Постанова
від 15.06.2018 по справі 569/9650/18
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/9650/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 червня 2018 року м.Рівне

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області В.М.Кухарець з участю представника Рівненської митниці ДФС Опанасика С.В. та особи, яка притягається до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, - ОСОБА_2 розглянувши матеріали, які надійшли з Рівненської митниці ДФС, про притягнення ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця міста Рівне, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_2, працює керівником благодійної організації "Фонд "Допомога та братерство", до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за частиною першою статті 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил №0288/20400/18 від 26 квітня 2018 року та долучених до вказаного протоколу копій документів, 28 березня 2016 року ОСОБА_2, діючи як декларант, тобто як особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування, подав в Рівненську митницю ДФС митну декларацію типу ІМ40АА №204050002/2016/001575 для здійснення митного оформлення та митного контролю визнаного наказом Міністерства соціальної політки України від 29.02.2016 р. №202 товару - бувшого у вжитку одягу до 25% зношення, ковдр та постільної білизни, бувшого у вжитку взуття до 25% зношення, загальною вагою брутто 16200 кг., вартістю 1580 фунтів стерлінгів, митною вартістю 520162 грн. 04 коп., що був переданий безкоштовно як пожертвування благодійній організації "Фонд "Допомога та братерство" (м.Рівне, вул.Академіка Грушевського, буд.5а, кв.21, код ЄДРПОУ 40237328) компанією "INTERNATIONAL AID LOGISTICS" (47 SPRINGWELL AVE, MIDDLESEX, WD38QD, UNITED KINGDOM), при цьому ОСОБА_2 вчинив дії, спрямовані на переміщення зазначеного товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, а саме - шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товару підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом: міжнародна товаротранспортна накладна CMR 19.03.2016 від 19.03.2016 р., proforma invoice/goodlist №INV791/02-16 від 11.02.2016 р., Gift certificate/letter of donation (подарунковий сертифікат/лист-пожертвування) №INV791/02-16 від 11.02.2016 р., Sanitary inspection certificate (санітарний сертифікат) від 11.02.2016 р., оскільки згідно інформації №1850/9/17-00-21-07 від 03.03.2018 р., отриманої Рівненською митницею ДФС з Головного управління ДФС у Рівненській області, за інформацією Податково-митної служби Її Величності (Великобританії) стосовно ввезення на митну територію України вантажів гуманітарної допомоги на адресу благодійної організації "Фонд "Допомога та братерство", відправлених компанією "INTERNATIONAL AID LOGISTICS", вказана компанія протягом терміну її існування з 04 вересня 2014 року по 24 січня 2017 року не здійснювала торговельну діяльність ні у Сполученому Королівстві Великобританії, ні в жодній іншій країні, при цьому жодних правочинів не було здійснено і жодних контрактів не було підписано, а реквізити компанії були використані без відома або дозволу її керівництва.

В суді ОСОБА_2 пояснив, що свою вину в порушенні митних правил не визнає, оскільки здійснюючи в березні 2016 року як декларант митне оформлення вантажів гуманітарної допомоги, не знав і не міг знати чи довідатися, що документи про походження цих вантажів від відправника країни походження можуть містити ознаки підробки чи незаконності, тому вважає, що за таких обставин діяв добросовісно, у зв'язку з чим просить закрити щодо нього провадження у справі про порушення митних правил за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Представник Рівненської митниці ДФС просить притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за частиною першою статті 483 Митного кодексу України, наклавши на правопорушника передбачене санкцією частини першої цієї статті стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, перевіривши доводи особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, приходжу до висновку, що провадження в даній справі слід закрити з таких підстав.

Відповідно до ч.1 ст.257, ч.3, 6, 8 ст.264 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.

Дата та час подання митної декларації фіксується органом доходів і зборів шляхом її реєстрації, у тому числі з використанням інформаційних технологій. Орган доходів і зборів не має права відмовити в реєстрації митної декларації.

Митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою органу доходів і зборів, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо), у тому числі з використанням інформаційних технологій.

З моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Як вбачається з матеріалів справи про порушення митних правил, 28 березня 2016 року декларантом ОСОБА_2 була подана органу доходів і зборів за встановленою формою митна декларація типу ІМ40АА №204050002/2016/001575, підписана декларантом, перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені Митним кодексом України, з моменту прийняття органом доходів і зборів цієї декларації вона є документом, що засвідчив факти, які мають юридичне значення.

Разом з тим, матеріалами справи про порушення митних правил не встановлено, а під час розгляду цієї справи не здобуто фактичних даних, необхідних для кваліфікації дій особи за ознаками диспозиції частини першої статті 483 Митного кодексу, а саме - що додані до декларації документи є підробленими (якщо так, то коли і ким) чи одержаними незаконним шляхом, хоча диспозиція частини першої цієї статті передбачає кваліфікацію дій порушника за однією з цих ознак, а не за двома чи більше ознаками одночасно, як про це зазначено в протоколі про порушення митних правил, при цьому декларант не знав і не міг знати чи довідатися, що документи про походження вантажів гуманітарної допомоги від відправника країни походження можуть містити ознаки підробки чи незаконності їх одержання, тобто із суб'єктивної сторони в діях ОСОБА_2 відсутня вина як у формі умислу, так і у формі необережності.

Орган доходів і зборів також стверджує, що дане правопорушення є триваючим, було виявлене Рівненською митницею ДФС 03 березня 2018 року, тому особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності в строк до 03 вересня 2018 року, однак в силу вищезазначених норм статті 264 Митного кодексу, правопорушення є вчиненим з моменту прийняття органом доходів і зборів за встановленою формою митної декларації, підписаної особою, яка її подала, оскільки з дати та часу подання і прийняття такої декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення.

Керуючись ст.ст.486, 487, 489, 495, 497, п.3 ч.1 ст.527, ст.528, ч.5 ст.529 Митного кодексу України, -

П О С Т А Н О В И В:

Провадження в справі про порушення митних відносно ОСОБА_2 за частиною першою статті 483 Митного кодексу України закрити у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Протягом десяти днів з дня її винесення постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Рівненської області через Рівненський міський суд особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі.

Суддя:

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення15.06.2018
Оприлюднено18.06.2018
Номер документу74713310
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —569/9650/18

Постанова від 02.11.2018

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Сачук В. І.

Постанова від 21.09.2018

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Рогозін С. В.

Постанова від 13.07.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Рівненської області

Полюхович О. І.

Постанова від 13.07.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Рівненської області

Полюхович О. І.

Постанова від 15.06.2018

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Кухарець В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні