Рішення
від 31.05.2018 по справі 812/1167/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.3.4

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

31 травня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1167/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Секірської А.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання: Вакуленка А.В.,

представника позивача: М`ягкова А.П., довіреність від 04.01.2018,

представника відповідача: Ареф`євої О.Ю., довіреність від17.05.2018 № 02/256,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного акціонерного товариства Сєвєродонецький науково-дослідний та конструкторський інститут хімічного машинобудування про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

18 квітня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач, ЛОВ ФСЗІ) приватного акціонерного товариства Сєвєродонецький науково-дослідний та конструкторський інститут хімічного машинобудування (далі - відповідач, ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ ) про стягнення адміністративно-господарських санкцій за 2017 рік у сумі 26402,27 грн та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за період з 17.04.2017 по 17.04.2018 у розмірі 44,27 грн, разом 26446,54 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70 "Про реалізацію статей 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідач надав Звіт про зайнятість та працевлаштування за 2017 рік за формою 10-ПІ.

27.02.2018 позивачем від державної служби зайнятості одержано відповідь на запит, з якої вбачається, що відповідач у 2017 році щомісяця подавав до служби зайнятості інформацію про наявність вільних робочих місць для осіб з інвалідністю, відмов підприємства у працевлаштування осіб з обмеженими фізичними можливостями за направленням центру зайнятості не було, замовлень щодо професійного навчання або підготовки не надходило від роботодавця.

Позивач вважає, що відповідач здійснив не всі можливі заходи для працевлаштування інвалідів, оскільки для виконання нормативу робочих місць для осіб з інвалідністю, роботодавець має брати активну участь у заходах, що проводить державна служба зайнятості для працевлаштування осіб з інвалідністю (обов'язкові заходи для роботодавців при виконанні нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю наведені в листі Державної служби зайнятості від 14.09.2016 № ДЦ-01-6415/0/616 "Щодо обов'язковості подання форми № 3-ПН та заходів з працевлаштування інвалідів").

Враховуючи інформацію за звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 рік за формою 10-ПІ, згідно з якою у 2017 році відповідач не виконав норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, встановлений статтею 19 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" (далі - Закон № 875), ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ нарахована адміністративно-господарська санкція у розмірі 26402,27 грн, яку відповідач згідно з частиною четвертою статті 20 Закону № 875 мав сплатити до 15 квітня 2018 року, про що був повідомлений позивачем листом від 06.02.2018 № 03-10/138. Оскільки адміністративно-господарські санкції у встановлений законом строк відповідачем не сплачені, позивач просить стягнути їх з відповідача разом із нарахованою пенею з 17.04.2018 в розмірі 44,27 грн.

На підставі викладеного, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 23.04.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 17.05.2018 (арк.спр. 1-2).

Ухвалою суду від 17.05.2018 закрито підготовче провадження у справі та призначено судове засідання на 17.05.2018 (арк.спр. 141).

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеному у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених у відзиві від 14.05.2018 вх. № 11204/2018. Так, зазначив, що з метою виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, на вимогу ч. 3 ст. 18 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю України , Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування , затвердженого Постановою КМУ України від 31.01.2007 № 70 ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ протягом 2017 року надав інформацію Сєвєродонецькому міському центру зайнятості про наявність вільного робочого місця (вакантної посади) для працевлаштування інваліда за формою 3-ПН, а Фонду соціального захисту інвалідів - звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою 10-ПІ. Так, наявність вакансій для працевлаштування інвалідів було зазначено у звітах за формою 3-ПН, які подавались щомісяця з грудня 2016 року по грудень 2017 року. Крім цього, протягом 2017 року ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ брав участь у проведенні Ярмарку вакансій для вирішення питання працевлаштування осіб з обмеженими можливостями, які проводилися Сєвєродонецьким міським центром зайнятості за участі управління праці та соціального захисту населення. З підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, відповідач вважає, що підприємством вжито всіх залежних від нього заходів для недопущення невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інваліда у 2017 році, а тому у відповідності до ч. 2 ст. 128 Господарського кодексу України до відповідача не можуть бути застосовані адміністративно-господарські санкції, передбачені ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів України . Що стосується вимог про стягнення пені, відповідач вбачає безпідставність їх пред'явлення у зв'язку з відсутністю об'єкту обчислення пені.

На підставі викладеного, представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ зареєстровано як юридичну особу 14.07.2005, 22.04.2004, № запису 13831200000001092, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 06.07.2016 та свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 000686 (арк.спр. 57,58).

Відповідно до Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, ПрАТ Сєвєродонецький НДІХММАШ зареєстровано у ЛОВ ФСЗІ 18.07.2011 за № 44/129/7, що підтверджено довідкою про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів від 18.07.2011 № 1036 (арк.спр. 13).

На виконання вимог Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, ПрАТ Сєвєродонецький НДІХММАШ 29.01.2018 до ЛОВ ФСЗІ подано звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2017 рік, у якому зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб) становить 44 особи, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб) - 1; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (осіб) - 2; фонд оплати праці штатних працівників (тис. грн) - 1161,70; середньорічна заробітна плата штатного працівника (грн) - 26402,27; сума адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (грн) - 26402,27 грн (арк.спр. 14).

06.02.2018 за вих. № 03-10/138 позивачем на адресу керівника ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ направлено лист з проханням своєчасно здійснити сплату адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017 році до 15 квітня 2018 року, не допускаючи нарахування пені за звернення до суду за примусовим стягненням боргу (арк.спр. 15), який отримано відповідачем 12.02.2018 (арк.спр. 16).

07.02.2018 позивач направив на адресу Сєвєродонецького міського центру зайнятості населення запит № 04-02/143, чи надавалися ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ до Сєвєродонецького міського центру зайнятості відомості про вільні робочі місця (вакансії), на які можливе працевлаштування осіб з інвалідністю, а також про випадки відмови роботодавцем у працевлаштуванні осіб з інвалідністю, які направлялися центром зайнятості, протягом 2017 року; чи здійснювалося ПрАТ Сєвєродонецьким НДІХІММАШ замовлення до Сєвєродонецького міського центру зайнятості на професійне навчання або підготовку особи з інвалідністю у разі відсутності фахівців з потрібними професіями серед зареєстрованих у державній службі зайнятості осіб з інвалідністю (арк.спр. 17).

27.02.2018 ЛОВ ФСЗІ отримано відповідь Лисичанського міського центру зайнятості від 14.02.2018 № 13/04-404 з інформацією про надання протягом 2017 року звітності за формою 3-ПН, з зазначенням того, що замовлень до Сєвєродонецького міського центру зайнятості на професійне навчання або підготовки осіб з інвалідністю від ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ не було (арк. спр. 19).

За несвоєчасну сплату ПрАТ Сєвєродонецьким НДХІММАШ адміністративно-господарських санкцій за 2017 рік ЛОВ ФСЗІ нараховано підприємству пеню в сумі 44,27 грн, про що зазначено у розрахунку суми позову, пред'явленого щодо стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів (арк.спр. 20).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, оцінюючи обґрунтованість заперечень відповідача, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 7 Закону № 875 законодавство про соціальну захищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону та інших актів законодавства, що видаються відповідно до нього.

Згідно із частиною першою статті 18 Закону № 875 забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про

виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з

урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (частина третя статті 18 Закону № 875).

Статтею 18-1 Закону № 875 визначено, що особа з інвалідністю, яка не досягла пенсійного віку, не працює, але бажає працювати, має право бути зареєстрованою у державній службі зайнятості як безробітна.

Рішення про визнання особи з інвалідністю безробітною і взяття її на облік для працевлаштування приймається центром зайнятості за місцем проживання особи з інвалідністю на підставі поданих нею рекомендації МСЕК та інших передбачених законодавством документів.

Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у особи з інвалідністю кваліфікації та знань, з урахуванням її побажань.

Державна служба зайнятості може за рахунок Фонду соціального захисту інвалідів надавати дотацію роботодавцям на створення спеціальних робочих місць для осіб з інвалідністю, зареєстрованих у державній службі зайнятості, а також проводити професійну підготовку, підвищення кваліфікації і перепідготовку цієї категорії осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог статті 19 Закону № 875:

- для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця(частина перша);

- підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення (частина друга);

- підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону(частина третя).

Аналіз зазначених положень Закону дає підстави для висновку про те, що обов'язки роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування полягають у:

а) виділенні та створенні робочих місць для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочих місць;

б) створенні для інвалідів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації;

в) забезпеченні інших соціально-економічних гарантії, передбачених чинним законодавством;

г) наданні державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів;

д) звітуванні Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, судом встановлено, що обов'язок підприємства зі створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком займатися пошуком інвалідів для працевлаштування. Такий обов'язок покладений на державну службу зайнятості.

Аналогічну правову позицію висловлено Верховним Судом України у постановах від 20 червня 2011 року у справі № 21-60а11 за позовом Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Продекспорт" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та від 26 червня 2012 року у справі № 21-105а12 за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Одеської залізниці про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.

Згідно з частиною першою статті 20 Закону № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного

або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (частина друга статті 20 Закону № 875).

Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону № 875 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ своєчасно подало до ЛОВ ФСЗІ звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 рік (арк.спр. 14).

Водночас, у відповідності із Порядком подання форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", затвердженим наказом Міністерства соціальної політики України від 31 травня 2013 року № 316 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 червня 2013 року за № 988/23520 (в редакції, яка діяла протягом 2017 року), ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ протягом 2017 року подавало до Сєвєродонецького міського центру зайнятості звітність форми № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" від 28.12.2016 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії та 1-єї вакансії охоронника для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 40-41), від 27.01.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії та 1-єї вакансії охоронника для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 42-43), від 28.02.2017 про наявність 1-єї вакансій інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 44), від 29.03.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 45), від 28.04.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 46), від 29.05.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 47), від 29.06.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 48), від 28.07.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 49), від 28.08.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 50), від 28.09.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 51), від 27.10.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 52), від 28.11.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 53), від 28.12.2017 про наявність 1-єї вакансії інженера 1 категорії для працевлаштування осіб з інвалідністю (арк.спр. 54).

Тобто у січні 2017 року на підприємстві було дві вакансії для працевлаштування осіб з інвалідністю, про що подано звіт 3-ПН від 27.01.2017 (арк.спр. 42-43), 02.02.2017 на підставі наказу № 7-к По особовому складу прийнято ОСОБА_2 з 03.02.2017, на підтвердження чого відповідачем надано копію наказу від 02.02.2017 № 7-К (арк.спр. 36), копію довідки до акта огляду МСЕК ОСОБА_2 (арк.спр. 37), копію направлення на працевлаштування від 02.02.2017 № 12131702020009001 (арк.спр. 38).

Зазначені обставини підтверджуються також листом Сєвєродонецького міського центру зайнятості від 08.05.2018 № 8/05-1426 Про надання інформації , направленим на виконання вимог ухвали суду від 23.04.2018, і в якому, крім того, повідомлено, що від ЛОВ ФСЗІ протягом 2017 року до Сєвєродонецького МЦЗ не надходило інформації про невиконання ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ нормативу щодо працевлаштування інвалідів у 2017 році. Протягом 2017 року Сєвєродонецьким міським центром зайнятості були проведені семінари на тему Шляхи співпраці у сприянні працевлаштуванню соціально незахищених категорій громадян . В ході заходу підприємство ознайомлено з професійно-кваліфікаційним складом безробітних осіб з інвалідністю, правові аспекти працевлаштування ВПО, у тому числі осіб з особливими потребами, надана інформація про надання дотацій за рахунок коштів ФСЗІ на створення спеціальних робочих місць для осіб з інвалідністю, зареєстрованих у ДСЗ. У 2017 році ПрАТ Сєвєродонецький НДІХІММАШ брав участь у проведенні ярмарку вакансій для осіб з інвалідністю (акр. спр. 124).

Також судом установлено, що відповідачем вживалися інші заходи щодо працевлаштування інвалідів, а саме:

- участь у Ярмарку вакансій для осіб з інвалідністю 03.03.2017, 05.05.2017, 08.09.2017, 01.12.2017 який проводився Сєвєродонецьким міським центром зайнятості (арк.спр. 124).

Вищезазначене свідчить, що відповідачем вживалися залежні від нього заходи щодо працевлаштування інвалідів на вакантні посади у підприємстві. Фактів відмови у працевлаштуванні інвалідів при розгляді справи судом не встановлено.

Твердження представника позивача про невжиття відповідачем протягом 2017 року всіх обов'язкових заходів для роботодавців при виконанні нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю, наведених в листі Державної служби зайнятості від 14.09.2016 № ДЦ-01-6415/0/616 "Щодо обов'язковості подання форми № 3-ПН та заходів з працевлаштування інвалідів", суд при вирішенні адміністративної справи не враховує, оскільки відповідальність, визначена статтею 20 Закону № 875, настає для роботодавців за не створення у необхідній кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, а не за невжиття заходів по пошуку інвалідів для працевлаштування, про які йдеться у зазначеному листі.

Адміністративно-господарські санкції за незайняті інвалідами робочі місця є заходом впливу на правопорушника у сфері господарювання у зв'язку зі скоєнням правопорушення.

Згідно із статтею 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності.

Отже, для стягнення адміністративно-господарських санкцій слід виходити із загальних норм права відносно відповідальності за порушення зобов'язань та встановлення в діях або бездіяльності підприємства складу правопорушення з метою застосування юридичної відповідальності у вигляді адміністративно-господарських санкцій.

Зважаючи на вжиття ПрАТ Сєвєродонецький НДХІММАШ усіх залежних від нього заходів щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, суд вважає, що позивач намагається покласти на відповідача відповідальність у вигляді фінансових санкцій та пені за відсутність у населеному пункті за місцем знаходження підприємства інвалідів, які бажають працевлаштуватись, що є неприпустимим.

З урахуванням вищевикладеного судом встановлено, що позовні вимоги є необґрунтованими та у їх задоволенні слід відмовити повністю.

Судові витрати по сплаті судового збору відповідно до вимог статті 139 КАС України покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 13396264, місцезнаходження: вул. Слов'янська, 28, м. Рубіжне, Луганська обл., 93003) до приватного акціонерного товариства Сєвєродонецький науково-дослідний та конструкторський інститут хімічного машинобудування (код ЄДРПОУ 00220183, місцезнаходження: проспект Центральний, 59, м. Сєвєродонецьк, Луганська обл., 93405) про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено та підписано 04.06.2018.

Суддя А.Г. Секірська

Дата ухвалення рішення31.05.2018
Оприлюднено05.06.2018
Номер документу74413438
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення адміністративно-господарських санкцій та пені

Судовий реєстр по справі —812/1167/18

Постанова від 31.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 10.07.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Рішення від 31.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 17.05.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні