Справа № 522/23209/18
Провадження по справі за № 1-«кс»/ 522/9010/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 травня 2018 року м. Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , розглянувши клопотання слідчого в ОВС першого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури Одеської області ОСОБА_2 про надання тимчасового доступу, -
В С Т А Н О В И В :
Слідчий в ОВС першого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури Одеської області ОСОБА_2 , звернувся до суду з клопотанням, про надання тимчасового доступу до речей та оригіналів документів, тобто можливості оглянути та вилучити документи, з можливістю їх вилучення (проведення виїмки), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:
- переписка ІНФОРМАЦІЯ_1 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 , щодо вилученого та переданого ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 на зберігання часнику, договір № 54 від 02.03.2016 ІНФОРМАЦІЯ_1 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 з додатками про надання послуг відповідального зберігання, акт прийому-передачі товару від 02.03.2016, митну декларацію типу ІМ/40/ДЕ № 500060001/2016/012427 з додатками, протокол № 0770/10000/16 від 21.11.2016 про порушення митних правил ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 , копії рішень суду щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 , інші документи, які стосуються ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 .
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на наступне.
Першим слідчим відділом управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури Одеської області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017160000001699 від 18.11.2017 за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що 02.03.2016 між ІНФОРМАЦІЯ_4 (далі Поклажодавець) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 (надалі Зберігач) укладено договір «Про надання послуг відповідального зберігання» № 54 (далі Договір), згідно з яким ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 зобов`язується надати ІНФОРМАЦІЯ_5 послуги відповідального зберігання товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які відповідно до ст. 338 Митного Кодексу України зберігаються митницею.
02.12.2016 ІНФОРМАЦІЯ_6 -передачі передала на відповідальне зберігання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 вилучений часник. Станом на 30.01.2017 термін придатності вказаного товару закінчився.
21.11.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 у відношенні директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) - ОСОБА_3 складено протокол про порушення митних правил № 0770/10000/165, передбачений ч. 1 ст. 483 МК України та вилучено товар часник свіжий у кількості 24980кг. на загальну суму 1564,2тис.грн.
28.07.2017 Додатковою угодою № 4 до Договору термін дії Договору продовжено до 30.09.2017 або в будь-якому випадку до повного виконання сторонами зобов`язань по Договору.
Відповідно до п. 11.1. Договір набуває чинності з дня його підписання уповноваженими представниками Сторін і діє до 31.12.2016 та в будь якому випадку до повного виконання Сторонами зобов`язань по Договору (повна оплата, забезпечення доступу тощо).
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » листом від 20.12.2016 № 2926 (вхідний митниці № 10174/10-29 від 20.12.2016) повідомило, що переданий на зберігання ІНФОРМАЦІЯ_4 товар у кількості 24980кг, був вироблений та спакований 30.09.2014 та має термін придатності 4 місяця.
11.01.2017 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 - власник товару направили до ІНФОРМАЦІЯ_1 клопотання про дотримання вимог зберігання товару та надання можливості перевірити умови зберігання часнику (вхідний митниці № 224/10-29 від 11.01.2017).
ІНФОРМАЦІЯ_6 листом (вихідний 203/10/15-70-03-06 від 19.01.17) повідомила ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 про те, що за наявності підтверджуючих документів уповноважена особа ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 може здійснити проведення перевірки умов зберігання товару. Про дату та час проведення зазначеної перевірки необхідно було повідомити ІНФОРМАЦІЯ_4 завчасно.
09.03.2017 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 звернулось до ІНФОРМАЦІЯ_1 з проханням надати можливість комісії перевірити умови зберігання вилученого товару (вхідний ІНФОРМАЦІЯ_1 № 2247/10-29 від 09.03.17).
ІНФОРМАЦІЯ_6 листом (вих.№ 1201/10-15-70-03-04 від 24.03.2017) повідомила про розгляд звернення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 № 2247/10-29 від 09.03.17 де зазначено, що призначення наказом уповноваженої особи ІНФОРМАЦІЯ_1 для проведення повторної перевірки умов зберігання вилученого товару, в присутності представників ІНФОРМАЦІЯ_8 , незалежних експертів, та власника товару не передбачено законодавством України, а залучення представників ІНФОРМАЦІЯ_9 , з метою зазначеною у листі, не належить до компетенції ІНФОРМАЦІЯ_1 .
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 листом № 26/04/2017-2 (вхідний митниці № 3912/10-29 від 29.04.17) звернулось до митниці з проханням направити ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » лист з копією рішення Солом`янського суду м. Києва в якій зазначено, що «безпосередні предмети правопорушення, які вилучені відповідно до протоколу про тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів і документів у справі про порушення митних правил № 0770/10000/165 від 21.11.2016 та розміщенні на складі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 за адресою: АДРЕСА_2 , повернути ОСОБА_3 . 13.04.2017 Апеляційним судом м. Києва постанова Солом`янського суду м. Києва залишена без змін. Одночасно було зазначено, що на момент прийняття судових рішень у справі про порушення митних правил № 0770/10000/165 від 21.11.2016 термін дії придатності товару часник закінчився.
ІНФОРМАЦІЯ_6 листом (вих. № 1624/10/15-70-03-06 від 28.04.17) направила ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » копію листа ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » № 26-04/2017-2 з додатками та вимогою забезпечити доступ до складських приміщень ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за адресою: АДРЕСА_2 , 28.04.2017 о 13:00 власнику товару або уповноваженій особі у присутності товарно-матеріальної особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 та представника ІНФОРМАЦІЯ_1 .
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 листом від 30.08.2017 (вхідний митниці № 6931/10-29 від 05.09.2017) звернулось з проханням, щодо підготовки розпорядчої документації для проведення ІНФОРМАЦІЯ_4 знищення (утилізації) вилученого часнику з пліснявою, який зберігається. До листа додано експертний висновок № УТЭ-816 від 28.04.2017 складений ІНФОРМАЦІЯ_10 де зазначено, що часник не відповідає вимогам стандарту ІНФОРМАЦІЯ_11 , не дозволяє використовуватися за цільовим призначенням, а саме реалізовувати як партію якісного часнику.
Відповідно до частини першої Митного кодексу України загальний строк тимчасового зберігання товарів під митним контролем становить 90 календарних днів.
Товари, які швидко псуються або мають обмежений строк зберігання, можуть перебувати на тимчасовому зберіганні під митним контролем у межах строку збереження їх якостей, які дають можливість використовувати такі товари за призначенням, але не більше строку, встановленого частиною першою Митного кодексу України.
До закінчення строків зберігання, зазначених у частинах першій та другій ст. 204 Митного кодексу України товари, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем, повинні бути:
1) задекларовані власником або уповноваженою ним особою до відповідного митного режиму; або
2) передані власником або уповноваженою ним особою, утримувачем складу тимчасового зберігання, митного складу, організацією отримувачем гуманітарної допомоги у відповідному органу доходів і зборів для зберігання та/або родзпорядження відповідно до цього Кодексу.
3) відправлені під митним контролем до інших органів доходів і зборів для їх подальшого митного оформлення; або
4) вивезені за межі митної території України.
Частиною шостою статті 243 Митного кодексу України передбачено, що товари, які швидко псуються або мають обмежений строк зберігання, у тому числі товари безпосередні предмети порушення митних правил, вилучені відповідно до Митного кодексу України, підлягають реалізації з урахуванням терміну їх придатності, а у випадках, передбачених законодавством, - переробці, утилізації чи знищенню.
Відповідно до пункту 8.11 Порядку роботи складу митниці ДФС, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2017 № 627, товари, що швидко псуються або мають обмежений строк зберігання, у тому числі товари безпосередні предмети порушення митних правил, зберігаються на складі митниці протягом року, що починається з моменту їх розміщення на складі й закінчується за 45 днів до закінчення строку їх придатності.
Відповідно до листа ІНФОРМАЦІЯ_1 № 75/12/15-70-03-06 від 22.01.2018 встановлено що, порядок обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 № 1340 (далі Порядок № 1340).
Дія Порядку № 1340, серед іншого, поширюється і на товари з обмеженим терміном зберігання, вилучені правоохоронними органами або затримані митницями ДФС як предмети про порушення митних правил, у тому числі товари, затримані у справах про контрабанду (підпункт 4 пункту 1 Порядку № 1340).
Пунктом 2 Порядку № 1340 визначено, що облік, попередня оцінка, а також відповідальність за зберігання майна, зазначеного в пункті 1 цього Порядку, до передачі його для подальшого розпорядження відповідно до пункту 9 цього Порядку покладаються на органи (організації), що здійснили вилучення або зберігають його.
Відповідно до положень пункту 7 Порядку № 1340, оцінка майна, зазначеного в пункті 1 Порядку № 1340, провадиться комісією, яка утворюється органом, що здійснив вилучення, у складі представників територіальних органів ДФС, органів що здійснили вилучення майна або зберігають його, фінансових органів та органів (суб`єктів господарювання), які здійснюватимуть розпорядження цим майном.
За результатами роботи комісії складається акт опису, оцінки та передачі майна, який є підставою для реалізації майна, зазначеного в пункті 1 цього Порядку, через підприємства роздрібної торгівлі, торгові біржі та аукціони, безоплатної передачі, знищення, утилізації, переробки.
Однак всупереч викладеного, посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 не вжито жодних заходів, щодо реалізації вищезазначеного вилученого майна (часник свіжий), що призвело до нанесення майнової шкоди ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в розмірі 1564,2тис.грн., що в свою чергу нанесло збитки у вигляді ненадходження до бюджету платежів за розмитнення товару, чим спричинило тяжкі наслідки.
У зв`язку з викладеним в ході досудового розслідування виникла необхідність в тимчасовому доступі до документів:
- переписка ІНФОРМАЦІЯ_1 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 , щодо вилученого та переданого ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 на зберігання часнику, договір № 54 від 02.03.2016 ІНФОРМАЦІЯ_1 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 з додатками про надання послуг відповідального зберігання, акт прийому-передачі товару від 02.03.2016, митну декларацію типу ІМ/40/ДЕ № 500060001/2016/012427 з додатками, протокол № 0770/10000/16 від 21.11.2016 про порушення митних правил ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 , копії рішень суду щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 , інші документи, які стосуються ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 .
У зв`язку з викладеним, у органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до вищевказаних речей та документів, та можливості їх вилучення.
Слідчий в судове засідання не з`явився, згідно наданої заяви, просив розглядати клопотання у його відсутність.
Дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів повинні бути зазначені підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.
Згідно з п. 1 ч. 5 ст. 163 КПК, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають чи можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.
Наявні у кримінальному провадженні матеріали дають достатні підстави вважати, що речі та документи, які перебувають у зазначеному в клопотанні приміщенні мають значення для кримінального провадження, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.
За таких обставин, є підстави, передбачені ст. 159-163 КПК України, для надання тимчасового доступу до зазначених у клопотанні документів.
Керуючись ст.ст.159-166 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого в ОВС першого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури Одеської області ОСОБА_2 задовольнити частково.
Надати тимчасовий доступ до речей та документів, а саме можливості оглянути та вилучити копії документів, з можливістю їх вилучення (проведення виїмки), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:
- переписка ІНФОРМАЦІЯ_1 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 , щодо вилученого та переданого ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 на зберігання часнику, договір № 54 від 02.03.2016 ІНФОРМАЦІЯ_1 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » код НОМЕР_2 з додатками про надання послуг відповідального зберігання, акт прийому-передачі товару від 02.03.2016, митну декларацію типу ІМ/40/ДЕ № 500060001/2016/012427 з додатками, протокол № 0770/10000/16 від 21.11.2016 про порушення митних правил ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 , копії рішень суду щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 , інші документи, які стосуються ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код НОМЕР_1 .
Відповідальні особи зобов`язані надати доступ та можливість вилучення прокуророу відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 , слідчому прокуратури Одеської області ОСОБА_2 або за дорученням прокурора/слідчого в порядку ст. 36 або 40, 41 оперативним працівникам інших оперативних підрозділів зазначених речей та документів.
Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1 .
25.05.2018
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2018 |
Оприлюднено | 22.02.2023 |
Номер документу | 74521723 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Іванов В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні