ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/9
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 травня 2018 року 17:01 № 826/17654/17
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кальянопт"
до Головного управління ДФС у м. Києві
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 04.10.2017 року
Суддя О.В.Головань
Секретар І.Ю.Ігнатов
Представники:
Від позивача: Стеценко О.Л. - адв. (ордер КВ №048677)
Від відповідача: Безсмертна М.В. - п/к (дов. від 28.02.18 р.)
Обставини справи:
Позовні вимоги заявлені про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС у м. Києві від 04.10.17 р. №№0019374001 та 0019384001.
В судовому засіданні 21.05.18 р. оголошено резолютивну частину рішення про задоволення позовних вимог.
Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Кальянопт" (код 36411784, 04073, м. Київ, вул. Вербова, 17-А), зареєстроване в якості юридичної особи 03.03.09 р., перебуває на обліку як платник податків у ДПІ у Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві.
Товариство здійснює господарську діяльність з, в тому числі, оптової та роздрібної торгівлі тютюновими виробами на підставі ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами АЖ №072681 від 22.09.16 р., ліцензії на здійснення оптової торгівлі тютюновими виробами АЖ №300079 від 23.06.17 р.
На підставі наказу від 30.08.17р. №8401, направлень на перевірку від 30.08.17 р. №№5401/26-15-40-01, 5400/26-15-40-01, пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено фактичну перевірку з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, про що складено акт перевірки від 11.09.17 р. №26/1906/40/36411784.
Згідно акту встановлено, що в магазині-складі за адресою: м. Київ, вул. Вербова, 17-А, за наявності цінників та наявності відповідних ліцензій здійснюється роздрібна та оптова торгівля тютюновими виробами.
Перевіркою встановлено факт реалізації однієї пачки тютюну для кальяна "Аль Факер Грейтфрут (Сінді) Флейвор" за ціною 105 грн., що підтверджується фіскальним чеком від 31.08.17 р. №0000000569, в той час як максимальна роздрібна ціна на пачці зазначена 69 грн., що з урахуванням 5% місцевого акцизного податку становить 72, 45 грн., що є порушенням ст. 11-1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.95 р. № 481/95-ВР.
ТОВ "Кальянопт" надано залишки тютюнових виробів, які станом на 31.08.17 р. знаходяться на місці здійснення торгівлі за адресою: м. Київ, вул. Вербова, 17-А, на загальну суму 872 137, 24 грн.
Також перевіркою встановлено, що посадовими особами ТОВ "Кальянопт" не подано до фіскального органу за основним місцем обліку звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі (форми 1-ОТ) за червень-липень 2017 року, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 16 Закону №481.
За результатами перевірки контролюючим органом винесено податкові повідомлення-рішення від 04.10.17 р. -
№0019374001, яким за порушення ст. 11-1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.95 р. № 481/95-ВР нараховано штраф у розмірі 872 137, 24 грн. та
№0019384001, яким за порушення ст. 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.95 р. № 481/95-ВР нараховано штрафні санкції у розмірі 34 000 грн.
За результатами адміністративного оскарження прийнято рішення Державної фіскальної служби України від 17.12.17 р. №29966/6/99-99-11-03-01-25, яким вказані податкові повідомлення-рішення залишені без змін.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Кальянопт" - вважає вказані податкові повідомлення-рішення протиправними та просить їх скасувати з таких підстав.
Позивач зазначає, що пачка тютюну для кальяна "Аль Факер Грейтфрут (Сінді) Флейвор" підпадає під код УКТ ЗЕД 2403 11 00 00, а саме - тютюн для кальяну, тоді як згідно Порядку складання та подання Декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 25.03.15 р. №359, на вказаний товар не встановлено адвалорні ставки, які передбачені для товарів за кодами УКТ ЗЕД 2402 20 90 10 - сигарети без фільтра, цигарки та 2402 20 90 20 - сигарети з фільтром.
Це також підтверджується Інформацією про максимальні роздрібні ціни виробників та імпортерів підакцизних товарів (продукції), розміщеної на сайті ДФС України, згідно якої пошук максимальної роздрібної ціни виробників здійснюється лише по вказаних двох кодах, тоді як тютюн для кальяну код УКТ ЗЕД 2403 11 00 00 не підпадає під регулювання максимальної роздрібної ціни тютюновими виробами. Відповідно, виробник/імпортер не міг задекларувати максимальну роздрібну ціну на нього, а тому нанесена на пачку ціна 69, 00 грн. є виключно рекомендаційною ціною виробника/імпортера, що підтверджується також листом ПП "Стар Трейд 1" від 11.09.17 р. №11/09.
Також позивач не погоджується з висновком про порушення ним вимог ст. 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" щодо неподання звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі (форми 1-ОТ) за червень-липень 2017 року, оскільки у вказані місяці позивач за наявності ліцензії на здійснення оптової торгівлі тютюновими виробами цей вид діяльності не здійснював і не мав звітувати, тоді як здійснював оптове придбання тютюнових виробів, що звітування не потребує.
Відповідач - Головне управління ДФС у Київській області - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акту перевірки.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно з п. 75.1 та пп. 75.1.3 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника.
Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
П. 80.1 ст. 80 Податкового кодексу України встановлено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Згідно з п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з підстав визначених вказаним пунктом.
В даному випадку фактична перевірка, оформлена актом від 11.09.17 р. №26/1906/40/36411784, проведена з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України у сфері виробництва і обігу підакцизної продукції.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України, регулюються Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.95 р. № 481/95-ВР.
Згідно ст. 11-1 Закону встановлена виробником або імпортером максимальна роздрібна ціна на тютюнові вироби наноситься на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів разом з датою їх виготовлення.
Максимальна роздрібна ціна за пачку, коробку або сувенірну коробку наноситься визначеним виробником способом у визначеному виробником місці і складається з її цифрового виразу та скороченого найменування грошової одиниці України.
Відповідно до пп.14.1.106 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України максимальні роздрібні ціни - ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.
Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому цим Кодексом. Продаж суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Згідно пп. 220.1, 220.2, 220.3 ст. 220 Податкового кодексу України встановлення максимальних роздрібних цін на підакцизні товари (продукцію) здійснюється виробником або імпортером товарів (продукції) шляхом декларування таких цін.
Декларація про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію), встановлені виробником або імпортером товарів (продукції), подається центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронній формі, визначеній центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової політики, з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
У декларації повинні міститися відомості про встановлені виробником або імпортером максимальні роздрібні ціни на всі підакцизні товари (продукцію), що виробляються ним в Україні, або на всі підакцизні товари (продукцію), що імпортуються ним в Україну, і дата, з якої встановлюються максимальні роздрібні ціни.
Згідно п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України до підакцизних товарів належать, в тому числі, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.
Згідно пп.215.2.2 п. 215.2 ст. 215 Податкового кодексу України ставки податку встановлюються відповідно до визначень розділу I цього Кодексу: адвалорні, специфічні, адвалорні та специфічні одночасно.
Згідно наказу Міністерства фінансів України від 25.03.15 р. №359 "Про затвердження форми Декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію), Порядку складання та подання Декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію)" у п. 3 р. ІІІ Порядку передбачено, що у графі 2 "Код товару (продукції) за УКТ ЗЕД" вказується код підакцизних товарів (продукції), на які статтею 215 розділу VI Кодексу встановлено адвалорні ставки податку (до коду 2402 20 90 10 УКТ ЗЕД відносяться сигарети без фільтра, цигарки; до коду 2402 20 90 20 УКТ ЗЕД - сигарети з фільтром).
Оскільки тютюн для кальяна "Аль Факер Грейтфрут (Сінді) Флейвор" підпадає під код УКТ ЗЕД 2403 11 00 00, а саме - тютюн для кальяну, тобто, не входить до товарів, щодо яких встановлено адвалорні ставки, то щодо цього товару не розповсюджуються вимоги ст. 220 Податкового кодексу України щодо подання декларації про максимальні роздрібні ціни, і, відповідно, при реалізації цього товару дотримання вимог ст. 11-1 Закону від 19.12.95 р. № 481/95-ВР не вимагається, що виключає можливість застосування санкцій за порушення вказаної статті.
Згідно ст. 16 Закону від 19.12.95 р. № 481/95-ВР суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.
Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.16р. № 49 "Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення" затверджено Форму звіту № 3-РС "Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів", Порядок заповнення форми звіту № 3-РС "Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів", Форму звіту № 1-ОТ "Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі", Порядок заповнення форми звіту № 1-ОТ "Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі".
Згідно п. 1 р. І Порядку заповнення форми звіту № 3-РС Звіт про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів подають суб'єкти господарювання, які виробляють тютюнові вироби, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.
Згідно п. 1 р. І Порядку заповнення форми звіту № 1-ОТ Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі подають суб'єкти господарювання, які одержали ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.
Позивач отримав ліцензію на здійснення оптової торгівлі тютюновими виробами АЖ №300079 від 23.06.17 р. і за загальним правилом мав подавати звіт № 1-ОТ "Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі".
Проте, згідно ст. 16 Закону від 19.12.95 р. № 481/95-ВР умовами для подачі звіту є факт отримання ліцензії на оптову торгівлю тютюновими виробами та здійснення такої діяльності.
Позивач стверджує, що протягом червня-липня 2017 року він, маючи відповідну ліцензію, оптової торгівлі тютюновими виробами не здійснював, зокрема, здійснював оптове придбання відповідної продукції, а не реалізацію, тоді як оптова реалізація тютюнових виробів розпочалася з серпня 2017 р.
Придбана позивачем оптом тютюнова продукція протягом вказаного періоду згідно пояснень позивача була реалізована у роздрібній мережі, тому оптова торгівля ним не здійснювалася.
Затверджена форма звіту № 1-ОТ не передбачає можливості подання інформації щодо придбаної оптом та реалізованої вроздріб продукції; подача відповідного звіту з "нульовими" показниками також прямо законодавством не передбачена.
Крім наведеної у акті перевірки інформації інших доказів здійснення позивачем оптової торгівлі тютюновими виробами протягом червня-липня 2017 року не надано.
За таких обставин суд вважає обґрунтованим твердження позивача про непоширення на нього вказаних положень ст. 16 Закону від 19.12.95 р. № 481/95-ВР і, відповідно, відсутність підстав для притягнення позивача до відповідальності за порушення вказаного обов'язку.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно.
З врахуванням вищенаведеного оскаржувані податкові повідомлення-рішення не відповідають вимогам щодо їх обґрунтованості, що є підставою для визнання їх протиправними та скасування.
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 293, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 04.10.17 р. №№0019374001 та 0019384001.
3. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кальянопт" сплачений судовий збір в розмірі 13 592, 06 грн.
4. Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 04.06.18 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2018 |
Оприлюднено | 10.06.2018 |
Номер документу | 74545434 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні