Рішення
від 24.05.2018 по справі 810/393/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 травня 2018 року №810/393/18

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Терлецька О.О., при секретарі судового засідання Мкртчян Н.Ц., за участю представника позивача Литвиненко О.П, представників відповідача Борисов І.І., Гурін В.О. розглянувши у м. Київ у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Гленц" до Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0038741413 від 23.10.2017 року форми "Р",

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Гленц" з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0038741413 від 23.10.2017 року форми "Р" (далі - оспорюване рішення).

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив суд його задовольнити та зазначив, що висновки акта перевірки про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Гленц" норм податкового законодавства, на підставі яких було прийнято оспорюване рішення не відповідають дійсним обставинам справи, а тому вважає, що таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Заперечуючи проти позову, представник відповідач вказував на те, що ГУ ДФС у Київській області при прийнятті оспорюваного рішення, діяло в межах повноважень та з дотриманням вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим вважає, що підстави для задоволення адміністративного позову відсутні.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп. 78.1.4 п.78.1 ст.78, ст..79, п.82.2 ст. 82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями) на підставі наказу ГУ ДФС у Київській області від 12.09.2017 №1647, проведена документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Гленц" з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо нарахування та сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) за період: з 01.01.2017 по 31.01.2017.

Перевіркою встановлено не дотримання позивачем вимог податкового законодавства щодо нарахування та сплати податку на додану вартість за період: з 01.01.2017 по 31.01.2017 по взаємовідносинам з ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061), а саме: п. 198.1, 198.2, 198.3, абз. г)198.5, 198.6 ст.198 та п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 3 847 413 грн. за період: січень 2017 року - 3 847 413 грн.;

Також, встановлено завищення залишку від'ємного значення податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р. 21 Декларації) на загальну суму 611 265 грн. за період: січень 2017 року в сумі 611 265 грн.

За результатами перевірки було складено Акт про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ ГЛЕНЦ № 740/10-36-14-13/35095777 від 29 вересня 2017 року (далі - Акт перевірки).

На підставі висновків Акта перевірки, ГУ ДФС у Київській області було прийняте податкове повідомлення-рішення № 0038741413 від 23 жовтня 2017 року форми Р на загальну суму податкового зобов'язання та штрафними (фінансовими) санкціями в розмір 4 809 266 (чотири мільйони вісімсот дев'ять тисяч двісті шістдесят шість) грн. 25 коп.

Позивач, не погодившись з висновками Акта перевірки та оспорюваним податковим повідомленням-рішенням, звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами спору, суд вважає за необхідне звернути увагу на наступні обставини справи та приписи законодавства.

Відповідно до пункту 44.1 статті 44 ПК, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з господарською діяльністю.

Пунктом 44.3 статті 44 ПК визначено, що платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 ПК, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно з пунктом 198.2 статті 198 ПК, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Положеннями пункту 198.3 статті 198 ПК визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Пунктом 198.6 статті 198 ПК встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, яка має містити визначені цією статтею обов'язкові реквізити.

Згідно з пунктом 201.4 статті 201 ПК, податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця.

Пунктами 201.7, 201.8, 201.10 статті 201 ПК встановлено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Таким чином, враховуючи вказані норми ПК, суд звертає увагу на існування декількох підстав для формування податкового кредиту, а саме: наявність у платника податку - покупця належно оформленої податкової накладної, фактична сплата грошових коштів контрагенту, в сумі визначеній в податковій накладній, а також фактичне виконання господарської операції, за наслідками якої у платника податку на додану вартість виникає право на податковий кредит.

Із Акта перевірки суд встановив, що Перевіркою правомірності визначення податкового кредиту за період з 01.01.2017 по 31.01.2017 по взаємовідносинам з ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061), встановлено його завищення на загальну суму 4 458 678,0 грн., в тому числі по періодам: за січень 2017 року-4 458 678,0 грн.

В ході проведення перевірки встановлено взаємовідносини з ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061), ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві, основний вид діяльності - надання інших послуг із бронювання та пов'язана з цим діяльність . Податковий розрахунок с ' доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку за формою №1ДФ за II, III квартал 2017 року подано, відповідно до яких за трудовим договором працювала 1 особа.

ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) згідно Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів за січень 2017 року від 20.02.2017 року № 9024758011, кількість працюючих 1 особа, сума нарахованої заробітної плати становить 3200,0 грн. Податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2016 рік не подано.

Так, між ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) та ТОВ Гленц укладено договір купівлі - продажу від 26.12.2016 №1/26-12. Відповідно до умов даного договору ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) надалі іменується Постачальник , в особі директора ОСОБА_5, який діє на підставі Статуту та ТОВ Гленц , надалі іменується Покупець в особі директора ОСОБА_6, який діє на підставі Статуту, з іншої сторони.

Оплата за отримані товарно-матеріальні цінності від ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) станом на 31.01.2017 року не проводилась.

Згідно наданої до перевірки картки рахунка 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками станом на 31.01.2017 року кредиторська заборгованість ТОВ Гленц перед ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) становить - 45 080 077,87 грн.

В зв'язку з проведенням документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ Гленц" питань дотримання вимог податкового законодавства, своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податку на додану вартість в частині здійснення господарських взаємовідносин із ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) за період з 01.01.2017 по 31.01.2017, ГДРІ відділу аудиту платників території обслуговування Вишгородської ОДПІ управління аудиту ГУ ДФС у Київській області надано запит ТОВ Гленц від 12.09.2017 б/н., щодо надання інформації про транспортування придбаного Товару по договору купівлі/продажу №1/26-12 від 26.12.2016 та хто виступав Замовником, згідно укладених договорів (зазначити як та за чий рахунок, надати копії угод, контрактів, ТТН, шляхових листів податкових накладних, актів приймання-передачі виконаних робіт (послуг), та оборотно-сальдові відомості в розгорнутому вигляді по рахунках: 311, 631 за період з 01.01.2017 по 31.01.2017, та включення результатів таких операцій в податкового обліку з відповідним їх відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах тощо) відповідно виписаних податкових накладних, а саме:

- оборотно-сальдові відомості в розгорнутому вигляді з ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) по рахунках: 311, 631 за період з 01.01.2017 по 31.01.2017;

- інформацію щодо збереження придбаного Товару відповідно до договору купівлі/продажу за №1/26-12 від 26.12.2016 року у ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) з моменту придбання та до моменту продажу, (документальне підтвердження права власності такого приміщення, у разі відсутності власного складського приміщення надати договори, на підставі яких здійснювалася оренда таких приміщень чи договори відповідального зберігання та ін.);

- інформацію щодо транспортування придбаного Товару відповідно до договору купівлі/продажу №1/26-12 від 26.12.2016 року, та хто виступав Замовником, згідно укладених договорів (зазначити як та за чий рахунок, надати копії угод, контрактів, ТТН, шляхових листів податкових накладних, актів приймання-передачі виконаних робіт (послуг);

- наявність відповідних виробничих потужностей, матеріальних і фінансових ресурсів, для здійснення надання послуг, виконання робіт, тощо;

- інші документи, які не ввійшли до зазначеного переліку, але безпосередньо пов'язані із нарахуванням і сплатою податку на додану вартість в частині здійснення господарських взаємовідносин із ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) за період з 01.01.2017 по 31.01.2017.

Окрім того, в акті перевірки зазначено, що ТОВ Гленц не надано до перевірки товарно-транспортних накладних на транспортування товарно-матеріальних цінностей від ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061), про що складено акт про ненадання первинних документів №622/10-36- 14-13 від 29.09.2017.

ТОВ Гленц на виконання вказаного запиту, листом від 22.09.2017 №16 надано завірені належним чином копії документів по взаємовідносинам з ТОВ "Трал Сервіс" (код за ЄДРПОУ 37881818), а саме: договору на перевезення вантажу автомобільним транспортом від 15.12.2016 №418/27/12/16/Н, від 03.01.2017, №423/03/01/17/Н, від 04.01.2017 №426/04/01/17/Н, акти наданих послуг від 28.12.2016 № 694, від 05.01.2017 №1, від 24.01.2017 №22, рахунки на оплату від 27.12.2016 №718, від 05.01.2017 №2, від 19.01.2017 №15, та повідомлено листами від 03.05.2017 №12, від 22.09.2017 №16, що Замовником транспортування придбаного товару виступало ТОВ Гленц , товар був отриманий та завантажений на автотранспорт в місці його виготовлення, за адресою - м. Буча вул. Києво-Мироцька буд. 170-в, згідно наданого договору оренди нежитлового приміщення від 01.02.2016 б/н, а місцем розвантаження та отримання товару був центральний склад ПАТ Укртрансгаз філії Прикарпаттрансгаз в с. Тисмениця.

Відповідно до договору перевезення вантажу автомобільним транспортом від 15.12.2016 №418/27/12/16/Н укладено між ТОВ Гленц надалі іменується Замовник , та ТОВ Трал - сервіс (код за ЄДРПОУ 37881818), надалі іменується Виконавець , уклали цей договір - заявку про наступне:

1. Предмет Договору-заявки:

2. Відповідальність сторін.

2.2 Замовник зобов'язаний надати Виконавцю (перевізнику) документи на вантаж, а саме: видаткову накладну, накладну на внутрішнє переміщення, оформлені товаро-транспортні накладні. Для автотракторної техніки: технічний паспорт та договір оренди (для орендованої техніки).

2.3 Замовник зобов'язаний забезпечити відповідний та безперешкодний заїзд/виїзд до місця завантаження/ вивантаження.

2.4 Виконавець (перевізник) несе повну матеріальну відповідальність за збереження пломб та вантажу до місця розвантаження.

- Маршрут - м. Буча - м. Тисмениця, Івано-Франківська області.

- Вантаж УУГ 300-63, в кількості - 4 шт. 3,9, розміри 10000x9x1800, БГП 300/6,3 т - 1 шт. 5,3 т, 2820х-3300х3350, БГП 200/7,5 -2 шт. 2,7 т., 2800x2250x2900, БГП 50/7,5 - 1 шт. 0,45 маса, 1200x1000x2500.

- Дата та час завантаження - 27.12.2016 по 28.12.2016.

- Місце завантаження м. Буча, Київська область, вул., Києво-Мироцька 170-В.

- Місце розвантаження м. Тисмениця, Івано-Франківська області.

- Наданий транспорт марка - DAF, державний номер НОМЕР_3/АТ 1322ХТ, DAF, державний номер НОМЕР_4/АТ 5957ХХ.

- Водій (ПІБ) - не вказано.

1.2 Нормативний простій 12 годин. Понаднормовий простій оплачується: на території України -1500 грн. за добу.

1.3 за неподачу Виконавцем автомобіля до місця завантаження, або відмову від завантаження - штраф 500 грн..

1.4 Додаткові витрати, які виникли у Виконавця під час виконання перевезення (не передбачені даним Договором-заявкою), не будуть відшкодовуватись якщо вони заздалегідь не були обумовлені з Заявником.

Згідно акту надання послуг від 28.12.2016 №694, та рахунку на оплату від 27.12.2016 №718 на суму ПДВ - 9 666,67 грн., надані послуги відповідно до договору від 15.12.2016 №418/27/12/16, найменування послуги - транспортно-експедиційне обслуговування за маршрутом: м. Буча, Київська область - м. Тисмениця, Івано-Франківська область.

Відповідно до договору перевезення вантажу автомобільним транспортом від 03.01.2017 №423/03/01/17/Н укладено між ТОВ Гленц надалі іменується Замовник , та ТОВ Трал - сервіс (код за ЄДРПОУ 37881818), надалі іменується Виконавець , уклали цей договір - заявку про наступне:

2. Предмет Договору-заявки:

2.1 Відповідальність сторін.

2.2 Замовник зобов'язаний надати Виконавцю (перевізнику) документи на вантаж, а сам/:, видаткову накладну, накладну на внутрішнє переміщення, оформлені товаротранспортні накладні. Для автотракторної техніки: технічний паспорт та договір оренди (для орендованої техніки).

2.3 Замовник зобов'язаний забезпечити відповідний та безперешкодний заїзд/виїзд до місця завантаження/вивантаження.

- Маршрут - м. Буча - м. Тисмениця, Івано-Франківська область.

- Вантаж БГП 150 - 1 шт. 1,4 т, 2200х-1560x2700, БГП 300 -1 шт, 5,3 т., 3300x2320x3350.

- Дата та час завантаження - 04.01.2017.

- Місце завантаження м. Буча, Київська область вул., Києво-Мироцька 170-В.

- Місце розвантаження м. Тисмениця, Івано-Франківська області - с. Угерско, Львівська області.

Наданий транспорт марка - Volvo, державний номер НОМЕР_5.

- Водій (ПІБ) - ОСОБА_7

2.4 Виконавець (Перевізник) несе повну відповідальність за збереження пломб та вантажу до місця розвантаження.

2.5 Нормативний простій 12 годин. Понаднормовий простій оплачується: на території України - 1500 грн. за добу.

2.6 За неподачу Виконавцем автомобіля до місця завантаження, або відмову від завантаження - штраф 500 грн.

2.7 Додаткові витрати, які виникли у Виконавця під час виконання перевезення (не передбачені даним Договором-заявкою), не будуть відшкодовуватись якщо вони заздалегідь не були обумовлені з Заявником.

До перевірки не надано акту надання послуг та рахунку на оплату, відповідно до договорів перевезення вантажу автомобільним транспортом від 15.12.2016 №423/03/01/17.

Відповідно до договору перевезення вантажу автомобільним транспортом від 04.01.2017, №426/04/01/17/Н, укладено між TOB Гленц надалі іменується Замовник , та ТОВ Трал - сервіс (код за ЄДРПОУ 37881818), надалі іменується Виконавець , уклали цей договір-заявку про наступне:

3. Предмет Договору-заявки:

2.1 Відповідальність сторін.

2.2 Замовник зобов'язаний надати Виконавцю (перевізнику) документи на вантаж, а саме: видаткову накладну, накладну на внутрішнє переміщення, оформлені товаротранспортні накладні. Для автотракторної техніки: технічний паспорт та договір оренди (для орендованої техніки).

2.3 Замовник зобов'язаний забезпечити відповідний та безперешкодний заїзд/виїзд до місця завантаження/ вивантаження.

- Маршрут - м. Буча - м. Тисмениця, Івано-Франківська область.

- Вантаж - Блок УУ 150/80 - шт. маса 1,350 т., розміри - 6000x1200x1400, Блок УУ 300/150- 1 шт. маса 5,091 т., розміри - 10700x1400x1700, Блок УУ 200/100 - 2 шт. маса - 2,664 т., розміри 7350x1400x1700, Блок УУ 50-1шт, маса 0,344 т., розміри 3400x900x1000, Блок УУ 300/100 - 1 шт. маса 4,739 т., розміри 10700x100x1800.

- Дата та час завантаження - 23.01.2017 - 24.01.2017 року

- Місце завантаження м. Буча, Київська область вул., Києво-Мироцька 170-В.

- Місце розвантаження м. Тисмениця, Івано-Франківська область.

- Наданий транспорт марка - уточнюється при загрузці.

- Водій (ПІБ) - уточнюється при загрузці.

2.4 Виконавець (Перевізник) несе повну відповідальність за збереження пломб та вантажу до місця розвантаження.

2.5 Нормативний простій 12 годин. Понаднормовий простій оплачується: на території України - 1500 грн. за добу.

2.6 за неподачу Виконавцем автомобіля до місця завантаження, або відмову від завантаження - штраф 500 грн.

2.7 Додаткові витрати, які виникли у Виконавця під час виконання перевезення (не передбачені даним Договором-заявкою), не будуть відшкодовуватись якщо вони заздалегідь не були обумовлені з Заявником.

Згідно акту надання послуг від 24.01.2017 №22, та рахунку на оплату від 19.01.2017 №15 на суму ПДВ - 8 166,67 грн., надані послуги відповідно до договору від 04.01.2017 №426/04/01/17/Н, найменування послуги-транспортно-експедиційне обслуговування за маршрутом: м. Буча, Київська область - м. Тисмениця, Івано-Франківська область.

Отже, в ході документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ Гленц не надано до перевірки товарно-транспортних накладних на транспортування товарно-матеріальних цінностей отриманих від ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061).

Відповідно до бази даних ДФС України ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) має стан "0 - платник податків за основним місцем обліку", адреса постачальника - 04112, м. Київ вул. Тимофія Шамрила, буд. 15.

Досліджуючи реальність господарської діяльності позивача по взаємовідносинах із ТОВ Френдс Інтернешнл на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту, суд вважає за необхідне звернути увагу на наступне.

Частиною першою статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Відповідно до частини другої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з пунктом 2.1 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Відповідно до пункту 2.4 Розділу 2 зазначеного Положення, про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Із зазначених правових норм випливає, що податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути підтверджений належним чином складеними первинними документами, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції, що стала підставою для формування податкового обліку платника податку.

В результаті порушень, викладених в Акті перевірки встановлено здійснення ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) нереальних (безтоварних) господарських операцій на адресу ТОВ Гленц у зв'язку із відсутністю в ланцюгу формування податкового кредиту ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) від постачальника ТОВ "Таргет глобал" (код за ЄДРПОУ 40979769) з номенклатурою товару (електроди, паковки, труби, індивідуальні металоконструкції, арматура, сталь, кабель, штуцер, труба, відводи, трійники штампові, заглушки еліптичні, опори, муфти, клапани, кабелі, і.т.д.), який реалізовано ТОВ Гленц та відображено по декларації з ПДВ за січень 2017 року, згідно наданих до перевірки документів, складених з порушенням принципу бухгалтерського обліку та фінансової звітності - привалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми (абзац 8 ст. 4 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999р. №996-XIV (із змінами та доповненнями).

Зазначені обставини вказують на те, що ТОВ Гленц при веденні бухгалтерського обліку не дотримано вимог ст. 2, п.2 ст. 3, ст. 9 Закону України від 16 липня 1999 року №996-ХІУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (із змінами та доповненнями) та п.1.2 ст. 1, п.2.1, 2.4, 2.15, 2.16 ст. 2, ст. 3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995р. за №168/704, а саме прийнято до виконання первинні документи на операції по розрахунках з ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061).

Враховуючи викладене, ТОВ Френдс Інтернешнл (код за ЄДРПОУ 38404061) не могло фактично здійснити господарські операції на користь ТОВ Гленц , що вказує на формування ТОВ Гленц активу за рахунок надходження товару (електроди, паковки, труби, індивідуальні металоконструкції, арматура, сталь, кабель, штуцер, труба, відводи, трійники штампові, заглушки еліптичні, опори, муфти, клапани, кабелі, і.т.д.,) з джерела невідомого походження, що вказує на безоплатне їх отримання.

Крім того, в судовому засіданні представник позивача повідомив, що товар придбаний за договором купівлі-продажу №1/26-12 від 26 грудня 2016 року, був виготовлений Товариством з обмеженою відповідальністю ТЕХПРОМСЕРВІС ЛТД (код 30531000), за адресою: Київська обл., м. Буча, вул. Києво-Мироцька, буд. 170-В, після чого придбаний ТОВ Френдс-інтернешнл (код 38404061) та реалізований на користь ТОВ ГЛЕНЦ . Подальше транспортування товару, придбаного у ТОВ Френдс-інтернешнл виконувалось за допомогою експедиторських послуг ТОВ Трал сервіс (код 37881818) на адресу кінцевого замовника ПАТ УКРТРАНСГA3 (код 30019801). Тобто транспортування товару від ТОВ Френдс-інтернешнл до позивача фактично не здійснювалось.

Відповідаючи на запитання суду, представник позивача не зміг пояснити господарську доцільність купувати позивачем товару не у Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХПРОМСЕРВІС ЛТД безпосередньо, а у ТОВ Френдс-інтернешнл , рівно як і не пояснив господарську доцільність купувати товару для його перепродажу ПАТ УКРТРАНСГA3 без реального транспортування та використання.

Таким чином, в порушення п. 198.1, 198.2, 198.3, абз.г)198.5, 198.6 ст.198 та п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України ТОВ ГЛЕНЦ завищено показники, задекларовані в рядку 10.1 Декларації Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з основною ставкою на загальну 4 458 678 грн., в тому числі за січень 2017 року - 4 458 678 грн.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Зазначені обставини дають підстави для висновку, що відповідач як суб'єкт владних повноважень довів правомірність прийняття оспорюваного рішення, тому суд вважає позовні вимоги необгрунтованими, відповідно в задоволенні таких вимог - слід відмовити.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Терлецька О.О.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення 04 червня 2018 р.

Дата ухвалення рішення24.05.2018
Оприлюднено12.06.2018
Номер документу74481644
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/393/18

Постанова від 05.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 02.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Рішення від 24.05.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні