Рішення
від 24.05.2018 по справі 804/495/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 травня 2018 року Справа № 804/495/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 за участі секретаря судового засіданняОСОБА_2 за участі: представника позивача представника відповідача ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Фермерського господарство Миколаєве поле до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 13.12.2017 року, у зв'язку з порушенням вимог Податкового кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

12.01.2018 року Фермерське господарство Миколаєве поле звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 13.12.2017 року № НОМЕР_1.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що податкові накладні від 21.09.2017 року № 19, від 24.09.2017 року № 21, від 23.09.2017 року № 22, від 22.09.2017 року № 23, від 25.09.2017 року № 24, від 26.09.2017 року № 25, від 28.09.2017 року № 26, від 29.09.2017 року № 27, від 16.09.2017 року № 41, від 17.09.2017 року № 42 та від 26.09.2017 року № 44 були належним чином зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних 15.10.2017 року, тобто у строки передбачені законом.

Відповідачем надано відзив у якому він зазначає, що реєстрація податкових накладних відбулась 15.10.2017 року після 23-ї години, тому у зв'язку із закінченням операційного дня о 23 годині накладні були зареєстровані з порушенням строків передбачених Податковими кодексом України.

Представник позивача у судовому засіданні просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні позову, з таких підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 24.11.2017 року працівниками Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було складено акт камеральної перевірки № 27164/04-36-12-03/31523561 Фермерського господарства Миколаєве поле з питань своєчасності реєстрації податкових накладних /розрахунків коригувань до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за вересень 2017 року .

В акті від 24.11.2017 року № 27164/04-36-12-03/31523561 зазначено, що при проведенні перевірки встановлені порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на загальну суму ПДВ 896285,88 грн., а саме:

- накладна від 21.09.2017 року № 19 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року;

- накладна від 24.09.2017 року № 21 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року;

- накладна від 23.09.2017 року № 22 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року;

- накладна від 22.09.2017 року № 23 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року;

- накладна від 25.09.2017 року № 24 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року;

- накладна від 26.09.2017 року № 25 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року;

- накладна від 28.09.2017 року № 26 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року;

- накладна від 29.09.2017 року № 27 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року;

- накладна від 16.09.2017 року № 41 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року;

- накладна від 17.09.2017 року № 42 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року;

- накладна від 26.09.2017 року № 44 зареєстрована 17.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.10.2017 року.

У зв'язку із виявленими порушеннями позивачем прийняте податкове повідомлення рішення від 13.12.2017 року № НОМЕР_1, яким позивачу на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України нараховано штрафні санкції в сумі 89628,60 грн.

Вирішуючи спір суд зазначає, що відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Згідно положень пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно допункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Наданими позивачем квитанціями підтверджується, що податкові накладні від 21.09.2017 року № 19, від 24.09.2017 року № 21, від 23.09.2017 року № 22, від 22.09.2017 року № 23, від 25.09.2017 року № 24, від 26.09.2017 року № 25, від 28.09.2017 року № 26, від 29.09.2017 року № 27, від 16.09.2017 року № 41, від 17.09.2017 року № 42 та від 26.09.2017 року № 44 були зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснено реєстрацію податкових накладних 15.10.2017 року у проміжок часу з 23 год. 18 хв. до 23 год. 56 хв.

Згідно з пунктом 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України від 29.12.2010 № 1246, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Зазначені податкові накладні були зареєстровані 15.10.2017 року після закінчення операційного дня (з 0 до 23 год.), тому не можуть вважатись зареєстрованими 15.10.2017 року.

вважаються поданими наступного дня, а саме, 16.10.2017 року.

З урахуванням викладеного, суд доходить висновку, що реєстрація податкових накладних у останній день строку визначеного пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України після закінчення операційного дня (після 23-ї год.), не є підставою для звільнення позивача від відповідальність за порушення строку реєстрації податкової накладної у вигляді штрафу, передбаченого у статті 120-1 Податкового кодексу України, оскільки такі накладні вважаються поданими наступного дня, а саме, 16.10.2017 року.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: - 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; - 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; - 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; - 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

За таких обставин, оскільки позивачем податкові накладні були зареєстровані з порушенням строків визначених законом, то до нього правомірно застосовано штрафні санкції за порушення строків реєстрації податкових накладних.

Таким чином, суд вважає, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області правомірно прийняте податкове повідомлення-рішення від 13.12.2017 року № НОМЕР_1.

Керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Фермерського господарства Миколаєве поле (с. Багате, Солонянський район, Дніпропетровська область, 52450, код ЄДРПОУ 31523561) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області ( вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000 код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 13.12.2017 року, у зв'язку з порушенням вимог Податкового кодексу України відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 29 травня 2018 року.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2018
Оприлюднено14.06.2018
Номер документу74635341
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/495/18

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 24.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Рішення від 24.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні