Справа № 2-а-4657/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 листопада 2008 p. Чернігівськ ий окружний адміністративни й суд в складі:
головуючої -судді - Соломко І.І.
при секретарі - Громової В .П.
за участю позивача - ОСО БА_2,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Чернігові справу за адмі ністративним позовом ОСОБ А_2 до Управління Пенсійног о фонду України в Ніжинськом у районі Чернігівської облас ті про поновлення пропущеног о строку для звернення до суд у та стягнення недоплаченої щомісячної державної соціал ьної допомоги,
ВСТАНОВИВ:
30.10.2008р. позивач звернулась д о суду з адміністративним по зовом до Управління Пенсійно го фонду України в Ніжинсько му районі Чернігівської обла сті і просить поновити строк звернення до суду за період з 01.01.2006р. по 31.12.2007р. та зобов'язати ві дповідача нарахувати на його користь недоплачену як дити ні війни щомісячну державну соціальну допомогу за 2006-2007 рок и в сумі 2733 грн. 30 коп.
Свої вимоги обґрунтовує ти м, що вона є дитиною війни та в ідповідно до Закону України «Про соціальний захист дітей війни» пенсія щомісячно пов инна підвищуватися на 30% від м інімальної пенсії за віком. О днак у 2006-2007 роках державна соці альна допомога не виплачувал ась.
В судовому засіданні позив ач позовні вимоги підтримав в повному обсязі, посилаючис ь на обставини, викладені в по зовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про час, дату та місце слухан ня справи належним чином пов ідомлений, причини неявки су ду не повідомив.
Заслухавши пояснення пози вача та дослідивши матеріали справи, суд вважає наступне.
Спірні правовідносини рег улюються Конституцією Украї ни, Законом України «Про соці альних захист дітей війни» в ід 18 листопада 2004 року, рішення ми Конституційного Суду Укра їни від 01 грудня 2004 року № 20-рн/2004 т а від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007.
Що стосується позовних вим ог про зобов'язання відповід ача нарахувати недоплачену щ омісячну державну соціальну допомогу як дитині війни в су мі 2733 грн. 30 коп. позивачу слід ві дмовити, оскільки наведена с ума нічим не підтверджена.
Позивач, ОСОБА_2, народил ась ІНФОРМАЦІЯ_1. Згідно і з статтею 1 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» дитиною війни є особа, як а є громадянином України та я кій на час закінчення (2 вересн я 1945 року) Другої світової війн и було менше 18 років. Відповід но, позивач є дитиною війни в р озумінні Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни», що не заперечується відп овідачем. її статус дитини ві йни підтверджується пенсійн им посвідченням № НОМЕР_1, виданим управлінням праці т а соціального захисту населе ння в Ніжинському районі Чер нігівської області.
Відповідно до статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» (в редакції , яка діяла до 01.01.2008 року), дітям в ійни пенсії або щомісячне до вічне грошове утримання чи д ержавна соціальна допомога, що виплачується замість пенс ії, підвищуються на 30 відсоткі в мінімальної пенсії за віко м.
Положення згаданої норми б уло зупинено на 2006 рік згідно і з Законом України «Про держа вний бюджет України на 2006 рік» від 20.12.2005 року, однак у зв'язку з виключенням пункту 17 статті 77 Закону України «Про державн ий бюджет України на 2006 рік» ві д 20.12.2005 року згідно із Законом У країни «Про внесення змін до Закону України «Про державн ий бюджет України на 2006 рік» ві д 19.01.2006 року № 3367-IV дію статті 6 було відновлено.
З урахуванням статті 111 Зако ну України «Про державний бю джет на 2007 рік» від 19.12.2006 року дію статті 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » зупинено на 2007 рік, однак згід но пункту 3 рішення Конституц ійного Суду України № 6-рп/2007 ві д 09.07.2007 року «У справі за консти туційним поданням 46 народних депутатів України щодо відп овідності Конституції Украї ни (конституційності) положе нь статей 29, 36, частини другої с татті 56, частини другої статті 62, частини першої статті 66, пун ктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, с татей 98, 101, 103, 111 Закону України «П ро державний бюджет України на 2007 рік» дане положення визн ане неконституційним та втра тило чинність з дня ухваленн я Конституційним Судом Украї ни вищезгаданого рішення.
Згідно частини 2 статті 152 Кон ституції України Закони, інш і правові акти або їх окремі п оложення, що визнані неконст итуційними, втрачають чинніс ть з дня ухвалення Конституц ійним Судом України рішення про їх неконституційність.
Частиною 2 статті 99 КАС Украї ни встановлено річний строк звернення до адміністративн ого суду, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатися про порушенн я своїх прав, свобод чи інтере сів.
Позивач не зазначив поважн ість причин пропущення строк у звернення до суду з адмініс тративним позовом. Тому пози вачу слід відмовити в частин і стягнення щомісячної держа вної соціальної допомоги до пенсії в період з 01.01.2007 року по 30. 10.2007 року.
Враховуючи те, що позивач є дитиною війни, вона наділена державою певним правовим ст атусом, який включає в себе й п раво на додаткові елементи с оціального захисту, зокрема право на отримання надбавки до пенсії.
Наділивши дітей війни зазн аченою соціальною гарантією , держава таким чином взяла пу блічне зобов'язання забезпеч ити належний матеріальний рі вень осіб, які мають такий ста тус. Тобто між позивачем і дер жавою встановлено певний пра вовий зв'язок у визначеній сф ері життєдіяльності, який ха рактеризується наявністю зо бов'язання держави забезпечи ти соціальний захист дітей в ійни.
Тому позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтують ся його вимоги про зобов'язан ня нарахувати на його корист ь недоплачену як дитині війн и щомісячну державну соціаль ну допомогу до пенсії з 30 жовт ня 2007 р. по 31 грудня 2007 року, а відп овідачем не доказана правомі рність своїх дій.
Відповідно до частини 1 та 2 с татті 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод законних інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, місцевого самовряду вання їхніх посадових та слу жбових осіб, інших суб'єктів п ри здійсненні ними управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуєтьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб'єкта владни х повноважень обов'язок щодо доказування правомірності с вого рішення, дії чи бездіяль ності покладається на відпов ідача, якщо він заперечує про ти адміністративного позову .
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є частково обґрунтованими та відповідно такими, що підл ягають задоволенню частково .
Керуючись статтями 7-14, 71, 158-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов з адовольнити частково.
Зобов'язати управління Пен сійного фонду України в Ніжи нському районі Чернігівсько ї області провести ОСОБА_2 перерахунок пенсії з урахув анням її підвищення на 30% міні мальної пенсії за віком, вста новленої статтею 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» з 30.10. 2007 р. по 31.12.2007р. та здійснити відповідні виплат и на користь позивача за вказ аний період.
В задоволенні інших позовн им вимог - відмовити.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_2 3 гривні 40 копійок судових витрат.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня ск ладення постанови. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом 20-ти днів після подання заяви про апеляційне оскарже ння. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2008 |
Оприлюднено | 01.07.2010 |
Номер документу | 7457012 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні