Рішення
від 11.06.2018 по справі 803/871/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2018 року ЛуцькСправа № 803/871/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Димарчук Т.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДС ТРЕЙД ГРУП" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ДС ТРЕЙД ГРУП" (далі - ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП", позивач) звернулося з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення комісії ДФС України від 14 лютого 2018 року №594637/40028063 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16 листопада 2017 року №369 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16 листопада 2017 року №369.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 14.02.2018 комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - ЄРПН), позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.11.2017 №369 з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Позивач вважає рішення відповідача від 14.02.2018 №594637/40028063 незаконним та необґрунтованим, оскільки у ньому чітко не зазначено, які документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а подані платником пояснення та первинні документи підтверджують факт здійснення господарської операції, за якою було складено податкову накладну від 16.11.2017 №369.

У відзиві від 29.05.2018 представник відповідача (а.с.35-36) позовні вимоги ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" не визнав, посилаючись на те, що за результатами перевірки податкової накладної від 16.11.2017 №369 її реєстрація була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки вказана податкова накладна відповідала критеріям оцінки ступеня ризику, визначеним пунктом 6 наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", про що сформовано відповідну квитанцію. При перевірці поданих позивачем документів виявлено, що ним не було надано копії всіх необхідних документів, що підтверджують реальність вчинення господарських операцій, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567, а саме: платіжні документи надані не на повну суму, встановлено невідповідність даних товарно-транспортних накладних на підтвердження придбання та реалізації товару. З наведених підстав просив у задоволенні позову відмовити.

Представник позивача у судовому засіданні що відбулося 31.05.2018 позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила їх задовольнити. Додатково суду пояснила, що відповідно до податкової накладної від 16.11.2017 №369 реалізовувався товар "пшениця" на підставі договору купівлі-продажу, укладеного між ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" та ТзОВ "Агролайф Транссервіс" від 10.02.2017 №100217. Водночас, у даному договорі помилково зазначено, що предметом договору є товар - кукурудза врожаю 2016 року , оскільки реалізовувалась саме "пшениця" та яка значиться у всіх первинних документах на реалізацію: видатковій накладній, податковій накладній, товарно-транспортній накладній, довіреності та платіжних документах. При цьому зазначила, що усі первинні документи, які підтверджують здійснення господарської операції із даним контрагентом по реалізації пшениці, наявні в матеріалах справи.

Представник відповідача в судовому засіданні що відбулося 31.05.2018 позовні вимоги заперечив, просив відмовити в задоволенні позову повністю з підстав наведених у відзиві. Додатково суду пояснив, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної стала наявна розбіжність між обсягами придбання та обсягами постачання реалізованого позивачем товару.

У поданому до суду 11.06.2018 клопотанні представник позивача розгляд справи просила проводити за її відсутності (а.56).

Представник відповідача в судове засідання не прибув, однак 11.06.2018 подав до суду клопотання у якому розгляд справи просив проводити за відсутності представника Державної фіскальної служби України (а.61).

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Як визначено частиною четвертою статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, оскільки в судове засідання особи, які беруть участь у справі, не прибули, при цьому, представниками позивача та відповідача заявлені клопотання про розгляд справи за їх відсутності, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, тому судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" зареєстроване як юридична особа 24.09.2015, взяте на облік як платник податків у Луцькій ОДПІ, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.60).

Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом економічної діяльності ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (а.с.60).

Також судом встановлено, що при здійсненні операції з поставки пшениці у кількості 24,02 т на адресу ТзОВ "Агролайф Транссервіс" на суму 116 497,00 грн. (в т. ч. ПДВ 19 416,17 грн.) ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" склало податкову накладну від 16.11.2017 №369, яку надіслало для реєстрації в ЄРПН (а.с.11).

Як вбачається із квитанції від 07.12.2017, реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1001, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с.12).

Позивач відповідно до повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, 09.02.2018 в електронному вигляді подав Луцькій ОДПІ копії документів та пояснення щодо здійснення господарських операцій по податковій накладній від 16.11.2017 №369, обсягів придбання товару, що ним був реалізований за господарською операцією та щодо якої подано для реєстрації податкову накладну та реєстрацію якої зупинено (а.с.10).

14.02.2018 Комісія ДФС України прийняла рішення №594637/40028063, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.11.2017 №369 в ЄРПН з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.8).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Водночас за приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" (далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу

Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Так, відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року №753/30621, далі - Критерії оцінки) моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних /розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу ПК України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Аналізуючи вищевикладене, слід дійти висновку про те, що наявність конкретного ступеня ризику, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинна підтверджуватись належними та допустимими доказами.

Як вбачається з квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.12.2018, реєстрацію податкової накладної від 16.11.2017 №369 було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки вказана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1001, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с.12).

Разом з тим, відповідачем не надано суду доказів на підтвердження наявності розбіжностей чи невідповідності обсягів постачання обсягам придбання товару "пшениця" згідно виписаної товариством податкової накладної від 16.11.2017 №369.

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв, такими документами є:

1) договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Згідно з абзацом першим постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" від 29 березня 2017 року №190 (далі - Постанова №190) Комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №566, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №752/30620 (далі - Порядок №566), цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів. Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V ПК України та постановою Кабінету Міністрів України від 29.03. 2017 №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".

Згідно із пунктом 16 Порядку №566 Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України, а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.

За приписами пункту 19 Порядку №566 розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи: 1) доповідь секретаря Комісії; 2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби); 3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення; 4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання; 5) голосування; 6) оголошення головою Комісії результатів голосування; 7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання. Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.

Як передбачено пунктами 20, 21 Порядку №566, рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним. Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу II Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

З матеріалів справи вбачається, що у порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.6 статті 201 ПК України, позивач відповідно до повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, 09.02.2018 в електронному вигляді подав Луцькій ОДПІ копії документів та пояснення щодо здійснення господарських операцій по податковій накладній від 16.11.2017 №369, обсягів придбання товару, що ним був реалізований за господарською операцією та щодо якої подано для реєстрації податкову накладну та реєстрацію якої зупинено (а.с.10-).

Як вбачається з наданого пояснення ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП, основним видом економічної діяльності підприємства є оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (код 41.26 згідно з ДК 016.2010). Продаж пшениці (код 1001 згідно з УКТЗЕД) є основним видом діяльності підприємства. Для продажу даного товару ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП закупило його у Приватної агрофірми Білий Стік . Документи з придбання та реалізації товару додаються.

Як свідчать матеріали справи, господарська операція по поставці товару "пшениця" підтверджується такими первинним документами.

Так, 30.03.2017 між ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" (Покупець) та Приватною агрофірмою Білий Стік (Постачальник) було укладено договір купівлі-продажу №03/03, відповідно до якого останній зобов'язується передати покупцю товар у власність після 100% передоплати, а покупець прийняти товар в кількості, у строки і на умовах, передбачених у цьому договорі (а.с.13-15).

На підставі вищевказаного договору ПА Білий Стік було реалізовано ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" пшеницю у кількості 240.160 ц, а за фактом її реалізації виписано видаткову накладну №1061 від 15.11.2017 на суму 109 272,80 грн. (в тому числі ПДВ - 18 212,13 грн.). Оплату вартості придбаного товару покупцем здійснено в повному обсязі, про що свідчить платіжне доручення від 16.11.2017 №910 (а.с.16,24).

Пшеницю ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" доставляло власним транспортом, що підтверджується товарно-транспортною накладною від 15.11.2017 №169 (а.с.39).

Придбана пшениця в подальшому була позивачем реалізована ТзОВ "Агролайф Транссервіс" на підставі договору купівлі-продажу від 10.02.2017 №100217, укладеного між ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" (Постачальник) та ТзОВ "Агролайф Транссервіс" (Покупець).

За умовами вказаного договору постачальник зобов'язується поставити й передати у власність покупцеві товар кукурудзу врожаю 2016 року, а покупець - прийняти і оплатити товар на умовах даного договору. Кількість товару, ціна, умови продажу та строк поставки погоджується сторонами в специфікаціях до даного договору. Можлива поставка партіями. Постачання товарів підтверджується видатковою накладною постачальника (а.с.17-19).

На виконання умов вказаного договору ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" у листопаді 2017 здійснило поставку пшениці на користь ТзОВ "Агролайф Транссервіс" на загальну суму 116 497,00 грн., в тому числі ПДВ - 19 416,17 грн., що підтверджується податковою накладною від 16.11.2017 №369, реєстрацію якої в ЄРПН відповідачем було зупинено (а.с.11).

Відповідно до специфікації №2-П/6 від 15.11.2017 до договору купівлі-продажу від 10.02.2017 №100217 сторони погодили, що постачальник зобов'язаний поставити покупцю товар, а саме: пшеницю фуражну в кількості 25 т, ціна за 1 т з урахуванням ПДВ - 4850,00 грн. на загальну суму 121 250,00 грн. (а.с.20).

Пшеницю ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" доставляло власним транспортом за адресою: пункт навантаження - Львівська область, Сокальський район, село Волиця, пункт розвантаження - Львівська область, село Давидів, відповідно до товарно-транспортної накладної від 16.11.2017 №Р376 (а.с.22).

Факт реалізації ТзОВ "Агролайф Транссервіс" пшениці підтверджується також видатковою накладною від 16.11.2017 №376 та на загальну суму 116 497,00 грн. (в тому числі ПДВ - 19 416,17 грн.). Крім того, товар, що реалізовувався контрагенту, є оплаченим покупцем, що підтверджується виписками банку ПАТ Креді Агріколь Банк за період 17.11.2017 - по 27.11.2017 (а.с.21,25-27).

У банківських виписках вказано призначення платежу за кукурудзу згідно рахунку №78 від 30.05.2017 . Однак, листами від 30.11.2017 №131/1, від 01.12.2017 №133/1 та від 27.12.2017 №150 ТзОВ "Агролайф Транссервіс" просить ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" у платіжних дорученнях №1161 від24.11.2017, №1176 від 27.11.2017, №1183 від 28.11.2017, № 1286 від 21.12.2017, №1138 та №1145 від 17.11.2017 призначення платежу за кукурудзу згідно рахунку №78 від 30.05.2017 вважати недійсним, а дійсним за за пшеницю згідно рахунку №324 від 16.11.2017 (а.с. 42,42 зворот,58).

Згідно листа від 08.06.2018 №69 ТзОВ "Агролайф Транссервіс" підтверджує реальність здійснення поставки пшениці фуражної у кількості 24,02 т. від ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП", яка мала місце 16 листопада 2017 року. Зазначена поставка відбулася на підставі договору купівлі-продажу від 10.02.2017 №100217 та Специфікації від 15.11.2017 №2-П/6 (а.с.57).

На думку суду, подані позивачем первинні документи з поясненнями щодо походження товару дають можливість підтвердити терміни, обсяги придбання товару і співставити їх з обсягами постачання та підтверджують реальність господарської операції.

В оскаржуваному рішенні Комісії ДФС України від 14 лютого 2018 року №594637/40028063 про відмову в реєстрації податкової накладної від 16 листопада 2017 року №369 в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що воно прийняте з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.8).

Суд звертає увагу, що вказане рішення формально містить підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ № 190, а саме: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Разом з тим, у зазначеному рішенні взагалі не вказано, які саме надані платником податків копії документів складені з порушенням законодавства та якими мотивами керувалася Комісія ДФС України, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.

Відповідач на вимогу суду не надав протоколу засідання Комісії ДФС України, під час якого було прийнято рішення від 14 лютого 2018 року №594637/40028063.

Висновок ГУ ДФС у Волинській області від 13.02.2018 року №6103/40028063 (а.с.51 зворот) також не містить будь-якого обґрунтування невідповідності чи недостатності документів, поданих позивачем відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України

Таким чином, оскільки фіскальним органом не доведено факту правомірної відмови у реєстрації податкової накладної від 16.11.2017 №369, складеної ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" за результатами здійснення господарської операції по поставці товару "пшениця", вказана господарська операція підтверджується первинними документами, які вказують на відповідність обсягів придбання обсягам постачання товару "пшениця", тому суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14 лютого 2018 року №594637/40028063 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16 листопада 2017 року №369 слід визнати протиправним та скасувати, зобов'язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16 листопада 2017 року №369.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь ТзОВ "ДС ТРЕЙД ГРУП" слід стягнути судовий збір в сумі 1762,00 грн., сплачений відповідно до платіжного доручення від 14.05.2018 №1440 (а.с.2).

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14 лютого 2018 року №594637/40028063.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариства з обмеженою відповідальністю "ДС ТРЕЙД ГРУП" податкову накладну від 16 листопада 2017 року №369.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДС ТРЕЙД ГРУП" (43020, Волинська область, м. Луцьк, вул. Підгаєцька, буд. 3, код ЄДРПОУ 40028063) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.

Головуючий-суддя Т.М. Димарчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.06.2018
Оприлюднено13.06.2018
Номер документу74605855
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/871/18

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 11.06.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 17.05.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні