Постанова
від 05.06.2018 по справі 904/10454/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.06.2018 року Справа № 904/10454/17

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Білецької Л.М. (доповідач),

суддів: Паруснікова Ю.Б., Чередка А.Є.,

при секретарі судового засідання: Саланжій Т.Ю.,

представники сторін:

від відповідача-1: ОСОБА_1, довіреність №7/10-111 від 17.01.2018 р., представник;

від відповідача-2: ОСОБА_1, довіреність №10/3-2 від 24.01.2018 р., представник;

представник позивача у судове засідання не з'явився.

розглянувши апеляційну скаргу Дніпровської міської ради на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.03.2018 ( повний текст складено 22.03.2018, суддя Ліпинський О.В.) у справі № 904/10454/17

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство матеріально-технічного забезпечення "Інженерний центр "РЕАГЕНТ", м. Дніпро

до Відповідача - 1 Дніпровської міської ради, м. Дніпро

Відповідача - 2 Департамент по роботі з активами Дніпропетровської міської ради в особі Управління земельних відносин, м. Дніпро

про продовження строку на укладення договору оренди землі та зобов'язання укласти договір оренди земельної ділянки

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 12.03.2018 року позовні вимоги задоволено в повному обсязі.

Для виконання рішення Дніпровської міської ради від 21.12.2016 року № 162/17 зобов'язано Дніпровську міську раду, продовжити строк на укладення договору оренди землі підприємству Товариство з обмеженою відповідальністю Підприємство матеріально-технічного забезпечення Інженерний Центр Реагент , на два роки.

Для виконання рішення Дніпровської міської ради від 21.12.2016 року № 162/17 зобов'язано Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради підготувати договір оренди земельної ділянки у розмірі 0,616 га по вул. Стартової, 11-А, за місцем фактичного розміщення Товариства з обмеженою відповідальністю Підприємство матеріально-технічного забезпечення Інженерний Центр Реагент , строком на десять років.

Зобов'язано Дніпровську міську раду виконати рішення сесії Дніпровської міської ради від 21.12.2016 року № 162/17 укласти договір оренди земельної ділянки у розмірі 0,616 га по вул. Стартової, 11-А, за місцем фактичного розміщення Товариства з обмеженою відповідальністю Підприємство матеріально-технічного забезпечення Інженерний Центр Реагент , строком на десять років.

Стягнуто з Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 75, код ЄДРПОУ 26510514) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Підприємство матеріально-технічного забезпечення Інженерний Центр Реагент (49041, м. Дніпро, вул. Трудових резервів, 6, код ЄДРПОУ 19313492) витрати зі сплати судового збору у розмірі 3524,00 грн.

Стягнуто з Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 75-а, код ЄДРПОУ 37454258) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Підприємство матеріально-технічного забезпечення Інженерний Центр Реагент (49041, м. Дніпро, вул. Трудових резервів, 6, код ЄДРПОУ 19313492) витрати зі сплати судового збору у розмірі 1276,00 грн.

Стягнуто з Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 75-а, код ЄДРПОУ 37454258) в дохід державного бюджету України 486,00 грн. судового збору.

Рішення мотивовано тим, що відповідачі безпідставно ухилялися від оформлення з позивачем орендних правовідносин щодо користування земельною ділянкою, шляхом укладення відповідного договору. Щодо спливу встановленого рішенням ради строку на укладення договору оренди земельної ділянки, суд зазначив що причиною пропуску зазначеного строку, є бездіяльність Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради, атому він підлягає продовженню.

Не погодившись з рішенням суду, до апеляційного господарського суду звернулась Дніпровська міська рада із апеляційною скаргою. Посилаючись на порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права судом першої інстанції, просить скасувати рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.03.2018 у справі №904/10454/17 і ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Узагальнені доводи Дніпровської міської ради викладені в апеляційній скарзі зводяться до того, що:

- суд не відклав розгляд справи за клопотаннями відповідача-1 та відповідача -2, чим порушив їхнє право на судовий захист;

- вважає строк укладення договору оренди землі сплив 21.03.2017 року;

- вважає, що в рішенні міської ради від 21.12.2016 року №162/17 зазначений неправильний код цільового призначення земель, який має бути приведений у відповідність до вимог чинного законодавства. Зазначає, що у разі укладення договору на умовах, зазначених у рішенні міської ради від 21.12.2016 № 162/17, місцевий бюджет недоотримає коштів, оскільки розмір нормативно грошової оцінки буде розраховуватись із застосуванням коефіцієнту функціонального використання землі (Кф) 0,7 а не (Кф 2,5);

- вважає що суд першої інстанції відступив від позовних вимог позивача та задовольнив їх у повному обсязі в іншій редакції, ніж їх було заявлено;

- вважає, що суд необґрунтовано стягнув з відповідача- 1 недоплачену суму судового збору у розмірі 486,00 грн.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просив залишити рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.03.2018 року без змін, апеляційну скаргу без задоволення, оскільки вважає, що рішення суду першої інстанції ухвалене у відповідності до норм чинного законодавства України та вірно застосовано норми матеріального та процесуального права.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач -2 підтримав доводи апеляційної скарги.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 02.05.2018 року, у складі колегії суддів головуючого судді Білецької Л.М. (доповідач), суддів Паруснікова Ю.Б., Чередка А.Є., відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Дніпровської міської ради на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.03.2018 у справі № 904/10454/17 та призначено до розгляду на 24.05.2018 року.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 11.05.2018 року розгляд справи відкладено на 05.06.2018 року.

11.05.2018 року розгляд апеляційної скарги відкладено на 05.06.2018 року

05.06.2018 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

В судовому засіданні представник відповідачів надав пояснення по справі на навів обґрунтування своїх вимог і заперечень з посиланням на норми законодавства.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, вислухавши представника учасників апеляційного провадження, дослідивши матеріали справи, перевіривши правильність юридичної оцінки встановлених фактичних обставин справи, застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при прийнятті ним рішення, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.03.2018 року у справі №904/10454/17 слід скасувати, провадження у справі закрити.

Встановлені та неоспорені обставини даної справи і відповідні їм правовідносини полягають у тому рішенням Дніпропетровської міської ради № 321/34 від 01.03.2006 року затверджено проект відведення земельної ділянки площею 0,6160 га та передано її Підприємству матеріально-технічного забезпечення Інженерний центр Реагент (правонаступником якого є Позивач) в оренду строком на два роки для проектування та будівництва складських приміщень для зберігання хімреактивів та адміністративної будівлі по вул. Стартовій в районі будинку № 9.

25.02.2009 року міською радою прийнято рішення № 181/43 про продовження строку користування земельною ділянкою площею 0,6160 га, якій присвоєно адресу: вул. Стартова, 11-А.

22.04.2009 року, на підставі рішень Дніпропетровської міської ради від 01.03.2006 № 321/34, від 25.02.2009 № 181/43, між Дніпропетровською міською радою (Орендодавець) та ТОВ Підприємство матеріально-технічного забезпечення Інженерний Центр Реагент (Орендар) був укладений договір оренди землі, згідно умов якого орендодавець передав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вул. Стартова, 11-А.

Згідно п. 2.1. Договору, в оренду передано земельну ділянку, загальною площею 0,6160 га. На земельній ділянці знаходиться об'єкт нерухомого майна, інші об'єкти інфраструктури, як зазначені в акті приймання-передачі земельної ділянки (п. 2.1, 2.2 Договору). Договір укладено строком на один рік (п. 3.1. Договору).

Пунктом 3.2. договору, сторони погодили, що після закінчення строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки відповідно до умов договору, продовжує користування земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і письмово, не пізніше ніж за 3 місяці до закінчення строку договору, звернувся до міської ради з клопотання щодо продовження його та за відсутності письмових заперечень орендодавця та відповідного рішення міської ради договір оренди земельної ділянки може бути продовжений або поновлений рішенням міської ради на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені цим договором.

У разі продовження на новий строк дії або поновлення договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо істотних умов договору оренди землі орендар після письмового повідомлення орендодавця втрачає переважне право на його поновлення (п. 3.3. Договору).

Після закінчення строку дії договору оренди землі, Відповідач продовжив користування орендованою ділянкою, на якій розташовані належний йому об'єкти нерухомого майна. Заперечень з приводу користування земельною ділянкою після закінчення строку дії договору, орендодавець не висловив.

03.09.2014 року Дніпропетровською міською радою, на підставі клопотання Позивача від 09.01.2014 року, прийнято рішення № 195/55, згідно якого ТОВ Підприємство матеріально-технічного забезпечення Інженерний Центр Реагент про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (план земельної ділянки) по фактичному розміщенню будівель складських приміщень для зберігання хімікатів та адміністративної будівлі по вул. Стартовій, 11-А. Строк дії рішення становить два роки з моменту його прийняття.

21.12.2016 року, за результатами розгляду технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), враховуючи ст. 123 ЗК України, клопотання ТОВ Підприємство матеріально-технічного забезпечення Інженерний Центр Реагент , висновок постійної комісії міськради з питань архітектури, містобудування та земельних відносин, рішення міськради від 03.09.2014 № 195/55, керуючись земельним законодавством України, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , Дніпровська міська рада прийняла рішення № 162/17, згідно якого затвердила технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки, площею 0,6160 га (кадастровий номер 1210100000:03:011:0033) по вул. Стартовій, 11-А.

Пунктом 3 зазначеного рішення, міська ради вирішила поновити право користування земельною ділянкою, площею 0,6160 га (кадастровий номер 1210100000:03:011:0033) по вул. Стартовій, 11-А по фактичному розміщенню будівель складських приміщень для зберігання хімреактивів та адміністративної будівлі ТОВ Підприємство матеріально-технічного забезпечення Інженерний Центр Реагент , шляхом передачі її в оренду строком на десять років, код виду цільового призначення земель (КВЦПЗ) 03.15 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови).

Зобов'язано ТОВ Підприємство матеріально-технічного забезпечення Інженерний Центр Реагент у тримісячний строк з моменту прийняття цього рішення укласти з міською радою в установленому порядку договір оренди землі. Здійснити нотаріальне посвідчення договору та провести державну реєстрацію права за цим договором відповідно до вимог чинного законодавства (п. 5.2, 5.3. рішення).

Згідно з п. 6.2, невиконання вимог п.п. 5.1., 5.2. цього рішення з вини замовника (ТОВ ПМТЗ Інженерний Центр Реагент ) тягне за собою втрату чинності рішення в цілому.

Зважаючи на те, що згідно п. 3.1.7. Положення про департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради, функції з підготовки договорів оренди землі на підставі рішень міської ради покладено безпосередньої на зазначений вище виконавчий орган, Позивач звернувся до Відповідача-2 із заявою щодо підготовки договору оренди землі по вул. Стартовій, 11-А.

У відповідь на зазначене звернення, Департамент повідомив, що в результаті підготовки вищевказаного договору оренди землі, було направлено запит до Головного Управління державної санітарно-епідеміологічної служби в Дніпропетровській області для надання висновку щодо можливості розташування будівель складських приміщень для зберігання хіміреактивів на земельній ділянці, яку за основним цільовим призначення віднесено до категорії Землі житлової та громадської забудови (а.с. 25).

На повторне звернення з приводу укладення договору оренди на виконання рішення міської ради № 162/17 від 21.12.2016 року, Відповідач-2 повідомив, що з урахуванням специфіки будівлі складських приміщень для зберігання хімічних реактивів, яка є об'єктом підвищеної небезпеки, передача в оренду земельної ділянки, яку віднесено до класифікації 03 Землі громадської забудови під зазначену будівлю, може суперечити чинному законодавству України (а.с. 27).

10.04.2017 року Позивача втрете було повідомлено, що укладення договору оренди може суперечити вимогам чинного законодавства, а також, зазначено, що строк для укладення договору на підставі рішення міської ради № 162/17 від 21.12.2016 року, сплинув 21.03.2017 (а.с. 28).

24.05.2017 Позивача було повідомлено, що цільове призначення земельної ділянки, встановлене в процесі розроблення технічної документації із землеустрою щодо відведення спірної ділянки, не відповідає видам діяльності Позивача, визначеним його правовстановлюючими документами. З огляду на викладене, Позивачу пропонувалося встановити код цільового призначення земельної ділянки згідно з класифікацією видів цільового призначення земель - 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі).

08.08.2017 року, на чергове звернення Позивача щодо укладення договору оренди, Відповідач-2 повідомив, що надав вичерпну відповідь із зазначеного питання та вказав, що згідно ст.ст. 118, 123 ЗК України, у разі відмови органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки в користування, або залишення заяви без розгляду, відповідні питання розглядаються в судовому порядку.

Позивач вважав, що причиною пропуску строку, встановленого рішенням міської ради від 21.12.2016 року на укладення договору оренди земельної ділянки, є бездіяльність Відповідачів, а доводи, з яких останні відмовили в укладенні договору, не відповідають вимогам законодавства. З огляду на викладене, Позивач звернувся з даним позовом до суду, та вимагає продовження строку на укладення договору, спонукання Відповідача-2 до підготовки проекту договору оренди земельної ділянки, та зобов'язання Відповідача-1 укласти з Позивачем відповідний договір.

Господарський суд Дніпропетровської області дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення заявлених вимог.

Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Причиною виникнення спору є незаконна відмова відповідача -2 у підготовці та підписанні договору оренди земельної ділянки, яка тривалий час використовувалась позивачем, за обставин наявності затвердженої технічної документації та відповідного рішення сесії про укладення договору оренди.

Статтею 123 Земельного Кодексу унормовано, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

- надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

- формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186 - 1 цього Кодексу.

У разі якщо місце розташування об'єкта, розміри і межі земельної ділянки, що пропонується до вилучення (викупу), та умови вилучення (викупу) цієї ділянки погоджені згідно з вимогами статті 151 цього Кодексу, які під час розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не змінилися, проект погодженню не підлягає.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Якщо земельна ділянка надається у користування за погодженням з Верховною ОСОБА_2 України, погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається до ОСОБА_2 міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, які із своїми пропозиціями та позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації подають зазначений проект до Кабінету Міністрів України, який розглядає ці матеріали та подає їх до Верховної ОСОБА_2 України для прийняття відповідного рішення.

Якщо земельна ділянка надається у користування за рішенням Кабінету Міністрів України або за погодженням з Кабінетом Міністрів України, погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (крім проектів землеустрою щодо відведення у користування земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) подається відповідно до ОСОБА_2 міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, які розглядають його і в місячний строк подають зазначений проект зі своїми пропозиціями та позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації до Кабінету Міністрів України для прийняття відповідного рішення.

Проекти землеустрою щодо відведення у користування земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, подаються до Кабінету Міністрів України центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері управління зоною відчуження та зоною безумовного (обов'язкового) відселення, разом із пропозиціями та позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації.

Якщо земельна ділянка надається у користування Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а у разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку державної експертизи) подається до ОСОБА_2 міністрів Автономної Республіки Крим, яка розглядає його і в місячний строк подає зазначений проект із своїми пропозиціями до Верховної ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим.

Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:

затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності);

надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

У разі надання земельних ділянок державної власності у постійне користування підприємствам, установам, організаціям комунальної власності одночасно здійснюється передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність і навпаки.

На підставі рішення про передачу будівлі, споруди, іншого об'єкта нерухомого майна державної власності у комунальну власність приймається рішення про передачу у комунальну власність земельної ділянки, на якій розміщений об'єкт передачі.

На підставі рішення про передачу будівлі, споруди, іншого об'єкта нерухомого майна комунальної власності у державну власність, також передається у державну власність земельна ділянка, на якій розміщений об'єкт передачі.

Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Зміна типу акціонерного товариства або перетворення акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою або технічної документації із землеустрою.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Отже, процедура надання в оренду земельної ділянки включає в себе компоненти публічного і приватного права.

Відповідно до ч.6 ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

ОСОБА_3 Верховного Суду по справі №465/7909/15-а у постанові від 04.04.2018 року дійшла висновку, що з моменту укладення між землекористувачем та органом місцевого самоврядування договору оренди землі припиняються адміністративні відносини між цими суб'єктами та в подальшому виникають договірні відносини, які характеризуються рівністю їх учасників та свободою договору. Такі ознаки притаманні цивільним правовідносинам (які з урахуванням суб'єктного складу можуть бути предметом судового розгляду у відповідному суді загальної юрисдикції або господарському суді), а не адміністративним.

З матеріалів справи вбачається, що позивач звернувся з позовом до Дніпровської міської ради та Департаменту по роботі з активами Дніпропетровської міської ради в особі Управління земельних відносин з вимогою виконати рішення Дніпровської міської ради від 21.12.2016 року №162/17 щодо укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст.2 ГПК України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов'язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що даний спір не підлягає розгляду в порядку господарського судочинства, оскільки договір оренди земельної ділянки ще не укладений, а тому такі ознаки притаманні адміністративним правовідносинам стосовно виконання рішення сесії як адміністративного акта, прийнятого суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в порядку господарського судочинства.

Колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід задовольнити частково, рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.03.2018 року скасувати, провадження у справі закрити.

Керуючись п. 1 ч.1 ст. 231, ст. ст. 275-279, 282 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Дніпровської міської ради на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.03.2018 у справі № 904/10454/17 - задовольнити частково.

Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.03.2018 року у справі № 904/10454/17 скасувати.

Провадження у справі №904/10454/17 закрити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст складений 07.06.2018року.

Головуючий суддя Л.М. Білецька

Суддя Ю.Б. Парусніков

Суддя А.Є. Чередко

Дата ухвалення рішення05.06.2018
Оприлюднено11.06.2018
Номер документу74508335
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/10454/17

Постанова від 12.06.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Суховий В.Г.

Ухвала від 26.04.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Суховий В.Г.

Постанова від 05.03.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецова Ірина Леонідівна

Ухвала від 14.01.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецова Ірина Леонідівна

Постанова від 11.12.2018

Господарське

Велика палата Верховного Суду

Кібенко Олена Рувімівна

Ухвала від 20.08.2018

Господарське

Велика палата Верховного Суду

Кібенко Олена Рувімівна

Ухвала від 08.08.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кушнір І.В.

Ухвала від 19.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кушнір І.В.

Постанова від 05.06.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 11.05.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні