
За результатами перевірки встановлено прихований факт незаконного перебування ОСОБА_2 на обліку в центрі зайнятості та зареєстрована як фізична особа-підприємець 20.04.2005р., згідно акта перевірки справ від 22.10.2009р. Тому Ватутінським міським ЦЗ винесено наказ від 22.10.2009р. № 2304/43 про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю.
В період перебування на обліку в державній службі зайнятості, а саме з серпня 2005р. по травень 2006р. відповідачу було виплачено допомогу по безробіттю в сумі 1769 грн. 54коп. (а.с. 12).
Відповідачем було сплачено більшу частину боргу, залишок незаконно отриманих коштів станом на 23.02.2010р.становить 715 грн. 85 коп.
Оскільки відповідачем добровільно не сплачено кошти до Ватутінського міського ЦЗ виплачені як допомога по безробіттю, позивач правомірно звернувся до суду про стягнення вказаних коштів у сумі 715 грн. 85 коп.
Згідно Закону №1533-111 джерела коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття формуються із страхових внесків страхувальників. Фонд є цільовим централізованим страховим органом та створюється для збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг.
З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог з огляду на таке.
В обґрунтування позовних вимог, представник Ватутінського міського центру зайнятості посилався на наявність факту перебування відповідача на обліку в міському центрі зайнятості в період 03.08.2005р. по 05.05.2006р., при цьому маючи статус суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи.
Законом №1533-111 надано право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальних послуг громадян, які є застрахованими чи незастрахованими особами - військовослужбовці звільнені у зв'язку із скороченням чисельності штату без права на пенсію, в тому числі особи, які вперше шукають роботу та інші незастраховані особи, у разі їх реєстрації в установленому порядку як безробітних.
До зайнятого населення належать та не можуть бути безробітними і отримувати допомогу по безробіттю громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві (пп.б п.З ст.1 Закон №803-ХІІ).
Статтею 2 Закону №803-ХІІ визначено, що безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які н досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу
Відповідно до пп.8 п.1 ст.31 Закону №1533-111 виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі: призначення виплати на підставі документів, що містять неправдиві відомості.
Зокрема, застраховані особи зобов'язані у повному обсязі повідомляти обставини, що спричиняють зміни розміру матеріального забезпечення та пор його надання. Сума вартості матеріального забезпечення та соціальних послуг наданих застрахованій особі внаслідок зловживання або невиконання нею своїх обов'язків, стягується з цієї особи в судовому порядку (п. 6.14. Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Мінпраці та соціальної політики України від 20.11.2000р. №307).
Дослідивши та проаналізувавши надані суду докази по справі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
На підставі ч.З ст.160 КАС України в судовому засіданні 16.03.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі здійснюватиметься з урахуванням вимог ст.167 КАС України, про що повідомлено в судовому засіданні.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, ч. 2 ст.128, ст.ст. 158-159, ст.ст. 161-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2: Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Ватутінського міського центру зайнятості (20250, Черкаська область, м.Ватутіне, вул. Калініна, 18 б ) кошти, виплачені як допомога по безробіттю у сумі 715 грн. 85 коп. (сімсот п'ятнадцять гривень 85 коп.).
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлений 18.03.2010р.
Суддя Т.В. Новікова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2010 |
Оприлюднено | 04.06.2018 |
Номер документу | 74405713 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Т.В. Новікова
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Новікова Тамара Вадимівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні