Рішення
від 06.06.2018 по справі 903/130/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

06 червня 2018 р. Справа № 903/130/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Е100 УА", м. Київ

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Юг-Транссервісгруп", м. Луцьк

про стягнення 12 061 грн. 66 коп.

Суддя: Кравчук А.М.

Секретар удового засідання: ОСОБА_1

За участю представників сторін:

від позивача: н/з

від відповідача: н/з

встановив: товариство з обмеженою відповідальністю "Е100 УА" звернулось з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Юг-Транссервісгруп" про стягнення 12 061 грн.66 коп., в тому числі 8 960 грн. 17 коп. боргу за дизельне паливо, 1 630 грн. 93 коп. 15 % річних та 1 470 грн. 56 коп. інфляційних втрат.

Позовні вимоги обґрунтовані невиконанням відповідачем взятих на себе згідно договору комісії №КОМ-87-05/15 від 22.10.2015 року зобов'язань по оплаті товарів та послуг.

Ухвалою суду від 02.03.2018 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено 28.03.2018 року. Зобов'язано відповідача у строк до 20.03.2018 року, але не пізніше ніж у 15-ти денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду письмовий відзив (заперечень) на позовну заяву із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення, якщо такі докази не надані позивачем, та документи, що підтверджують одночасне надіслання відзиву і доданих до нього доказів позивачу.

Протокольною ухвалою від 11.04.2018 року суд закрив підготовче засідання, розгляд справи по суті призначив 07.05.2018 року об 11 год. 30 хв.

У зв'язку з перебуванням судді Кравчук А.М. у відпустці 07.05.2018 року засідання по справі № 903/130/18 , призначене 07.05.2018 року о 11 год. 30 хв., не відбулося, про що помічником судді на підставі пункту 13 Засад використання автоматизованої системи документообігу суду у господарському суді Волинської області, затвердженого рішенням зборів суддів господарського суду Волинської області 27.04.2017 року, складена відповідна довідка від 07.05.2018 року.

Ухвалою суду від 10.05.2018 року розгляд справи по суті призначено 06.06.2018 року о 11 год. 30 хв.

Відповідач ухвалу суду про відкриття провадження у справі отримав 12.03.2018 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №4301035835568 (а.с. 69), проте, відзив у встановлений судом строк (по 27.03.2018 року) на позовну заяву не подав.

Сторони правом участі у судовому засіданні не скористалися, повноважних представників не направили, хоч були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення №4301036046583, №4301036046575.

Згідно ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

В силу вимог ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, 1950 року, учасником якої є Україна, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов'язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

Обов'язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору (§ 66-69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005р. у справі "Смірнова проти України").

Враховуючи, що норми ст. 74 ГПК України щодо обов'язку суду витребувати у сторін документи і матеріали, необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом сторін подавати докази, п. 4 ст. 129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, відсутність відзиву з відповідними вказівками на незгоду відповідача з будь-якою із обставин справи, на яких грунтуються позовні вимоги, що позбавляє відповідача відповідно до ч.4 ст. 165 ГПК України заперечувати проти такої обставини під час розгляду справи, суд вважає, що ним, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та вважає за необхідне розгляд справи проводити за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

в с т а н о в и в:

22.10.2015 року між позивачем та відповідачем укладено договір №КОМ-87-05/15 (далі договір).

Відповідно до ст. 174 ГК України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з договору.

Між сторонами зобов'язання виникли з договору від 22.10.2015 року №КОМ-87-05/15.

Згідно п. п. 1.1, 1.4, 1.5, 2, 3, 3.1, 3.2, 3.4, 3.5, 6.1, 6.2, 6.4 параграфу 1, п.п.1, 2, 3 параграфу 2, п.п. 2, 3, 4, 8, 9, 12, 13, 17, 18 параграфу 3, п. 1 параграфу 8 договору комісіонер від свого імені, за дорученнями, за рахунок комітента та за винагороду придбаває для комітента в Е100 Baltia OU товари та послуги в торгівельних точках мережі станції для забезпечення обслуговування автотранспортних засобів комітента за межами митної території України. Місце надання послуг з організації придбання комітентом товарів та послуг перебуває за межами митної території України. Місце поставки товарів та послуг, місце споживання товарів - за межами митної території України. Комісіонер отримує дані про спожиті товари та послуги у рамках договору за межами митної території України та виставляє рахунок-фактуру на оплату із врахуванням спожитих товарів та послуг протягом розрахункового періоду. Право власності на товари та послуги переходить безпосередньо до комітента в момент отримання товарів та послуг. Комісіонер здійснює посередницькі функції. Комісіонер передає та/або активує комітенту пластикові карти системи Е100, які комітент використовує для обліку спожитих у торгівельних точках товарів та послуг. Таке отримання можливе лише після того, як пред'явник карти здійснив операцію введення даних карти в систему Е100 у торгівельній точці, яке здійснюється із застосуванням ріn-коду, який передається комітенту разом з картами, які є інструментом доступу комітента до товарів та послуг у торговельних точках мережі станції та з їхньою передачею починається надання послуг з придбання комітентом товарів та послуг. Послуги вважаються наданими у повному обсязі коли комітент за межами митної території України отримав та спожив товари та послуги, які бажав придбати, що підтверджується підписами та печатками сторін у відповідних документах. Комісіонер здійснює облік виданих та/або активованих карт, їхню заміну та надає комітенту за підсумками поточного місяця звіт в рамках виконання цього договору. Комітент отримує та/або активує в комісіонера карти в кількості, достатній для організації обліку забезпечення автомобілів комітента товарами та послугами. Комітент постачає картами водіїв автомобілів та інших уповноважених осіб, що обслуговують автомобілі та/або перевезення. Такі особи є пред'явниками карт. У відповідності з існуючими правилами у торгівельній точці мережі станції пред'явник карти ставить свій підпис на платіжних документах. Підписані представником карти документи та транзакції вважаються прийнятими та відображаються у звіті комісіонера. Видача карти здійснюється на підставі заяви про видачу карт. При наявності у комітента карт, виданих йому іншим учасником системи Е100 або відповідно до іншого договору, здійснюється їх активація для роботи на підставі відповідної заяви останнього. Заява є документальним підтвердженням факту використання карт, перелічених у таких заявах. Комісіонер розглядає заяву протягом 14-ти календарних днів з моменту її отримання та готує та передає комітенту карти в кількості, визначеній останнім, але не більше від тієї, запит про яку був здійснений. Передача карт здійснюється на підставі акту приймання-передачі карт, за винятком випадків, передбачених п. 1 цього параграфа договору. Розрахунок за товари та послуги за цим договором, а також надані WEB-послуги в рамках цього договору, здійснюється в національній валюті України - гривні. Розмір комісійної винагороди визначається в додатку №1 до договору. Всі платежі повинні бути здійснені на підставі рахунків-фактур у формі безготівкового розрахунку на поточний рахунок комісіонера. Ціна отриманих та спожитих товарів та послуг визначається за цінами, що діють в системі Е100 та зазначається в рахунках-фактурах на оплату та у звіті, до якого додаються видаткові накладні на передачу товару, акти прийому-передачі деталізації щодо переданих товарів та послуг, акти наданих послуг та за необхідності інші документи, що підтверджують витрати комісіонера, пов'язані з виконанням цього договору. Вартість товарів та послуг, а також WEB-послуг вважається прийнятою комітентом, якщо комісіонер протягом 30-ти календарних днів починаючи від дати надання рахунку-фактури та/або звіту з усіма додатками не отримає від комітента письмового заперечення щодо такого рахунку та звіту. Розрахунковий період та строк оплати за договором установлюється сторонами в додатку № 1. Комісіонер має право змінити розрахунковий період та строк оплати в односторонньому порядку шляхом направлення повідомлення на електронну адресу комітента. У випадку невиконання або неналежного виконання комітентом свого обов'язку з оплати рахунків-фактур він зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 15% річних від простроченої суми за весь час прострочення, починаючи з дня, наступного за днем, в який фактично повинна була надійти оплата. Протягом терміну дії договору сторони на запит однієї із сторін можуть здійснити звірку взаєморозрахунків з підписанням відповідного акту. Цей договір набуває чинності з моменту підписання та укладений на невизначений строк.

Додатком №1 до договору сторони визначили два розрахункові періоди: перший з 1-го числа по 15 число поточного місяця, другий з 16-го числа по останній день поточного місяця. Оплата вартості товарів та послуг, а також вартість понесених витрат комісіонера, пов'язаних з придбанням товарів та/або послуг у рамках виконання договору здійснюється в останній день розрахункового періоду, але не пізніше 15-ти календарних днів з моменту виникнення в комітента обов'язку з оплати, на підставі виставленого рахунку-фактури з деталізованими розшифруваннями. Розмір комісійної винагороди становить 0,5% від вартості придбаних комітентом товарів та послуг, у тому числі сервісних зборів та WEB-послуг (а.с. 15 на звороті-16).

Договір не був предметом судового розгляду, докази про його розірвання чи зміну умов в матеріалах справи відсутні, отже є чинним на день розгляду справи.

За договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов'язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента (ст. 1011 ЦК України).

Згідно ст. 1014 ЦК України комісіонер зобов'язаний вчиняти правочини на умовах, найбільш вигідних для комітента, і відповідно до його вказівок. Якщо у договорі комісії таких вказівок немає, комісіонер зобов'язаний вчиняти правочини відповідно до звичаїв ділового обороту або вимог, що звичайно ставляться.

Згідно актів прийому-передачі від 22.10.2015 року, 08.08.2016 року відповідач отримав ідентифіковані пластикові карти Е100, які є власністю ТОВ "Е100 УА", в загальній кількості 7-ми штук (а.с. 18, 20).

У заявах від 22.10.2015 року, 08.08.2016 року відповідач просить активувати карти, видані йому згідно актів прийому передачі карт від 22.10.2015 року, 08.08.2016 року, для їх використання в рамках договору комісії №КОМ-87-05/15 від 22.10.2015 року (а.с. 17, 19).

У відповідності до ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та закону, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться.

Частиною 1 ст. 692 ЦК України передбачено, що покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Згідно підписаної сторонами специфікації від 01.10.2016 року комісіонер зобов'язується по договору комісії №КОМ-87-05/15 від 22.10.2015 року придбати для клієнта у строк з 01.10.2016 року по 31.10.2016 року дизельне паливо, НОМЕР_1, кількістю 339 л, ціна продажу за 1 л - 18,29 грн., загальною вартістю 6 201,41 грн. (а.с. 21).

Придбання позивачем та отримання відповідачем вказаного товару підтверджується звітом комісіонера №22220 від 15.10.2016 року, видатковою накладною №21901 від 15.10.2016 року, актом прийому-передачі товарів №21901 від 15.10.2016 року, актом звірки взаєморозрахунків за жовтень 2016 року, рахунком на оплату №21901 від 15.10.2016 року (а.с. 22-28).

Позивачем такоє нарахована комісійна винагорода за надані послуги в сумі 31 грн. 01 коп., що підтверджується звітом комісіонера №22220 від 15.10.2016 року, актом надання послуг №22220 від 15.10.2016 року, актом звірки взаєморозрахунків за жовтень 2016 року, рахунком на оплату №22220 від 15.10.2016 року (а.с. 22, 25, 26, 28).

Крім того, на виконання умов договору позивач надіслав відповідачу специфікацію від 01.11.2016 року, згідно умов якої комісіонер зобов'язується по договору комісії №КОМ-87-05/15 від 22.10.2015 року придбати для клієнта у строк з 01.11.2016 року по 31.11.2016 року дизельне паливо, НОМЕР_1, кількістю 140 л., ціна продажу за 1 л. - 19,39 грн., загальною вартістю 2 714,18 грн. (а.с. 33), звіт комісіонера №23774 від 15.11.2016 року, видаткову накладну №23308 від 15.11.2016 року, акт прийому-передачі товарів №23308 від 15.11.2016 року, акт звірки взаєморозрахунків за листопад 2016 року, рахунок на оплату №23774 від 15.11.2016 року (а.с. 32, 35-38), звіт комісіонера №23774 від 15.11.2016 року, акт звірки взаєморозрахунків за листопад 2016 року, рахунок на оплату №23774 від 15.11.2016 року (а.с. 32, 37-38), що підтверджується експрес-накладною ТОВ "Нова Пошта" від 16.12.2016 року (а.с. 30). Проте, відмітка про отримання документів в експрес-накладній відсутня.

12.06.2017 року позивач надіслав на адресу відповідача претензію №1 з приводу порушення умов договору комісії №КОМ-87-05/15 від 22.10.2015 року та сплати заборгованості в сумі 8 960 грн. 17 коп. (в т.ч. 6 201 грн. 41 коп. за специфікацією від 01.10.2016 року, 2 714 грн. 18 коп. за специфікацією від 01.11.2016 року) з вимогою підписати та повернути оригінали первинних бухгалтерських документів (в т.ч. оригінали документів за листопад 2016 року щодо поставки товару на суму 2 714 грн. 18 коп.).

Претензія надіслана відповідачу 13.06.2017 року, що підтверджується описом вкладення у цінний лист та фіскальним чеком (а.с. 41). Вимоги позивача відповідач не виконав, борг не сплатив. Надіслані йому документи не підписав і не повернув.

Проте, згідно п.8 параграфу 3 договору вартість товарів та послуг, а також WEB-послуг вважається прийнятою комітентом, якщо комісіонер протягом 30-ти календарних днів починаючи від дати надання рахунку-фактури та/або звіту з усіма додатками не отримає від комітента письмового заперечення щодо такого рахунку та звіту

Крім того, сума боргу 8 960 грн. 17 коп. станом на 31.12.2016 року підтверджена підписаним сторонами актом звірки взаєморозрахунків (а.с. 29).

Таким чином, заборгованість відповідача складає 8 960 грн. 17 коп., підтверджена матеріалами справи, відповідачем не оспорюється, підставна та підлягає до стягнення, оскільки згідно ст. 193 ГК України зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а одностороння відмова від виконання зобов'язань не допускається.

Відповідно до п. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

П. 3.13 договору визначено, що у випадку невиконання або неналежного виконання комітентом свого обов'язку з оплати рахунків-фактур він зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 15% річних від простроченої суми за весь час прострочення, починаючи з дня, наступного за днем, в який фактично повинна була надійти оплата.

Нараховані позивачем 1 630 грн. 93 коп. 15% річних та 1 470 грн. 56 коп. інфляційних втрат підставні та підлягають до стягнення з відповідача в силу ст. 625 ЦК України, п. 3.13 договору №КОМ-87-05/15 від 22.10.2015 року.

Оскільки спір до розгляду суду доведено з вини відповідача, то витрати по сплаті судового збору в сумі 1 762 грн. 00 коп. відповідно до ст. 130 ГПК України слід віднести на нього.

Керуючись ст.ст. 129-130, 236-242 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

в и р і ш и в:

1 . Позов задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Юг-Транссервісгруп" (м.Луцьк, вул.Авіаторів, буд. 1, код ЄДРПОУ 38409976) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Е100 УА" (м.Київ, просп. С.Бандери, буд. 9, корп. 2А, оф. 2-301, код ЄДРПОУ 39359172)

- 8 915 грн. 59 коп. вартість поставленого товару, 44 грн. 58 коп. комісійної винагороди, 1 630 грн. 93 коп. 15% річних, 1 470 грн. 56 коп. інфляційних втрат та 1 762 грн. 00 коп. витрат по сплаті судового збору, а всього: 13 823 грн. 66 коп. (тринадцять тисяч вісімсот двадцять три грн. 66 коп.).

3. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Рівненського апеляційного господарського суду відповідно до ст. 256 ГПК України.

повний текст рішення

складений 08.06.2018 року

Суддя А. М. Кравчук

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення06.06.2018
Оприлюднено12.06.2018
Номер документу74537242
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/130/18

Судовий наказ від 03.04.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 03.04.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 25.03.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 13.03.2019

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Судовий наказ від 01.10.2018

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Постанова від 18.09.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 27.07.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Ухвала від 16.07.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Рішення від 06.06.2018

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 10.05.2018

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні