Постанова
від 21.10.2008 по справі 2-а-555/2008
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 2-а-555/2008 р.

ПОСТАНОВА

іменем України

21 жовтня 2008 року     Ірпінський міський суд Київської області в складі:

головуючого     судді Савченка С.І.

при секретарі     Подзігун Р.І.

за участю позивача     ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Ірпінського міського суду в м.Ірпінь адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Управління праці, соціального захисту та захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Бучанської міської ради про визнання дій неправомірними та зобов»язання вчинити дії, -

встановив:

Позивач в вересні 2008 р. звернувся до суду із адміністративним позовом, який мотивував тим, що він є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1-ї категорії, йому встановлена 1 група інвалідності, поЙ»язана з наслідками аварії на ЧАЕС. Вказував, що відповідно до ст.7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» він належить до осіб, які відносяться до інвалідів війни, бо його захворювання, пов»язане з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи. З цього приводу він звернувся до відповідача із заявою про встановлення статусу інваліда війни, однак рішенням № 2 від 15.07.2008 р. йому було відмовлено у зв»язку із відсутністю довідки відповідного органу про залучення його під час аварії на ЧАЕС до складу формувань Цивільної оборони. Не погоджуючись із таким рішенням, просив визнати протиправними дії відповідача та зобов»язати прийняти рішення та надати йому статус інваліда війни.

В судовому засіданні позивач позов підтримав, підтвердив викладені обставини, просив задоволити.

Відповідач в судове засідання не з"явився, про час розгляду справи повідомлений належним чином, подав заперечення та заяву про розгляд справи у відсутність його представника.

Суд, заслухавши доводи та заперечення сторін, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Згідно ст.104 КАС України до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Даний спір за участю Управління праці, соціального захисту та захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Бучанської міської ради як суб»єкта владних повноважень (п.7 ч.1 ст.3 КАС України) є публічно-правовим і його вирішення згідно п.1 ч.1 ст.17 КАС України належить до компетенції адміністративних судів України, поскільки УПСЗН як суб"єкт владних повноважень реалізовувало у спірних правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції щодо соціального захисту громадян.

Вирішуючи питання про наявність чи відсутність порушення прав позивача з боку відповідача-УПСЗН щодо відмови у наданні статусу інваліда війни суд керується наступним.

Судом встановлені слідуючі обставини : позивач перебуває на обліку в Управлінні праці як учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1-ї категорії (а.с.1,7), є інвалідом 1-ї групи, захворювання якого пов»язане з ліквідацією наслідків аваріїх на ЧАЕС (а.с.16).

Також судом встановлено, що у 2008 році позивач звернувся до відповідача із заявою про встановлення йому статуса інваліда війни відповідно до п.9 ст.7-Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», однак рішенням комісії № 2 від 15.07.2008 р. у встановленні статусу інваліда війни йому було відмовлено у зв»язку із відсутністю у нього довідки відповідного органу про залучення його під час аварії на ЧАЕС до складу формувань Цивільної оборони (а.с.6).

Вирішуючи даний адміністративний спір суд керується наступними положеннями закону.

Відповідно до п.9 ч.2 ст.7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» до інвалідів війни належать також інваліди з числа осіб, залучених до складу формувань Цивільної оборони, які стали інвалідами внаслідок захворювань, пов»язаних з . ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи.

Оцінюючи всі докази у їх сукупності, суд вважає доведеною ту обставину, що позивач залучався до складу формувань Цивільної оборони для ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи. Це підтверджується зокрема наказом начальника Київського річкового порту № 408 від 04.05.1986 р. щодо забезпечення начальником штабу Цивільної оборони отримання екіпажами суден майна зі складу ЦО (а.с.11), розпорядженням капітана теплохода «Седов» про покладення обов»язків на 1-го пом. механіка ОСОБА_1 обов»язків щодо отримання майна та проведення робіт на судні по цивільній обороні (а.с.10), довідкою начальника штаба ЦО (а.с.9), довідкою гендиректора Національного музею «Чорнобиль» (а.с.12).

Враховуючи викладене, заява позивача який став інвалідом внаслідок захворювань, пов»язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи та залучався до складу формувань Цивільної оборони, підлягала задоволенню щодо надання йому статуса інваліда війни відповідно до п.9 ч.2 ст.7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження дій чи бездіяльності суб»єкта владних повноважень суд перевіряє чи вчинені вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений Конституцією і законами України.

*ч Відповідно до ч,2 ст.162 КАС України у разі зад6%олення адміністративного позову, суд може визнати протиправними дії суб"єкта владних повноважень та зобов"язати його вчинити певні дії щодо усунення порушень, або прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав суб"єктів у сфері публічно-правових відносин.

Поскільки судом встановлено, що відповідач неправомірно відмовив позивачу у встановленні йому статусу інваліда війни, суд визнає такі дії протиправними та зобов"язує управління праці прийняти рішення про встановлення ОСОБА_2 статусу інваліда війни.

Суд вважає такий спосіб захисту прав позивача найбільш оптимальним та таким, що гарантуватиме дотримання і захист прав позивача.

На підставі ст. 19 Конституції України, ст.7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», керуючись ст.ст. 2, 4, 9, 11, 71, 86, 99, 100, 158-163 КАС України суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задоволити.

Визнати протиправним рішення Управління праці, соціального захисту та захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Бучанської міської ради № 2 від 15.07.2008 р. щодо відмови ОСОБА_2 у встановленні йому статусу інваліда війни.

Зобов»язати Управління праці, соціального захисту та захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Бучанської міської ради прийняти рішення про встановлення ОСОБА_2 статусу інваліда війни на підставі п.9 ст.7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Стягнути з Управління праці, соціального захисту та захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Бучанської міської ради області держмито в сумі 3 грн. 40 коп. на користь держави.

Постанова в повному обсязі буде виготовлена 26.10.2007 р.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Ірпінський міський суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі та наступного подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, якщо заяву не було подано, а у випадку подання заяви - після закінчення строку на

подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги

постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним

судом.

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.10.2008
Оприлюднено19.01.2010
Номер документу7448844
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-555/2008

Постанова від 21.10.2008

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Савченко С.І.

Постанова від 29.12.2008

Адміністративне

Балаклавський районний суд міста Севастополя

Бухарєва Т.І.

Постанова від 16.12.2008

Адміністративне

Баштанський районний суд Миколаївської області

Копейка Т.О.

Постанова від 03.06.2008

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Постанова від 17.12.2008

Адміністративне

Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області

Покотілова О.Г.

Постанова від 16.12.2008

Адміністративне

Баштанський районний суд Миколаївської області

Копейка Т.О.

Ухвала від 28.11.2008

Адміністративне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Конякін С.М.

Постанова від 28.11.2008

Адміністративне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Євтушенко Т.І.

Постанова від 17.12.2008

Адміністративне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Шкірай М.І.

Ухвала від 11.08.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Удовіченко С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні