Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код за ЄДРПОУ 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 червня 2018 р. № 820/1766/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Бідонька А.В., розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "ДОВІРА ПЛЮС" про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Кредитної спілки "ДОВІРА ПЛЮС", в якому просить суд стягнути з Кредитної спілки "ДОВІРА ПЛЮС" (61018, м. Харків, вул. Дерев'янка, буд. 1-Д, код ЄДРПОУ - 35970738) до Державного бюджету України, (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 коп.).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем було вчинено правопорушення у сфері законодавства про цінні папери, з метою усунення яких, останньому було направлено вимогу про усунення порушень. Дана вимога залишилась невиконаною, внаслідок чого, позивачем було прийнято постанову про накладення на підприємство штрафних санкцій за порушення на ринку цінних паперів у розмірі 3400,00 грн., які станом на час розгляду справи відповідачем не сплачені.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Згідно ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Беручи до уваги, що сторони у судове засідання не прибули, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами у порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження) фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Кредитна спілка "ДОВІРА ПЛЮС" зареєстрована як юридична особа, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру фізичних осіб - підприємців, юридичних осіб та громадських формувань.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є Нацкомфінпослуг.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складений Акт від 15.11.2017 року №2049/15-4/9 відносно Спілки про неподання інформації.
Відповідно до постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 16.11.2017 року № 1175/2049/15-4/9-П до Спілки застосовано штрафну санкцію, та вимога письмово повідомити Нацкомфінпослуг у термін до 08.12.2017 про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату.
Листом Нацкомфінпослуг від 17.11.2017 року № 8280/15-8 відповідача повідомлено про застосування заходу впливу та направлено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг від 16.11.2017 № 1175/2049/15-4/9-П, що підтверджується списком № 25564 від 20.11.17 року згрупованих Укрпоштою поштових відправлень рекомендованих листів та випискою з веб-сайту Укрпошти про відстеження відправлення 0100155201503.
Листом Нацкомфінпослуг від 09.10.2017 № 7394/15-8 направлена вимога відповідачу щодо надання інформації та документів протягом трьох робочих днів з дня отримання, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень Укрпошти № 22167 від 10.10.2017 та витягом з веб-сайту Укрпошти щодо відстеження відправлення 0100154217864.
По суті позовних вимог суд зазначає, що такі регулюються Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (надалі - Закон), який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Так, ст. 1 Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою: реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; створення умов для ефективної мобілізації та розміщення учасниками ринку цінних паперів фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства; одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів; забезпечення рівних можливостей для доступу емітентів, інвесторів і посередників на ринок цінних паперів; гарантування прав власності на цінні папери; захисту прав учасників фондового ринку; інтеграції в європейський та світовий фондові ринки; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства; запобігання монополізації та створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринку цінних паперів; контролю за прозорістю та відкритістю ринку цінних паперів ( ст.2 Закону).
Частиною 1 ст.5 Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Пунктом 8 ч.1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ч.3 ст. 11 Закону, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених тішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом встановлено, що на час розгляду справи зазначена сума штрафу Кредитною спілкою "ДОВІРА ПЛЮС" не сплачена, доказів зворотного матеріали справи не містять, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до положень ст. 139 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "ДОВІРА ПЛЮС" про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з Кредитної спілки "ДОВІРА ПЛЮС" (61018, м. Харків, вул. Дерев'янка, буд. 1-Д, код ЄДРПОУ 35970738) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) суму штрафу у сумі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 коп.).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Бідонько А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2018 |
Оприлюднено | 11.06.2018 |
Номер документу | 74572504 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бідонько А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні