Рішення
від 01.06.2018 по справі 815/145/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/145/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.

Розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Навчально-виховного комплексу "Пасатська загальноосвітня школа І ступеню - дошкільний навчальний заклад" Балтської міської ради Одеської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Балтська міська рада Одеської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи,-

ВСТАНОВИВ:

10 січня 2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області, в якому позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Навчально-виховного комплексу "Пасатська загальноосвітня школа І ступеню - дошкільний навчальний заклад" Балтської міської ради Одеської області (ідентифікаційний код юридичної особи 33850105) розташованого за адресою:66132, Одеська область, Балтський район, с. Пасат, вул. Дмитра Мазура, 83 у вигляді заборони експлуатації будівель та споруд до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей вказаних в Акті перевірки №108 від 12.12.2017 року за номерами: 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період 11 - 12.12.2017 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Розпорядження КМ України від 20.09.2017 №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки , наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 387 від 28.09.2017 Про здійснення позапланової перевірки на підставі посвідчення на проведення перевірки від 01.12.2017 року №106 провідним інспектором Балтського МРС ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту Білянським Р.С., у присутності уповноваженої особи відповідача директора Навчально-виховного комплексу Пасатська загальноосвітня школа І степеню - дошкільний навчальний заклад Балтської міської ради Одеської області Лісовського О.М. здійснено позапланову перевірку Навчально-виховного комплексу Пасатська загальноосвітня школа І степеню - дошкільний навчальний заклад Балтської міської ради Одеської області, яка розташована за адресою: Одеська область, Балтський район, с.Пасат, вул.Дмитра Мазура, 83 під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №108 від 12.12.2017 року. Актом №108 встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України №5403-VI , Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки. Порушення, визначені в пунктах за номерами 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14 загальних порушень Акту №108, є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. На директора Навчально-виховного комплексу Пасатська загальноосвітня школа І степеню - дошкільний навчальний заклад Балтської міської ради Одеської області складено адміністративний протокол та притягнуто до адміністративної відповідальності. При такому стані цілковитого недотримання вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту у Навчально-виховного комплексу Пасатська загальноосвітня школа І степеню - дошкільний навчальний заклад Балтської міської ради Одеської області гостро постає питання вірогідного виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації, а у випадку їх фактичного настання - неминучі заподіяння шкоди здоров'ю або життю людей. Подальше проведення занять в Навчально-виховного комплексу Пасатська загальноосвітня школа І степеню - дошкільний навчальний заклад Балтської міської ради Одеської області з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Неусунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей.

Ухвалою суду від 15.01.2018 року адміністративний позов ГУ ДСНС України в Одеській області прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Судом ухвалено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи згідно ст.262 КАС України.

26 січня 2018 року від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву (вх.№2289/18), в якому просить суд повністю відмовити у позовних вимогах та зазначає, що на час звернення позивача до суду, значна частина порушень зазначених в акті перевірки №108 від 12.12.2017р. відповідачем усунута та 25.01.2018 року до ГУ ДСНС України в Одеській області направлено клопотання про проведення позапланової перевірки стану усунення порушень, що є предметом розгляду даної справи.

Ухвалою суду від 12.02.2018 року задоволено клопотання представника відповідача від 29.01.2018 року про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

У судовому засіданні 15.03.2018 року протокольною ухвалою суду залучено у якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Балтську міську раду Одеської області до участі у справі.

Ухвалою суду від 15.03.2108 року відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі.

Ухвалою суду від 21.03.2018 року задоволено клопотання представника Головного управління ДСНС України в Одеській області та представника Навчально-виховного комплексу Пасатська загальноосвітня школа І степеню - дошкільний навчальний заклад Балтської міської ради Одеської області про зупинення провадження у справі для надання часу на примирення сторін до 24.04.2018 року.

Ухвалою суду від 24.05.2018 року поновлено провадження у справі за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Навчально-виховного комплексу "Пасатська загальноосвітня школа І ступеню - дошкільний навчальний заклад" Балтської міської ради Одеської області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Балтська міська рада Одеської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи.

24 травня 2018 року від представника позивача до суду надійшло клопотання про продовження строку зупинення провадження у справі та проведення судового засідання без його участі (вх.№14692/18).

24 травня 2018 року від представника відповідача та третьої особи до суду надійшло клопотання про зупинення провадження у справі та проведення судового засідання без його участі (вх.№14693/18).

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України протокольною ухвалою суду було вирішено продовжити розгляд справи у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою суду від 01.06.2018 року відмовлено у задоволенні клопотань представника позивача та представника відповідача про зупинення провадження у справі.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками справи докази, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що 28.09.2017 року на виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Розпорядження КМ України від 20.09.2017 №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки , наказу ДСНС від 22 вересня 2017 року №509 Про проведення позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки , вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , протоколу №6 чергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 12 вересня 2017 року, протоколу №7 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 16 вересня 2017 року, протоколу №8 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 25 вересня 2017 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області прийнято наказ Про проведення позапланової перевірки №387.

Відповідно до зазначеного наказу прийнято рішення здійснити протягом жовтня-грудня 2017 року позапланові перевірки стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної і комунальної форми власності.

На підставі Наказу №387 від 28.09.2017 року та посвідчення на проведення перевірки від від 01.12.2017 року №106, у період 11.12.2017р. до 12.12.2017р., провідним інспектором Балтського МРС ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту Білянським Р.С., у присутності уповноваженої особи відповідача директора школи Лісовського О.М. здійснено позапланову перевірку Навчально-виховного комплексу Пасатська загальноосвітня школа І степеню - дошкільний навчальний заклад Балтської міської ради Одеської області, яка розташована за адресою: Одеська область, Балтський район, с.Пасат, вул.Дмитра Мазура, 83.

За результатами перевірки складено Акт №108 від 12.12.2017 року щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а також припис про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту №108 від 12.12.2017 року

Перевіркою встановлені порушення відповідачем приписів Кодексу цивільного захисту України , Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 , зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (надалі - Правила пожежної безпеки в Україні) та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, а саме було зафіксовано 17 порушень (загальні), які знайшли своє відображення в акті перевірки.

Відповідно до детального опису виявлених порушень зазначеному в акті перевірки від 12.12.2017 року встановлено, такі порушення чинного законодавства у сфері пожежної, техногенної, цивільної безпеки: будівлі, споруди, приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки; посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки; не проведено оброблення дерев'яних конструкцій закладу засобами вогнезахисту; з'єднання, відгалужування та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснюється за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів не виконано; будівлі та споруди не забезпечено необхідною кількістю води для цілей пожежогасіння; будівлі, приміщення не забезпечено в повному обсязі первинним засобами пожежогасіння; посадова особа, відповідальна за стан техногенної безпеки не пройшла навчання у сфері цивільного захисту; умови освітлення евакуаційних виходів з будівель і приміщень не відповідають вимогам чинного законодавства; приміщення не обладнані системами протипожежного захисту; члени ДПД, які підлягають обовязковому особистому страхуванню на випадок загибелі, поранення, не застраховані відповідно до ЗУ Про страхування ; допускається улаштування та експлуатація тимчасових дільниць електромереж;, в приміщені котельні електророзетки встановлені не відповідним чином до норм протипожежної безпеки; приміщення не забезпечені, в повному обсязі, первинними засобами пожежогасіння; не виконано технічне діагностування наявних вогнегасників за допомогою організації, яка має ліцензію на право проведення вищевказаних робіт; підлога з горючих матеріалів не захищена під топковими дверцятами металевим листом; відсутній журнал обліку вогнегасників.

Будь-яких скарг під час проведення зазначеної перевірки чи заперечень на Акт №108, який врученого директору Навчально-виховного комплексу Пасатська загальноосвітня школа І степеню - дошкільний навчальний заклад Балтської міської ради Одеської області Лісовському О.М. 12.12.2017 року, відповідачем не надавалось.

12 грудня 2017 року позивачем складено протокол ОД№004423 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188-8 КУпАП відносно директора НВК Пасатська ЗОШ І ст. - ДНЗ Балтської міської ради Одеської області Лісовського Олега Миколайовича.

Постановою про накладення адміністративного стягнення від 12.12.2017 року ОД№004423 з директора вищевказаного навчального закладу Лісовського О.М. стягнуто штраф у розмірі 102 грн. з підстав порушення пожежної безпеки.

12 грудня 2017 року позивачем складено протокол ОД№004424 про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП відносно директора НВК Пасатська ЗОШ І ст. - ДНЗ Балтської міської ради Одеської області Лісовського Олега Миколайовича.

Постановою про накладення адміністративного стягнення від 12.12.2017 року ОД№004424 з директора вищевказаного навчального закладу Лісовського О.М. стягнуто штраф у розмірі 68 грн. з підстав порушення пожежної безпеки.

Також відповідачу надано припис №108 від 12.12.2017р. про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту.

Посилаючись на створення виявленими порушеннями реальної та невідворотної загрози життю та здоров'ю людей, у тому числі учням та викладачам державного навчального закладу НВК Пасатська ЗОШ І ступеню - ДНЗ Балтської міської ради Одеської області, ГУ ДСНС України в Одеській області просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Навчально-виховного комплексу Пасатська загальноосвітня школа І степеню - дошкільний навчальний заклад Балтської міської ради Одеської області у вигляді заборон експлуатації будівель та споруд до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю або здоров'ю людей вказаних в Акті перевірки №108 від 12.12.2017р. (пункти 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14 загальних порушень).

Суд погоджується з правовою позицією позивача та вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до положень ст. 3 Закону України "Про основні засади державного нагляду і контролю) у сфері господарської діяльності" , державний нагляд (контроль) у господарській діяльності здійснюється на принципах, зокрема, наявності підстав, визначених законом для здійснення державного нагляду (контролю), а також відкритості, прозорості, плановості і системності державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч. 5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" , повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2017р. №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки встановлено наступне : Погодитися з пропозицією Міністерства внутрішніх справ щодо проведення Державною службою з надзвичайних ситуацій у жовтні - грудні 2017 р. позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної та комунальної форми власності, а також приватної форми власності - у разі письмового звернення суб'єктів господарювання .

Обласним та Київській міській державним адміністраціям: за участю органів місцевого самоврядування сприяти проведенню перевірок; разом з Державною службою з надзвичайних ситуацій забезпечити проведення роз'яснювальної роботи щодо дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки .

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року Державна служба з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України. ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Відповідно до ст. 64 Кодексу цивільного захисту України , ДСНС України здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. ДСНС України здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Відповідно до ст. ст. 67 Кодексу цивільного захисту України , до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Статтями 68 , 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, відповідно до наказу від 01.02.2018 року №58 та посвідчення від 13.02.2018 року №2 ГУ ДСНС в Одеській області було проведено позапланову перевірку НВК Пасатська ЗОШ І ступеню - ДНЗ Балтської міської ради Одеської області, за результатами якої складено акт №2 від 14.02.2018 року.

Відповідно до детального опису виявлених порушень акту перевірки від 14.02.2018 року 14 лютого 2018 року встановлена наявність наступних не усунутих відповідачем порушень: відповідальні за протипожежний стан особи не пройшли навчання з питань пожежної безпеки з отриманням спеціальних посвідчень у порядку встановленому законодавством; не виконано вогнезахисну обробку дерев'яних конструкцій (не складений відповідний акт про проведення роботи підрядною організацією); не забезпечено всі будинки блискавкозахистом; приміщення не обладнані системами протипожежного захисту (автоматичні системи пожежної сигналізації); територія школи не забезпечена необхідною кылькістю води для здійснення пожежогасіння; не проведено навчання посадової особи на територіальних курсах цивільної оборони.

Також, в матеріалах справи наявний акт складений за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №26 від 18.05.2018 року, в якому зазначено, що станом на момент проведення перевірки відповідачем не забезпечено всі будинки блискавкозахистом, не обладнано приміщення системами протипожежного захисту (автоматичними системами пожежної сигналізації) та не проведено навчання посадової особи на територіальних курсах цивільної оборони.

Отже, порушення вказані в Акті планової перевірки №108 від 12.12.2017 року, а саме зазначені в пунктах 9, 10, 15 опису виявлених порушень, не усунуті у повному обсязі, що підтверджується актом позапланової перевірки №26 від 18.05.2018 року (пункти 1, 2, 3 детального опису виявлених порушень) та є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей (в частині порушень, описаних у пунктах 9,10) .

При цьому, суд не бере до уваги доводи відповідача щодо здійснення ним комплексу дій для усунення встановлених перевіркою порушень та їх часткового усунення на момент розгляду справи, оскільки підставою вважати, що загрозу життю та здоров'ю людей відвернуто може бути лише повне усунення порушень.

На думку суду, наявність плану заходів, направлених на усунення вищевказаних порушень, та доказів їх часткового усунення, не спростовують необхідність вжиття спірних заходів у зв'язку із тим, що ті, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей на даний час не усунуті.

Суд зауважує, що належним доказом усунення таких порушень може бути, зокрема, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки з відповідними відмітками про його виконання або акт перевірки виконання вимог виданого 12.12.2017р. припису, складений повноваженими особами ГУДСНС України в Одеській області з фіксацією, що всі порушення, вказані в Акті від 12.12.2017р. усунені та вимоги Припису виконані.

Між тим, такі порушення, вказані в акті позапланової перевірки №26 від 18.05.2018 року, як відсутність автоматичної протипожежної сигналізації, відсутність забезпечення всіх будинків блискавкозахистом є істотними порушеннями, які безпосередньо створюють загрозу життю та здоров'ю людей, тому підстави вважати, що така загроза наразі відвернута, у суду відсутні.

Конституція України визнає людину, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпеку найвищою соціальною цінністю. Тим самим вона встановлює головний обов'язок держави - забезпечення прав і свобод людини.

Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч.ч.1.2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідачем не надано належних доказів того, що виявлені перевірками порушення усунуті повністю та наразі відпали обставини, що спричинили звернення позивача до суду.

Таким чином, на час ухвалення рішення по даній справі реальність загрози життю та здоров'ю людей не відвернута, доказів зворотного відповідачем не надано.

Відповідно до ч.7 ст.7 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та доведеність позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області та наявність підстав для їх задоволення.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, в цій справі відсутні.

Керуючись ст.ст. 139, 205, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м.Одеса, 65091; код ЄДРПОУ: 38643633) до Навчально-виховного комплексу Пасатська загальноосвітня школа І ступеню - дошкільний навчальний заклад Балтської міської ради Одеської області (вул. Дмитра Мазура, 83 с. Пасат, Балтський район, Одеська область, 66132; код ЄДРПОУ: 33850105), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Балтська міська рада Одеської області (вул. Любомирська, 193, м. Балта, Одеська область, 66101; код ЄДРПОУ: 04056954) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Навчально-виховного комплексу "Пасатська загальноосвітня школа І ступеню - дошкільний навчальний заклад" Балтської міської ради Одеської області, (ідентифікаційний код юридичної особи: 33850105) місцезнаходження: вул. Дмитра Мазура, 83 с. Пасат, Балтський район, Одеська область, 66132 у вигляді заборони експлуатації будівель та споруд до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, вказаних в Акті перевірки №108 від 12.12.2017 року у пунктах 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 293,295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя М.М. Аракелян

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2018
Оприлюднено05.06.2018
Номер документу74413412
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/145/18

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Рішення від 01.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 21.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 15.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні