Справа № 815/2671/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 год. 28 хв.
06 червня 2018 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Самойлюк Г.П.,
при секретарі: Казарян С.Б.
сторін:
позивач: ОСОБА_1
ОСОБА_2 (представник за ордером)
ОСОБА_3 (представник за довіреністю)
відповідач: ОСОБА_4 (представник за ордером)
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі справу за позовом ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1; 67130, Одеська область, Великомихайлівський район, смт. Цебрикове, вул. Шкільна, буд. 1-а) до ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області (67130, Одеська обл., Великомихайлівський район, селище міського типу Цебрикове, вулиця Миру, будинок 1; код ЄДРПОУ 34251198) про визнання незаконними дій щодо проведення повторних місцевих виборів 03.06.2018р., визнання недійсними повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 03 червня 2018 року, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Одеського окружного адміністративного суду 04.06.2018 о 20 год. 03 хв. надійшов позов ОСОБА_1 до ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області, в якому позивач просить:
визнати незаконними дії ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області щодо призначення та проведення повторних місцевих виборів 03 червня 2018 року;
визнати повторні вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 03 червня 2018 року недійсними.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 29.10.2017р. відбулись місцеві вибори депутатів ОСОБА_5 ради об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області та ОСОБА_5 селищного голови, за результатами яких встановлено результати виборів згідно вимог ст. 85 Закону України Про місцеві вибори , здійснено їх оприлюднення відповідно до вимог ст. 8 вказаного Закону, оприлюднена інформація щодо обрання ОСОБА_5 селищним головою ОСОБА_1 в газеті КП Україна . Відповідно до вимог ст. 89 Закону України Про місцеві вибори обраними депутатами та місцевим головою подано відповідні заяви та документи, на підставі яких виборчою комісією прийнято рішення щодо їх реєстрації, про що 21.11.2017р. складено відповідні постанови №№38-53 Про реєстрацію обраних депутатів Цебриковської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області та №55 Про реєстрацію обраного селищного голови Цебриковської селищної ради Великомихайлівського району Одеської області . Однак постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 01.12.2017р. у справі №815/6125/17 та рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 29.11.2017р. у справі №815/6141/17 скасовано вищевказані постанови виборчої комісії. В подальшому на виконання рішень судів 12.12.2018р. виборчою комісією прийнято рішення про реєстрацію обраних депутатів та позивача селищним головою, про що складено постанови №№ 64-79 від 12.12.2017р. Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 22.12.2017р. у справі №815/6666/17 у задоволенні позову відповідача про скасування вказаних постанов відмовлено. Відтак, на думку позивача, виборчий процес закінчився, депутати та селищний голова приступили до виконання своїх обов'язків. Проте, відповідачем протиправно прийнято рішення про призначення повторних виборів на 25.03.2018р., які комісією визнано такими, що не відбулись та одночасно прийнято рішення про призначення повторних виборів на 03.06.2018р., яке розміщено в газеті Реклама , а не в друкованих засобах масової інформації в межах ОСОБА_5 громади. Крім того, зазначено про порушення у день проведення виборів 03.06.2018р., які перешкоджали позивачу реалізувати її активне виборче право, чим порушено її права як виборця. Зазначене, на думку позивача свідчить про недійсність повторних місцевих виборів на виборчій дільниці № 510341, розташованій за адресою: вул. Пушкінська 2 смт. Цебрикове. Розгляд скарги позивача з приводу неможливості потрапити до виборчої дільниці та проголосувати виборчою комісією відповідно до вимог ч.12 ст. 97 Закону України Про місцеві вибори не забезпечено.
Відповідно до Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, 0 4 .0 6.2018 р. о 20:04:22 год. справа № 815/2671/18 розподілена на суддю Самойлюк Г.П.
Ухвалою судді Одеського окружного адміністративного суду від 05.06.2018р. відкрито провадження у справі.
Від відповідача надійшов відзив на позов, в обґрунтування якого зазначено, що рішення ОСОБА_5 СТВК про призначення повторних виборів депутатів ОСОБА_5 селищної ради в одномандатних виборчих округах №№ 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22 та повторних виборів ОСОБА_5 селищного голови на 03 червня 2018 року не було оскаржено та не скасовано в судовому порядку, в звязку з чим виборчий процес з повторних виборів депутатів ОСОБА_5 селищної ради в одномандатних виборчих округах №№6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22 та повторних виборів ОСОБА_5 селищного голови, призначених на 03 червня 2018 року розпочато та останній триває відповіднодо вимогам чинного виборчого законодавства. Підставою призначення повторних виборів на 03 червня 2018 року послугувало те, що повторні вибори, призначені на 25.01.2018р., не відбулись. Відповідач звернув увагу, що позивачем не зазначено: які саме дії відповідача порушують права позивача як виборця та в чому полягає таке порушення; з яких підстав повторні місцеві вибори мають бути визнані недійсними; не наведено та не надано до суду належних та допустимих доказів щодо порушення права позивача обирати та права на оскарження дій виборчої комісії відповідно до ч.2 ст. 273 КАС України; не надано доказів, що свідчили б про недійсність виборів.
Ухвалою суду від 05.06.2018р. у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову відмовлено.
Представник відповідача в судовому засіданні заявив клопотання про залишення адміністративного позову без розгляду.
Ухвалою суду від 05.06.2018р. позов в частині позовних вимог про визнання незаконними дій ОСОБА_5 селищної виборчої комісії ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області щодо призначення повторних місцевих виборів 03.06.2018р. залишено без розгляду. В іншій частині клопотання відмовлено.
Позивач та її представники у відкритому судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити.
У відкритому судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги не визнав, заперечував проти задоволення позовних вимог та просив відмовити в їх задоволенні .
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Постановою ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області № 38 від 29.03.2018р. визнано повторні вибори ОСОБА_5 селищного голови 25.03.2018р. такими, що не відбулися.
Постановами ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області №№39-53 визнано повторні вибори депутатів ОСОБА_5 селищної ради 25.03.2018р. в одномандатних виборчих округах №№6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22 такими, що не відбулися.
Постановою ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області № 69 від 06.04.2018р. призначено повторні вибори ОСОБА_5 селищного голови на 03.06.2018р.
Постановами ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області №№ 54-60 від 06.04.2018р. призначено повторні вибори депутатів ОСОБА_5 селищної ради в одномандатних округах №№6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22 на 03.06.2018р.
Зазначені постанови було опубліковано в газеті «Одеська реклама» , спецвипуски №2 (02 квітня), № 3 (07 квітня 2018 року).
Як вбачається з матеріалів справи, 03.06.2018р. відбулось повторне голосування.
За результатами виборів ОСОБА_5 селищного голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі та виборів депутатів ОСОБА_5 селищної ради в одномандатних округах №№6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22 установлено підсумки повторного голосування і результатів місцевих виборів, що підтверджується наявними в матеріалах справи протоколами, датованими 04.06.2018р.
Постановою ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області №107 від 04.06.2018р. визнано обраним ОСОБА_5 селищним головою ОСОБА_6.
Постановами ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області №№108-121 визнано обраними депутататів ОСОБА_5 селищної ради в одномандатних округах №№6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22.
Постанови про визнання обраними депутататів ОСОБА_5 селищної ради та селищного голови опубліковано в газеті Одеська реклама , спецвипуск №3 (5 липня 2018 року) та газеті Прямий вибір , спецвипуск №22 (5 липня 2018 року).
Постановою ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області №123 від 05.06.2018р. зареєстровано ОСОБА_6 ОСОБА_5 селищним головою.
Постановами ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області №№ 124-135 від 05.06.2018р. зареєстровано обраних депутатів ОСОБА_5 селищної ради в одномандатних округах №№6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 20, 21, 22.
05.06.2018р. ОСОБА_5 селищною радою прийнято рішення № 1-VII Про початок повноважень депутатів ОСОБА_5 селищної ради Великомихайлівського району Одеської області , № 2-VII Про початок повноважень ОСОБА_5 селищного голови .
Дослідивши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що даний позов не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України та положеннями Закону України «Про місцеві вибори» № 595-VIII від 14 липня 2015 року.
Згідно з п.20 ч. 1 ст. 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.
Закон України Про місцеві вибори визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.
Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України Про місцеві вибори виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Статтею 11 Закону України Про місцеві вибори передбачено, що виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.
Виборчий процес включає такі етапи: 1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів; 2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
У випадках, передбачених цим Законом, виборчий процес включає також такі етапи: 1) повторне голосування; 2) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків повторного голосування і результатів місцевих виборів.
Надаючи правову оцінку правомірності дій ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області щодо проведення повторних місцевих виборів 03 червня 2018 року , суд зазначає наступне.
Як встановлено судом, постановами ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області №№ 54-60, 69 від 06.04.2018р. призначено повторні вибори ОСОБА_5 селищного голови на 03.06.2018р. та депутатів ОСОБА_5 селищної ради в одномандатних округах №№6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22 на 03.06.2018р.
Факту визнання протиправними та скасування зазначених постанов позивачем не доводилось та належними і допустимими доказами не підтверджувалось, відтак рішення про призначення повторних виборів депутатів у відповідних одномандатних виборчих округах та рішення про призначення повторних виборів селищного голови, прийняті територіальною виборчою комісією, є чинними.
Рішення територіальної виборчої комісії про призначення повторних виборів селищного голови та про призначення повторних виборів депутатів не є предметом розгляду у даній справі та судом не надається оцінка правомірності їх прийняття.
Суд звертає увагу, що ухвалою суду від 05.06.2018р. позов в частині позовних вимог про визнання незаконними дій ОСОБА_5 селищної виборчої комісії ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області щодо призначення повторних місцевих виборів 03.06.2018р. залишено без розгляду.
Згідно з ч.3 ст.20 Закону України Про місцеві вибори територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів.
Заявляючи позовні вимоги про визнання незаконними дій ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області щодо проведення повторних місцевих виборів 03 червня 2018 року, позивач не зазначив з посиланням на норми чинного законодавства, які саме дії щодо проведення виборів вона вважає незаконними.
Повноваження селищних територіальних виборчих комісій передбачені ст.25 Закону України Про місцеві вибори . Законом чітко визначено, що територіальна виборча комісія як суб'єкт владних повноважень діє у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України.
Відтак, враховуючи чинність рішень територіальної виборчої комісії про призначення повторних виборів селищного голови та про призначення повторних виборів депутатів, остання зобов'язана здійснити алгоритм дій, спрямованих на забезпечення проведення місцевих виборів в межах своїх повноважень.
Доводи позивача щодо незаконності проведення повторних виборів 03.06.2018 р. з огляду на зупинення дії постанов ОСОБА_5 СТВК від 25.01.2018 р. згідно ухвали суду від 27.02.2018р. у справі №815/603/18, суд вважає необґрунтованими, оскільки вибори на 25.03.2018р. були призначені ще 25.01.2018 р., а за змістом спірних правовідносин та межами предмету доказування у цій справі є виборчий процес за повторними виборами, призначеними на 03.06.2018 р., які були призначені з інших підстав.
Відтак, суд дійшов висновку про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог про визнання протиправними дій ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області щодо проведення повторних місцевих виборів 03 червня 2018 року, в зв'язку з чим відмовляє в їх задоволенні.
Щодо позовних вимог про визнання повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 03 червня 2018 року недійсними, суд зазначає наступне.
Частиною 1 ст. 81 Закону України Про місцеві вибори передбачено, що дільнична виборча комісія приймає рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Закону, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин:
1) виявлення фактів незаконного голосування (вкидання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених цим Законом; голосування особами, які не мають права голосу; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування виборцем більше одного разу) у кількості, що перевищує п'ять відсотків від кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;
2) знищення або пошкодження виборчої скриньки (скриньок), що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість цих бюлетенів перевищує десять відсотків від кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці;
3) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів у кількості, що перевищує більш як на п'ять відсотків кількість виборців, які отримали бюлетені на виборчій дільниці.
Таким чином, статтею 81 Закону України Про місцеві вибори передбачена можливість прийняття рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Закону, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за наявності обставин визначених ч. 1 ст. 81 Закону України Про місцеві вибори . Прийняття такого рішення віднесено до повноважень саме дільничної виборчої комісії, а не територіальної виборчої комісії. Правомірність дій, рішень чи бездіяльності дільничної виборчої комісії не є предметом даної справи та остання не є відповідачем у справі. Більш того, зазначена норма визначає підстави визнання дільничною виборчою комісією голосування на виборчій дільниці недійсним, а не визнання виборів недійсними.
Згідно ч. 12 ст. 83 Закону України Про місцеві вибори , у разі виявлення територіальною виборчою комісією при повторному підрахунку голосів на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 81 цього Закону, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування недійсним на виборчій дільниці або у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів. У цьому разі протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів складається виборчою комісією у порядку, визначеному частиною одинадцятою цієї статті та частиною третьою статті 81 цього Закону.
Аналіз зазначеної норми свідчить, що: по-перше: територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування недійсним на виборчій дільниці або у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, а не щодо визнання недійсними виборів; по-друге, визнання голосування недійсним можливе з урахуванням змісту ч. 12 ст. 83 Закону України Про місцеві вибори , у разі виявлення територіальною виборчою комісією при повторному підрахунку голосів на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 81 цього Закону, однак предметом спору у даній справі не є правомірність рішень, дій чи бездіяльності відповідача щодо встановлення підсумків голосування, факту повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці за результатами виборів, проведених 03 червня 2018 року.
Позивач у позовній заяві та під час судового розгляду не зазначив законодавчих підстав, не обґрунтував та не довів наявності правових підстав для визнання недійсними повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 03 червня 2018 року.
В адміністративному позові позивач зазначає про порушення у день проведення виборів 03.06.2018р., які перешкоджали їй реалізувати її активне виборче право, а саме неможливість потрапити до виборчої дільниці в будь-який зручний для виборця час з 08 до 20 години, яке було мотивоване замінуванням ДВК, незабезпечення розгляду скарги позивача відповідно до вимог ч.12 ст. 97 Закону України Про місцеві вибори , що, на її думку, свідчить про недійсність повторних місцевих виборів на виборчій дільниці № 510341, розташованій за адресою: вул. Пушкінська, 2, смт. Цебрикове.
Щодо наведеного суд зазначає наступне.
Позивач в судовому засіданні підтвердила, що можливість доступу до виборчої дільниці було поновлено з 12 год. 30 хв., а відповідно остання не була позбавлена можливості реалізувати своє волевиявлення щодо обрання голови громади та депутата селищної ради.
Представник відповідача пояснив, що в день голосування, 03 червня 2018 року, близько 08 год. 00 хв. ранку до поліції надходили повідомлення про замінування дільничних виборчих комісій, зокрема, Дільничної виборчої комісії №510341 та ОСОБА_5 СТВК, в зв'язку з чим працівниками Національної поліції, зокрема, слідчо-оперативними групами поліції, вибухотехніками та кінологами, було здійснено виїзд за місцезнаходженням дільничних виборчих комісій та здійснено перевірку. Під час перевірки приміщень дільничних виборчих комісій було виведено усіх присутніх членів комісії та осіб, які находились на той момент в приміщенні дільничних виборчих комісій. У зв'язку з оперативними заходами органів Національної поліції доступ до приміщень дільничних виборчих комісії тимчасово був обмежений. Однак близько 12 години дня усі дільничні виборчі комісії, в тому числі дільнична виборча комісія №510341 та ОСОБА_5 СТВК, відновили роботу.
Крім того, позивачем не наведено та судом не встановлено наявності передбачених законом підстав для визнання місцевих виборів недійсними з наведених підстав.
Таким чином, позовні вимоги про визнання повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 03 червня 2018 року недійсними є безпідставними та не обґрунтованими, в зв'язку з чим суд відмовляє в їх задоволенні.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв'язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.
Згідно з ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Судом встановлено, що позивачем не сплачено судового збору за подання позову та заяви про забезпечення позову .
Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
За приписами ст.4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством. За подання заяви про забезпечення доказів або позову, заяви про видачу виконавчого документа на підставі рішення іноземного суду, заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення справляється судовий збір у розмірі 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» , за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою встановлюється ставка судового збору у сумі одного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено, що з 1 січня 2018 року прожитковий мінімум для працездатних осіб розмірі становить 1762 гривень.
Відповідно до положень ст.6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
У позовній заяві заявлено дві позовні вимоги немайнового характеру, відтак позивачу належить сплатити судовий збір у розмірі 1409,60 грн. (704,80 грн. х2) та за подання заяви про забезпечення позову у розмірі 528,60 грн., всього - 1938,20 грн.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України «Про місцеві вибори» , ст.ст 6, 14, 78, 90, 139, 161, 255, 273, 278 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1; 67130, Одеська область, Великомихайлівський район, смт. Цебрикове, вул. Шкільна, буд. 1-а) до ОСОБА_5 селищної територіальної виборчої комісії ОСОБА_5 об'єднаної територіальної громади Великомихайлівського району Одеської області (67130, Одеська обл., Великомихайлівський район, селище міського типу Цебрикове, вулиця Миру, будинок 1; код ЄДРПОУ 34251198) про визнання незаконними дій щодо проведення повторних місцевих виборів 03.06.2018р., визнання недійсними повторних виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 03 червня 2018 року, - відмовити.
Стягнути з ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1; 67130, Одеська область, Великомихайлівський район, смт. Цебрикове, вул. Шкільна, буд. 1-а) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1938,20 грн. (одна тисяча дев'ятсот тридцять вісім гривень 20 коп.) на р/р 31212206784005, отримувач коштів УК у м. Одесі/Київський район, код за ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області, код банку отримувача (МФО) 828011, код класифікації доходів бюджету 22030101.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в сроки, встановлені ст.278 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя: Г.П. Самойлюк
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2018 |
Оприлюднено | 11.06.2018 |
Номер документу | 74485271 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні