Справа №2-а-4719/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 листопада 2008 p. Чернігівськ ий окружний адміністративни й суд в складі:
головуючої -судді - Соломко І.І.
розглянувши в письмовому п ровадженні справу за адмініс тративним позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фо нду України в Ріпкинському р айоні Чернігівської області про поновлення пропущеного строку для звернення до суду та стягнення недоплаченої щ омісячної державної соціаль ної допомоги,
ВСТАНОВИВ:
31.10.2008р. позивач звернувся до суду з адміністративним поз овом до Управління Пенсійног о фонду України в Ріпкинсько му районі Чернігівської обла сті і просить поновити строк звернення до суду за період з 01.01.2006р. по 31.12.2007р. та зобов'язати ві дповідача нарахувати на його користь недоплачену як дити ні війни щомісячну державну соціальну допомогу за 2006-2007 рок и в сумі 2733 грн. 30 коп.
Свої вимоги обґрунтовує ти м, що він є дитиною війни та ві дповідно до Закону України « Про соціальний захист дітей війни» пенсія щомісячно пови нна підвищуватися на 30% від мі німальної пенсії за віком. Од нак у 2006-2007 роках державна соціа льна допомога не виплачувала сь.
В судове засідання позивач не з'явився, про час слухання справи належним чином повідо млений, надіслав на адресу су ду заяву про розгляд справи у його відсутності, посилаючи сь на стан здоров'я.
Відповідач в судове засіда ння не з'явився, в письмових за переченнях позов не визнає, п росить розглядати справу у в ідсутності їхнього представ ника та в задоволенні позовн их вимог відмовити, зазначаю чи, що він діяв в межах повнова жень, наданих йому законами У країни та підзаконними норма тивно-правовими актами. Зокр ема, відповідач зазначив, що З аконом України «Про соціальн ий захист дітей війни» перед бачено, що фінансування випл ат по даному Закону проводит ься з державного бюджету Укр аїни, який затверджує Верхов на Рада України, а не з бюджету Пенсійного фонду України, як ий затверджує Кабінет Мініст рів України. Крім того, відпов ідач вказав, що частиною трет ьою статгі 28 Закону України «П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування» пе редбачено, що мінімальний ро змір пенсії за віком, встанов лений абзацом першим частини першої цієї статті, застосов ується виключно для визнання розмірів пенсії, призначени х згідно з цим Законом. З цього відповідач робить висновок, що зазначений мінімальний р озмір пенсії за віком для пер ерахунків чи підвищення пенс ій не застосовується. Також в казав, що жодним законом не пе редбачено, які органи повинн і виплачувати підвищення пен сії, за рахунок яких коштів та джерел, в
якому процедурному порядк у здійснювати призначення і яким чином обчислювати вказа ний розмір.
Відповідач наполягає, що ві дповідно до частини 2 статті 99 КАС України позивач пропуст ив строк звернення до адміні стративного суду щодо вимог про виплату щомісячної держа вної соціальної допомоги до пенсії "дітям війни" за період з січня 2006 року по жовтень 2007 ро ку, тому строк поновленню не п ідлягає.
За таких обставин суд вважа є за можливе розглянути спір по суті на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає наступне.
Спірні правовідносини рег улюються Конституцією Украї ни, Законом України «Про соці альних захист дітей війни» в ід 18 листопада 2004 року, рішення ми Конституційного Суду Укра їни від 01 грудня 2004 року № 20-рн/2004 т а від 09 липня 2007 року № б-рп/2007.
Частиною 2 статті 99 КАС Украї ни встановлено річний строк для звернення до адміністрат ивного суду, якщо не встановл ено інше, обчислюється з дня, к оли особа дізналась або пови нна була дізнатися про поруш ення своїх прав, свобод чи інт ересів.
Позивач не підтвердив пова жність причин пропущення стр оку.
Відповідно до статті 100 КАС У країни пропущення строку зве рнення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні адміністратив ного позову, якщо на цьому нап олягає одна із сторін.
Тому позивачу слід відмови ти в частині стягнення щоміс ячної державної соціальної д опомоги до пенсії в період з 01 .01.2006 року по 31.12.2006 року та з 01.01.2007 рок у по 31.10.2007 року. В частині позовн их вимог про зобов'язання від повідача нарахувати недопла чену щомісячну державну соці альну допомогу як дитині вій ни в сумі 2733 грн. 30 коп. позивачу слід відмовити, оскільки нав едена сума нічим не підтверд жена.
Позивач, ОСОБА_2, народив ся ІНФОРМАЦІЯ_1. Згідно із статтею 1 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» дитиною війни є особа, яка є громадянином України та як ій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років. Відповідн о, позивач є дитиною війни в ро зумінні Закону України «Про соціальний захист дітей війн и», що не заперечується відпо відачем. Його статус дитини в ійни підтверджується пенсій ним посвідченням НОМЕР_1, виданим управлінням праці та соціального захисту населен ня в Ріпкинському районі Чер нігівської області.
Відповідно до статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» (в редакції , яка діяла до 01.01.2008 року), дітям в ійни пенсії або щомісячне до вічне грошове утримання чи д ержавна соціальна допомога, що виплачується замість пенс ії, підвищуються на 30 відсоткі в мінімальної пенсії за віко м.
Положення згаданої норми б уло зупинено на 2006 рік згідно і з Законом України «Про держа вний бюджет України на 2006 рік» від 20.12.2005 року, однак у зв'язку з виключенням пункту 17 статті 77 Закону України «Про державн ий бюджет України на 2006 рік» ві д 20.12.2005 року згідно із Законом У країни «Про внесення змін до Закону України «Про державн ий бюджет України на 2006 рік» ві д 19.01.2006 року № 3367-IV дію статті 6 було відновлено.
З урахуванням статті 111 Зако ну України «Про державний бю джет на 2007 рік» від 19.12.2006 року дію статті 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » зупинено на 2007 рік, однак згід но пункту 3 рішення Конституц ійного Суду України № 6-рп/2007 ві д 09.07.2007 року «У справі за консти туційним поданням 46 народних депутатів України щодо відп овідності Конституції Украї ни (конституційності) положе нь статей 29, 36, частини другої с татті 56, частини другої статті 62, частини першої статті 66, пун ктів 7, 9, 12, 13. 14, 23. 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71,
статей 98, 101, 103, 111 Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2007 рік» дане положення ви знане неконституційним та вт ратило чинність з дня ухвале ння Конституційним Судом Укр аїни вищезгаданого рішення.
Згідно частини 2 статті 152 Кон ституції України Закони, інш і правові акти або їх окремі п оложення, що визнані неконст итуційними, втрачають чинніс ть з дня ухвалення Конституц ійним Судом України рішення про їх неконституційність.
Безпідставним є посилання відповідача на відсутність жодного закону, який передба чав би виплату підвищення пе нсії, за рахунок яких коштів т а джерел і в якому порядку обч ислювати вказаний розмір. Ві дповідно до статті 7 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» фінансове забе зпечення державних соціальн их гарантій здійснюється за рахунок Державного бюджету У країни. За умови відсутності у державному бюджеті коштів на виплату щомісячних надба вок дітям війни це створює си туацію правової невизначено сті стосовно джерела коштів, з яких має виплачуватись заз начена надбавка. Тому, на думк у суду, це не може бути підстав ою для порушення прав громад ян на соціальний захист, в том у числі й на отримання надбав ки до пенсії, яка прямо передб ачена законом.
Посилання відповідача на ч астину 1 статті 28 Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня», що мінімальний розмір пе нсії за віком застосовується виключно до визначених розм ірів пенсії, призначених цим законом в даному випадку є бе зпідставним, оскільки суд вв ажає за можливе застосувати саме частину 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування» не для визначення р озміру будь-якої пенсії, а лиш е як коефіцієнт для визначен ня розміру щомісячної доплат и до пенсії, що на думку суду н е суперечить вимогам частини 3 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування».
Враховуючи те, що позивач є дитиною війни, він наділений державою певним правовим ст атусом, який включає в себе й п раво на додаткові елементи с оціального захисту, зокрема право на отримання надбавки до пенсії.
Наділивши дітей війни зазн аченою соціальною гарантією , держава таким чином взяла пу блічне зобов'язання забезпеч ити належний матеріальний рі вень осіб, які мають такий ста тус. Тобто між позивачем і дер жавою встановлено певний пра вовий зв'язок у визначеній сф ері життєдіяльності, який ха рактеризується наявністю зо бов'язання держави забезпечи ти соціальний захист дітей в ійни.
Тому позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтують ся його вимоги про зобов'язан ня нарахувати на його корист ь недоплачену як дитині війн и щомісячну державну соціаль ну допомогу до пенсії з 31 жовт ня 2007 р. по 31 грудня 2007 року, а відп овідачем не доказана правомі рність своїх дій.
Відповідно до частини 1 та 2 с татті 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод законних інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, місцевого самовряду вання їхніх посадових та слу жбових осіб, інших суб'єктів п ри здійсненні ними управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуєтьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків встановлених ста ттею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб'єкта владни х повноважень обов'язок щодо доказування правомірності с вого
рішення, дії чи бездіяльнос ті покладається на відповіда ча, якщо він заперечує проти а дміністративного позову.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є частково обґрунтованими та відповідно такими, що підл ягають задоволенню частково .
Керуючись статтями 7-14, 71, ч.3 ст . 122, ст.ст. 158-163, 167 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов з адовольнити частково.
Зобов'язати управління Пен сійного фонду України в Ріпк инському районі Чернігівськ ої області провести ОСОБА_2 перерахунок пенсії з ураху ванням її підвищення на 30% мін імальної пенсії за віком, вст ановленої статтею 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» з 31.10. 2007 р. по 31.12.2007р. та здійснити відповідні виплат и на користь позивача за вказ аний період.
В задоволенні інших позовн им вимог - відмовити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез суд першої інстанції, яки й ухвалив постанову. Заява пр о апеляційне оскарження пода ється протягом 10 днів з дня ск ладення постанови. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом 20-ти днів після подання заяви про апеляційне оскарже ння. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2008 |
Оприлюднено | 01.07.2010 |
Номер документу | 7457028 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні