Постанова
від 05.06.2018 по справі 647/2847/17
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Номер справи 647/2847/17 Головуючий в 1 інстанції Миргород В.С.

Номер провадження 22-ц/791/865/18 Доповідач Орловська Н.В.

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2018 року Апеляційний суд Херсонської області у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого Орловської Н.В.

суддів Кутурланової О.В.

ОСОБА_1

секретар Прушинська О.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Херсоні цивільну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2 на рішення Бериславського районного суду Херсонської області від 05 квітня 2018 року у складі судді Миргород В.С. у справі за позовом ОСОБА_2 до Бериславської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення заборгованості по виплаті надбавки за вислугу років

В С Т А Н О В И В :

У листопаді 2017 року ОСОБА_2 звернулась із позовом до Бериславської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення на її користь надбавки за вислугу років за період з 2009 по 2017 роки у розмірі 72 119,07 грн.

В обгрунтування заявлених вимог позивач послалась на те, що відповідно до наказу № 25 від 26.04.1984р. працює в Бериславській районній державній лікарні ветеринарної медицини на посаді лаборанта ветеринарної медицини І категорії і безпосередньо здійснює державний ветеринарно-санітарний контроль на ринку м. Берислав та загальний стаж роботи на цій посаді перевищує 33 роки.

Постановою Кабінету Міністрів України № 972 від 25.07.2007р. Про затвердження порядку встановлення надбавок за вислугу років спеціалістам державних установ ветеринарної медицини введені з 01.08.2007р. залежно від стажу роботи надбавки до заробітної плати, зокрема 30% щомісячних надбавок до посадового окладу при стажі роботи понад 20 років.

Оскільки на час встановлення у 2007 році надбавок за вислугу років її стаж роботи складав 23 роки, а тому вважає, що відповідач щомісячно мав здійснювати доплату надбавки за вислугу років в розмірі 30%.

Просила стягнути з відповідача на свою користь надбавку до заробітної плати за період з 2009-2017 роки у розмірі 72 119,07 грн.

Рішенням Бериславського районного суду Херсонської області від 05 квітня 2018 року у задоволенні позову відмовлено.

В апеляційній скарзі ОСОБА_2 просить рішення суду першої інстанції скасувати і ухвалити нове, яким задовольнити її позовні вимоги в повному обсязі посилаючись на те, що суд не прийняв до уваги аналітичну довідку спеціаліста у галузі праці Головного управління держпраці у Херсонській області про те, що посада спеціаліста-лаборанта І категорії лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку віднесена до переліку посад, яким передбачена надбавка за вислугу років. Також суд не прийняв до уваги Положення про державну лабораторію ветеринарно-санітарної експертизи на ринку , затвердженого наказом Мінагрополітики України від 15.04.2002р., яким визначено, що обов'язки здійснювати постійний контроль за якістю м'ясної та молочної продукції з метою захисту населення від хвороб, спільних для тварин і людей, та охорони довкілля, виконують завідувач лабораторії та лаборант. На посаду лаборанта призначається спеціаліст ветеринарної медицини. Відповідно до Положення лабораторії на лаборанта покладена відповідальність та обов'язок підготовки і проведення експертиз за посадовими обов'язками. Також підтвердженням факту безпосередньої участі у проведенні лабораторних досліджень є доплата за шкідливість умов роботи, як лаборанта І категорії, а також звіти та реєстрацій ні документи у вигляді журналів, складені нею особисто.

У відзиві на апеляційну скаргу представник Бериславської районної державної лікарні ветеринарної медицини посилається на необгрунтованість доводів апеляційної скарги та вважає, що позивач не має пава на надбавку за вислугу років.

Статтею 351 ЦПК України в редакції Закону України № 2147-VIII від 03 жовтня 2017 року Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів , що набув чинності 15 грудня 2017 року, визначено, що судом апеляційної інстанції у цивільних справах є апеляційний суд, у межах апеляційного округу якого (території, на яку поширюються повноваження відповідного апеляційного суду) знаходиться місцевий суд, який ухвалив судове рішення, що оскаржується.

Відповідно до п. 8 Розділу ХІІІ Перехідні положення цього Кодексу до утворення апеляційних судів в апеляційних округах їхні повноваження здійснюють апеляційні суди, у межах територіальної юрисдикції яких перебуває місцевий суд, який ухвалив судове рішення, що оскаржується, а тому Апеляційний суд Херсонської області діє в межах повноважень, визначених процесуальним законом, до початку роботи Херсонського апеляційного суду в апеляційному окрузі.

Відповідно до пункту 9 розділу XIII Перехідні положення ЦПК України в редакції від 15.12.2017р. справи у судах першої та апеляційної інстанції, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Заслухавши доповідача, перевіривши законність судового рішення в межах, визначених ст. 367 ЦПК України, судом встановлені такі обставини.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 суд першої інстанції виходив із того, що за змістом Закону України Про ветеринарну медицину посади лаборантів не визначені як спеціалісти ветеринарної медицини, у зв'язку із чим лаборант державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку за посадою не набуває права на отримання надбавки за вислугу років.

Оскільки позивачка, перебуваючи на вказаній посаді не надала доказів про те, що за своїми посадовими обов'язками проводила лабораторно-діагностичні дослідження, ветеринарно-санітарну експертизу на ринках, а тому дійшов висновку, що підстави для стягнення на її користь надбавки за вислугу років із часу запровадження цих виплат у 2007р. по 2017 рік відсутні.

Проте з таким висновком суду погодитись не можна.

За визначенням основних термінів, викладених у ст.1 Закону України Про ветеринарну медицину спеціалістами ветеринарної медицини є: лікарі та фельдшери ветеринарної медицини, які мають відповідний диплом та здійснюють

діяльність з профілактики, оздоровлення, діагностики і лікування

тварин, проведення ветеринарно-санітарної експертизи або іншу

ветеринарну діяльність;

ветеринарно-санітарна експертиза - це комплекс необхідних лабораторних та спеціальних досліджень (вірусологічних, бактеріологічних, хіміко-токсикологічних, патолого-анатомічних, гістологічних, паразитологічних, радіологічних), які проводяться спеціалістами державної служби ветеринарної медицини або офіційними ветеринарними лікарями, щодо безпечності продуктів

тваринного походження, а на агропродовольчих ринках - і рослинного

походження, репродуктивного матеріалу, біологічних продуктів, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів та кормів, включаючи аналіз виробничої технології та технологічного обладнання щодо відповідності ветеринарно-санітарним заходам.

Статтею 4 цього Закону встановлено, що Державне управління в галузі ветеринарної медицини здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади з питань аграрної політики, Державний департамент ветеринарної медицини з державною інспекцією ветеринарної медицини, його

територіальні органи.

Згідно ст.62 Закону, лабораторії на ринках (агропродовольчих ринках) є структурними підрозділами відповідних державних установ ветеринарної медицини, що діють на підставі положень, затверджених Департаментом.

Діяльність Державної лабораторії ветеринарно - санітарної медицини на ринку регламентована Положенням Про Державну лабораторію ветеринарно- санітарної медицини затверджену наказом Державного департаменту ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України від 15.04.2002р. №16, у п.1.4 та п.1.6 якої встановлено, що безпосередньо державний ветеринарно-санітарний контроль на ринках здійснюють лише спеціалісти ветеринарної медицини державних лабораторій або інших державних установ ветеринарної медицини.

У штат лабораторії входять лікарі ветеринарної медицини, фельдшери (лаборанти) ветеринарної медицини. (додатки 1 і 2)

Призначення на посади спеціалістів лабораторії здійснюється за умови дотримання вимог, встановлених п.1.8 цього положення, зокрема, на посаду лаборанта призначається спеціаліст ветеринарної медицини.

Наказом Міністерства аграрної політики України від 07.11.2006р. № 653 впроваджено із 01 березня 2007р. довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 79 Ветеринарна діяльність , який затверджений Міністерством аграрної політики України та погоджений Міністерством праці та соціальної політики України і Державним департаментом ветеринарної медицини, які є обов'язковим для застосування відповідно до Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуску 1.

За визначенням кваліфікаційної характеристики, за посадовими обов'язками лаборант ветеринарної медицини відбирає зразки продукції тваринного, рослинного та біохімічного походження, необхідні для проведення відповідних досліджень, приймає, реєструє, готує матеріал для дослідження, проводить його первинну обробку, виконує технічну роботу із розтину трупів, робить первинні посіви матеріалу та культур на живильні середовища, готує препарати для мікроскопічних та інших досліджень, готує розчини хімреактивів і фарб, живильні середовища. Центифугує та визначає рН розчинів. Асистує під час проведення досліджень. Проводить лабораторні та інші дослідження з метою оцінки якості та безпечності продукції тваринного походження, кормів і води.

Кваліфікаційні вимоги до лаборанта ветеринарної медицини 1 категорії є неповна вища освіта відповідного напряму підготовки.

Заходами матеріального забезпечення спеціалістів ветеринарної медицини у відповідності до п. 4 ст. 102 Закону України Про ветеринарну медицину є визначення Кабінетом Міністрів України розмірів посадових окладів та порядку встановлення надбавок спеціалістам державних установ ветеринарної медицини.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007р. №972 затверджений порядок встановлення надбавок за вислугу років спеціалістам державних установ ветеринарної медицини, яким із 01 серпня 2007р. залежно від стажу роботи встановлені надбавки за вислугу років спеціалістам державних установ ветеринарної медицини, які проводять ветеринарно-санітарну експертизу на ринках. Спеціалістам із стажем понад 20 років встановлена щомісячна надбавка у розмірі 30% до посадового окладу.

Згідно додатку №2 до вказаної постанови, до переліку посад спеціалістів державних установ ветеринарної медицини, які проводять ветеринарно-санітарну експертизу на ринках віднесені - лаборанти першої категорії. Пунктом 3 цієї постанови встановлено, що до стажу роботи, яка дає право на встановлення надбавок за вислугу років зараховується час роботи в державних установах ветеринарної медицини, визначених у переліку згідно із наведеним додатком.

Судом встановлено, що позивачка із 26.04.1984р. перебуває на посаді лаборанта ветеринарної медицини 1 категорії Бериславської районної державної лікарні ветеринарної медицини. (а.с.3, 13-21).

З матеріалів справи вбачається і не спростовано відповідачем, що ОСОБА_2 має освітній кваліфікаційний рівень за спеціальністю - фельдшер ветеринарної медицини.

Як вбачається із змісту Настанов якості державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку м. Берислав , посадових інструкцій лаборанта державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, затвердженої Начальником Бериславської державної лікарні ветеринарної медицини із 2011р. по 2015р. з якими ОСОБА_2 ознайомлена, передбачали обсяг завдань і обов'язків до числа яких віднесена робота по виготовленню реактивів і фарб, надання допомоги при проведенні ветеринарно-санітарної експертизи м'яса, молока, молочної та рослинної продукції, проведення робіт із підготовки проб м'яса для біохімічного дослідження, а також для дослідження на трихінельоз, пробу варки, проведення приготування каліброваних розчинів і калібровку приладів для дослідження на нітрити і рН м'яса. Проводить знешкодження і утилізацію конфіскату та відпрацьованих проб. (а.с.55-63, 138-144, 151-153)

Із системного аналізу наведених вище норм законодавства щодо визначення термінів, у тому числі терміну ветеринарно-санітарна експертиза як комплексу необхідних лабораторних та спеціальних досліджень та у порівнянні із посадовими обов'язками позивачки на посаді лаборанта державної ветеринарної медицини, слід дійти висновку, що виконувані нею посадові обов'язки із підготовки матеріалу та реактивів для дослідження, утилізація проб після завершення цих досліджень є ніщо інше як складова експертизи, відповідальність за результати якої покладені на ветеринарного лікаря, який безпосередньо за своїм фахом та обов'язками проводить такі дослідження та готує відповідний експертний висновок, що вноситься у журнал ветеринарно-санітарних експертиз за підписом експерта.

Отже, за посадою і за характером виконуваної фактично роботи у визначених посадовими обов'язками повноважень, посада лаборанта лабораторії державної ветеринарно - санітарної медицини на ринку віднесена до категорії спеціалістів ветеринарної медицини, яким згідно Постанови Кабінету Міністрів Укаїни від 25.07.2007р. № 972 встановлені надбавки за вислугу років.

Як вбачається із записів журналів проведення ветеринарно - санітарних експертиз м'яса та молочної продукції на ринку в м. Бериславі (а.с.64-103) в них відображені відомості про час проведення досліджень, наявність ветеринарних документів, назва продукту, результат дослідження та висновок лікаря, підтверджений його підписом.

Будь-яких інших відомостей щодо проведення комплексу

лабораторних та спеціальних підготовчих робіт із виготовлення реактивів, підготовки проб, утилізацію та виконання технічної допомоги, що належить до функціональних обов'язків лаборанта, які є необхідними для проведення експертизи та надання висновку за результатом дослідження, у зазначених журналах не відображені.

Оскільки надання висновку за результатом експертизи неможливе без здійснення наведених вище підготовчих дій та реагентів і проб, тому відсутність у журналі підпису лаборанта ветеринарної медицини про здійснення ним своїх обов'язків у такому дослідженні, не виключає участь зазначеного спеціаліста в межах його посадових обов'язків та завдань у здійсненні ветеринарно-санітарних експертиз.

Розглядаючи спір, суд першої інстанції наведені фактичні обставини справи та докази не врахував, а також допустив помилку у застосуванні викладених норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, а тому дійшов помилкового висновку про те, що за змістом Закону України Про ветеринарну медицину лаборант державної лабораторії ветеринарно - санітарної експертизи на ринку за посадою не набуває права на отримання надбавки за вислугу років, а позивачем не надано доказів про фактичне виконання робіт із проведення лабораторно-діагностичного дослідження, ветеринарно-санітарної експертизи на ринках за своїми посадовими обов'язками із 2007р. по 2017 р.

Враховуючи викладене, ухвалене у справі рішення підлягає скасуванню із постановленням нового судового рішення.

Ухвалюючи нове рішення апеляційний суд бере до уваги фактичні обставини про те, що згідно диплома, виданого 24.02.1084р. за набутою середньою спеціальною освітою ОСОБА_2 присвоєна кваліфікація ветеринарного фельдшера. (а.с.128-129)

Фактично виконувана робота позивачем на посаді лаборанта державної ветеринарної медицини віднесена до характеру робіт і посад, що дають право на щомісячну надбавку за вислугу років. ( а.с.164-168)

Спеціальний стаж на посаді лаборанта державної лабораторії ветеринарної медицини 1 категорії, що дає право на надбавку за вислугу років, обчислюється із квітня 1984р., та станом на час встановлення надбавки із 01.08.2007р., становить понад 20 років, а тому розмір щомісячної надбави складає 30% до посадового окладу. (а.с.3,13-21)

Апеляційний суд визнає встановленим факт порушення права позивача на отримання надбавки за вислугу років, а тому позовні вимоги про стягнення із відповідача належних позивачеві виплат у межах заявлених ОСОБА_2 позовних вимог із 1.01.2009р. по 1.08.2017р. підлягають задоволенню.

Згідно наданого позивачем розрахунку вбачається, що надбавка за вислугу років за період із 01.01. по 01.08. 2017р. помилково розрахована нею за 8 місяців у сумі 9020,80 грн, тоді як цей період складає сім місяців, а тому розмір стягнення за вказаний час становить 7 893,75 грн.

Отже, загальний розмір надбавки за весь час становить суму 62 941,37 грн. Наданий позивачкою розрахунок позовних вимог також містить розрахунок сум втрати частини доходу внаслідок порушення строків виплати належної позивачеві частини заробітної плати за весь час порушення строку її виплати із 01.01.2009р. по 1.08.2017р. у загальному розмірі 8 003,75 грн, оскільки за розрахунковий період 2017р. індекс споживчих цін не перевищував 103%, а тому виключало нарахування відповідних сум компенсації.

Питання проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати регулювалося ст. 34 Закону України Про оплату праці , Законом України від 19 жовтня 2000 року №2050-ІІІ (в редакції від 16 січня 2003 року) та Порядком № 159 (зі змінами і доповненнями від 9 серпня 2001 року та 31 березня 2003 року).

Крім того, у відповідності до ч.2 ст.233 КЗпП спір щодо стягнення невиплачених вказаних сум є трудовим спором, а тому вимога про їх стягнення не обмежена строком позовної давності.

В ході судового розгляду відповідач, заперечував право позивачки на надбавку за вислугу років, однак жодних заперечень щодо наданого розрахунку заборгованих сум у спірний період часу, суду не надавав і на обставини, які б спростовували наведений розрахунок не посилався.

За викладених обставин задоволенню підлягають позовні вимоги в частині стягнення суми 70 945 грн. ( 62 941,37+ 8003,75).

На підставі викладеного, ст. 1, 102 Закону України Про ветеринарну медицину , ст. 34 Закону України Про оплату праці , керуючись ст.ст. 367, 374, 376 ЦПК України, Апеляційний суд Херсонської області в складі колегії суддів з розгляду цивільних справ

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 задовольнити частково.

Рішення Бериславського районного суду Херсонської області від 05 квітня 2018 року скасувати і постановити нове судове рішення.

Позовні вимоги ОСОБА_2 задовольнити частково.

Стягнути із Бериславської районної державної лікарні ветеринарної медицини на користь ОСОБА_2 заборгованість по виплаті надбавки за вислугу років за період із січня 2009 року по липень 2017 року у розмірі 70 945 грн.

Стягнути із Бериславської районної державної лікарні ветеринарної медицини на користь Держави судовий збір у розмірі 1762 грн.

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Дата складання повного тексту постанови 08 червня 2018 року.

Головуючий


Н.В.Орловська

Судді:


О.В.Кутурланова


ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення05.06.2018
Оприлюднено10.06.2018
Номер документу74566307
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —647/2847/17

Ухвала від 11.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Орловська Н. В.

Ухвала від 20.07.2018

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Черняк Юлія Валеріївна

Постанова від 05.06.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Орловська Н. В.

Постанова від 05.06.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Орловська Н. В.

Ухвала від 25.05.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Орловська Н. В.

Ухвала від 21.05.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Орловська Н. В.

Рішення від 05.04.2018

Цивільне

Бериславський районний суд Херсонської області

Миргород В. С.

Рішення від 05.04.2018

Цивільне

Бериславський районний суд Херсонської області

Миргород В. С.

Ухвала від 23.03.2018

Цивільне

Бериславський районний суд Херсонської області

Миргород В. С.

Ухвала від 19.02.2018

Цивільне

Бериславський районний суд Херсонської області

Миргород В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні